Wie begint er januari 2012 ook met puregon en pregnyl spuiten.

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Hopesoon, 30 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sween4

Sween4 Bekend lid

9 nov 2011
    718
    0
    0
    NULL
    NULL
    ahah boefff ja voor de zekerheid maar ff kijekn
    dus toch maar geen sex dan deze week? want op een 4 ling zitten we niet echt te wachten haha.. tnx ik ben benieuwd hou jullie op de hoogte jij nog succes met wachten en dat je snel weer verder kan!! xx

2. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Nou bewasr je pregnyl maar goed en breek m niet aan diggelen: kreeg net telefoontje vd apotheek: de fabrikant is door zn voorraad heen en kan pas een klein aantal pregnyl leveren in maart! Alternatief is ovitril en dit kost bijna €50.

3. debby25

debby25 Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.773
    324
    83
    Verkoopster Juwelier
    Tilburg
    Nou meiden, ik heb eerst een echo gehad en keek ze specifiek naar afwijkingen. Maar gelukkig niks gevonden. En we gaan door....8 maart hebben we het gesprek met de gynaecoloog voor de IVF. Nu nog even 1 weekje in en dan of zwanger of binnenkort.

Ben echt zooooo opgelucht, ik ga snel verder werken.

4. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Spannend. maar gaan jullie de mogelijkheid van ivf bespreken of sowieso al ivf doen?

5. MaEl

MaEl Lid

19 feb 2012
    9
    0
    0
    zorg
    overijssel

Hoi Boefff,

Altijd cystes? Dus jij kunt om de maand maar proberen?
    Ik weet zo niet meer hoe groot de cyste precies was (slecht geheugen denk ik:p) maar ik moet op dag 5 met tabletten beginnen voor 20 dagen lang. Met mijn volgende ongi. krijg ik pas weer opnieuw een echo om te bekijken oftie weg is en of ik dus alsnog kan gaan starten met IUI. Jij wordt dus ook helemaal niet ongesteld als je een cyste hebt?

Groetjes MaEl.

6. Hopesoon

Hopesoon Actief lid

23 mei 2011
    288
    0
    0
    Hee debby,

Fijn dat ze niks geks hebben gevonden!!! Nog een weekje en hopelijk zijn we preggers!!! Naomi hihi grappig dat jij dat oOk heb! Ik hoef alleen niet over te geven! Wel ook zere tepels en borste!! Pfff Ik word er gek van die spanning! En he soms het idee dat mn man me niet zo begrijpt pppffff dus das ook wel lastig....

Xxx

7. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    @ hope: mannen staan er toch vaak anders in. over het algemeel brengt mij dat in mijn geval vaak in balans maar af en toe kan ik m wel wat, vooral toen hij, nadat de pregnyl aan diggelen was gegaan, zei: doe ff normaal en je bent nu toch al te laat met spuiten dus t heeft toch geen zin meer..... wat?!

8. boefff

boefff Fanatiek lid

3 jun 2011
    1.887
    22
    38
    Vrouw
    limburg
    ik kan idd ongeveer om de maand proberen om zwanger te raken.. soms duurt het maar 2 weken voor de cyste weg is, soms langer als een maand.. ik word helemaal niet ongesteld van mezelf dus krijg altijd een recept mee van provera om ongesteld te worden.. ik weet ongeveer wel wanneer de cyste weg is dus een paar dagen daarvoor begin ik dan met die pillen en moet dan op cd3 weer komen voor een uitgangsecho.. is de cyste dan weer weg dan mag ik weer gaan spuiten.

raar zeg dat als je ongi word je dan nog eens 20 dagen pillen moet slikken. waar is dat voor dan??

liefs

9. MaEl

MaEl Lid

19 feb 2012
    9
    0
    0
    zorg
    overijssel
    Och jeetje, maar wel fijn dat je zo ong. weet wanneer die cyste weer weg is.. Hopelijk lukt het snel bij je!

Ik slik die pillen ivm die cyste.. gesprek liep allemaal beetje vluchtig dus weinig kunnen vragen.. Ook nog nooit eerder een cyste gehad... dus zoek nu op internet maar info erover..

Liefs

10. debby25

debby25 Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.773
    324
    83
    Verkoopster Juwelier
    Tilburg
    Hey meiden,

Mijn ferti arts vond het wel genoeg na 4x IUI waarvan 3x met zoveel pijn. Eerst hebben we de 2 latste IUI's nog besproken maar omdat je niks anders mag slikken tegen de pijn als para....vond ze het beter dat we dus inderdaad naar de gyn gingen ( die had natuurlijk toch geen tijd ) om het verloop van IVF te bespreken. Ze legde ookal uit hoe dat dan precies in zijn werk ging, en dat ik daar ook pijn van zal hebben. Maar dan weet je wat het veroorzaakt en waar het voor is natuurlijk. Ze sloot af met...ik hoop je nog wel te zien want dan is voor DE echo. Laten we het hopen.

Zo dat is even iets meer info...

11. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    debby; wel fijn dat ze wat duidelijkheid scheppen, hoop dat bij IVF je minder/anders pijn hebt.

Cyste; ik heb een cyste van de eerste rond espuiten voor mijn dochter, ik heb nu al 2 jaar een cyste van 2 cm op mijn linkereierstok, maar die reageert nu ook verder niet op hormonen dus ik mag ook gewoon stimuleren. Vind het wel raar hoor, dat ie in de zwangerschap en de maanden erna ook niet is verdwenen, maar het zal wel

Pregnyl tekort; mijn FA zei al dat er een tekort was, ik had namenlijk mijn zoutoplossing vorige wek laten vallen en de apotheek zei dat ik de pergnyl maar weg moest gooien want alleen zoutoplossing geven deden ze niet. Nou mijn FA dacht dara anders over en heeft de koelkast afgezocht naar een flesje zoutoplossing die over was omdat het nu zo schaars is. Eigenlijk moeten we iedereen die net zwanger is stalken dat ze meedoen aan MVM zodat het weer aangevuld wordt.

Hier; moest vanmorgen de spuit zetten, heb een kleine chantal ervaring gehad ;), mijn flesje zoutoplossing wilde niet breken en toen die brak deed ie dat aan de bovenkant in stukjes dus mijn vinger helemaal open, maar geluukig niets in het potje, dus kon het gewoon opzuigen en aan het poeder toevoegen. maar jee wat breken die ampullen toch moeilijk hoor.

12. Naomi2011

Naomi2011 Actief lid

28 dec 2011
    103
    0
    0
    ohhh Debby fijn dat je wat meer duidelijkheid hebt. en al voor de IVF mag gaan, spannend weer! hou je ons hier wel op de hoogte?

@sween, succes met de echo, ik hoop dat er nog andere mogelijkheden zijn.

ik heb geen cystes en ook niet gehad, maar dit is ook pas mijn 1e ronde met menopur en pregnyl en iui. dus kan daar niks over vertellen.

en voor het breken van de ampullen, heb je van die speciale "ampulbrekers" dan breekt het ook niet in stukjes maar in zijn geheel. anders moeten jullie er ff naar vragen voor een volgende keer, misschien heb ik ze ook gekregen, omdat ik de menopur ook altijd zelf heb moeten mengen en de ampullen breken.

ik ben nog steeds aan het wachten, wachten, wachten haha wat kan het toch lang duren, maar ik denk dat het deze ronde niet raak is, want volgens mij voel ik een soort van menstruatieklachten. maar goed zolang er geen menstruatie is, is er hoop!

slaap lekker alvast allemaal!

liefs,
    Naomi

13. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Stefanie, inderdaad bij ons is er ook een pregnyl te kort.. alle apotheken bij ons hebben niets meer. De zwangeren moeten zich masaal aanmelden bij Moeders voor Moeders!!

14. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    ja. bizar toch eigenlijk dat er dan ineens een tekort van is. Ik vraag me dan waarom dat als er een alternatief is (wat chantal noemt) dat goed werkt, we dat niet allemaal standaard gebruiken?

ik was trouwens gister op de 9 maanden beurs en moeder voor moeders doen wel behoorlijk aan promotie dara dus hoop dat het werkt

15. debby25

debby25 Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.773
    324
    83
    Verkoopster Juwelier
    Tilburg
    Naomi..tuurlijk hou ik jullie op de hoogte...mijn steun en toeverlaat :)

Ben wel super blij met me ventje....hij is deze ronde zo positief dat ie mij nu aan het mee trekken is. Stiekem denk ik nu...het zal wel weer niet, maar wat als het nu wel is gelukt? Dus dat doet ie goed, ook op het gesprek en mijn arts zei: luister maar eens naar hem ;)

Ik breek me pregnyl altijd met een watteschijfje en dat gaat ook altijd goed. Maar krijgen jullie geen dubbel recept? Per recept krijg ik 2 doosjes voor als er iets fout mocht gaan.

Stef...daar heb ik ook al eens aan zitten denken. Gewoon iets posten in het zwanger forum :D maar nog niet gedaan hihi ook staat er bovenaan natuurlijk die banner van mvm. Maar ik denk dat veel vrouwen het miss niet eens kennen.

Knuff

16. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
  17. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Ik brak de pregnyl ook open met een papiertje, dit is mn geluk geweest dat mn vingers nog heel zijn.
    De vrouw vd apotheek had dus met de leverancier gesproken en die zei idd in maart maar dan echt marginale hoeveelheid... Dan andere schijnt ook te werken, ovitril maar dan moet je bijna 50€ zelf betalen. Begreep van de ferti assistente dat er " een verkeerde batch" tussen de medicijnen heeft gezeten waardoor ze een deel weg hebben moeten gooien. Daarnaast levert dit bedrijf ook aan oostbloklanden waar de vraag op dit moment erg groot is. Helaas wordt Pregnyl door sommige mensen onder valse voorwenselen verkregen en wordt het gebruikt als afslankmiddel... Je zou die mensen wat!

Die ampul opener, daar heb ik nog nooit van gehoord. Zal es vragen.
    En deb, ik vrees dat we voorlopig geen dubbele refepten zullen krijgen, als we de meds al überhaupt krijgen...

18. debby25

debby25 Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.773
    324
    83
    Verkoopster Juwelier
    Tilburg
    Chant...nee nu gaat dat natuurlijk niet:( maar omdat ik dat altijd kreeg, heb ik nu dus nog 2 doosjes in de koelkast staan :)

Miss voor jullie iets om te vragen aan je arts. Pregnyll word trouwens ook gebruikt in het bodybilden. Om bij annabool gebruikende mannen de zaad productie weer op gang te brengen. Ik heb al verschillende aanbiedingen gehad om het te verkopen. Mijn reactie: BEN JE GEK OFZO?

19. Hopesoon

Hopesoon Actief lid

23 mei 2011
    288
    0
    0
    Hi ladies,

Ja als ik ooit zwanger raak ben ik ook zeker van plan om mee te doen aan mvm! Wel jammer ja dat het ook wordt gebruikt als afslankmiddel, dat bedrijf levert aan de oostbloklanden... Mag hopen dat de vrouwen daar dan ook hebben bijgedragen in urine......
    Ik heb trouwens ook het gevoel dat het deze ronde niet raak is...
    Xxx

20. Hopesoon

Hopesoon Actief lid

23 mei 2011
    288
    0
    0
    Jee debby dat meen je! Nou als ze dat aan mij vrage krijgen ze wss een vuist in hun gezicht whahaha! Hebben jullie dat ook sinds ik destijds ben ben begonnen met medicatie ben ik heel snel agressief... Terwijl ik dat normaal nooit ben.... Maar nu.... Oooh soms egt erg....

Xxx

Deel Deze Pagina