Gefeliciteerd debby!! goed nieuws! Ja heftig om dat op foto te zien, ik heb de tweeling van mijn vriendin ook op een foto gezien die waren toen 19 weken. blijf mij ook altijd bij. Fijn dat jullie er toch ondanks alles een goed gevoel over hebben hoe het gelopen is, het verdriet zal altijd blijven het hoe en waarom. moedig en lastig voor jullie ik leef erg met jullie mee, ik wens jullie een fijne tijd naar het huwelijk toe.
@Debby, meid, helemaal begrijpelijk dat je er niet zo vaak bent! Het is een heftige tijd voor jullie, met gelukkig ook positief nieuws!! Meid, gefeliciteerd!!! Heerlijk, even je gedachten bij leuke en mooie dingen die komen gaan. Geniet ervan, hebben jullie al nagedacht over een datum??
hope jij al geweest of meot je nog? ik had om kwart voor 10 afspraak werd uit eindelijk iets over kwart over 10 geholpen pfff gedoe. maar hier super goed nieuws, waren een stuk of 20/30 follikels te zien, de kleinste waren rond de 14/15 mm en de grootste waren rond de 18 mm, eindelijk weer is positief nieuws! en verbazing wekend gewoon nog niet echt veel groeipijn terwijl ik meestal bij 1 echt al wel groei pijn heb! raar. rechts zaten de meeste eitjes 8 van 14/15 en nog tussen de 16 en 18 en links 5 kleintjes van 14/15 en de rest 16 tot 18 nu stapje terug inplaats van 125 nu 2 dagen 100 spuiten en dan donderdag weer terug voor echo en dan waarschijnlijk het weekend de punctie. ik heb wel verhoogd risico op over over stimulatie, dat houdt in dat na de punctie mijn hele buik zich kan gaan vullen met vocht waardoor ik niet meer kan plassen dan moet ik opgenomen worden in het zh voor een paar dagen, dit hoeft niet zo te zijn dit hoeft niet te gebeuren maar ik zit wel in de risico factor. daar schrok ik wel beetje van, maja we zullen het zien.
Dwergje, jeetje, das inderdaad even schrikken dat je een verhoogd risico hebt, maar verder is het super positief nieuws!! Nog even broeden op die eitjes en dan op naar de punctie!! Succes!!!
Hey meiden! Yvetje wat schrik ik van jou verhaal zeg. Pfff je zal het maar te horen krijgen, dit was totaal niet wat je verwacht had. En persoonlijk krijg ik ook het idee dat ze erg snel opgeven. Goed dat je voor jezelf bent opgekomen en aangegeven hebt dat je graag nog een ronde Puregon probeert en als dat niet lukt pas Menopur. Ik heb ook een keer orgametril gehad en het lijkt heel erg op duphaston alleen moet je dit iets langer slikken. Maar werkt verder precies het zelfde. En wat IVF betreft, stel dat Puregon en Menopur toch niet lukt dan zou ik zeker gaan praten met andere ziekenhuizen om te kijken of ze daar toch niet IVF willen proberen. Het is heel anders dan ovulatie inductie en ik ben van mening dat als je het niet geprobeert hebt je ook niet weet of dat het misschien wel zou lukken. Dus meid geef nog neit op en kom goed voor jezelf op. Het is jullie kinderwens en daar zou ik voor blijven vechten. Ik zal komende ronde hard voor je duimen!! Gelukkig gaat het met Debsie weer beter. Ik snap dat je nu minder hier komt nu je druk bent met de eerste voorbereidingen van jullie huwelijk en je het zwanger worden op een lager pitje hebt staan. Gelukkig spreek ik je via de whatsapp. Dwergje goed nieuws zeg... en wat een hoop eitjes! WOWW. Ik kan me niet voorstellen dat je het bijna niet voelt. Succes met je punctie alvast en ik heb inderdaad ook over die overstimulatie gelezen. Ik denk dat het door onze pcos komt dat we een verhoogd risico hebben. Succes meis! Joshi heb je je echo al gehad vandaag? Ik hoop dat de eitjes uit zich zelf zijn vertrokken. Hier gisteren en vanochtend fm-en gehad. Zondag had ik één eitje van 12 en gisteren waren het er ineens heel veel, waarvan de grootste 15 en 16 en meerdere van 12. Om niet over de grens heen te gaan moest ik gisteren minder spuiten en vandaag terug komen. En maar goed ook, want ik had nu 18, 16, 13 en 12. Dus de pregnyl is gezet. En mag ik vanaf vrijdag weer plaats nemen op de wachtbank. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er zelf niet een heel goed gevoel bij heb. Die van 18 had best een rare vorm, en ze meette hem eerst kleiner, doordat het ook wat langer heeft geduurd vraag ik me af of de kwaliteit nog wel voldoende is. Maar goed we wachten het af. Ik weet dat Joshi en Yvetje zouden tekenen voor deze eisprong dus ik ben ook blij dat het uiteindelijk na ophogen gelukt is om toch weer een kans te krijgen.
ja zo gat het altijd bij mij niks of 1 vervolgend dag der na weet ik veel hoeveel zo frustrerend! maar goed pregnyl is gezet nu dus we hopen op een goed resultaat hope! succes!!
Oh Debby, jeetje heftig hoor. Vervelend dat je dan ook nog eens zo'n spoedcurretage ondergaan moest! MAAR TROUWEN, wauw gefeliciteerd samen!!!!!! Iets heel ergs leuks om jullie op te richten, heel fijn!! Dikke knuffel Yvettje, ik schrik ook van je bericht....t kan toch hierna niet zomaar "over" zijn qua kansen?? Ik zou idd als hen je dat bericht gaan geven, zeker nog ergens anders gaan praten/vragen!! Ook dikke knuffel! Wiehoew Hope, mooi!! Gelukkig net op tijd zodat je niet net zoals ik zit nu. En je gevoel is niet oke....maar je weet het niet meis. Succes op het wachtbankje alvast! Dwergje, WOW he zoveel! Daar schrik ik ook van, wat een aantal! En dat met de hoeveelheid die ik moet spuiten om er 1 te krijgen, bizar eigenlijk he! Maar idd, rustig aan want je zit niet te wachten op een overstimulatie! Ben benieuwd morgen! Hopen op mooie groei (en dus veel kans!) maar niet meer dan nu. Succes! Chantal, een zwaaitje terug!! Ik moest vandaag een echo laten maken om te kijken of ze er nog steeds zitten of nu weg zijn....kom ik toch met pech te staan! Moest een uur en kwartier op de ANWB wachten met -7 bbrrrr. Stond ook echt op een punt dat ik nergens naar binnen kon. Mijn vader was er gelukkig na een uur, dus daar de verwarmde auto in gedoken. Auto staat bij de garage en we wachten op een grote kostenpost....minder! Vrijdag heb ik nu de echo. Verder weet mijn ziekenhuis even niet zo goed hoe verder. Ik heb het volgende voorstel gekregen: of kiezen voor de LEO-operatie, maar daardoor kan ik beter gaan reageren maar hoeft niet. Achteraf pas te zeggen of het een goede keus was. Ook is het bij mij lastig te zien qua echo's op de een of andere manier (soms groeit een follikel niet en soms ineens meerder dus en soms ook ineens met zo'n 5-6 mm per dag, dus lastiger volgbaar), dus dat bij elkaar genomen: het lastig zien en de manier waarop het loopt wil hij me ook verwijzen naar een ander ziekenhuis (waar ze wat meer doen en verder zijn) en misschien stellen ze daar wel IVF voor vertelde hij. Poeh ik vind het een lastige eerlijk gezegd....
Yvetje, kan je maar 1 advies geven: maak een afspraak in het UZ gent, neem je dossier mee, ze zijn daar zoooveel verder! Als je verzekering een contract heeft met gent (meeste hebben dat) wordt alles gewoon vergoed! Sowieso raadt ik iedereen aan om eens te lezen in het gent topic wat ik heb gestart en dan met name de stukken over Serum in griekenland. Veel meiden zijn nu zwanger na wat testen en advies daar (o.a. Door menstruatiebloed op te sturen voor onderzoek). Zal zo ff link doen. In dat topic kletst ook mamavhmee, die weet echt heeeeeuuuuul veel!
http://www.zwangerschapspagina.nl/mmm-clubs/357481-1e-afspraak-gent-juni12-wie-kletst-mee-ervaren-gent-gangers-welkom.html
He meiden, bedankt voor jullie lieve woorden. Natuurlijk geef ik niet op en kom ik voor mezelf op. Ik ben er alleen nog niet van overtuigd dat Puregon niet werkt. Ik heb volgens mij een beetje hetzelfde als Joshi: mijn lichaam is ook zo onvoorspelbaar als wat. De ene keer groeit het niet, de volgende paar dagen met dezelfde IU ineens wel. En daarom werkte het de afgelopen ronde niet. Daarnaast had ik de vorige ronde toen ik begon met spuiten nog een ei van de vorige ronde zitten wat toen dus een cyste is geworden. Dus had ik een soort van valse start gehad. Als blijkt dat Puregon én Menopur niet werkt, maar zover zijn we nog niet, dan nemen ze contact op met UMCG Groningen, misschien hebben zij nog ideeën. En als daar niks uit komt, ga ik inderdaad naar een ander ziekenhuis of fertiliteitskliniek. Ik zou graag naar Gent willen, maar ik woon in Friesland en het lijkt me al helemaal zo'n belasting om daar naartoe te gaan. Hoe vaak gaan jullie daar naartoe (voor de mensen die hier ervaring mee hebben natuurlijk)?? Verder zit ik te denken om koolhydraatarm te gaan eten. Ik zou sowieso wel een paar kilootjes kwijt willen, al heb ik geen overgewicht, maar het schijnt ook goed te zijn voor vrouwen met PCOS (omdat je minder insuline aanmaakt dan en dus invloed heeft op hormonen). Hebben jullie hier toevallig ook ervaring mee?
geen ervaring mee yvet, Hier terug van zh, rechts 17 eitjes die bruikbaar waren en nog paar kleine en links 16 eitjes die bruikbaar waren en nog kleine, ze prikken alles sowieso weg dus dat vind ik wel super fijn, hopelijk zitten er in een boel ook eitjes maja dat is ook niet te voorspellen. Zondag de punctie!!! vanavond laatste puregon morgen laatste dag synarel en morgen avond om 10 uur de pregnyl en dan zondag om half 10 de punctie, ik heb nog nooit de pregnyl alleen gedaan dus dat vind ik wel erg eng, zit te denken om dan naar het zh te gaan dat hun het willen doen of is het makkelijk zelf te doen?
Jeetje Dwergje, dat zijn veel eitjes!!! Wat goed dat er zoveel bruikbaar zijn!! Als dat geen voltreffer wordt.... Misschien stomme vraag, maar wat is synarel?? Ik heb (nog) geen ervaring met pregnyl, dus kan je niet vertellen of het makkelijk is om zelf te doen. Maar als je twijfelt kun je toch altijg naar het ziekenhuis??
met eitjes bedoel ik follikels maar dat begrijpen jullie wel synarel is een neusspray om je eigen cyclus stop te zetten om te voorkomen dat de follikels te vroeg knappen
Wat goed dwergje!! Toppie... met zo'n grote oogst zal het vast gaan lukken! Misschien dat je de HAP kan bellen om te vragen of ze hem daar willen zetten. Ik zou het denk ik ook niet durven. Heb je nog een reserve pregnyl in huis? Anders kan je het wel thuis proberen en stel dat het met breken of iets dergelijks mis gaat dan heb je er toch nog één extra. alvast heel veel succes!! Joshi wat een ellende met dit weer met pech komen te staan. Veel succes morgen in het ziekenhuis (nu niet weer met pech komen te staan he ) Chantal ik zal zeker eens gaan mee lezen daar. Wat extra informatie kan nooit kwaad. Dank je! Hoe gaat het verder met jou? Ben je nog wel on speaking terms met je man? Yvet goede instelling..!! Wel saai om straks alleen op de wachtbank te zitten. Dwergje wanneer kom jij erbij? In februari gaan we met zn allen hoor! (alhoewel ik dan al hoop op de rozebank te zitten )
@Gent: ben er 2x geweest, 1x daar geslapen, was bij intake. Ik kreeg meteen al allerlei onderzoekjes, 2e x was hysteroscopie. ja je rijdt wel een stuk ja, dusseldorf zou ook nog kunnen, heb wel gehoord dat je daar veeeel meer een nummer bent.. Dwergje; wow super aantal. @Pregnyl: 1x super in de stress gezeten omdat dat lesje aan scherven brak, je mag het ook 's ochtends al laten mengen, mijn zkh heeft daar overleg over gehad met fabrikant en dat mag. je kunt ook naar afd verloskunde gaan (beetje dubbel), daar ben ik destijds bij kapotte pregnyl ook terecht gekomen. Zij hadden toen nog exemplaar voor me die ze zelf klaarmaakte en inspoten. Succes en duim voor je!
hihi nee Hope, alsjeblieft niet zeg nog een keer met pech, doe maar even niet....portemonnee is aardig leeg nu. Dwergje, wow zeg! Succes he! De pregnyl heb ik alleen nog maar zelf gezet: gaat echt prima! Maar moet je jezelf wel goed bij voelen natuurlijk, anders gewoon hulp erbij.
Denk wel dat ik het zelf ga proberen, eens moet de eerste keer zijn toch? Ja ik heb 2 keer 5000 pregnyl en moet 1 keer spuiten dus heb reserve, zh wilde het ook zetten dan moest ik naar spoed eisende hulp, maar is verder weg dan eigen zh maar ik ga het gewoon zelf proberen zo moeilijk is het niet heb gezien hoe dat vorige keer ging water bij de poeder dat mengen en opzuigen dan de andere naald erop en erin spuiten. Hope als het goed is kom ik vanaf woensdag ook op de wachtbank, zondag punctie dus dan zal ik woensdag terug plaatsing hebben? mits er eicellen gevonden zijn en bevrucht zijn geraakt controleren jullie of hij in een ader zit? trekken jullie de spuit iets terug om te kijken of er bloed bij komt?
Moeilijkste is breken van die flesjes, rest is peanuts! Je kunt het ook bij je Huisarts klaar laten maken en spuit mee nr huis. Succes!