Wauw, over 3 weken al, wat ontzettend spannend!!!! (leuke gezonde spanning is de leukste!!). Heerlijk, dus flink bezig met de voorbereidingen??!! Maaruh eerst nog de geslachtsbepaling zie ik....ook spannend! Wat denken jullie zelf! Thanks, dat je het snapt! Ik denk sowieso echt niet minder daardoor aan jullie
Pfff nou ik denk weer een meisje en me schat een jongen. En als ik een "gezegde" moet geloven ook een jongen. Ze zeggen namelijk dat een meid de schoonheid van de moeder weg haalt. Nou ik heb nog geen pukkel of niks, maar geloof ook niet echt in die theorieën. Voorbereidingen zijn al ver klaar, alleen de bbq nog bespreken en de boodschappen doen en thats it
Spannend deb!! nog 3 weken! jaa de 30 weken die komen nu in zicht ja de babykamer hoeven we niks aan te doen dat is allemaal nog babykamer van onze dochter dat is altijd zo gebleven en dat laten we gewoon ook zo dus hoeven niet opnieuw te verven meubeltjes hadden we ook allemaal nog dus die moesten even in elkaar gezet worden/verplaatst worden van dochter der kamer naar de babykamer dus daarom zijn we er niet mee bezig nog, want het is zo in 1 dag gedaan
Hier ist vandaag ook weer pet. Drukke dag voor de boeg ivm 2 verjaardagen, was zo moe van de hele week dat ik gelukkig tot 12.00 heb geslapen. Scheelt weer ochtend misselijk zijn. Mn lief had lunch gemaakt met dingen die het beste binnenhoudt maar ook glas chocomelk. Ik twijfelde over de laatste maar had pas van mijn huisarts de tip gekregen dat dit heel goed zou moeten helpen tegen de misselijkheid als je net wakker bent. Nou ik had mn 2 bolletjes op en had net de laatste slok naar binnen of een golf van misselijkheid kwam opzetten. Kon nog net opstaan maar het kwam er meteen uitzetten, op mn bord. Mn vriend zegt geschrokken; "wat doe je nu dan?!" Ja waar lijkt t op.... "Moet ik een emmer pakken?" Ik gebaar van ja dus de rest van de lunch eindigde in de emmer. Later nog 2x overgegeven. We zijn nu op de verjaardag van zijn oma en lig even binnen op de bank want buiten zit iemand te roken en die lucht trek ik al helemaal niet. Zo nog een bbq, ik denk dat het alleen even gedag zeggen wordt en meteen naar binnen duiken om de bbq lucht te mijden en waarschijnlijk snel weer weg. Hoop dat mn broodje van net er wel in blijft want voel me zo leeg en gammel alst maar kan. Vroeg naar bed vrees is, ondanks dat ik zoveel geslapen heb ben ik helemaal afgedraaid. Raar lijf...anochtend een uitgebreide reactie getypt naar iedereen, druk ik op reageren zegt ie "page expired"... alles weg. Dus reageer later alsnog ff op jullie allemaal.
Joshi lief dat je gereageerd hebt en doe vooral waar jij je goed bij voelt he!! Dat is het belangrijkste... ik hoop echt de verhoging werkt meis! Heel veel succes!! Chantal ik vindt het zo rot dat je je zo voelt. Dit is niet leuk zwanger zijn. Poeh als ik dit hier boven lees kan je momenteel niet normaal leven en je dingetjes doen. Alles draait om je misselijk, echt vervelend. Heb je al besloten wat je met je werk doet? Dwergje wat fijn dat je met een dagje klaar bent met de babykamer.. ideaal! Zonneschijn ook voor jouw geldt doe waar jij je het prettigst bij voelt.. is dat weer door met ivf, zeg ik doen. Maar betekent het even een pauze zeg ik ook doen meis! Veel succes met je beslissing en vrijdag met je gesprek. Deb het is nu echt aftellen. voor je het weet is het 1 augustus!! Ploon je laatste wachtdagen te gaan... succes! Hier was het een eenmalige bloeding gelukkig. Dus ik hou het maar op de iui. Succes meiden en fijn weekend!
@Josh: hoe gaat het nu met de follikels? @Debby: spannend, nog eventjes @Chantal: jeetje wat heb je het zwaar. Al is het voor een heel goed doel, dit is echt niet leuk! Sterkte ermee! Wel knap dat je toch in de flessen geplast hebt. Weet niet of ik dat had gekund. @Zonneschijn: ik kan geloof ik je fotos niet bekijken. Ben benieuwd naar je mooie luiertaarten. Moeilijke beslissing: rust of doorgaan. Daar kan niemand je bij helpen, helaas. Succes ermee! Je schrijft dat je tijdens de Sneekweek dan niet mag drinken als je doorgaat. Drink je helemaal geen alcohol nu meer? Ik eigenlijk wel. Is dat niet goed? @Hope: hoe gaat het nu met je? Wanneer is je nod? @hier: weinig nieuws. Nog eventjes. A.s. donderdag is het twee weken geleden dat de pregnyl gezet is, dus vrijdags was mijn eisprong. Mijn nod staat op zondag. Maar wel gemerkt de vorige maand dat de utrogestan mn menstruatie uitstelt, dus daar kan ik me niet echt aan vasthouden. Gewoon afwachten en zondag testen. Heb nog helemaal geen symptomen. De vorige keer had ik zere borsten (maar ik geloof kort voor mijn nod weet het niet meer precies). Wanneer krijg je die eerste symptomen eigenlijk?
Ploon je moet vriendjes met mij worden dan kan je ze zien... Ja ik drink geen alcohol meer, wel eens een biiertje maar dan is ie alcohol vrij. Mij is verteld dat dat niet zo goed is alcohol drinken roken ect... zonneschijn Ja ik ben er nog steeds niet uit.. maar in de vakantie werk ik best veel omdat ik deze tijd nog niet op vakantie ga. Maar omdat de controle s'morgens is lukt het denk ik moeilijk om vrij te krijgen, omdat er veel op vakantie zijn.. dus ik denk dat we toch een korte pauze doen..En wie weet lukt het spontaan..Dat is de vorige keer ook gebeurd..Toen moesten we wachten tot dat we bericht kregen..Helaas is dat toen afgelopen in een miskraam.. Maar vrijdag hebben we gesprek en moet ik ergens ongi worden ik hoop eigenlijk van niet hihihih.. Dat zou mooi zijn.. Maar goed kan niet anders al wachten pffffff... Deb: Ja de weken beginnen nu voorbij te vliegen ieieieieiie krijg je al wat kriebels en heb je al weer je jurk aan gehad... oooh wat zal je stralen deze dag, en als het er nu uit ziet hebben jullie ook nog mooi weer. Trouw je uit je ouderelijke huis of van uit je eigen huis.. en slapen jullie de nacht er voor bijelkaar..Wij zijn appart gaan slapen ik ben bij mijn zus uit huis getrouwd aangezien mijn moeder niet meer leefde en ik geen contact meer heb met mijn vader heb ik het zo gedaan.. Ze had het super mooi versierd was echt super mooi...En ja de koets kon zo ook mooi voor staan..hihihih. We hadden wel een bekijks hahahah Want ja was ook we bijzonder zo..EEn dag om nooit meer te vergeten... Chantal het zit je ook niet meer zeg ben je zwanger ben je echt zo ziek er van...En je moet ook nog even zeg, knap van je dat je zo'n doorzettings vermogen hebt dat mag ook wel eens gezegd worden.. Maar goed je moet ook wel.. Maar heb je al een besluit genomen met je werk en zo... Joshi ze hebben een gendercake gemaakt ze zien het pas als ze taart gaan eten op hun grote dag, wel spannend hoor...Ben ook zeer benieuwd... Als jullie dag is geweest ben ik benieuwd naar jullie foto's en die van de taart zal vast mooi staan. Maar joshi het is niet erg als je je wat afzijdig houdt..Dat doe ik ook wel ik lees elke dag wel maar schrijf niet altijd een stukje...Soms is het wel erg confronterend want ja wij willen ook dat geluk wat debby en chantal, dwergje hebben. we misgunnen het hun niet. en ik vindt het ook super voor hun, maar soms is het wel even balen... waarom lukt het ons nu niet..is er wat aan de hand..Waarom wil het niet pakken... Maar dat eitjes weg gaan heb ik inderdaad ook niet gehad, maar wel dat ze ineens niet meer willen groeien hmmmm balen is dat wel eens..Je moet veel door staan om dat wonder te krijgen zeg... Maar goed ik houd vol dat we ook zeker ons wondertje krijgen...Alleen duurt het wat langer met ons.... Hope Wannneer mag je testen...????
Zo meiden, eens kijken of ik nog weet wat ik zondag allemaal had getypt naar jullie voordat het op mysterieuze wijze verdween.... Joshi wat leuk dat je weer komt buurten! Doe vooral wat goed voor jou voelt, af en toe spieken is ook helemaal prima joh! Gaat het tussen jou en je mannetje nog wel goed? Legt best een druk op je relatie soms hè, kan je ook dichterbij elkaar brengen maar mannen staan er over t alg vaak wat anders in dan vrouwen. Over dat spuiten: ik deed toen nog wel eens om en om, dus niet elke dag 2 klikjes erbij, vonden ze in mijn zkh te heftig toen. Missch een idee? Wanneer heb je weer een FM? Zonneschijn lekker hè crea bea bezig zijn! Idd goed, even een pauze, kan je soms heel anders over de dingen gaan nadenken. En een drankje kan prima. Drinkt je vent nog wel gewoon door? Heb toen zon engels doktersprogramma gezien, waar ze tegenwoordig ook een NL versie van hebben, genante lijven of zoiets? Daar testte ze een voetbalteam op hun zaad en daagde ze uit tot 6-8wkn niet drinken; een verschil joh! Wij zagen dat vlak voor we aan de behandelingen behonnen en mn ex heeft vanaf toen eigenlijk nauwelijks meer gedronken, ook omdat het dus 6wkn duurt voordat je zaad weer beetje op krachten is.Dus met mate is zeker ook voor je man van toepassing Hope nog contact gehad met de Wiki fertility? En nog rood/bruin gespot? Deb de weken vliegen voorbij, komende dagrn lekker een natuurlijk zonnebankje pakken, ze voorspellen goed weer Plas jij serieus recht in die fles? Oh dat trek ik echt niet! Het is zelfs zo dat mn vriend het in die fles deed anders hing ik meteen weer boven die wc! Ploon dat zou wat zijn, als het nu alweer raak is! Je hoort welens dat je lichaam ineens snapt hoe het werkt, al zie ik genoeg meiden voorbij komen op t forum die ook weer een lange MMM weg inmoeten voor nr 2. Laten we hopen dat dat voor jullie niet nodig is. Dwergje jullie beeb levensvatbaar, dat lijkt me ook zo'n mijlpaal! Heb je ook een foto van de delende emmy? Dat lijkt me zo leuk, kunnen maar weinig mensen zeggen dat de eerste foto van hen er 1 is waarop ze nog maar uit een aantal cellen bestaan @hier: ik heb de MMM ook overleefd, dus dit komt ook wel goed, vind het wel jammer dat het vaak lastig is te genieten van de zwangerschap. Daar had ik me zo op verheugd en dat maakt me soms wat verdrietig. Maar zwanger ben ik wel, kan me voorstellen dat menigeen van de niet zwangeren hier dat denkt. Dat zou ik wellicht ook hebben gedacht destijds. Maar je zo voelen is echt wel een tegenvaller na alles.wat je al hebt moeten doorstaan in de wens naar een eigen kindje. Maar ik hou het enddoel voor ogen en probeer te genieten waar dat lukt, anders heb ik daar straks als die uk er is vast alle tijd voor. Ff bikkelen nu. Ik werk minder, begin elke dag 2u later en heb vandaag vrij genomen, dinsdag is al mijn vrije dag dus lekker lang weekend. Even een beetje bijtanken dus ook pas net wakker. scheelt weer een paar uur misselijkheid en 1of 2x spugen Fijne dag allemaal! ( en nu mijn tekst voor de zekerheid maar even kopiëren, een ezel.... )
@chantal, nee heb ik helaas ook geen foto van! Duimen jullie zo met me mee? Moet naar de verloskundige om bloed te prikken, ik heb rhesus negatief en nu moet ik bloedprikken om te kijken of ik geen antistoffen aanmaak tegen ons klein frummeltje
Nou ik ben geweest, nu de uitslag over 3 weken tenzij ze iets vinden dan bellen ze me maar wel wat duidelijker geworden met rhesus D negatief krijg je een prik om de anti stoffen tegen te gaan. Ik heb rhesus c negatief, dan krijg je geen prik maar krijg ik wel verder onderzoek en meer controles mocht ik anti stoffen aanmaken tegen ons frummeltje
Dwergje, goed dat ze t in de gaten houden! Hopelijk blijven de uitslagen goed! Zonneschijn, bedoelde niet dat het daaraan ligt bij jullie, meer dat t extra nega invloed zou kunnen hebben als hij dronken zou worden met de sneekweek. Echt zwaar irri dat je er altijd rekening mee moet houden, nou gelukkig drinkt hij niet dus hoef je daar ook niet aan te denken Zwaai voor iedereen, trekken jullie het nog een beetje?
Zwaai terug chantal! Dwergje fijn dat je goed onder controle staat. Alleen maar fijn! Hopelijk is de uitslag over paar weken goed. Hier alles goed, still waiting en voel niets. Dus vrees dat het m niet wordt. Deb ben je de nachtjes al aan het aftellen Trouw je uit huis van je ouders of thuis vandaan?
Ola dames... Zonneschijn ik drinkt nooit dus ik kan er niet over mee praten maar een keer lijkt me niet erg hoor. Chantal de geur is idd vies maar ik kan het goed verdragen gelukkig. Ik heb eigenlijk nog niks wat ik echt vies vind of vies vind ruiken. Hopester ik slaap thuis maar ga om 7 uur al naar me ouders. Eerst zou ik daar slapen, maar zwanger op een dun matras van een slaapbank vond paps geen goed idee. Dus wijze raad gekregen om thuis te slapen. Ouders zijn soms zo slim he Verder alles prima hier. Eerst aftellen tot de geslachtsbepaling en dan de bruiloft maar dat alles is binnen 2 weken al hihi
Dwergje, goed dat je controle goed is. Wachten op de uitslag dus....ik duim mee! Chantal, zwaai terug. Hoe voel je je nu? Dit weer zal aan de misselijkheid geen goed doen lijkt mij? Je vroeg me of het druk legde op de relatie....uh ja met tijden, je wil allebei hetzelfde en heel graag. Dus de een heeft de ene keer zijn dag niet en de ander de andere keer, of allebei.Ach hoef jullie niets uit te leggen he. Mannetje houd het "bij" zich en dat is denk ik niet altijd goed, maar iedereen gaat er anders mee om. Debby, spannend, het schiet ECHT op nu joh!! En mooi weer dat jullie krijgen!! Hope....wie zei een tijd geleden ook alweer tegen mij: je hoeft niets te voelen. Je weet het niet meis, ik duim keihard door!! Hier: vandaag weer FM gehad....dag 25 ()....2 dagen geleden 1 van 13 mm en nu weer weg! (dit was vorige week dus ook met 1 van 15). Ik weet het niet hoor.... De gyn wilde dat ik me liet prikken op progesteron (cito aanvraag) en vanmiddag uitslag: 2. De assistente zei: tja hm dat is geen eisprong, maar beetje twijfelachtig. Nou als ik google geloof ik dat het geen twijfel is maar een zekere nee! Weet iemand dit? As maandag terug, als er dan niets te zien is word deze ronde gecanceld. Fijn weekend allemaal, geniet van het mooie weer! (als je daarvan houd)
Joshi: wat onzeker allemaal. Bah, wat vervelend. Hopelijk ziet het er maandag goed uit. Hope: hoe gaat het met je? Hoe is de stand van zaken? duim**duim Chantal: voel je je al ietsje beter? Debby: het komt steeds dichterbij... Joepie! Welke datum eigenlijk? Dwergje: pffff.... vervelend zeg. Laten ze je maar goed onder controle houden, hoor! Komt helemaal goed. Hier een onzeker, maar vooral blij mens. Vanochtend positief getest. Eerst Kruidvat 2v5. Vrij lichte streep, toen één met indicator en die zei: pregnant. Vanwege het verleden wel heel onzeker. En ook gezien mijn leeftijd kans op mk groter. Maar hou mezelf maar voor: het gaat vaker goed dan fout. Zal een foto bijvoegen.
Kijk nou dan toch ploon, weet je lichaam ineens snel hoe t werkt! Snap uiteraard je voorzichtigheid maar in ieder geval vast gefeliciteerd met de posi testen! @hier: de misselijkheid blijft hetzelfde, dus zodra ik wakker ben de hele dag het gevoel dat ik moet overgeven. Het daadwerkelijke overgeven wordt wel minder, kan goed vernemen dat rustig aan doen een positieve invloed heeft. En idd die warmte is echt niet bevorderlijk. Maar het is zo stukken beter te handelen dan de afgelopen 10weken! Hoe gaat het met de meiden op het wachtbankje?