Wie begint er januari 2012 ook met puregon en pregnyl spuiten.

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Hopesoon, 30 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopesoon

Hopesoon Actief lid

23 mei 2011
    288
    0
    0
    He duckie,

De kwaaltjes lijke op zwangerschapskwaaltjes en al helemaal de pijn in je buik na de sex!! Ik had dit ook en af en toe nog steeds.
    Nen ben inmiddels 11 weken. Wanneer is je nod?
    X

2. duckie83

duckie83 Actief lid

5 apr 2010
    178
    11
    18
    hoi hopesoon,

nod is de 26ste en als de ongi niet doorbreekt dan wil ik pas die zaterdag testen, eerst maar eens de 26ste halen, de vorige keer werd ik 2 dagen eerder dan verwacht ongesteld.

dus afwachten

3. debby25

debby25 Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.773
    324
    83
    Verkoopster Juwelier
    Tilburg
    Duckie....jou nod is een dag na de mijne , ik hoop het zo voor je!!!!

Ik heb voor het eerst geen standaard ongi verschijnselen...geen zere (.)(.) en geen hoofdpijn. Wat ik wel heb is...last van mijn rug en bij het lachen kreeg ik een pijn scheutjes in me lies. Wat mij zorgen baat is mijn pols...ik heb carpaal tunnels syndroom wat gelukkig nog niet geopereerd hoefde te worden. Ik weet dat dit natuurlijk kan verslechteren, maar het kan ook erger worden bij een zwangerschap. Pffff ik ben toch wel echt nerveus deze ronde en dat zonder hormonen en IUI.

En wat mij van het hart moet even nu duckie, hope en ik de enige blijken te zijn die hier nog regelmatig komen.....lief dat er nog wel 2 dames (hopesoon en chantal) terug komen soms om ons te steunen. Maar vind het zoooo!!! balen dat wij de dames hier altijd hebben gesteund en nu ze zwanger zijn ons laten zitten. Beetje stank voor dank gevoel!!!! Ik zit inmiddels ook bij het IVF in 2012 topic...maar dat voeld toch anders.

Knuff @ de blijvertjes :D

4. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    hey lieverd! Cts, wat vervelend! Bij mn zus is het idd erger geworden na zwangerschap, die moet as maandag onder t mes met de ene pols, daarna de andere. Omdat ze nog zo jong is en het zo erge vorm is, doet de plastisch chirurg dit. Lijkt me vervelend met schieten, of valt dat mee?

En het laatste wat je schrijft: goed dat je je hart lucht, ik snap het wel. Moet wel zeggen dat ik het soms persoonlijk lastig vind om hier te reageren. Niet omdat ik dat niet wil, juist niet omdat ik t liefst altijd reageer, maar meer omdat het me voor jullie confronterend lijkt om elke keer mn banner te zien en om toch fatsoenlijkheidshalve dan te moeten vragen hoe het met mij is. Snap je? Maar misschien is dat mijn gevoel alleen, maar ook na t voorval met het lijstje heb ik t reageren een beetje teruggeschroefd. Maar als jullie dat niet nodig vinden, dan doe ik op volle kracht weer mee! ;)

Dikke knuffel voor jullie allemaal meiden!

5. debby25

debby25 Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.773
    324
    83
    Verkoopster Juwelier
    Tilburg
    Wat ben je toch een druif.....ja althans dat vind ik hahahahaha
    Meis je hebt precies het zelfde mee gemaakt, en ik heb altijd heel goed gemerkt dat je veel kennis hebt over de iui en ivf trajecten. Dus dat kun je nog heel goed delen met de meiden :p

Ik heb cts in beide polsen, dat is 8 jaar geleden doormiddel van stroom impulsen vast gesteld. Ik durf het alleen niet te laten opereren ;) ik ben rechts handig en die is het ergst met schieten heb ik daar zeker last van omdat ik niet veel kracht in me pols en hand heb. Maar van links nog noooooit last gehad, tot een week geleden.

6. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Meis het is echt zon kleine ingreep. waarom pijn lijden? Heb je al wel een brace? Heeft mn zus vd week wel gekregen voor andere pols en dat is al een wereld van verschil zegt ze!

7. debby25

debby25 Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.773
    324
    83
    Verkoopster Juwelier
    Tilburg
    Ik heb idd een brache voor overdag, en een aangemeten gipse voor 's nachts. Dat was best lullig toen ik de laatste moest laten maken( net voor de eerste IUI), kom ik in de gipskamer aan beginnen ze te kletsen. En de eerste vraag was: bent u zwanger? Ik zo..nou dit is niet me eerste brache maar ik weet niet of ik zwanger ben. Met als resultaat dat dat die cyclus continu in me hoofd is blijven hangen. En nu dus ook omhoog komt omdat het de andere kant is nu:(

8. duckie83

duckie83 Actief lid

5 apr 2010
    178
    11
    18
    hoi meiden,

ik ben gisteren compleet verrast door nu al ongesteld te worden :(, dus maandag het ziekenhuis weer bellen, voor een uitgangsecho.

debby, ik hoop dat jij meer geluk hebt.

ik snap het alleen niet, toe ik nog clomid gebruikte had ik een LF van 14 dagen en nu al 2 keer korter, een keer 12 dagen en nu 9 dagen. lijkt me niet goed. ga ik maandag ook weer even aankaarten.

fijne zondag

gr duckie

9. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Duckie wat balen!!!! Maar heel herkenbaar. Hier nu 3 rondes puregon en een LF van 10, 12 en 8 dagen. Ziekenhuis zei dat mijn progestreon ok was (dag 6 24,28 en 37) dus dat het daar niet aan ligt en ze er niets aan doen. Dus ik heb nu op eigen houtje Utro besteld, dat verlengt de LF. Zonder recept kost het je ongeveer 90 euro (dokteronline) voor 2 rondes maar ik wil het proberen. Ik vertel het mijn arts wel. Ik ga van de week ook nog met mij HA overleggen of hij het wil voorschrijven.

Strekte!!!

10. debby25

debby25 Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.773
    324
    83
    Verkoopster Juwelier
    Tilburg
    Duckie...meid wat balen zeg!
    En 12 dagen oke, maar een lf van 9 is toch wel erg kort zeg.

Stefanie....ja ik zou dat niet op eigen houtje durven, maar goed dat je het toch gaat over leggen meis.

Ooooh vandaag gaat me schat weer terug, gelukkig is hij donderdag vond alweer terug voor onze afspraak :D

11. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Ducky wat schrikken zeg! Die had je niet aan zien komen zo vroeg. dan wordt de teleurstelling extra groot, had ik iig wel met 3e ronde iui. hele tijd amper mee bezig en verwachting 0,0.... en dan ineens die rot ongi.... Sterkte!

Debs hè getsie, mannetje weer weg... Zijn er wel duidelijke afspraken gemaakt voor donderdag? Hoop t wel!

Hier nog 2 dagen. Maandag dacht ik nog: "hoe kom ik die 8 dagen door?!" maar het valt tot nu toe super mee. Misschien inmiddels in getraind door al die wachtweken ;)

Fijne zondag!

12. Melief

Melief Niet meer actief

Nou ik mag officieel mee gaan schrijven, ons laatste beetje hoop is nu weg want ben gister ongesteld geworden. Ik moest dat naar het ziekenhuis bellen maar verwacht dat dat niet gaat in het weekend, dus morgen maar even doen maar ik denk dat ik morgen ook moet beginnen met spuiten want lees bij veel mensen dat ze op dag 3 moeten beginnen, is dat bij jullie ook zo? En dan nog achter de medicatie aan, de plaatselijke apotheek moet het bestellen maar dat gaat nooit op tijd lukken dus bel morgen de apotheek in het ziekenhuis maar.

Pff zie er toch wel heel erg tegenop hoor :)
    Nog een aantal vragen die jullie misschien wel weten;
    -Klopt het dat als je de spuit eerder uit de koelkast haalt het minder pijn doet? zo ja hoeveel van te voren doen jullie dat?
    - hoelang kan een spuit uit de koelkast blijven als ik wegga (volgende week koninginnedag en een bruiloft)
    -hebben jullie last van bijwerkingen en hoeveel eh spuiten jullie dan?
    - zetten jullie de spuiten zelf?

Zal mezelf ook nog even in het lijstje zetten:

Debby25 -intake IVF 27-4..... NOD 25-4
    Stefanie78 - ronde 3 Brusje - OI met 75 EH Puregon- NOD 14 april
    Duckie83 - ronde 31 - OI met puregon eerst 50eh, toen 75 en nu 100eh - NOD 26 april

NOD datumloos:
    Naomi2011 - ronde ?? –IUI 2 met 75 en 100 EH Menopur- NOD ??maart
    Hope85 - ronde 6 - zelf 50 EH Puregon - NOD ??
    Rooz88 - ronde 7 - Zelf met 25?EH Puregon-NOD ? Februari
    Senieke- ronde 30 –IUI 1 Zonder Puregon-NOD 17 februari =» ongi
    Robijntje - bezig sinds 2006, 3mk's - IUI 1 met ? Eh Puregon - NOD ?
    Taaamaaar - ronde ?? –IUI 1 met 75EH Puregon - NOD??
    Melief - ronde 24, mk & vmk - zelf met 75 eh puregon

Duckie: naar is dat he, ik werd ook ineens 3 dagen eerder ongesteld als dat zou moeten, schrok er ook zo erg van en was ook nog op mijn werk.

13. debby25

debby25 Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.773
    324
    83
    Verkoopster Juwelier
    Tilburg
    Hey chantal,

Mijn ventje komt normaal iedere vrijdag thuis en gaat dan dus weer op zondag. Wat bedoel je met duidelijke afspraken? Het staat in ieder geval wel in zijn dossier dat ie weg moet, bedoelde je zoiets?

Welkom melief, uit mijn ervaring kan ik je vragen zo beantwoorden:
    1: het doet zeker minder pijn door het een half uurtje van te voren uit de koelkast te leggen. leg nooit de naalden in de koelkast!!!
    2:een aangebroken puregon mag 28 uur uit de koelkast zijn, maar natuurlijk liever niet zo lang.
    3:ik spoot 50 EH en had daar helemaal geen bijwerkingen van, ook geen last van de prikplek. Wel van de pregnyll echte zwangerschaps kwaaltjes, maar moet jij die ook zetten?
    4: ik spuit zelf, na 2x nerveus zijn ging het daarna heel makkelijk :D

Ik zou idd even rond bellen, heb ik ook een keer moeten doen, maar dat gaat vaak sneller als dat hun gaan zoeken.

Meis heeeel veeel succes, maar vergeet niet dat ieder persoon en ieder ziekenhuis anders is en handeld.

Knuff

14. Hope85

Hope85 Bekend lid

2 feb 2012
    811
    10
    18
    NULL
    NULL
    Hey meiden!

Duckie wat shit zeg!! Had zo'n goede hoop bij jou! Wat een teleurstelling zeg.

Deb ik haak nog even in op wat je zei over stank voor dank.. ik voel dat ook zo maar ja het is niet anders meis. Ik moet zeggen ik vind super lief van chantal en Hopesoon dat ze ons blijven steunen.. bedankt dames! En chantal schrijf zo veel als je wilt hoor, vind ik alleen maar gezelllig.

Ik zie jou trouwens hier boven zetten leg nooit je naalden in de koelkast maar in mijn Puregon pakketje zit alles bij elkaar in een doosje en die leg ik in zijn geheel in de koelkast, kan dit kwaad? Leggen de andere dames deze ook uit de koelkast, heb hier eigenlijk nooit aangedacht en ben bang dat ik iets fout doe??

15. debby25

debby25 Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.773
    324
    83
    Verkoopster Juwelier
    Tilburg
    Jah ik ben ook heel blij met de meiden :)

De naald is van metaal, en is daardoor niet binnen een half uur op kamertemp. Mijn fert.arts gaf me het voorbeeld van: leg eens een lepel in de koelkast, dat zou uren duren voordat die warm is na 24 uur koelkast.Doordat hij zo koud is kan het prikken dus een stuk zeerder doen dan nodig is.
    Ik heb ook het filmpje op internet gezien en daar doen ze het wel, en daarom wees ze mij er dus ook extra duidelijk op om het niet in de koelkast te leggen.

16. Melief

Melief Niet meer actief

Bedankt voor je reactie, ik ga de naalden gelijk uit het doosje halen!
    Ik moet inderdaad ook pregnyl gaan zetten!

17. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Deb: ja dat bedoelde ik, afspraak dat hij wegmag :)

@naalden, die zitten in t doosje maar wel in een apart doosje dus die leg je er met gemak uit. dus lekker je naaldjes eruit halen! :)

18. Hopesoon

Hopesoon Actief lid

23 mei 2011
    288
    0
    0
    He duckie wat vervelend!!! 9 dgn is wel weinig ja! Zou ik idd ff overlegge met je arts. Verdorie ke kwalen klonken nog wel zo veelbelovend, bah egt heel jammer!!!

Wat betreft medicatie in koelkast bewaren ik kreeg destijds te horen van de fa dat ik alleen de pregnyl ampulle in de koelkast hoefde te beware en de puregon niet dus lage geeoon altijd op me nachtkastje..
    Haha weer overal verschillend dus, gek he!
    Xxx

19. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Vandaag FM CD 14...1 ei van 10 mm :( Nu ophogen naar 150EH en woensdag weer kijken. Dat is 50 EH opgehoogd in 1 ronde.

Dit is voorlopig wel mijn laatste ronde. kreeg vandaag telefoon van het ziekenhuis, 15 mei krijg ik een maagverkleining. MIjn BMI is hoog (37) maar niet meer extreem maar ik mag geopereerd worden. met het oog op zwangerschapskansen wil ik dat wel. officieel moet ik dan een jaar stoppen maar ik mocht weer starten als ik niet meer dan 500 gram per week verloor dus hopenlijk is dat rond oktober want ik hoef in verhouding niet verschrikkelijk af te vallen (toch nog 30 kg ;) maar toch..).

Duzzz deze ronde nog en dan weer effe pauze, na de pauze wil ik dan starten met de IUI. Maar het liefst wil ik vrijdag 1 of 2 of 3 ;) mooie eieren en dan de lekker op 11 mei (mijn 34e verjaardag) posi test in handen hebben :).. lekker Chantal achter na met de leuke verjaardagcadeautjes. Zou wel leuk zijn, van mijn dochter was ik op 11 mei uitgerekend :p...by the weg Chantal nogmaals heel veel succes morgen

20. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Tsjonge, die eitjes van jou nemen wel de tijd zeg! Ik hoop ook op een prachtig verjaarscadeau voor jou! En anders op naar een prachtig gewicht, al hoop ik natuurlijk op het eerste :)

Deel Deze Pagina