Hoi meiden, Dwergje, ik duim heel hard voor je!!! Zonneschijm, dikke knuffel voor jou!! Wat goed dat je positief blijft nu, het is tot nu toe nog niet gelukt, maar hoe langer we bezig zijn, hoe dichterbij we bij het moment komen dat het wel lukt!! 2013 wordt ons jaar!! Hope85, ik hoop ook dat wij snel op het wachtbankje mogen! Ik ben vanochtend weer bij de gyn geweest. We hadden gehoopt dat het eitje van 12 mm was doorgegroeit, maar helaas: er was geen groei te zien . Ik heb veel eitjes, maar geen 1 die dominant is. Het bms was wel super: mooi in 3 lagen en precies 10 mm. Dus perfect volgens mij! Maar ja, zonder ei heb ik er natuurlijk niks aan. Dus nu moet ik de injecties verhogen naar 50++, dus 2 klikjes erbij en dan kom ik zondag weer terug om te kijken hoe het er dan voor staat. Mn eigen gyn is dan op vakantie, dus ik krijg een andere gyn. Mn eigen gyn heeft in mn dossier al heel duidelijk opgeschreven: voorzichtig ophogen! Hij vond het maar niks dat ie mij uit handen moest geven aan een collega. Toen ik trouwens naar de apotheek ging voor extra Puregon 300, hadden ze eerst alleen maar Puregon 600. Ik moest dan de helft maar gebruiken. Maar ik dacht, dan doe ik er toch gewoon 2 keer zo lang over?? Of is de concentratie dan anders?? Wat is het verschil??
Zonneschijn wat ontzettend knap dat je zo positief bent.. 2013 wordt gewoon jouw jaar.. en hopelijk die van ons allemaal!! Yvetje wat jammer dat er geen groei was terwijl je bms er wel helemaal klaar voor lijkt te zijn. Nou nog even spuiten en hopelijk zondag resultaat! Ik mag morgen voor mijn eerste fm deze ronde. Ik ben benieuwd.
En Yvetje wat die 600 betreft dat is de inhoud lijkt mij. Puregon 300 betekent dat er 300 eh (inhoud) in zit. Dus met 600 doe je langer en is minder snel op. Dus gewoon je Puregonpen instellen op 50+2 dan komt helemaal goed.
Hope85, ja dat leek me ook. Toen ik het bijna mee kreeg, kwamen ze erachter dat er toch nog een Puregon 300 eh lag, inclusief pen. Ik zei al: wat een grote doos! Maar dat kwam dus door de pen. Ik heb de verpakking nog niet open gemaakt, dus weet niet of het dezelfde pen is als die ik al heb. Ik heb het daar eerst gelaten in de koelkast, omdat ik vanochtend naar mn werk ging en geen koelkast in de buurt had. Bewaren jullie ook alles in de koelkast??
hoi hoi Yvetje, ja ik bewaar ook alles in de koelkast en als ik het dan nodig heb leg ik het er een half uur van te voren uit om op temperatuur te laten komen.. Maar zoals hope zei, ik denk het ook dat er gewoon iets meer in zat dan de 300 die je normaal krijgt. Helaas dus nog even wachten ach ja je weet nooit hoe je lichaam op bepaalde dingen reageerd.. Maar wel fijn om te horen dat je gynacoloog het best eng vindt om jou uit handen te geven... Maar het komt vast en zeker wel goed met jou.. Ja zeker 2013 wordt gewoon ons jaar hihih..
Ik had eerst 300 eh en nu 600 eh, is gewoon precies hetzelf alleen in 600 zit gewoon meer wat doen jullie eigenlijk met jullie 'restjes'? ik bewaar ze altijd en dan zodra ik bijna aant eind ben en me nieuwe ampul is op dan gebruik ik 2 rest buisjes en dan pas gooi ik ze weg? Hope ook spannend morgen voor jou! Ik voel vandaag mijn linker eitje niet meer gistermiddag wel heeel erg! heb toch niet al een eisprong gehad he????
Yvet...nog een tip....leg de naalden niet in de koelkast! Metaal duurt heel lang voor het op kamer temp is,en dan is het gevoeliger met prikken..
Ok, thnx voor de tips meiden. Ik heb de Puregon Pen in de koelkast liggen en heb er altijd standaard 3 voorraad naalden in zitten. Dat kan ik er dus beter even uithalen. Dwergje, ik ben nog maar met mn 2e ampul bezig. Toen de 1e ampul op was, had ik het niet in de gaten en kwam ik dus tijdens het spuiten achter, toen kreeg ik er niet meer dan 20 eh in. En toen dacht ik: shit, maar heb toen maar gewoon de andere erin gedaan en de rest erin gespoten. Zo doe ik dat nu denk ik ook maar weer, anders vind ik het zonde.
ik heb ook de pen in de koelkast en de ampullen en de naalden liggen buiten de koelkast. Als ik gistermiddag wel mijn eisprong heb gehad he, zijn we dan op tijd met vanavond klussen? of is dat dan te laat? en hoeveel pregnyl krijgen jullie eigenlijk? waarom krijgt de een 5000 en de ander 10000?
@ chantal, ja doen jullie dat op die manier? ik pak als er dus te weinig inzit voor 75 een nieuwe en dan bewaar ik de restantjes en dan gebruik ik die later
Hier weer fm gehad. Links één van 13.. zondag weer terug. Had eigenlijk meer gehoopt, de vorige ronde kromp mn eitje nog na 14 mm dus hoop dat deze mooi doorgroeid!
Yvetje zondag weer, succes! Ik heb ook van die raar groeiende eitjes soms.....kan zondag ineens oké zijn hoor. Hope succes vandaag!! Hoop op een mooie ronde voor jou!! Dwergje, ik geloof dat je ei tot ongeveer 12 uur na eisprong nog te bevruchten is. Ik spuit de ampullen ook op, dus eerst de een helemaal en dus bij de laatste prik van die ampul t risico bij te moeten spuiten met een nieuwe. Kom meiden, hoop dat jullie snel bij ons op de bank komen!!
aaa oke dus ik doe het fout haha! oke volgende keer zal ik het ook zo gaan doen dan! Hope, ik begrijp dat je meer gehoopt had maar wees blij dat er 1 zit van 13 en nu hopen dat hij goed doorgroeid!!! ik net het zh gebeld, maar ZEI zei dus dat de eisprong binnen 36 uur is na de pregnyl en niet tussen 36/48 uur!? beetje raar dat ieder zh iets anders zegt! we hadden woensdag avond ook gewoon moeten klussen, want als hij wel 'te vroeg' gesprongen is dan hebben we 'te laat' geklust. hope jij had toch ook een vroege eisprong vorige keer?
Ow Dwergje, ik dacht ook t laatste....dat heb ik teruggevonden op internet, dus ga daarvanuit. Maar kan best binnen 36 uur zijn. Ik heb ook nog steeds een gevoelige linkerkant.... Nou moet ik zeggen dat ik steeds een gevoelige onderbuik heb net na de Pregnyl. (en ik word daar moedeloos van, want voor mijn gevoel is het dan al niet gelukt....omdat het de vorige keren ook zo was....). Dus is normaal zeiden zij? Ik heb 28 nov. gesprek met mijn gyn over hoe verder mocht deze ronde niet lukken. Hopelijk niet nodig, wat zou dat mooi zijn!!
@joshi, ja dat is napijn zeggen ze van het gegroeide eitje. Ik heb hele rode plek op mijn buik zitten van de pregnyl hahaha heb jij ook nog last van dat slijm? ik heb dat nu dus nog wel. Ja is toch raar de ene zegt tot 36 uur NA de pregnyl en de ander zegt 36 tot 48 uur Na de pregnyl beetje tegen strijdig! Maar ik ben dus bang dat ik woensdagmidag mijn eisprong al gehad heb want toen had ik best wel wat pijn links, maja dan zijn we te laat geweest met klussen helaas
Bij mij zeggen ze ook 36 -40 na de pregnyl je eisprong is. En weet dit vrij zeker omdat ze het met iui ook zo plannen dat je aantal uur voor je eisprong ook de inseminatie hebt. Dus dwergje ik denk dat je eitje niet te vroeg gesprongen is.
Maar vind het antwoord van jouw zh wel vreemd, ik heb dit nog nooit eerder gehoord. Fijn hè al die verschillende antwoorden!
Ja is toch irritant of niet dan? ene zegt dit andere zegt dat, ik tref het wel met ziekenhuizen :S of laat ik te veel over me heen lopen? bah hahahaha we zullen wel zien, meer kunnen we niet doen toch