Hope....niks niet rond van de week ongi! We kunnen wel wat goed.nieuws gebruiken hier, duimen draaien hoor!!!! Dwergje wat vervelend dat je zon last hebt, hoop.dat je wat slapen kunt vannacht!
pfff dwergje nou zeg het zit je ook niet mee zeg...wat kloten zeg voor jou. Maar gelukkig zien ze nou in dat het zo niet langer kan. En gaan ze er hier nu wat aan doen. Zouden ze jou zo door kunnen sturen naar ivf, kan dat in jou ziekenhuis waar je nu iui doet. Of is het net zo dat je eerst op de wachtlijst moet. Want ja dan moet je helaas nog even wachten.. Maar wat vervelend dat je zo last hebt van al je eitjes, gewoon even ybruprufen nemen dat mag hebben ze mij ook een aangeraden als ik last had van mijn buik.... Maar het zit je zeker niet mee, maar huil maar lekker uit en lucht je hart hier bij ons. Want dit soort dingen luchten lekker op..Hopelijk voel je je gauw weer beter. Hier een virutele knuffel voor jou.. Hope heb helemaal geen verstand van temperaturen..Ik het ook wel eens gedaan, maar toen kon je wel een verschil zien...soms is het maar een heel klein verschilletje... Deb hoe is het met jou, heb je al weer een fm gehad... fijne dag allemaal
Das idd raar van je temp, hij hoort na je eisprong 0,3 omhoog te gaan, klopte bij mij altijd precies, dit heb ik nog noit gehoord. wat je zou kunnen doen is je vraag neerleggen bij hrt alg tem kaartjes topic op het forum bij zwanger worden->temp kaartjes. Duim voor je meissie!!
Meis toch, hele dikke knuffel. Het zit jullie ook niet mee!! Vraagje, sorry dat ik t niet meer weet, maar als jullie geen meerdre follikels willen, waarom foen jullie dan geen iui in eigen cyclus? Wel fms maar geen hotmonen? En kunnen ze in jullie zkh geen eitjes wegzuigen en dan bij het achtergebleven ei iui doen? Heb ik ook wel eens gehoord dat ze dat doen. Sterkte als het ivf wordt, das niet nix en maakt t ook zon stap dichter naar het eindstation.... hoop echt dat het mag lukken, op welke manier dan ook!
@zonnenschijn, ik weet niet hoe of wat hun gaan mij aanmelden bij een ander ziekenhuis dus ik zal ook wel op wachtlijst meoten denk ik. @chantal, ik heb geen eigen cyclus door me pcos dus daarom moet ik hormonen. nee helaas doen ze dat in dit zh niet ivf en dergelijke want dat ik ook wat ik gezegd heb haal er zoveel uit en laat die ene knappen maar dan kom ik toch terecht bij de ivf kliniek in een ander zh
Nou ik ben ook weer terug.... Zoals ik al dacht gaat het deze keer zoiezo langzamer, links zat er een van 10 dus dat is al een verschil van 6 mm ongeveer. Maar toen rechts.....een CYSTE! Van 36 mm met iets erin. Dat vonden we allebei toch wel vreemd, even kijken of het geen bbz is, dus ging ze met de arts overleggen. Foto mee en daar zat ik 5 hele lange minuten....nee mijn bloed gaf aan dat dat niet kon. Had ze dat niet eerst kunnen kijken! Had mij een hoop zenuwen gespaard. Wat erin zit is het gele lichaam dat dus niet is afgevoerd en zich weer is gaan vullen met vocht. Donderdag moet ik weer terug komen om te kijken hoe hij zich verder ontwikkeld. Ik ben echt benieuwd, ook of ik deze ronde nog een tp zal krijgen. Nou na dat rommelen met die stok voel ik hem wel. Pffff Wat een kl*te zooi.
Gelukkig geen bzz! maar raar dat er iets in zat?! Maar heeeel erg balen die cyste zeg! bah! afwachten nu dus maar?? waarom moeten jullie ivf doen debby?
Jah...idd afwachten. Wij hebben 5x iui gedaan en het protocol is na 6x iui geen zwangerschap dat je dan door gaat naar ivf. Bij ons ging het heel snel en ook geen wachttijden dus de 6de zat er niet meer in dus. Bij ons is zover onderzocht alles goed. Zowel bij mij als bij mijn vriend. Dus waarom het niet lukt...??? Geen idee.
Oke dat is moeilijk, ik ben zo bang dat ivf niet lukt en toch weet ik in me achterhoofd dat ik heel erg vruchtbaar ben kijk maar naar die bbz, en toch heb ik zoiets van die bbz had zich ingenesteld in me eileider stel nou dat die daar niet was blijven plakken had hij dan wel ingenesteld in mijn baarmoeder? Ben zo bang!
Hallo meiden, ik zag dit onderwerp en voelde me betrokken hierbij. Ik heb natuurlijk niet alles kunnen lezen, maar ik zou het erg fijn vinden om ervaringen met jullie te delen. Ik ben in september vorig jaar gestopt met de pil. Na een half jaar ben ik naar de huisarts gegaan, ben toen doorgestuurd en werd meteen PCOS geconstateerd. Toen meteen met Provera en Clomid gestart, eerst 50 mg. Daarop reageerde mn lichaam niet, dus toen naar de 100 mg gegaan. Toen gaf mn lichaam weer een overreactie, waardoor ik 2 grote cystes had, waardoor mn eierstok ging draaien en ik geopereerd moest worden. De cystes werden lekgeprikt en waren daarna schoon. Dus toen 75 mg Clomid gehad, daar kwam een eisprong uit (wel laat, mn ei was 40 mm) en afgelopen maand weer 75 mg, maar mn ei groeide door tot 45 mm en springt dus niet. Kortom: vanaf aankomende maand ga ik starten met Puregon en Pregnyl. Pregnyl is bijna niet leverbaar, dus ik krijg Brevactid, de vervanger uit Duitsland. Ik ben erg benieuwd of er meiden zijn die ook van Clomid zijn overgestapt op injecties. Merkte je verschil in bijwerkingen?? Ik had met Clomid heel veel last van opvliegers. Ik hoop zo dat de injecties zijn vruchten afwerpt....
Yvetje...welkom! Dit is een topic waar "bijna" alles al een keer is voor gekomen dus ervaringen genoeg om te delen. Alleen jou cystes zijn nog niet echt voorbij gekomen hihi Van oi tot ivf dus voel je vrij om vragen te stellen. Dwergje...ik vond het ook moeilijk de stap te zetten naar ivf...maar opzich is het me echt mee gevallen. Ja joh je bent super vruchtbaar, als je nou toch een een eigen cyclus had. Meis het zijn raadsels, doolhoven waar jij helaas alleen de uitslag of uitgang van kunt bepalen. Mijn mening is alleen dat miss jou ziekenhuis wel wat meer op jou zou kunnen letten. Je hebt nu al zoveel moeten verwerken, dan zou bij hun toch ook een flinke bel moeten gaan luiden van: zullen we het bij mevrouw niet eens anders proberen. Ik vind dat ze wel erg snel naar ivf uitwijken hoor....miss moet je gewoon ter info eens een ander ziekenhuis een e-mail sturen met je verhaal erin om te kijken wat hun vinden en of je miss bij hun in betere handen bent. Het was een eind rijden naar een ander zh toch? Maar dat is het miss wel meer dan waard. Rustig aan meis, doe wat goed voeld! Knuff
@ debby ja ik heb zelf het idee dat 1 keer ivf en klaar omdat ik zo vruchtbaar ben. maar daar moet ik ook weer niet te makkelijk over denken want stel het is niet zo? Er zijn niet echt andere opties dan ivf doordat ik dus zoveel aanmaak doordat ik dus teveel reageer op de medicatie. enigste is follikels weg prikken en 1 laten zitten maar dat is ook ivf. ik hbe er niet veel verstand van maar denk dat ivf ons beter kan helpen dan andere dingen? ja ik vind ook dat het zh me beter had moeten begeleiden hiermee, vooral wat er sinds mei allemaal gebeurt is. ze willen naar ivf omdat ik het zelf aangegeven heb omdat ik dus wel vruchtbaar ben alleen dus niet 1 eitje heb en omdat ik nu dus al 2 rondes over stimulatie gehad heb is de kans groter dat het volgende rondes ook gebeurt net als bbz die kans is ook groter. @ yvetje, welkom, ik had van de chlomid weinig bijwerkingen behalve de opvliegers idd die heb ik met de puregon niet maar dat is ook per persoon verschillend
Debby en Dwergje, dank je wel!! Zo te lezen hebben jullie ook al veel meegemaakt. @Dwergje, je reageert dus te heftig op medicatie?? Jeetje, wat vervelend!! En inderdaad vreemd dat het ziekenhuis je niet goed begeleid. Je krijgt volgens mij het gevoel van: het is dat ik aangeef dat IVF misschien wel wat is, anders hadden ze het niet eens geadviseerd?? En dan die bbz. Jeetje zeg, weet je hoe het kan dat de innesteling niet in de baarmoeder heeft plaatsgevonden?? Maakte je niet genoeg Progesteron aan??
door mijn pcos en puregon gaat er bij mij dus teveel follikels groeien, ik zit nu met 7 follikels. Nee de persoon die nu ivf heeft geadviseerd is een andere gyneacoloog die daar zelf mee kwam. Die bbz was gewoon domme pech, is gewoon heel vervelend geweest dat ze me eileider hebben moeten verwijderen.
Dwergje, jeetje zeg, 'gewoon' domme pech dus. Ik had ook 'domme' pech dat ik bij een normale verhoging van medicatie zo'n overreactie gaf en dus ook geopereerd moest worden. Groeide er bij Clomid ook teveel follikels door??
50 mg chlomid hielp niet en 100 mg chlomid ben ik zwanger geraakt ik weet niet hoeveel follikels ik toen had met mijn dochter
Welkom Yvettje! Gezellig dat je hier mee komt schrijven! Dus nu over op spuiten, spannend hoor (ik vond dat wel in ieder geval). Ik merk dat ik de meeste bijwerkingen steeds heb van de Provera....humeurig, erggg kort lontje en heel onrustige huid. Morgen nog eentje en dan zit het kuurtje er weer in. Clomid had ik idd ook opvliegers. Puregon ook trouwens en van beide ook vaak wat "emotioneel flexibel". Wanneer moet je beginnen? Debby, jeetje een cyste joh? Goh wat vervelend en apart dat er wat in te zien was....gelukkig geen bbz zeg! Zal duimen voor je dat de volgende echo er goed uitziet en dat er deze ronde toch gewoon een tp word gedaan.
Hey meiden, Ik blijf het ook vreemd vinden dwergje. Hoe gaat nu met je? Nog veel last van je druiventros? Deb ik lees nu je verhaal hier pas. Jee dat moet slopend geweest zijn dinsdag! Ik duim voor beter nieuws morgen! Yvetje welkom! Ik moet zeggen dat ik het een hele verademing vond om vd Clomid af te zijn. Die bijwerkingen waren niet mis, en bij Puregon gaat het prima. En het spuiten valt echt reuze mee. Nou hier gaat verder slecht, ik ben ongi aan worden op 6 a 7 dpo al?? Echt heel vreemd. Hoop dat zh hier echt keer wat aan gaat doen want mn lf wordt elke cyclus korter.
Ja dat had ik dus ook, elke keer week te vroeg ongesteld. Dus ze moeten je cyclus beter regulieren want zo krijgen de eitjes natuurlijk geen enkele kans. maar dat doen ze pas als dat al paar keer gebeurt is (zei mijn zh) Gaat goed hoor overdag de 'normale' last en savonds begint het zeer te doen, Vandaag de uitslag over hoe of wat, maar ook al gaan ze me door verwijzen naar andere zh voor ivf ik wil wel dat zodra ik ongesteld ben hun even kijken of die dingen er nog zitten of niet zoals vorige maand.