Joshi: maandag al weer, dat is fijn. succes! Het wordt bij ons niet in het ziekenhuis gecheckt hoor. Ik voel het zelf.
hoi jeetje stephanie, ik dacht dat ik het af en toe druk had, maar jouw schema ziet er ook best heftig uit. joshy, fijn dat er eindelijk een eitje groeit. jinky, ik ben ook geen grote fan van die KV 2v5 euro testen, zag ook altijd lijntjes. robijntje, de laatste week vind ik het ergste, klachtjes die je krijgt die en mijn een opkomende menstruatie horen,maar ook bij een zwangerschap kunnen horen. ik probeer altijd die tweede week zo druk mogelijk te zijn met van alles en nog wat, zodat ik geen tijd hebom te piekeren en nadenken tot het moment van testen, ook probeer ik niet voor NOD te testen, een paar keer gedaan, maar ik maakte mezelf helemaal gek, ik hoop dat je er wat aan heb. met mij alles goed, drukke week gehad, 3 keer bloed laten prikken, woensdag mooi omhoog gegaan naar 0.32 en vandaag was hij weer naar beneden naar 0.19, dus opgehoogd naar 75eh, alleen denk ik dat gisteren mijn eitje gewoon uit zichzelf gesprongen is, gistermiddag zoveel last van mijn buik, wat ik heb als ik een keer een eisprong heb, dus maandag mijn beta oestradiol en ook mijn progesteron laten prikken. fijn weekend, groetjes Duckie
Ha duckie, lsstig he dat je dat gewoon niet weet omdat ze geen echo's doen. Heb t tot nu toe nog steeds niet van iemand anders gehoord. Ik hoop dat jullie het op het juiste moment gezellig hebben gemaakt en dat het raak mag zijn! @hier: wordt een half uur geleden echt kotsmisselijk wakker. Weer zon onbekend symptoom in deze IUI reeks. speelt mn lichaam nu echt spelletjes met me?! Oh wat irritant. Ik ga maar eens hard op zoek naar afleiding deze week, laat hij maar snel voorbij zijn!! Zo nog even testen of de pregnyl al weg is, mocht ik me niet in kunnen houden en vroeg willen testen deze week!
Duckie; jeetje wat lastig. Als volgende week blijkt dat je een eisprog hebt gehad zou ik toch serieus overwegen om over te stappen naar een ziekenhuis waar ze wel echo's maken. Ik bedoel je spuit die hormonen niet voor niets toch en die zijn ook zeker niet gratis. Chantal; ik weet ook nog niet zeker of ik dinsdagochtend de pregnyl mag zetten maar aangezien ze net 11 mm gegroeid waren in 3 dagen gok ik er wel op dat ze nog 6 groeien in de komende 3 dagen. Balen dat je lichaam nu weer zoveel signalen geeft, wekt alle hoop aan he? Maar ja, je wet het niet misschien is het geen hoop maar echt zwangerschaps HCG..duim duim duim testen; ik heb hier ook van die dipsticks (20 voor een 10 euro ofzo via zwanger en kids) en ik test dus 10 dagen na pregnyl op zoek naar ene negatieve test zodat ik op dag 12 na ovulatie eens voorzichtig kan kijken
He meide, Ik heb ook slechte ervaringen met kv testen, maanden geleden had ik een positieve kv test een lichte streep maar overal zeiden ze een streep is een streep... Niet dus in het ziekenhuis hebben ze diezelfde dag bloed geprikt en ik was niet zwanger... Dus daarna heb ik clearblue gebruikt. Van zwanger en kids heb ik ooit ovulatietesten gehad vond ik niet duidelijk destijds. De zwangerschapsteste heb ik geen ervaring mee. De ovulatietesten van clearblue vibd ik super al die goedkope teste vond ik niet duidelijk! Alleen clearblue is wel erg prijzig gewoon belachelijk eigenlijk maarja als je al zon gedoe hebt om zwanger te wille worde is enige duidelijkheid wel fijn.... Meiden fijn weekend!!!! Xxx
hoi meiden, ja het gaat wat raar bij mij, mocht ik idd zelf een eisprong gehad hebben, hoop ik dat als het nu niet gelukt is dat ik de volgende keer wel voor echo's mag. ander ziekenhuis wil ik eigenlijk niet, aangezien ze hier mijn hele voorgeschiedenis weten. gr duckie
Hoi meiden, Sorry dat ik even "inbreek" in jullie topic, maar ik had een vraag. Ik moet binnenkort ook beginnen met Puregon en wat ik me afvraag is of de hormonen vergoed worden? Mijn gyn wist het niet zeker, maar ze ging ervan uit van wel, want anders had ze dat allang al gehoord van cliënten. Ik heb alleen een basisverzekering... Op de website van Freya staat dit: Wat zit er in de dekking van het basispakket als het gaat om vruchtbaarheidsbehandelingen? In het basispakket zijn de eerste 3 IVF-behandelingen per doorgaande zwangerschap opgenomen. Een doorgaande zwangerschap is een zwangerschap van tenminste 12 weken. Ook de kosten voor ovulatie-inductie en IUI worden vanuit het basispakket vergoed mits medisch voorgeschreven door de behandeld arts. Maar toch lees ik op verschillende fora tegenstrijdige berichten... Groetjes, Krullie
Alle behandeling worden gewoon vergoed vanuit het basispakket. Je mag onbeperkt OI (ovulatie inductie, hormonen spuiten en zelf klussen) en IUI (hormonen spuiten en inseminatie) doen. Als dat allemaal geen effect heeft mag je drie keer IVF doen (volledig vergoed inclusief alle afkomstige cryo's) en pas daarna moet je zelf betalen (volgend jaar wordt waarschijnlijk nog maar 1 keer IVF vergoed en gaan de andere twee naar de aanvullende verzekering en het kan zijn dat je die niet kas afsluiten als je al in de MMM zit). je kan dus nog heel wat. Houd wel rekening met het feit dat de kosten van je hormonen van je eigen risico gaan. Dus minimaal 220 euro en als je ook nog gekozen hebt voor ene vrijwillig extra eigen risico van bijvoorbeeld 330 euro, dan komt dat er ook nog boven op. Ik hoop dat het zo duidelijk is.
Stefanie: ontzettend bedankt voor je antwoord!! Helemaal duidelijk Gelukkig maar, want las dat de kosten voor de puregon per cyclus in de honderden euro's kunnen lopen. We krijgen maar 2 maanden de kans om met Puregon aan de slag te gaan. Als er geen follikels willen groeien moet ik een LEO ondergaan... Hoop dat Puregon aan gaat slaan! Lees er veel positieve verhalen over!
Hoi Krullie85, Inderdaad zoals Stephanie zegt word de Puregon vergoed. Wist alleen niet dat dit onbeperkt is? Bij mij in het ziekenhuis zeggen ze geloof ik 6 pogingen...maar dit zal meer te maken hebben dat ze met hormonen en zelf klussen of IUI niet maar door en door blijven gaan, terwijl je niet zwanger raakt. Alleen omdat de Pregnyl lastig leverbaar is word er nu (bij mij tenminste) Otrivelle voorgeschreven, hier zit een eigen bijdrage aan...ik moest 38 euro bijbetalen. Dat het van je eigen risico afging wist ik niet, weer wat wijzer geworden dus. Groetjes en succes!
Hoi Joshi! Jij bent ook net begonnen met Puregon? Valt het mee of tegen, zelf spuiten? Ik had een filmpje op Youtube gevonden met de prikpen. Nou ik vind het nog steeds een behoorlijke naald, brr! Ik krijg ook Ovitrell voorgeschreven omdat pregnyl er niet is. Die 38 euro zelf betalen valt dan gelukkig nog mee, dat is nog wel te doen Jij (en de rest van de meiden hier) ook veel succes!
Spuiten valt echt mee hoor, de naald is zo dun dat hem bijna niet voelt. Na een LEO kan je weer verder met spuiten hoor maar ze hopen dat dit de zaak reset. Maar heb je zoveel cystes dan?
Ik hoop het maar! Ben echt als de dood voor naalden, laat staan dat ik het nog bij mezelf moet doen ook... Nee ik heb geen cystes, maar ik reageer helemaal niet op Clomid. Mijn gyn wou nu al een LEO om eiblaasjes weg te branden, maar dat zie ik niet zo zitten. Heb net een galblaasverwijdering achter de rug, ook via een kijkoperatie, en de narcose was echt vreselijk gegaan en was 2 weken uitgeschakeld. Ook wondje bij mijn navel wilde niet goed genezen. Dus nu weer zoiets, daar pas ik liever even voor... Toen zei de gyn dat we 2 maanden Puregon mogen gebruiken en als het niet aanslaat, dan wel een LEO...
Nou ik heb hier ook nooit een ei op clomid gehad, heb 3 keer 50, 3 keer 100 en 3 keer 150 geslikt. Darana puregon, 1e keer 75 eh, helemaal niets behalve en cyste. Daarna 100 gespoten, 2 eitjes en zwanger van mijn dochter. Ik ben dus van mijn 1e eisprong zwanger geworden Dus kan zomaar hoor. Ik weet niet wat je dosis zal zijn maar zorg wel dat je tijdig opgehoogd wordt als je niet reageert
Ik heb net even wat pagina's gelezen van jullie. Je hebt nog best lang Clomid moeten slikken Stefanie. Wat een fantastisch bericht dat je de tweede ronde, toen het aansloeg, meteen zwanger raakte! Doe mij dat ook maar Ik moet beginnen met 75 eh trouwens. Moet er de komende dagen maar eens flink over gaan lezen, want weet nog niet helemaal wat ik precies kan verwachten. Ik hoop voor je dat het weer snel raak is voor je tweede wondertje!
Ik zou zeggen schrijf hier lekker mee, dit is een heel vruchtbaar toppic want we kletsen hier nog niet zo lang maar de helft is al zwanger
Bedankt voor de uitnodiging! De helft al zwanger?? Jeetje!! Count me in then! Zal nog wat meer pagina's gaan doorlezen, dan weet ik een beetje hoe en wat jullie hebben meegemaakt!
Krullie, zoals Stephanie al zegt: het spuiten valt echt wel mee! Natuurlijk is de eerste keer vreemd om jezelf te prikken, maar als je je even goed bedenkt waarvoor het is...dat maakt het al stuk makkelijker. En nee ik voel er vrij weinig van (week niet of dat ligt dat ik wel een vetlaagje over mijn buik heb...). Jouw verhaal herken ik hoor, hier ook geen reactie op Clomid en toen werd er gesproken over LEO... Na overleg met mijn gynaecoloog ook eerst naar de Puregon en afgelopen vrijdag zat er 1 follikel van 12, ik was dolblij!Dus wie weet...en anders is die LEO ook nog een optie natuurlijk. Dat is idd vruchtbaar Stephanie, de helft al! Op naar nog veeeel meer. Jij zegt dat je vanaf 10 dagen na Pregnyl gaat testen? Dagelijks? Om te kijken of het uit je lichaam is? En als ie daarna positief word, is dat dan zeker van jezelf? Begrijp ik je goed?
Pregnyl is over het algemeen 10 dagen na het spuiten uit je lijf (5000 eh) als ie positief is wacht ik 2 dagen tot ie negatief is. Ik ga niet elke dag testen maar ongeveer 12 dagen na ovulatie (dus 14 na pregnyl) dioe ik erw el een maar als ie negatief is hoeft dat niets te betekenen en prberen we het 2 dagen later weer
Ik doe het hetzelfde als stefanie, heb van die goedkope wonfo testen die werken prima. vandaag ff getest, nog heeel vaag streepje. Maandag nog es proberen @krullie lekkrr meeschrijven hoor! Maar vreemd dat je gyn niet weet of t vergoed wordt. Heeft ze er verder wel verstand van of wordt je nu naar een fertiliteitsarts doorgestuurd? Ik zie mijn gyn nooit meer, alleen de ferti arts. Stel je vragen gerust, dsn heb je vaak sneller antw dan dat je op speurtocht moet!