Schoonmoeder vervelend.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Prisje1984, 22 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prisje1984

24 nov 2012
    34
    0
    0
    Ik heb een schoonmoeder die is zoo irritant. Als wij eens foto's maken wil zij echt alle foto's. Krijgt ze deze niet gaat ze ze aan andere vragen die wel foto's hebben ontvangen. Maar daar staat ons kind helemaal niet op alleen de mensen waar ik ze naar gestuurd heb. Zij wilt altijd alles maar dan ook echt alles hebben met 5 neemt ze geen genoege. Toen ons kind net geboren was claimde ze haar erg op en het leek wel of zij de moeder was. Wij hebben toen erge ruzie gehad maar nu ze weer een beetje in ons leven komt begint ze weer. Ze laat ons nooit eens met rust want ja hallo het is HAAR kleinkind. Ik persoonlijk vind dit niet gezond en zij denkt eerder dat het haar kind is. Als ons kind huilt geeft ze het okk niet terug aan mij terwijl ons kind dat wel wilt. Ze wilt niet bij haar oma zitten. Maar ze dringt haar op. Ze verteld alle issues ook tegen veel mensen haar ex man haar andere zoon en schoondochter en die doen best raar nu omdat zij het verkeerd verteld. Zij zou eerst oppassen maar ik had geen werk en eas dit dus niet nodig. Zij had er van gemaakt dat het niet meer mocht terwijl wij altijd hebben gezegt dat we moeten aankijken wat het met mijn werk gaat doen. En als ik geen baan heb er dus ook niet opgepast hoeft te worden. En als ze haar zin niet krijgt gaat ze als ze janken, soms deuren gooie of stampvoeten de trap op/af, tot ze werr haar zin krijgt zoals ze gewend is. Maar ik sta in mijn recht vind ik zelf. Wij bepalen wat er gebeurd met ons kind en ons leven en dat heeft zij te accepteren. Maar ja vriendlief prat alles goed. En de rest tegen wie ze het verteld staan wij bij in een kwaad daglicht. Vind het zwaar en moeilijk

2. Adria27

Adria27 Bekend lid

21 feb 2013
    808
    6
    18
    Vrouw
    maatschappelijk
    candyland
    Hoi Prisje,

Wat een nare situatie voor jullie. Er is geen pasklare oplossing maar ik zou denken dat je vriend toch eens een goed gesprek moet hebben met zijn moeder. Uiteindelijk zijn de rollen toch duidelijk, jullie zijn de ouders en zij is de oma.

Misschien een driegesprek om aan haar aan te geven wat de hele situatie met jullie doet? Is het haar eerste kleinkind? Want oma zijn heeft heel veel leuke kanten, misschien ziet ze dat niet in. Jullie kunnen haar ook duidelijk maken dat ze door haar gedrag haar kleinkind geen goed doet. Stel je voor als ze ouder is en haar oma dringt zich zo op!

Jammer dat de familie zo een vertekend beeld van de situatie heeft. Ook hier denkt ik dat je vriend het beste in gesprek kan gaan met zijn familieleden. Open kaart is belangrijk om miscommunicatie te voorkomen.

Misschien is het een idee dat zij 1 keer of 2 keer in de week een dagje oppast? Als er duidelijke afspraken zijn voelt ze zich misschien deel van het hele gebeuren en gaat het claimerige eraf. En dan hebben jij en je vriend ook een dagje voor elkaar. Heel veel sterkte en geniet van je gezinnetje!

Groet, Adria

3. Prisje1984

24 nov 2012
    34
    0
    0
    Hallo adria bedankt voor je reactie. We hebben al eens gepraat maar ze blijft doorgaan. Dat is het hem nou juist en daarbij is mijn vriend toh nog een beetje dat hij zijn moeder een beetje gelijk geeft soms of dat we ons allemaal druk maken. Het is heel lastig. Ik zou echt niet willen dat zij oppast. Zij heeft zoveel gemene digen over mij gezegt. Zij denkt echt dat het haar kind is. Zodra je haar een beetje toelaat pakt ze je hele hand en als zij haar zin niet krijgt gedraagt ze zich als een peuter het is erg lastig. Maar hoop dat mijn vriend dit ooit inziet hoe zij is en er iets aan doet. Groetjes

4. Adria27

Adria27 Bekend lid

21 feb 2013
    808
    6
    18
    Vrouw
    maatschappelijk
    candyland
    Wat een vervelende situatie. Ik wens je heel veel sterkte en zoek vooral steun bij je familie en vrienden. Ik hoop dat je vriend in gaat zien hoe moeilijk je het hebt. Groetjes

5. Prisje1984

24 nov 2012
    34
    0
    0
  6. chelle93

chelle93 Actief lid

9 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ben ik dus ook bang voor dat dit gaat gebeuren
    Nu wilt ze er niks van weten en is alles niet goed
    Ik heb hoe dan ook nog nooit gehoord gefelicteerd dat je zwanger bent alleen maar een hoop gezijk we hebben tot nu toe 10 euro gekregen voor in ons spaar potje ze heeft nog genees de moeite genomen om iets te kopen voor haar 1e klein kind maar ik ben bang als het dadelijk geboren is dat ze het helemaal geweldig vind en over de top gaat reageren ik hoop eigenlijk dat ze er niks vanaf wil weten want ze heeft me aardig gekwets ook al heeft mijn vriend het idee dat ik mijn kind daar af en toe Een weekend naar toe ga brengen zodat wij een weekend je samen hebben dus echt niet ze heeft lichamelijke ziektes waar onder reuma en kan loopt de trap op met de handen voor haar op de trap dus dan kan je geen baby vast houden naar mij idee en ik wil toch de eerste tijd borstvoeding gaan geven dus heb ik een mooi smoes dat het sowieso eerste tijd niet kan en ze kan haar klein kind hier komen opzoek als het aan mij ligt

7. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Schoonmoeder hier is redelijk ok.... ookal heeft ze soms ook wel dr dingetjes hoor. ;)
    Ze wil namelijk wel alles van vriendlief weten.... :( Wat hij gaat doen en waarom hij iets doet......
    Als wij een dagje weg willen moeten we dat later vertellen anders wil ze mee. ;) Tja... ik wil soms echt een dagje alleen met me gezin weg zonder de hele familie erbij...:D

8. Adria27

Adria27 Bekend lid

21 feb 2013
    808
    6
    18
    Vrouw
    maatschappelijk
    candyland
    Nou, jullie weten tenminste hoe jullie niet zullen zijn als schoonmoeder :D

9. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hier gelukkig fijne schoonouders.
    1 ding is voor hun duidelijk: Wij doen alles op ONZE manier en als ze dat niet aanstaat weten ze het gat van de deur.
    Zover heeft het nooit hoeven komen.

Als je kindje huilt en je sm geeft het niet terug dan pak je het toch gewoon terug? Makkelijk zat!
    Jij bent de moeder en jij bepaald wat er met je kindje gebeurt!!

10. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Die zit!! :D Ik vind jou manier van duidelijkheid in 1 woord ge-wel-dig!! :)

11. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Hahaha, ik moest wel een beetje gniffelen toen ik dit topic bij de clubs zag staan. Als je een club wilt beginnen voor mensen met vervelende schoonmoeders, dan kan waarschijnlijk 50% van de dames hier zich aansluiten incl. ikzelf ;).

Maar even on topic: ik zou het contact met haar gewoon minderen zolang zij zich zo gedraagt en haar ook uitleggen waarom. het zal vast niet heel goed vallen, maar nu ben je toch ook al niet happy met haar dus heel veel kun je niet verpesten lijkt me. Wil je vriend haar wel vaker zien dan zijn er vast genoeg momenten dat jij even buitenshuis bent ;). Succes!

Deel Deze Pagina