Op de 1e of 2e dag na de ovulatie waarschijnlijk. Weet jij waar ik die waarden kan vinden? Zegt een dergelijke waarde iets over je follikel/ei?
hey, dit kan ik online vinden. Mij is verteld dat boven de 20 een eisprong is maar schijnbaar is tussen de 20-30 beetje grensgebeid en daarboven pas een goede eisprong maar als je op dag 2 al 21 zal het nog wel stijgen Meestal wordt in het ziekenhuis een bloedonderzoek verricht om te kijken naar de hoogte van het hormoon progesteron. Dit onderzoek moet halverwege in de tweede cyclushelft plaatsvinden, dus ongeveer zeven dagen na de eisprong. Als de hoogte daarvan voldoende is kan men gevoeglijk zeggen dat alles wat daaraan vooraf gegaan is in die cyclus ook goed geweest is. De waarde moet ten minste ongeveer 32 nmol/l bedragen. Als de waarde tussen de 16 en 32 nmol/l bedraagt is er wel sprake van luteinisatie, maar hoeft er niet noodzakelijkerwijs sprake geweest te zijn van een goede ovulatie. Omgekeerd is een waarde tussen 16 en 32 nmol/l meestal het gevolg van het feit dat het onderzoek op het verkeerde moment in de cyclus is verricht, zodat je het niet met zekerheid kunt zeggen. De helaas veel te vroeg overleden Michael Hull heeft een onderzoek gedaan bij 212 cycli in 113 vrouwen met een onvruchtbaarheidsprobleem waar alle andere factoren normaal waren (zoals het zaad en de eileiders) waar hij gekeken heeft naar de kans op zwangerschap in relatie tot een goed getimede progesteron spiegel halverwege de tweede cyclushelft. Bij een waarde onder de 27 nmol/l zag hij geen enkele zwangerschap. Hij houdt als ondergrens 30 nmol/l aan1. De Nederlandse gynaecoloog Carl Hamilton heeft in het kader van het onderzoek voor zijn proefschrift gekeken naar de kans op een goede eisprong in relatie tot de progesteronspiegel, en vond een afwezige eisprong in 71 % van alle cycli waar de progesteron waarde onder de 32 nmol/l bedroeg, een z.g.n. 'luteinized unruptured follicle' cyclus2.
Hi meide, Spanningspanningspanning hier... Hoe ist met jullie? Ik probeer me hier bezig te houde met van alles ondat ik nog steeds geen baan heb, dus sollicitere tv kijke cakejes bakken ( zijn trouwens mislukt) bij me ouders op visite knuffelen met me dieren gelukkig beemt dat ook een hoop tijd in beslag de beestjes ete geve verzorge enz! Morge of donderdag zou ik ongi moete worde dus nog ff afwachte al denk ik wel dat ik niet zwanger ben. Mocht ik niet ongi worde wil ik wel wachte met test nog steeds maarja das een voorneme haha weet nie of het gaat lukke! Maar eerst maar es zien of ik ongi word. Xxx
Ploon sorry het was 20 ipv 2... Hopesoon: spannend! Pregnyl is er uit bij mij en voel verdee ook nix. Dus verwacht ook niets. Mijn "prikpief" (acupunctuurmannetje) zei gister dat ik goed na moest denken of ik wel ivf wilde omdat dit vaak adhd kinderen worden?! Nog noooit van gehoord, jullie??
Helaas vandaagt bloed verloren, niet veel in mijn maandverband en alleen stolsels in de w.c. Ik moest van het zh nog even een dagje afwachten of het echt doorzet. Ze vroegen ook wat ik wilde doen van nu tot evt. De IVF want dat kan nog wel een maand of 2 duren ivm gesprekken en voorlichting en de maand hormonen. Ik heb besloten toch door te gaan met de IUI, tot de IVF zich daadwerkelijk begint. Het zijn toch kansen, dan maar pijn. Maar dan heb ik er alles aan gedaan. Lieverds heel veel succes met jullie laatste wacht dagen. Knuff
Hee debs, he verdorie! Laten we hopen dat het hierbij blijft!!! Dat zou ook nog kunne!!! Ik hoop het voor je! En anders zou ik idd ook doorgaan met de iui tot de ivf. Nou meis ik denk aan je en hoop voor je dat het hierbij blijft!! Dikke knuffel hopesoon xxx
oh debby, ik hoop dat het niet doorzet maar stolsels klinkt niet goed Ik kan me voorstelen dat je door wil met IUI tot de IVF hoor
aaaaahhh Debby, balen zeg, nou hopen dat het bij dat beetje bloed blijft en hopen dat er misschien stiekem toch iets zit? als het wel de menstruatie is dan ben je erg op tijd. ik zou ook doorgaan met iui tot de ivf, maar je merkt denk ik zelf het best of je lichaam het aan kan! echt balen, maar er zijn meerdere kansen toch hier nog steeds niks te bekennen, en de gevoeligheid in mijn borsten neemt ook af dus de menstruatie zal er wel aankomen. @hopesoon, net zoals jou denk ik ook dat het niet is gelukt! maar we zullen het zien. fijne avond allemaal! Xx
Lieve debbie: stolsels klinkt wat mij betreft als einde verhaal deze ronde. Had je zo dat ivf traject niet gegund! Wanneer heb je dat gesprek ook alweer? Ik hoop dat de pijn vd iui tot die tijd mag meevallen en misschien zn vruchten wel gaat afwerpen!! Dikke knuffel meis!
Dag meiden, ben al een tijd niet op het forum geweest, sommigen namen komen me erg bekend voor. Ik wil graag weer meedoen. Mijn eerste IUI is mislukt, ben nu met de tweede ronde bezig. Morgen mijn 1e fm, spannend weer. Spuit nu alleen puregon, maar ben erg misselijk en hoofdpijn. Ik lees overal dat er geen bijwerkingen zijn van puregon. Meer vrouwen hier last van??? Ik hoor het graag... gr Jan10
Chantal zo lief als altijd ....en andere meiden ook thnx voor de steun natuurlijk! Het is ook einde ronde 4 het s gaan doorzetten. Het gesprek is 8 maart maar vanuit dat gesprek krijgen we nog een aantal voolichtings gesprekken ivm medicatie/hormonen etc. Dus daar gaat zoiezo nog een maand overheen, en ik zou gek zijn als ik deze kans liet liggen...toch? Ik ben sterk genoeg om door te gaan, natuurlijk baal ik nu maar de teleurstelling begint wel te minderen. Meiden ik hoop zo dat jullie op die roze wolk mogen kruipen!!! Ik hou jullie in de gaten ook als ik even net post Dikke knuff @ all !!!
Deb, sterke vrouw, goede instelling hoor! En mocht er toch een dipje komen, dat hoort bij de iui achtbaan. Heb daar tijdje terug nog stukje over geschreven in mn blog wat het denk ik wel goed omschrijft. Liefs!
Citaat uit mn blog: Das de achtbaan van de wachtweken. De achtbaan van emoties die je doorgaat. Op het moment dat je je kaartje koopt bij de gyneacoloog voor de IUI-achtbaan, je veiligheidscheck wordt gedaan tijdens de uitgangsecho en je, op t moment dat je de eerste puregonspuit zet vertrekt, zit je erin voor de hele rit. Met leuke momenten waarin je vol hoop bent, maar ook momenten wanneer je even naar beneden stort en doodsangsten uitstaat. De achtbaan stopt pas op t moment van die ene test op je NOD . En dan ist de vraag of je die fantastische foto koopt waarop je stralend staat met die posi test in je handen, of dat je teleurgesteld weer in de rij gaat staan voor de volgende rit....
Debbb heel veel succes! hoop dat het zo blijft, @ Jan10, ik heb geen bijwerkingen gehad van zowel clomid als puregon, dus ik kan je helaas niks adviseren. succes deze ronde|!
He toch debbie das vervelend! Maar je staat er heel goed in sterk in!!! Op naar de volgende ronde! Hee naomi ja ik heb ook dat gevoel brrrr maja we zulle moete afwachte. Jan10, ik had ook last van de puregon maar wel minder dan van de clomid. Verder heb hier nietzo te melde vannacht enirme migraine gehad nu gaat het wel. Spannende dag weer vandaag, Xxx
He sween ja ik ben van plan te wachten tot vlg week mocht ik niet ongi worden want heb al een paar keer met clomid gehad dat ik dan toch ongi werd na een week ofzo dus ik probeer vol te houden om wat langer te wachten... Xxx
ok ik kon mezelf niet bedwingen en heb toch getest vandaag, maar helaas was die negatief en nu wachten totdat de menstruatie door komt! ik vind het heel jammer en de hoop is nu ook wel weg, maar nu weet ik wel waar ik aan toe ben! en hopelijk gauw door voor iui 2, maar eerst nog een baarmoederfoto waar ik enorm tegen op zie! liefs, Naomi