Bedankt Chantal! Geen verkeerd idee om te testen of de Pregnyl uit je lijf is. Heb je daarna een posi test, dan ben je gewoon zwanger! Ik heb een lading testen van sensitest in huis, die zijn ook niet zo duur. Iets over de 2 euro per stuk dacht ik. Ik word voor zover ik weet niet doorgestuurd. Ik mag toch aannemen dat een gyn er verstand van heeft Maar goed, bij het gesprek op 5 januari zei ze wel dat ze dacht dat ik heel snel zwanger zou raken. Man heeft zeer goede zwemmertjes en Clomid zou vast wel aanslaan bij mij. Ik dacht toen al: dat kun je nooit zeggen natuurlijk want dat kun je onmogelijk weten. @Joshi: wauw eentje van 12 mm! Wat fantastisch! Wanneer moet je weer terug? Of hebben ze meteen gezegd wanneer je de Pregnyl/Ovitrell moet zetten? Spannend zeg, hoop voor je dat het straks gewoon hartstikke raak is! Ik heb ook een vetlaagje op mijn buik, dan is dat tenminste nog ergens goed voor Stefanie: had ergens jouw tip gelezen van het ijsblokje! Ga ik onthouden!
Krullie helaas zegt t niets... mijn man heeft superzwemmers en met mij is niets aan de hand. En toch staan we nog steeds met lege handen na bijna 3jr. Maar hoop natuurlijk dat t voor jou wel zo is!!
Vreemd niet? Dat hadden wij dus ook voor onze zoon 3 jaar onderzoeken testen tot ik een ons woog Voor iui toch zwanger geworden Je kan er geen touw aan vast knopen...
Zwaar frustrerend he! Bij beide niets aan de hand en toch lukt het dan niet...binnen 3 jaar!?! Je weet het inderdaad maar nooit, velen nemen maar aan dat je kinderen "even" neemt, maar zo werkt het gewoon niet! (bij velen in ieder geval niet...). Zo is mijn collega ook jaren bezig geweest, bij beide niets aan de hand. Dus lang geprobeerd met Clomid en zelf klussen, totdat ze een samenlevingstest kregen en bleek dat haar zuurtegraad van de baarmoedermond zijn zwemmertjes om zeep hielp... Daarna met IUI wel snel zwanger. Maandag moet ik terug Krullie en dan hopen dat ie groter is geworden, je weet maar nooit. Ik wacht het rustig af...
Duckie: wat een onzekere situatie zo voor je. Maar wie weet ben je met dit ei straks hartstikke zwanger! Chantal: ik ken dat ook. Je voelt van alles en dan denk je zou het of maak ik mezelf gek. Succes deze week met wachten! Krullie: ja, zover ik weet worden de hormonen vergoed uit de basisverzekering. Ik heb een keer naar menzis gebeld, omdat ik op internet verschillende dingen las over de vergoeding van meer dan 6 x iui. Sommige zeiden dat het onbeperkt vergoed wordt en anderen zeiden dat het niet meer dan 6 keer wordt vergoed. Dus menzis gesproken en die zeiden dat iui onbeprekt vergoed wordt vanuit de basisverzekering mits de gyn. het zinvol vindt natuurlijk. Ik denk dat dit met hormonen net zo is. Heel begrijpelijk dat je die leo operatie nog niet ziet zitten en op deze manier heb je die operatie misschien helemaal niet meer nodig. Mijn gyn. zei dat het bedrijf dat de ovitrelle fabriceert daar mee gestopt is en dat ovitrelle ook dus langzaam op gaat. Dit zou een groot probleem worden in de toekomst. Ik vind het spuiten ook enorm meevallen, de eerst keer even spannend en daarna niet meer. Stefanie: Wat goed dat jij toen van je eerste eisprong zwanger bent geraakt van je dochtertje. Lang leve de hormonen hè! Een vruchtbaar topic, dat klinkt erg goed! Ik ga straks ook nog even van die goedkope zwangerschapstesten kopen, inderdaad slim om te kijken of de pregnyl uit je lichaam is,maar in principe is op 12 dpo de pregnyl uit je lichaam toch. Ik heb ook wel verhalen gelezen over stelletjes die lang in de mmm hebben gezeten en dan toch spontaan zwanger raken in een rustpauze ofzo. Dat bevestigd maar weer dat het een groot wonder is, een kindje krijgen.
@Chantal85 & Daylinn: geen touw aan vast te knopen inderdaad... waarom het bij de een wel lukt in de eerste maand dat er met de pil gestopt is en bij een ander pas na 3 jaar terwijl er eigenlijk geen medische reden is waarom het niet zou lukken... Een kind neem je niet even... het is helemaal niet vanzelfsprekend om zwanger te raken. Heb eens in een tijdschrift gelezen dat alle dingen die gebeuren in je leven een reden hebben. En ergens geloof ik dat ook wel zo. Maar dat je pas een kindje krijgt als alles klopt en dat een kindje zijn ouders zelf uitkiest en zelf bepaald wanneer het tijd is om te komen. En dat het levenslessen meeneemt voor de ouders. Zoiets was het. Ik vind dat toch nogal vaag, vind het ook niet altijd kloppen. Verslaafde tienermoeders die zwanger raken en mensen zoals Sietske die 4 pasgeboren kindjes ombrengt lukt het wel... Kortom: we moeten er maar niet teveel over nadenken! Laten we hopen dat het ons allemaal gewoon gegund is! @Joshi: spannend zeg maandag! Moet je wel doorspuiten? Het eitje is vast gegroeid hoor! Het staat straks op springen @Jinky: als Ovitrelle ook niet meer te krijgen is straks... jeetje mina daar moeten we niet aan denken!! Ben benieuwd waarom er nou een tekort is aan Pregnyl, want er wordt voor MvM geklust bij het leven als ik het overal zo hoor/lees.
@Krullie dat gevoel ken ik ook maar al te goed... Het is zo dubbel... Stel : Een persoon die haar kind verwaarloost,en haar kindje word weggehaald door kinderbescherming Dan kun je nog denken dat het pleeggezin voorbestemd waren om de "echte" ouders te worden Maar net als sietske 4 kindjes ombrengt,wat voor nut heeft het? Je eigen vlees en bloed... Ik zou verdorie niet eens een kip de kop om kunnen draaien om te kunnen eten....
Krullie: Ik denk wel dat er minder geplast is de afgelopen tijd voor mvm sinds bekend is geworden dat een groot gedeelte van het hcg naar afslankklinieken gaat voor de zogenaamde hcg diëten. Ik heb daar toen ook een programma over gezien. De hcg diëten schijnen wel peper duur te zijn,maar goed als zwangere vrouw zit je er niet op te wachten om te plassen voor iemands anders dieet. Ik denk dat er nu wel weer wat meer vrouwen beginnen met plassen voor mvm, nu met het tekort, dat hoop ik tenminste.
Stefanie: veel succes morgen! Ik hoop dat je fm zo goed is dat de pregnyl gezet mag worden! Joshi: wat fijn dat je goed op dr Puregon reageert en er één van 12 mm hebt, jij ook veel succes morgen! Hier bijna 1 wachtweek voorbij! En hou mezelf ook bezig met afleiding zoeken. Moet zeggen dat ik er deze maand niet veel van verwacht. Mn ei groeide voor geen meter, klustechnisch kwam het niet lekker uit dus bereid me mentaal vast voor op de volgende ronde.
En nog een vraag.. beetje rare vraag sorry.. maar hebben jullie elke maand vruchtbaar slijm rond jullie eisprong? Ik deze maand totaal niet.
Hope85: en misschien is het nu juist wel raak! Hier wel altijd vruchtbaar slijm, maar iedereen is uniek. Ik lijk soms ook vruchtbaar slijm te hebben buiten mijn eisprong om.
hoi meiden, lekker van het mooie weer genoten? vruchtbaar slijm, soms denk ik van wel, maar als je het regelmatig gezellig in de slaapkamer heb, dan wordt het soms wat verwarrend, als jullie begrijpen wat ik bedoel
Joshi: Hoelaat moet je vandaag voor een fm? Kom je ons gauw vertellen hoe het gegaan? en of er een super ei bij je zit! zal nog even voor je duimen! Ik ken die verwarring van vruchtbaar slijmhihi Ik had even een vraagje voor de zwangeren hier. Hoe groot was jullie eitje bij het zetten van de pregnyl? de cyclus dat je zwanger raakte dan. Ik ben namelijk wel nieuwsgierig of het allemaal een beetje gelijk zit in verschillende ziekenhuizen. Bij ons in het ziekenhuis hebben ze een keer 3 dagen na mijn positieve ovulatietest een iui gepland, veel te laat natuurlijk. Ik merk dat het zetten van de pregnyl nog wel eens verschilt bij de gynaecologen, bij ons lopen er zo'n 5 gynaecologen. Sommige zetten de pregnyl al bij 17,5mm en anderen pas bij 21 mm. Over het algemeen zeggen ze wel vanaf 18 mm,maar ze plannen het toch soms weer anders. Ik zelf heb bij mijn vorige zwangerschap van mijn zoontje pregnyl gekregen toen het eitje 19 mm was en dat was in mijn natuurlijk cyclus. Mijn gynaecoloog zei dat hij onlangs bij een congres was geweest en dat ze daar zeiden dat bij clomid het beste 18 mm aangehouden kan worden en bij puregon het beste 19 mm kan worden aangehouden. Ik denk dat dat te maken heeft met dat met hormonen een eitje groter kan worden voordat hij springt. Maar goed alles verschilt per persoon. Bij de 1 groeit een eitje sneller dan bij een ander en bij de 1 springt het eitje eerder dan bij de ander. Maar ze kijken bij ons niet serieus naar de persoon zelf. Ik moet elke weer vertellen dat mijn eitje ineens snel kan groeien en daar luisteren ze dan overigens dan wel weer naar door eerder een fm te plannen. Zodoende was ik wel even benieuwd naar jullie ervaring?
Als ie 17 mm is dan mag ik hem na 12-24 uur zetten en bij 19mm mag ik de pregnyl meteen zetten. Zal me straks benieuwen. Ik heb om 12:15 FM. Ook al is ie 19mm dan gaat de spuit er pas morgenochtend in zodat ie woensdag springt als ik weer thuis ben. mannetje komt op tijd thuis om te klussen voodat ik weg moet vanavond..moet dan tijdens het namiddag slaapje van dochterlief maar je zal zien dat mijn planning voor niets is haha
Mijn grootste follikel was 17 mm en toen mocht ik nog geen pregnyl zetten. Kwam twee dagen weer en toen was het te laat. Bij ons is de regel bij 19-20 mm geloof ik. Maar dat heb ik dus niet gehaald...
Dank jullie wel! Stefanie: succes straks, wist niet dat jij ook een fm hebt vandaag. Ploon: en hoe groot was je eitje, die keer dat je zwanger raakte? Ik ben mezelf hier weer aan het gek maken, pff. Daar heb ik elke maand last van. Ik kreeg straks wat steekjes bij mijn schaambotje, terwijl ik weet dat het van alles kan zijn, ga ik toch zitten denken, straks gaat het zich innestelen en ik was net druk bezig met stofzuigen, opruimen enzo. Als het maar geen negatieve invloed heeft. Straks raken vrouwen zwanger omdat de innesteling toevallig snachts was en je ontspannen bent. Hebben jullie dat ook wel? dat gek maken van jezelf met dat soort dingen. Kunnen jullie me een beetje geruststellen. Mijn man is wat nuchterder.