Fleur, zo eerst te lezen een heftige bevalling, hopelijk gaat nu alles goed met jullie?? Oeh spannend Dwergje, misschien is dit wel het eerste teken van een beginnende zwangerschap????? Ik gun het je zo!!! Zonneschijn, hoe gaat het met je?? Ik heb vanochtend voor het eerst Gonal-f gespoten. Ik moest Puregon 50++ spuiten en die dosis kun je niet spuiten met Gonal-f, (gaat van 50 naar 62,5 en dan 75) dus gebeld met assistente en die zei dat ik 62,5 moet spuiten. Dus heb ik netjes gedaan. Ik voelde er helemaal niks van, minder dan Puregon. Kan toeval zijn natuurlijk. Ik dacht nog: is het wel goed gegaan?? Maar ik kon wel zien dat er wat uit was, dus dan is het goed gegaan. Morgenochtend nog een keer spuiten en dan 11.45 uur weer naar de gyn toe. Ben benieuwd!!
Meiden, weer een update van mij: Er was geen verschil te zien met vorige keer. Dus aan beide kanten was nog steeds een eitje te zien van 14,5 mm . Schiet nog niet op dus. Mijn bms was wel 10,8 mm dus dat is wel super. De gyn twijfelde wat we nu moesten doen: afbreken (ivm de cyclusdagen) of nog doorproberen en hij vond het zonde om de ronde al af te breken, dus ik moet nu weer hogere dosis spuiten (75 eh) en dan donderdag weer komen. Mochten mn eitjes 18 mm of groter zijn, dan krijg ik de Pregnyl spuit. We moeten sowieso woensdagavond vrijen, want dan kunnen we donderdagochtend een samenlevingstest doen. En mn man zit in Putten de hele week, dus hij heeft al opdracht gekregen om thuis te komen haha. Ben dus benieuwd! Maar ik merk nu het nadeel van 's ochtends spuiten, want nu spuit ik wel 2 keer met een hogere dosis, maar donderdagochtend vlak voordat ik bij de gyn ben, en dan zie je daar nog geen resultaat van volgens mij. Dus de kans dat we groei gaan zien is volgens mij ook kleiner dan.
Yvet wat jammer dat er geen groei is.. wat betreft moment van spuiten. Dat is precies de reden dat mijn zh wil dat ik savonds spuit dus als ik jou was zou ik dat de volgende x doen (maar we hopen dat dit niet nodig is!). Zonneschijn hoe gaat het? Moet veel aan je denken. Chantal hoe ben jij onder alles? Gaat het naar omstandigheden goed? Joshi heb je al kwaaltjes waarvan je denkt zou het?? Meiden ik neem even wat afstand ivm de wachtweken. Ik duim voor jullie!! maar zal even wat minder reageren.
Hope85, groot gelijk dat je even afstand neemt. Het is verder erg rustig hier, zijn er nog meiden met nieuws?? Ik kom net weer terug van de gynaecoloog. Er was 1 eitje ietsje groter gaan groeien, maar nog niet genoeg om de spuit voor de eisprong te krijgen. 1 eitje was nu 15 mm (17 bij 13 mm) en 1 was 14 mm. Dus niet groot genoeg nog. Mijn baarmoederslijmvlies zag er nog mooi in 3 lagen uit, maar was minder dik geworden: 6,3 mm. We hebben ook een samenlevingstest gedaan (gisteravond gevreeën): er waren wel zaadcellen aanwezig, maar niet beweeglijk, omdat mijn PH- waarde nog niet goed was. Was niet heel vreemd, aangezien de oestrogeenwaarde goed moet zijn (bij de eisprong is die waarde goed) en ik heb nog geen eisprong natuurlijk. Maar omdat ik wel heel veel eitjes heb die allemaal een beetje in ontwikkeling zijn, wilden we toch kijken of er al iets te zien was. Ik moet de aankomende dagen gewoon vrolijk doorspuiten. Zit al op cyclusdag 21 vandaag, maar het is niet erg als het wat langer duurt voordat het eitje op goede grootte is. Dus nu maar hopen dat de eitjes wel door willen groeien. Maandag kom ik weer terug, eens kijken hoe de eitjes er dan bij liggen. En de tip gekregen om in het weekend te vrijen, misschien dat de eitjes zelf groot genoeg groeien dat het uit zichzelf gaat springen. Maandag dus weer afwachten. Ik baal wel een beetje dat het niet op schiet. Waarom nou niet gewoon een keer een geleidelijke mooie groei? Ik mag natuurlijk blij zijn dat het niet weer op cystes uitdraait nu, maar ik wil ook een keer zo graag een mooie cyclus. Nou ja, positief blijven en maandag maar weer afwachten.
Hope succes, Zonneschijn hoe is het emt jou meissie? gaat het een beetje? joshi nog op het wachtbankje? wanneer kan jij testen? Chantal hoe gaat het met jou? En voor de andere dames, hoe is het met jullie?
He bah Chantal...beterschap meis! Yvet...meestal in de wachtweken is het wat rustiger idd. Ik heb ook niet veel te melden eigenlijk hihi
hier net eerste bloed gespot weer week te vroeg nu weet ik dat dat vorige keer ook zo was maar toch dan is de hoop wel weg had sowieso niet het gevoel dat het gelukt was
Yvetje....spannend maandag! Mijn eerste paar keren met spuiten duurde ook zo lang....ze moeten ook zoeken naar de juiste dosering voor je. T gaat langzaam, maar er gebeurd wel wat, hopelijk maandag goed nieuws voor jou!! Dwergje....ach nee....wat een teleurstelling. Zet t ook door?? Hope ff wat afstand....heb ik ook gedaan. Maar hoe voel je je verder?. Chantal, Jeetje. Neem aan dat je een kuur hebt, gaat t al beter? En als je.dan zo beroerd bent komt dat emo zijn vanzelf! Zonneschijn, je bent geregeld in mijn gedachten geweest....hoe gaat t met je? Neem maar alle tijd die nodig is, schrijf hier van je af of neem juist afstand, maar doe wat t beste voor je voelt meis. We denken aan je! Hier druk bezig geweest (en nog) met verbouwing in huis, maar de 'grote' dingen zijn klaar en dus resultaat zichtbaar, erg fijn! Verder had ik tot vanochtend behoorlijk wat hoop, wel wat drukkend gevoel in mijn buik, maar voor mijn idee echt geen ongi-gevoel. Dus had me voorgenomen morgen, op 13 dpo, te testen. Maar is al niet meer nodig....ongi weer onderweg, hopen dat t snel doorzet nu! Heb deze ronde voor t eerst geen test gedaan, best knap vind ik zelf, want de vorige keren gingen er een paar doorheen. Nu as woensdag gesprek met de gyn over hoe verder....ben erg benieuwd en ook wel nerveus.
hoi meiden, ben ik ook weer even. dwergje, ik hoop niet dat het doorzet. joshi, balen zeg. zonneschijn, hoe gaat het met je? hier ben ik ook weer ongi geworden gisteren, wel een beetje teleurgesteld, maar het was netjes weer na 32 dagen dus gewoon een redelijk normale cyclus wat ik nu heb, en daar ben ik toch best blij mee. heb al even zitten rekenen en ik zou dan ongi moeten worden rond de kerst, zou toch een cadeautje zijn als het dan gewoon gelukt is? tot later groetjes Duckie
Laten we het hopen ducki! Heeft nog niet echt doorgezet, dus laten we hopen dat dat zo blijft??? Ik hoop zelf gewoon dat het een reactie is op puregon maar we zullen het zien, weet ook niet of ik morgen zh moet bellen voor nieuwe poging of hoe of wat weet het niet vorige keer was ik zwaaaaar ongesteld toen ik wel zwanger bleek. dus ik zal vandaag/morgen afwachten en dan morgen beslissen jullie idee?? @joshi wat een teleurstelling ik wordt altijd een week te vroeg ongesteld met puregon! zo raar. ga het toch aankaarten bij het zh! iemand die mij advies kan geven?
dwergje, gewoon aankaarten inderdaad, bij mij was het na 9 dagen en toen moest ik extra pregnyl spuiten, en toen was het ook gelukt. of je krijgt van die bolletjes die je moet inbrengen. gr duckie
He Duckie wat jammer! Ik hoop op een kerstcadeau voor jullie!! En,hopelijk voor meerdere hier!! Dwergje, ja zou t idd aankaarten. En of je moet bellen al hangt denk ik af of t echt rood bloedverlies was....
het is veel rossig en rood met slijm *jak* en moet wel mandverbandje in maar het is nog vroeg dus kan nog doorzetten
Lieve allemaal, Ja hoor het gaat weer beter met mij..Ik heb heerlijk een weekje vrij gehad. Heel veel geslapen maar dat had ik gewoon nodig..Verder gewoon relaxt en een beetje bank hangen en tv gekeken dat was best wel lekker hmmmm. Dus maandag weer werken ik ben er weer klaar voor.. Verder hebben ik nog een gesprek met de gynacoloog voor de nazorg.. en zal ze vast even kijken hoe het er uit ziet denk ik..Maar dit is pas over drie, vier weken.. Wel lief om te horen dat jullie veel aan me moesten denken.. Het is helaas jammer dat het niet zo heeft moeten zijn, maar het voordeel is zegt ook mijn dokter dat de kans ik om zwanger te raken groot is..Dus daar hou ik me lekker aan vast en zeg 2013 is gewoon mijn maar.. Verder staat er een gesprek te wachten in het umcg te groningen. Dit zal zijn op 19 december dus dat schiet ook al lekker op. Ben benieuwd wat ons allemaal te wachten staat.. Verder hebben we gisteren een datum geprikt om lekker samen een weekendje weg te gaan, heb er nu al zin in , maar het is nog vier weken wachten.. We gaan naar valkenburg en daar de kerstparade en de kerstmarkten te bezoeken hmmm kan ik best al naar verlangen.. Maar goed heb ook wel zin in de kerst vindt ik wel een gezelliige tijd... Dus dat weekje vrij heeft me zeker goed gedaan, en we gaan wer weer tegen aan.. Hey duckie het zou inderdaad super gaaf zijn om zo;n kerst kado te krijgen... Dwergje: gewoom even bellen weet je ook weer waar je aan toe bent toch...meestal is het als je bloed dat je dan de derde dag moet bellen voor een afspraak.. Chantal beterschap toegewenst..hopelijk knap je gauw weer op. en ja dat emo dat hoort er nu gewoon even bij. En dat komt vast een zeker ook wel weer goed.. Fijne zondag allemaal en tot gauw..
Nou hier heeft het 'nog' niet doorgezet, ik snap er niks van het is echt ontzettend licht zit geen bloed bij met plassen heb een maandverbandje in maar zit helemaal niks/amper iets in, heb geen menstruatie krampen. Wat raar dit joh het is toch mijn '2de' dag en meestal heb ik het dan echt heeel erg! dus morgen maar even afwachten wat het dan doet
het is iets erger geworden maar nog niet giga als normaal, zh gebeld en gevraag hoe of wat maar die geeft ook totaal geen antwoord en zegt moet jezelf bepalen, ja ik weet toch niet hoe hun te werk gaan??? ik moet zelf bepalen of ik vanavond weer ga spuiten ja of nee, en dan maandag echo, maar geen uitgangsecho? om te kijken of de follikels weg zijn? ik snap er echt niks van! hoe moet ik als patient hier duidelijk uit worden?? Zit te twijfelen om mijn eigen zh te bellen en te vragen voor een uitgangsecho maar weet niet of dat kan?
Helderrood bloed is 1e dag is mij altijd verteld! Ik heb ook een keer een duidelijk mindere menstruatie gehad, dit zagen ze ook,op de uitgangsecho toen....maar wel gewoon 1e dag! Ik zou terugbellen en zeggen dat je gewend bent een uitgangsecho te krijgen! En ik snap dat je wilt weten of alles rustig is voordat je start! Gewoon terugbellen en je zorgen nogmaals bespreken Dwergje.