Sluit me aan bij joshi stefanie! Sterkte met de bevalling straks! Tsja meisjes ik heb niet zoveel te melden op mmm gebied, behalve dat ik mn tsh weer eens ga laten controleren. gewoon om te zien of hij naar de medictie stop niet weer de lucht in is gegaan. Sterkte met de ivf iui trajecten die lopen lieve schatten!
Vandaag begonnen met synarel, morgen beginnen met puregon 125, volgende week dinsdag eerst fm!!! Spannend!!!!!!!!!!!!
Chsntal hopelijk is je tshwaarde binnen de norm gebleven. Lukt het je te wennen aan je nieuwe situatie? Dwergje op naar mooie eitjes! Hier eerste fm gehad cd 11 maar nog niets te zien. Donderdag weer terug..
balen hope! mijn eerste spuit zit er weer in bah bah wat viel die tegen! :S ook heel erg aan het twijfelen of gisteren niet dag 3 was inplaats van vandaag maja volgends mij maakt 1 dag niet veel verschil weet het echt nooit wanneer ik als dag 1 moet beginnen zondag was het echt goed doorgezet, zaterdag niet echt en weet het ook niet precies meer
Dwergje ik denk dat ook niet heel veel uitmaakt hoor. Maak je daar maar niet druk om. Soms is ook zo lastig bepalen. Volgens mij is de regel als voor 6uur savonds helder rood is moet je dat als dag 1 rekenen maar ik heb ook wel eens echo op dag 2 gehad en toen mocht ik ook al starten. Dus verwacht dat je wel goed zit. Ik vind alleen wel dat je lang moet spuiten voordat je je eerste echo krijgt. Maar goed dat zal wel horen. Succes meis!
Hope, jammer, maar waarschijnlijk gewoon nog vroeg, hopelijk morgen wat groei te ziendwergje, ik denk ook dat t niet uitmaakt....bij ons mag je ook op dag 4 beginnen als t zo uitkomt.... Duim voor mooi eitje (of 2) bij hoop en voor Dwerg wat meer. Zet m op meiden!!
Hope, 7 dagen na begin puregon dus gisteren begonnen en dinsdag fm normaal is het 7 dagen na start menstruatie maar omdat ze nu meer eitjes moeten hebben zal het zo afgesproken zijn omdat het dan niet uitmaakt om de groei bij te houden natuurlijk
Ok ik dacht dat er voor ivf ook een richtlijn was qua aantal eitjes. Ik dacht als het er veel te veel of juist te weinig zijn dan kunnen ze nog bijsturen. Ik hoop op een mooie oogst dwergje! Joshi hoe gaat het met je? Heb je het gevoel dat je eitjes al aan het krimpen of gesprongen zijn? Ik zal morgen na mn fm laten weten of dat er al iets te zien was.
ja minimaal 5 tot 7 eitjes maar mijn vriendin doet ixxie? ofzo of icsi en die heeft er meestal rond de 20/30 haha waarvan dan 8 goede eicellen dus hoe dat dan precies zit weet ik niet maar het moeten er minimaal 5 zijn maar bij mij verwachten ze er ook meer :d
Hmmm nog steeds geen groei moet nu met 2 klikjes verhogen en zondag terug. Zat trouwens in de wachtkamer komt er man naast me zitten die zegt 'zo zit jij hier ook met je dikke buik?' Wattt ik heb niet eens een dikke buik?? ok de beste man zal wel gedacht hebben dat iedereen zwanger is op deze afdeling maar deed toch ff zeer die opmerking. Want ja ik had er met een beginnende buik kunnen zitten. Maar goed daar denk ik niet te veel aan. Voor nu ga ik ophogen en hopen dat er zondag wel een eitje te zien is. Duimen jullie voor me?
Natuurlijk duim ik mee Hope! Op naar een groeiend eitje zondag! Wat een vervelende opmerking....af en toe...ppfff
En ook ik kan duimen als de beste hope! Ze zeggen dat je na een miskraam extra vruchtbaar zou zijn. Wie weet!
Hope, wat vervelend zo'n opmerking zeg!! Kan me voorstellen dat het even zeer doet.....anderhalf jaar geleden, toen ik nog maar net de kinderwens had, gingen mn man ik naar de sauna en ik had een broek aan met een shirt erover en was even vergeten om mn buik wat in te houden (heel gek, maar ik heb altijd al een redelijk uitstaande buik gehad, als ik hem uitzet lijkt het haast of ik al 20 weken zwanger ben ) en toen zei de vrouw achter de balie: 'U bent zwanger??' 'Eeehh....nee hoor'.....ik snapte haar opmerking wel, maar toch steekt het een beetje. Vooral toen later bleek dat het allemaal niet zo makkelijk gaat....dus snap je gevoel wel... Ik hoop dat de extra klikjes je eierstokken en eitjes aan het werk zetten!! Ik duim voor je!
Bedankt meiden! Yvetje dat moet ook vast pijnlijk zijn geweest die opmerking. Tja helaas maken veel mensen pijnlijke opmerkingen puur uit onwetendheid, maar ik heb me er donderdag best ff rot om gevoeld. MAar goed vanochtend weer fm gehad en er zit een klein beetje groei in. Mn bms lijkt er helemaal klaar voor met 10 mm, en in mn eierstokken zitten genoeg blaasjes maar de grootste was maar 12 mm. Nog wel klein maar ik ben in ieder geval blij dat zoals het er nu uit ziet er toch één gaat groeien. Voorlopig weer even doorspuiten en op dinsdag weer terug. Dwergje hoe voel jij je? Heb je al het gevoel dat er veel follikels groeien. Lijkt me dat je al behoorlijk last van je eierstokken moet hebben. Hopelijk hebben we dinsdag beide goed nieuws meis. Fijn weekend nog allemaal!
Nee nog weinig last begint beetje te komen, wel heeeeel veeeel slijm afscheiding maar nog geen groei pijn, we zullen het zien dinsdag ik heb natuurlijk ook nog maar 5 keer geprikt he . Hopelijk groeid je eitje nog door hope!! met 12 mm kan er nog van alles gebeuren kan door groeien kan stoppen kan er nog 1 bijkomen, Dus ben ook benieuwd naar jouw fm dinsdag hoelaat moet jij? ik moet om kwart voor 10
He meiden, spannend, hopelijk groeien de eitjes mooi door. Ik ben vanochtend weer bij de gyn geweest: mn cyste is nog steeds aanwezig na dik 3 weken, alleen was hij niet mooi rond meer, tis een uithangende zak zegmaar geworden. Ongeveer 23x28 mm, dus wel kleiner geworden, alleen nog duidelijk aanwezig, dus niet goed. Bms was 6,9 mm dus opzich prima maar daar hebben we nu niks aan. Ik moet nu aan een medicijn wat nieuw is voor me: Orgametril. Dat zijn tabletjes, vergelijkbaar met Provera, alleen deze zorgt er meer voor dat de cyste weg gaat. Dat moet ik 14 dagen slikken en daarna word ik ongesteld. Op cd 3 terugkomen voor controle, en dan het volgende: Mn gynaecologen hadden aangegeven dat Puregon voor mij dus ook niet werkt, gezien mn geschiedenis, dus moet ik nu over op Menopur. Dat is een wat ouderwetser medicijn waar naast FSH- hormoon ook het LH- hormoon in zit en daardoor kan het zijn dat ik daar wel op reageer. Dat zien ze in de praktijk wel bij mensen die ook moeilijk op Puregon reageren. En als dat niet werkt, dan kunnen ze niks meer voor me doen ...ze kunnen dan nog contact opnemen met UMCG Groningen om te vragen of zij verder nog iets voor me kunnen betekenen, maar het komt er eigenlijk op neer dat ik dan gewoon onvruchtbaar ben en dus geen kinderen kan krijgen ....als ik daaraan denk, raak ik bijna in paniek! Ik vroeg: ik heb toch genoeg eitjes en is IVF dan geen optie?? Nee, zei hij, want dan moet je ook goede eitjes hebben.....Maar ik zei: heb ik de vorige ronde niet een valse start gehad? Omdat ik zonder controle met Puregon was begonnen en toen bleek dat mn eierstokken niet schoon waren en dus met een cyste te zitten. Hij vond dat ik wel een punt had, dus conclusie: we willen nog 1 ronde met Puregon proberen en als dat weer niks is, gaan we over op onze laatste redmiddel: Menopur. Ik ben als de dood dat het allemaal niks wordt, en dat het gewoon nooit gaat lukken.....we moeten er wel rekening mee houden, maar ondertussen ook hoop houden. Kortom: allerlei emoties, inclusief het feit dat ik misschien nooit zwanger zal worden.... Hebben jullie ervaring met Menopur in vergelijking met Puregon?
Hey meiden, Ik heb niet alles terug gelezen...maar zag niet zoveel anders wel? Met ons gaat het opzich steeds beter, qua emoties. Er zijn nog steeds moeilijke momenten maar daar slaan we ons doorheen. Mijn bevalling was niet helemaal goed gegaan en ik verloor dus te veel bloed waardoor ik om 9 uur nog voor een spoed curretage ben weg gereden. Ons meisje van van buiten perfect...niks aan te zien. Ze kwam met haar armpjes gekruist ter wereld en dat gaf ons het gevoel dat we er goed aan hadden gedaan en dat ze er vrede mee had. Hope heeft haar op foto gezien...die kan het bevestigen Het was wel heel heftig allemaal. En voor nu....nu gaan we kijken of mijn lichaam nu wel weet wat zwanger zijn/worden is. Geen mmm even en zeker geen ivf...gewoon rust op dat gebied...want WIJ GAAN TROUWEN...!!! Mijn schat heeft me met oud en nieuw gevraagd...omdat hij van me houd en omdat hij wilde dat ik zeker wist dat hij door dit allemaal niet bij me weg zou gaan. Lieverds ik ben er niet vaak maar ik weet dat jullie dat begrijpen...ik zal de volgende keer me even beter inlezen...beloofd!!! Hele dikke kus !!!