HIer ook nog even zwaai zwaai zwaai...we gaan eerst naar mijn schoonouders die brengen ons naar het cruise schip vanuit amsterdam en dan heerlijk genieten...Negen dagen op cruisse tot over een paar dagen... liefs voor allemaal..
Heej meiden, hiero gistern heel erg geschrokken, ik verloor rond half 6 ineens bloed, niet licht niet veel maar moest paar keer vegen tot het bloed weg was, ik het aangekeken dacht is een adertje geknapt maar bleef aanhouden, ook met bloedslijm erbij en propjes/sliertjes ik toch de vk gebeld die verwees mij door naar de huisartsenpost om mijn urine te controleren op blaasontstekking, was het blaasontstekking dan kwam ze niet langs maar was me urine schoon dan zou ze na de uitslag langskomen. Naja ik heb cronische blaasontstekking dus ik ging er vanuit dat ik dus me urine zou inleverde er blaasontstekking uit zou komen en ik naar huis mocht dus was er alleen heen gegaan zodat man lief bij dochter thuis kon blijven. Maar wonder boven wonder was me urine schoon, dus ik werd doorverwezen naar de verloskundige daar eerst 3 kwartier aan de ctg die was goed alhoewel de hartslag en heen en weer ging van de baby, vervolgends onderzoek bloeden was inmiddels gestopt waren alleen nog restjes en sliertjes te zien toen nog een echo met de kleine was alles gelukkig goed, placenta was intact, baarmoedermond was ook goede lengte, ze wilde me een nacht ter observatie houden inmiddels was het al kwart voor 12 savonds en ik was moe, bang, geschrokken dus wilde naar huis naar mijn man en dochter mijn eigen bed, dus ben naar huis gegaan, mocht er iet gebeuren of het bloeden weer beginnen zou ik er binnen 5 min weer zijn want woon er dichtbij dus ben naar huis gegaan, nacht is zonder verder bloeden verlopen, wel weinig geslapen hele tijd wakker, draaien, onrustig op en af buikpijn maar gelukkig geen weeen. Moet zo weer naar het zh heb om half 11 controle. Hopelijk was dit eenmalig
Dwergje wat spannend! Hrbben ze ook gekeken of je ontsluiting had? Mijn collega had dit 17-8 ook en is 18-8 met 34,5 wk bevallen van een prachtig meisjr. Hopelijk is de controle zo ook goed en blijft de kleine meid nog ff zitten! Ik kon gisteravond niet slapen dus lag beetje te surfen op mn telefoon opt forum bij zwangerschap, lees ik dat het dochtertje van iemand waarmee ik 5 dagen scheel is overleden in dr buik, zonder enige aanleiding, 20wkn echo perfect.... Niet het beste verhaal om voor het slapen gaan te lezen, wat leven we toch in een oneerlijke wereld Groetjes uit zonnig rethymon, kreta
Dwergje wat schrikken zeg.. gelukkig was gisteren bij met controle toch alles goed maar rustig slapen doe je daarna natuurlijk niet. Hopelijk was alles goed vandaag. Succes meis!
controle vanmorgen was goed, ruim een uur aan de ctg gelegen, waren wel voorweeen te zien maar die konden horen bij dit termijn van de zwangerschap, verder zag alles er gewoon weer goed uit dus nu rustig aan doen als advies en als ik meer buikpijn/weeeen/harde buiken/bloedverlies krijg meteen vk belen, en als me vliezen breken meteen naar zk omdat ze nog niet ingedaald is. Nee niet gekeken of ik ontsluiting had vanwege het bloedverlies doen ze dat namelijk niet omdat ze anders bang zijn dat ze het juist opgang helpen/beschadigen
Dwergje wat zal dat schrikken zijn geweest zeg jeetje. Maar gelukkig is alles goed verder. Nog niet ingedaald nee...ow ik dacht dat dat meestal al wel wat eerder gebeurde...hihi niet dus.
Ja meestal tussen de 30ste en 32ste week begint de indaling, maar met een 2de zwangerschap kan dat veel later zijn of zelfs helemaal niet mag hopen dat ze wel indaald want dan krijg ik weer wat meer ruimte in me maag en ribben
Oke weer wat geleerd Hopey weer van start....last best? Laten we het hopen. Goh 2 dames heerlijk in de zon. En ik moet zo werken mmmm klinkt toch niet zo leuk hihi Ploon ben jij al wel terug uit sangria land? DD komt dichtbij meid. De 5de was het he? Joshi...hoe gaat het met jou?
Oh Dwergje, wat schrikken zeg! Gelukkig goede controle....maar ik zou heel erg schrikken! Kalm aan jij! Hier gaat het goed, over paar dagen voeg ik me bij de andere in de zon. Debby aan het werk....hhmm nee relaxen in het zonnetje klinkt leuker, maar hey je moet er zelf wat van maken, hopelijk heb je leuke collega's en dan komt dat vaak wel goed. Werk ze!
Pffieeeuww dwergje gelukkig was de controle goed, nu heeeel rustig aan doen! Wanneer heb je de volgende controle weer? Joshi wat heerlijk meis! Lekker gaan genieten.. veel plezier!! Ploon jij al terug? Hier sinds gisteren weer nieuwe ronde gestart inderdaad. Deb jij opstart problemen vanochtend? Gelukkig wordt hier ook mooi de komende dagen
Hoi hoi, eindelijk weer een reactie van mij. Keb eerst even de eerste strijkwas weggestreken, even een beetje rust weer in huis, en nu dus eindelijk weer achter de computer. Na twee weken zon nu weer aan het werk (en ook hier in NL dus nog mooi weer de komende dagen . wat een zomer!). Ik heb niet alles teruggelezen van jullie. Snorry. @Debby: ik las over een super 20-weken echo. Wat fijn!! Zo belangrijk en dan zo fijn te horen dat alles goed is. @Zonneschijn: wat fijn dat het goed gaat met je en je echo helemaal goed was. En nu lekker op vakantie. Geniet van jullie saampjes op de cruise. En hoe ging je sollicitatiegesprek? Mooie banner trouwens @Chantal: jij ook lekker op vakantie naar de Griekse zon. Heerlijk. Heel veel plezier. @Dwergje: hoe gaat het nu met je? Jullie kleintje moet nog even blijven zitten . Nog eventjes @Hope: weer een nieuwe ronde Jouw tijd komt nog wel! Echt! Blijven hopen, blijven dromen. Ik zeg altijd: Zij die het opgeven, weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren. @Ikke: nog twee daagjes en dan naar DD. Kijk er naar uit (toch raar eigenlijk dat je hier blij van kunt worden maar misschien brengt het ons dichterbij onze grote wens). De meeste vragen staan op papier. Moet het nog even netjes uitwerken. En keb ook even het medisch dossier geordend. Jeetje wat kunnen die ziekenhuizen onduidelijke en ongeordende dossiers maken en opsturen. Niet op volgorde, niet op datum, door elkaar, van alles. Wil niet dat dr.S. eerst veel tijd kwijt is met het herindelen hiervan, dus dat heb ik alvast gedaan. En een kopie voor mezelf gemaakt. Heeft iemand nog dingen die ik echt niet moet vergeten (te vragen) donderdag? Iemand nog tips? Voel me goed. Ben weer helemaal rustig (afgelopen weekend toen we thuiskwamen was het zo hectisch thuis dat ik er onrustig van werd daarbij was het nog een grote zooi van de vakantie en het meeste is nu weg, opgeruimd en ligt weer in de kast). Hoop van de ene kant zo dat we direct mogen beginnen donderdag. Stop dan met de pil en zal dan hopelijk binnen enkele dagen ongesteld worden. Maar weet niet of dat wel helemaal een reële gedachte is. Want weet niet of ze dat wel eens doen, direct beginnen. Of dat er meestal een maand (of wat) tussen zit (voor onderzoeken of wat dan ook). DHEA: ben benieuwd of ik het voorgeschreven krijg. Heeft het geholpen bij jullie? En ontregelt het je cyclus? Ik was bij de accupunctuur van de week en zij had me destijds ook chinese kruiden voorgeschreven. Toen werd ik zwanger en dit ging goed. Ik heb haar gevraagd of dit ook kan helpen bij het verbeteren van de eicelkwaliteit. En dit beaamde ze. Dus we wachten eerst DD af en dan begin ik vast weer met die kruiden.
Ploon ik ken het behandelplan van DD niet. Maar ik geloof dat ik had gelezen dat je daar ook met neusspray begint. Maar ik wil je even heel veel succes wensen voor morgen. Laat je het even weten.... kus
Ploon heel veel succes vandaag! Ik ben benieuwd wat dd te vertellen heeft en wat het behandelplan wordt. Debs met jou alles goed meis? Gaat goed met je buik? Dwergje bij jou weer alles rustig? Voor de andere dames geniet van de vakanties!
Zojuist terug uit Düsseldorf. Goed gesprek gehad met Dr. Scholtes. Lang moeten wachten voordat we aan de beurt waren, maar daarna nam hij alle tijd voor ons. Al had ik er geloof ik nog wel 3 kwartier kunnen zitten om dingen te vragen, te bespreken. Mijn dossier besproken en een behandelplan besproken. Direct bloed geprikt daar voor een stollingsonderzoek en voor een bijnieronderzoek (eicelkwaliteit). Over 2 weken een telefonisch consult met hem en dan bespreken we deze uitslagen. Dan wordt er bepaald of ik moet beginnen met het slikken van DHEA en evt. iets dat als er iets uit het stollingsonderzoek is gekomen. Dan zullen we ook een hystroscopie bespreken. Dit is voor het laatst gebeurd in 2011 en hij wil graag nogmaals onderzoeken of er niets vreemds te zien is in mijn baarmoeder (na alle curretages). En ook deze hystroscopie ter verbetering van het baarmoederslijmvlies (net als een Pipelle). Ik moet van hem extra vitamines nemen (40 mg D3 per dag, 1000 mg Omega 3 per dag en niet meer dan 100 mg vit. C. per dag). Herkennen jullie dit? Ik stop nu met de pil (maar één maand genomen). Zal dan (hopelijk snel) ongesteld worden en deze maand gaat er verder niets gebeuren (buiten alle vitamines etc). Mogen wel zelf proberen zwanger te worden J Over 2 weken bespreken we het vervolg, maar waarschijnlijk dan in oktober (in ieder geval de volgende cyclus) gewoon hormonen spuiten (nu Menopur ipv Puregon). En dan in november zien we wel verder voor evt. IVF (hopelijk niet ). Zijn er erg positief over. Hij denkt d.m.v. vitamines en andere medicatie al iets te kunnen bereiken. Laten we het hopen.
Hai ploon, ik ken hey vit gebeuren idd uit DD, is zon beetje t standaard protocol aan vits wat je krijgt voorgeschreven. Hopelijk heeft het zijn resultaat!
Fijn dat dd goed gegaan is ploon. Nu dus vitamines gaan nemen en even afwachten. Geeft vast goed gevoel dat er weer serieus aan jullie wens gewerkt wordt en er een duidelijk behandelplan klaar ligt
Vraagje over de vitamines... D3 2000 ie dus. Omega 3. Maar die vitamine C. moet je die nemen? En dan moet je toch nog foliumzuur nemen? Daar heeft hij niets over gezegd. Kunnen jullie mij jullie lijstje geven die hij jullie gaf? Dank jullie.
Ploon ik weet t niet meer. maar google er eens op in combi met dusseldorf en bijv dokter pfeiffer. Heb ik.destijds gedaan en dan rolde er elke keer zelfde lijstje uit. succes! @hier is het heeeeeeerlijk. oh wat is het fijn! Nog niet zo.goed gevoeld deze.zwangerschap, zowel fysiek als mentaal. heerlijk samen.dromen, genieten van mn groeiende buik. En (best trots op) vandaag de imbroskloof getrotseetd, 8km klauteren en het ging super, ondanks de hoge temp. Mn lief straalde van trots, zoooo lief! X uit kreta!