@Dwergje, goed nieuws, ik kan me voorstellen dat het erg fijn voelt. Super! Ik heb sinds vannochtend aan de kant van mijn eierstok met cyste steeds een steek. Als ik op sta, krijg ik een steek en dat ebt dan zo lang na. Als ik gewoon stil zit dan voel ik het een klein beetje zeuren. Ik heb in mei een draai gehad in mn eierstok en daardoor helse pijn gehad, dus ik weet nu dat het geen draai is.....denk ik...... Maar dat begon toen volgens mij ook met wat zeurderige pijn. Herkent 1 van jullie deze symptomen die ook een cyste hebben gehad?? Ik ben overigens maandag begonnen met mijn Provera kuur van 10 dagen. Ik dacht nog: misschien heeft het daar mee te maken?? Maar dat zou toch raar zijn?
Hey Yvetje ik heb één keer cyste gehad maar die was maar 3,5 cm dus stukkie kleiner dan de jouwe en heb daar eigenlijk niet veel van gevoeld. Ik kan je dus helaas niet helpen. Ff aankijken en als gekker wordt of je het niet vertrouwd gewoon zh bellen. Hier vanochtend fm gehad, rechts één van 12. Tja had eigenlijk meer gehoopt omdat ik afgelopen 2 x de pregnyl op cd 11 mocht zetten. Maar dat was natuurlijk ook wel heel snel dus ja eigenlijk mag ik niet klagen en afwachten of hij zaterdag groter is. Joshi gaat het nog? Nog geen ongi?? En voel je al iets? Morgen testen toch? Ik duim voor je!
hahaha flauw he maar wel super nieuws. En wat mijn eigen gyn gezegd had klopt dus niet. ze gaan niet een punctie doen om de teveel eitjes weg te halen als ze een punctie doen is dat omdat ze ivf doen niet om het ovetollige weg te halen. En ook geven ze geen medicijnen om de overstimulatie tegen te gaan. dus onze enigste optie is gewoon nog 1 keer puregon op de normale manier kijken hoe dat gaat, werkt dat niet en heb ik weer over stimulatie dan door naar ivf. ik ga vandaag mer primolut beginnen 7 dagen 2 keer per dag dus dan wordt ik volgende week vrijdag-zondag ongesteld en dan 7 dagen daarna mijn eerste echo in het sfg. ik moet op dag 3 beginnen met 100 EH dit om mijn eitjes dus meteen die boost te geven inplaats van het langszaam aan op te bouwen. dus van dag 3 tot dag 7 spuit ik 100 eh en dan na de echo afbouwen of nog even door met 100 dat licht dan aan de follikels die ik heb maar na die 7 dagen willen ze dan dus verlagen naar 50/75 om dus de grote door te laten gaan op langzaam nivo zodat de kleintjes stil gaan staan of langzamer mee door groeien. Op zich zie ik wel heel veel in deze methode van de puregon en ik hoop dat die voor ons misschien wel werkt op deze manier. omdat je door die boost meteen 1 hebt die er goed uit gaat komen, maja zijn dat er weer 3 of meer dan zien ze dat ook snel genoeg dat dat ook niet werkt. We zullen zien we wachten het af
Nou hier vandaag 12 dpo ongi:x Hope, 1 van 12 is heel mooi! Al snap ik dat.je meer.verwacht als vorige keren sneller ging. Morgen terug? Ik hoop op een mooi ei! Yvetje, hoe is t nu met de pijn? Dwergje, fijn dat t loopt zoals ook zelf je planning beetje was.
Ach lieve joshi! Wat een teleurstelling!! Hoe ben je er zelf onder? Dikke knuffel voor jou!! elke ronde hoop je er weer zo op, maar nee hoor helaas. Dwergje succes met je kuurtje! Hier inderdaad morgen weer fm.
Kalm, maar toch ook wel erg teleurgesteld. Voel dat ik de laatste tijd beetje het vertrouwen erin begin te verliezen....ik kan mezelf wat slechter opladen om positief een nieuwe ronde in te gaan... Had ik in het begin niet, toen voelde ik me stukken positiever. Hebben jullie dat ook? (Hope we hadden het er pas over dat ik opzag tegen IUI....maar heel langzaamaan begint ook mijn gevoel daar meer naar uit te gaan hoor). Morgen FM, ben benieuwd! Ik zeg: lekker doorgroeien follikeltje van Hope en heeeeel snel Pregnyl!
Gelukkig ben je er kalm onder. Ja ik denk dat we dat allemaal herkennen het verliezen van positiviteit. Het beheerst zo'n groot gedeelte van je leven.. hoe ik mij voel valt en staat hoe het in de mm gaat. Echt vervelend. Vorige ronde was ik heel relaxed zelfs in de wachtweken maar nu is dat gevoel ver te zoeken. Ja iui staat mij ook aan maar helaas is het protocol 12 x OI voordat je overgaat op IUI en ik zit nu in de ronde 9 en jij in 6 dus vrees dat we het nog even hiermee moeten doen. Maar het is wel een vraag die ik tijdens mijn volgende evaluatiegesprek wil stellen (deze gaat pas ergens in dec plaats vinden). Sterkte meis! Koppie op hè! Het gaat echt een keer lukken.
Serieus, 12x????? Ik geloof toch echt dat ze bij mij zeiden een keer of 6-7 en kijken hoe ik/wij en zij zich daarbij voelen (qua vertrouwen ofzo). Maar dat zou ik eens moeten navragen hoor, ga ik maandag bij echo doen! Ja heel de houding en alles hangt af van die mm, dat heb ik ook echt! Lastig hoor. Maar idd, hoop houden moeten we!! En positief blijven ook zover je dat kan! (alleen vandaag is het hier toch best ver te zoeken hoor, morgen gaat vast beter en anders zondag wel weer....soms helpt het ook ff in je coconnetje te kruipen zoals ik nu doe, maar twijfel om mezelf schop onder de kont te geven dit keer hihi.)
Joshi ik heb zeker één ding geleerd in de mm en dat is lief zijn voor jezelf. Als je niét happy bent gewoon ff daar ruimte voor geven en denken nu mag het binnenkort voel ik me weer beter. Ik heb ook best wat afstand genomen van zwangere vriendinnen, misschien niet aardig maar anders weet ik dat ik het zelf des te zwaarder heb. Klinkt egoïstisch maar denk aan jezelf en wees niet te streng voor jezelf. Hier fm gehad, rechts was verdwenen.. huh?? Links één van 13. Vreemd maar ik ben wel positief. Maandag weer.
Oohh die 'eieren' van ons ook.....rechts ineens weg? Ik heb dat de vorige keer gehad, maf he. MAAR links eentje voor in de plaats gekomen, mooi zo, groeien jij!! Ben benieuwd maandag! Ja snap wat je bedoelt hoor, even eraan toegeven mag en helpt vaak ook.....misschien even wat sneller aan toegeven voor mezelf en dat dat juist helpt! En afstand van zwangere vriendinnen...heel begrijpelijk! Weten zij ervan bij jou?
Nee alleen mijn beste vriendinnetje (en ouders+werk). Bij jou? Vind het wel prettig zo. Ik hoef er zo niet met iedereen over te praten, maar kan wel mn hart luchten. Volgens mn gyn doe ik het goed zo. Maar stel dat ik ooit in het ivf traject kom dan zou ik het wel meer mensen vertellen.
Ja bij mij ook niet veel, ja collegas, 1 vriendin, en mijn broer en zus en 1 zus van mijn vriend. Ouders niet....moet zeggen dat ik dat soms lastig vind en bij sommige andere vriendinnen ook. Maar goed, kan altijd nog.
Joshi heb je je uitgangsecho al gehad? Deb nog één weekje en dan je echo! Hoe voel je je? Hier net fm gehad en mn lichaam is maar vreemd. Die van 13 was maar 1 mm gegroeid, nu dus 14 en er was er één bijgekomen van 12. Omdat het zo langzaam gaat ben ik in staat er een klikje bij te doen. Aan de andere kant denk ik ach ik zie het wel al duurt nog een week. Maar lijkt me ook fijn een keer 2 eitjes te hebben dus ja dan denk ik weer ik verhoog iets. Wat zouden jullie doen?
@Hope85, wat bijzonder dat eerst je rechtereitje weg is, je andere eitje maar 1 mm groeit en er nu nog een eitje van 12 mm bij is gekomen?? Ik heb nog geen ervaringen met spuiten, maar ik denk dat ik dat in overleg met mijn gyn zou doen en niet op eigen gevoel spuiten. Maar ja, zoals ik zeg, ik heb er geen ervaringen mee. @Joshi, al echo gehad?? Ik heb afgelopen donderdag alsnog met de gyn gebeld, vanwege die pijn bij mn cyste. Het zat me toch niet lekker en ik wilde weten of het schadelijk kon zijn. De gyn zei dat zolang ik niet de pijn had wat ik de vorige keer had toen ik geopereerd moest worden en de pijn niet naar mn been doortrok, dat ik me dan nergens zorgen over hoef te maken. Omdat ik een Proverakuur slik kan het zijn dat de cyste daarop reageert en daar mag je best pijn bij hebben, in de zin dat dat niet heel vreemd is. Dus ik was wel gerust gesteld. Ik kon er verder ook niks aan doen, hopen dat het goed gaat. Die avond nam de pijn ook alweer wat weg en nu voel ik af en toe heel even iets, maar geen pijn meer. Dus ik hoop dat ik voelde dat de cyste kleiner werd en niet dat ie bijvoorbeeld groter werd. Nog 3 dagen Provera slikken en dan de 3e cyslusdag kijken hoe het ervoor staat. Ik heb zoooooo benieuwd!! Bij ons weten trouwens onze ouders en broer/zus het. Verder niemand. Heb nog niet de behoefte gehad om het aan anderen te vertellen. Ik ben wel een prater, maar als meer mensen het weten dan zullen ze er altijd aan denken als ze met je praten en nu ze het niet weten is de situatie 'normaal' zegmaar. Dat geeft ook wel afleiding. Met onze ouders en zus hebben we het er wel over, dus kunnen we ons ei wel kwijt (hoe toepasselijk).
Meiden hoe gaat het? Zonneschijn....niet al te beroerd hoop ik? Joshi....heb je het weer naast je neer kunnen leggen meis? Yvette...ik hoop zo voor je dat ie is gaan krimpen! Duim voor je meis! Chantal....hoe gaat het mop? Hopey....ik duim me suf voor je lieverd, dat ze maar mooi mogen groeien! Dwergje....ik ben echt blij dat je door mag meis! Nog een cyclus, en hoe ver ben je daar nu mee? Ik zelf ben op van de zenuwen, nog een weekje en dan mag ik eindelijk in me buikje kijken hihi
Hoi hoi! Hope, ow 1 mm gegroeid en 1 erbij, nou wie weet. Ik ben niet zo van het zelf erbij klikken.... Maar volg je eigen gevoel erbij zou ik zeggen. Maar misschien dat als je er een klikje erbij doet die van 14 een boost krijgt en die van 12 achterblijft?? Dus misschien rustig aan en dan misschien meer kans op 2 eitjes, als je dat graag wilt. Tja ik denk maar ff hoor, weet niet of het zo werkt. Moet je woensdag terug?? Ben benieuwd hoe het zich ontwikkeld, hoe je het ook doet. Yvette, nou kan me voorstellen dat je heeeel benieuwd bent hoe de uitgangsecho eruit zal zien en je eindelijk kan beginnen met spuiten, hoop het echt voor je!! Debby, wauw over een week de echo, snap dat je niet kan wachten. Spannend meis, maar ook vooral leuk! Hier idd uitgangsecho gehad, eerste puregon zit er weer in. EN de vraag kwam of ik deze ronde nog oi wilde doen of dat we zelf al aan IUI zaten te denken. Gezien de tijd dat we bezig zijn, aantal totale ronden snapte ze goed dat we toe zouden zijn aan een volgende stap. Hier moesten we even over denken en dan evt. gesprek met gyn aan gaan hierover.
Hoi hoi.. Ik had wat oud bloed verlies, en maakte me toch wel zorgen is gebeld maar ze konden niets doen en moeten gewoon afwachten..Maar ze hebben wel een dag vervroegd dus nu mag ik eindelijk morgen.. De ene keer is wat minder dan de andere keer, maar ik heb verder nergens last van geen krampen enzo... Dus we kunen niet anders al afwachten maar pfffff dat valt niet mee zeg...Verder heb ik nog last van alle symtomen, omdat ik er veel mee bezich ben, ben ik aan het einde van de dag zo moe dat ik al vroeg mijn bedje in ga... Maar het komt vast en zeker goed... Fijne dag allemaal.
Zonneschijn...heeeeeel veeeeel succes en plezier morgen. Maar dat is idd even schrikken lijkt me! Laat je morgen even iets horen?