Wie begint er ook binnenkort aan de 2de IVF-poging?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Milla Rose, 16 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi meiden,

@Milla; Gelukkig groen licht gekregen! Gelijk weer door.
    Misschien komen we toch een beetje gelijk uit. Ik wordt rond 20 juli ongi en dan mag ik gelijk op dag 2 of drie starten met de puregon.
    Waarom heb jij eigenlijk een lang schema?

We blijven het deze maand toch weer natuurlijk proberen,
    toch raar dat die hoop blijft!

@Vriesje; Het is inderdaad wel eens lekker om dingen van je af te schrijven. Ik vind het altijd fijn want meiden die in hetzelfde schuitje zitten weten precies wat je bedoeld en voelt. Volgens mijn ziekenhuis heeft een cyro ook genoeg kansen. Helaas was er bij mij nog niets ingevroren omdat ze niet goed genoeg waren. Ik heb zat verhalen gehoord dat er een gezond en gelukkig babytje uit een cyro is gekomen.

@Jackb; Voor jou breekt weer die spannende tijd aan, wachten, wachten! Heel succes en sterkte en ik zal voor je duimen.

@Marnat; Heel spannend aankomende vrijdag. Heel veel sterkte.

Vorige week heb ik een brief van ons ziekenhuis gehad met de vraag of we willen meewerken naar een onderzoek " omgaan met de wachtperiode na de terugplaatsing van een embryo". We hoeven hiervoor niet extra naar het ziekenhuis. Wat zouden jullie doen? Eigenlijk heb ik tot nu toe met elke onderzoek meegewerkt want zonder die onderzoeken hadden we ook geen IVF kunnen doen.

Succes meiden!

Liefs Lynn

2. jackb

jackb Actief lid

30 mrt 2011
    118
    0
    16
    hey meiden,
    bedankt voor jullie suport!!
    ik vind eerlijk gezegd de wachtdagen het verschrikkelijkst.. om de 5min moet ik er wel even aan denken.. omdat de punctie heeel heftig was.. is mijn buik nog steeds erg gevoelig en pijnlijk vooral als ik moet hoesten.. laat ik nu net een gigantische kriebelhoest te hebben.. en vandaag erg de twijfel.. pijnlijk buik zal het verkeerd gaan..om gek van te worden... de vorige keer begon ik al te testen na een week ik wil mezelf dat niet nog een keer aandoen.. maar ik neig nu al om een test te doen.. belachelijk natuurlijk maar toch..
    maar heb ff snel gelezen voor jullie ook spannende tijden weer zeg .. sterkte allemaal en een dikke digiknuf van mij...

ps heeeerlijk om alles weer even van je afteschrijven zonder heeel veel uitleg jullie weten toch wel hoe ik me voel..

3. jackb

jackb Actief lid

30 mrt 2011
    118
    0
    16
    ik vraag me wel af wat voor onderzoek het dan is.. moet je een vragenlijst invullen of zo.. ja ik zeg ook waarom niet als je er iemand mee kan helpen..liefs jacky

4. Vriesje

Vriesje Bekend lid

21 dec 2008
    784
    0
    0
    Officemanager
    Amsterdam
    @jackb
    zo dat is spannend. 8 cellig is heel goed toch?
    Trek je het nog een beetje qua zenuwen en niet testen? Oh ik lees net je latere berichtje. ja dus. erg hé. Ik heb nog niet eens een terugplaatsing en ben nu al aan het rekenen wanneer ik kan testen.

@milla Rose
    dat hoop ik ook voor je meis! Het wordt nu zo langzamerhand wel eens tijd.

@jij ook sterkte tijdens het gesprek.

@lynn
    Blij om te horen dat jij in iedergeval vrouwen kent die uit een cryo poging zwanger zijn geworden. Geeft weer een beetje hoop.
    Wat betreft dat onderzoek. tja ik weet het niet. Aan de ene kant waarom niet, maar ik weet niet of het nou fijn is om er extra aan herinnerd te worden tijdens die weken. maar aan de andere kant, wie weet levert het straks voor een ander juist wat op. Ik help ook niet echt hé ;) Het is in iedergeval wel lief dat je het overweegd.

Hier wortd ik gek van de zenuwen. Ze bellen voor 11.00 uur of er een tp gaat plaatsvinden.

Oja nog iets heel anders. Vandaag is de schoonmaakster voor het eerst hier. Ik kan er niet echt aan wennen. Voel me heel schuldig dat ik lekker hier zit te tiepen met mijn caffé latte en zij mijn ramen aan het lappen is.
    Stom hé, ik vind het eigenlijk wel een beetje dekadend, maar aan de andere kant, wij werken allebij 36 uur. en dan doe ik in mijn vrije uurtjes liever iets anders. Toch wel weer grappig dat ik me dan wel weer ga verdedigen.
    Anyway, ik ga toch maar even de strijk doen voor de afleiding.

groetjes,

vriesje

5. Vriesje

Vriesje Bekend lid

21 dec 2008
    784
    0
    0
    Officemanager
    Amsterdam
    Goed nieuws! In iedergeval 1 goed ontdooit. Helaas 1 gesneuveld, maar nog 1 in de vriezer. Om half 2 mag ik pluis 2 op gaan halen.

6. jackb

jackb Actief lid

30 mrt 2011
    118
    0
    16

hey meis,
    yes yes wat super zeg.. jammer van de gesneuvelde maar om half 2 zit pluis 2 in je buik en die gaat het heeeeerlijk bij je vinden.. ik duim voor je.. dus jij gaat ook de spannende wachtdagen in!!! kunnen we elkaar suporten... sterkte meis..
    liefs jacky

7. Milla Rose

Milla Rose Fanatiek lid

8 jul 2008
    4.084
    0
    0
    @vriesje: wat goed!! Ik ga heel hard voor je duimen dat deze blijft plakken!

@jack: spannend he.. dat wachten... vond dat ook heel moeilijk maar toch heb ik er ook van genoten. Millman zei: je bent toch enorm teleurgesteld als het niet blijft plakken, dus geniet er van.. er zit nu een minimensje in je buik. En zo voelde het ook echt.

Hier vanochtend de recepten binnen gekregen. Ik mag op de 23ste beginnen met deca. En dan de 10de met puregon. Mag 125 iE gaan spuiten, helemaal blij mee! Vorige keer moest ik beginnen met 75iE en toen duurde het heel lang voordat er eindelijk iets groeide. Dus heb er nu een veel beter gevoel bij. Helemaal blij!

Verder weer een nieuwe opdracht voor mijn bedrijfje dus lekker druk. Dat is dus veel afleiding, super fijn in deze periode.

8. jackb

jackb Actief lid

30 mrt 2011
    118
    0
    16
    toevallig zei dat een vriendinnetje van mij dat ook geniet ervan je bent zwanger .. als ik het mischien van korte duur..

9. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    Hoi dames,

Mag ik ook gezellig meekletsen.. We waren net aan onze 2e poging begonnen. Afgelopen maandag een fm gehad en nu bleek dat mijn progesteron erg hoog is, dus dat de eispong al naderde.. Dus de 2e poging is afgeblazen. Erg vervelend maar andere kant houden we onze 2e poging wel..!!

Ik heb een erg lage amh (0,2). Dus ik kom vervroegd in de overgang, wanneer dat zal komen weten we niet.. Maar ik heb niet zoveel eitjes meer op voorraad.. Dus als ik 2 of 3 eitjes heb, is dat al erg veel..!! Vorige poging (in mei) had ik 5 eitjes, helaas is er helemaal geen een bevruchting opgetreden.. Dus ze gooien het nu op de bevruchting.. Eitjes en zaad waren goed.. Nu zal ik ' ns ff helemaal teruglezen!

10. jackb

jackb Actief lid

30 mrt 2011
    118
    0
    16
    welkom beginneling24 en heel veel sucses..

hier alles zijn gangetje.. erg veel buikpijn vandaag ..kan het niet zo goed omschrijven wat ik voel ik heb het idee dat het mijn baarmoeder is.. verder denk ik al de hele dag dat het mislukt is.. erg negatief dus..wat ik eigenlijk niet wil..want negatieve energie is niet goed..maar tja het zijn mijn gevoelens en tegenhouden lukt me niet.. jeetje wat duurt wachten lang zeg.....voor een ieder die een knuffel nodig heb hierbij.. want wat zitten we toch allemaal in een moeilijke periode.
    liefs jacky

11. @ jackb: We blijven duimen! Ik hoop het zo voor je.

@beginnenling24: Jeetje meis, wat een verhaal echt balen.

@vriesje: Duimen, duimen, duimen dat deze blijft plakken!

@milla: Lekker dat je je ook op iets anders mag storten.
    Waarom moest je beginnen met 75IU voor ivf?
    Ik moest gelijk met 150IU beginnen en daarmee hebben ze 13 eiblaasjes aangeprikt en zijn 8 eitjes uitgekomen.

Verder heb ik contact gehad met het ziekenhuis over dat onderzoek, ik heb besloten om mee te doen. Het gaat voornamelijk om een paar vragenlijsten en iets over positief denken tijden de wachtweken omdat ze weten hoe moeilijk het is. Meer info krijg ik op fm1.

Liefs Lynn

12. jackb

jackb Actief lid

30 mrt 2011
    118
    0
    16
    \hey lynn
    wat goed van je dat je meedoet aan het onderzoek..
    hoe ishet met je?
    liefs jacky

13. Vriesje

Vriesje Bekend lid

21 dec 2008
    784
    0
    0
    Officemanager
    Amsterdam
    @millarose
    Alles binnen voor een volgende poging. Komt het toch weer dichtbij. Gelukkig nu meer spuiten. Ze zijn er altijd zo voorzichtig mee hé. Logisch natuurlijk, maar het duurt al vaak lang genoeg en als je dan zo vaak moet terug komen. pffffff
    Wat heb je voor eigen bedrijfje als ik vragen mag.

@jackb
    Zo denk ik er ook over hoor. Even genieten voor zolang het duurt.
    Lees net dat je er geen goed gevoel bij hebt. Krampen kunnen ook andere dingen beteken hé. Zij ze hoopvol, heb er zelf ook last van.

@beginneling
    Nou zo te lezen niet echt een beginneling in de mmm. Jij dus volgende maand nieuwe poging. Ik neem aan dat ze dan icsi doen? Ik hoop voor jou dan op weer minstens 5.

@lynn
    Goed dat je mee doet, wie weet heb je straks tips voor. Al hoop ik dat dat niet meer nodig is.

@hier
    Ik heb al kramp sinds de tp. Lijkt me niet zo goed teken. Ben ook vresenlijk moe, op het werk gaat het ook niet echt lekker op het moment, dus ik heb mij ziek gemeld. Niets voor mij tenzij ik 40 graden koorts heb. Maar ik heb besloten beter voor mezelf te zorgen. Ik heb tenslotte nu de verantwoordelijkheid voor 2 :)

14. jackb

jackb Actief lid

30 mrt 2011
    118
    0
    16
    goed zo meis.. aan je zelf denken zeg de gek..ikzelf ben vanmorgen naar het ziekenhuis gegaan heb overstimulatie en moet rust houden,afgelopen week veeelste veel gedaan met mijn stomme kop..want tja als je 40graden koorts is er een reden om thuis te blijven gewoon gaan werken..herkenbaar dus meis.. super knap van je dat je je heb ziekgemeld en denk aan je zelf..
    en..nu het allerbelangrijkste mijn vriendinnetje is zwanger via ivf..en die heeft meerdere pogingen gehad..en bij allen ook veel buikkrampen zelf op het moment van testen DUS: zegt helemaal NIKS!! we blijven postitief we zijn gewoon ZWANGER!! en proberen te genieten van het mooie wat in ons buik groeit OKE??!!
    dikke knuffel van mij meis.. rustig aan doen he...

15. Vriesje

Vriesje Bekend lid

21 dec 2008
    784
    0
    0
    Officemanager
    Amsterdam
    WIJ ZIJN ZWANGER WIJ ZIJN ZWANGER WIJ ZIJN ZWANGER

Ik vind het wel een mooie mantra. Een beetje positieve power kan geen kwaad.
    Maar overstimulatie? Dat is serieus business! Tuttebel! Kijk je wel uit? Ik zeg ziekmelden maandag.
    Goed nieuws dus van je vriendin. Stelt me weer een beetje gerust. Maar een week duurt zo lang!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Wanneer mocht jij ook al weer testen?

@all
    Hoe is met jullie dames. Lekker van het weekend aan het genieten?

En voor de dames die nog geen wonder hebben rondzwemmen de volgende mantra
    WIJ WORDEN ZWNAGER IN DE VOLGENDE RONDE

niet verder vertellen maar ik heb al kruidvat testen in huis. Grrrrrr ze branden de kast uit.......

16. jackb

jackb Actief lid

30 mrt 2011
    118
    0
    16
    hey meis,
    hier gaat alles zijn gangetje doe inderdaad rustig aan.. had me voorgenomen tot zondagmiddag inbed te liggen en dat is gelukt..heb wel net even twee wasjes opgevouwen maar ja dat is een kleine moeite..en er eentje uitgehaald en opgehangen en eerlijk gezegt het zweet breekt me dan weer uit dus nu maar weer even liggen..tja en dan die testen van jou... het is maar goed dat ik er geen thuis heb anders had ik die al lang gedaan..hoop dat manlief straks er 2wil halen want ik hou het niet meer uit!!! maar ben bang dat tie negatief is en dat ik dan de rest van deweek niet meer zo positief ben.. en in zak en as ben..
    fijne zondag meis en voor een ieder ander hetzelfde natuurlijk...
    liefs jacky

17. Vriesje

Vriesje Bekend lid

21 dec 2008
    784
    0
    0
    Officemanager
    Amsterdam
    ja raar fenomeen hé met die testen. Eigenlijk wilje het ook helemaal niet weten kan je nog even op je wolk blijven zitten.
    Goed van je, dat je het rustig aan hebt gedaan. Wel laten weten hé als je hebt getest!

18. jackb

jackb Actief lid

30 mrt 2011
    118
    0
    16
    helaas test negatief...en verschrikkelijke ongi buikpijn..vochtvasthouden in handen en voeten dat heb ik altijd 2dgn voor me ongi.. en hoe is het met jou?
    liefs jacky

19. Vriesje

Vriesje Bekend lid

21 dec 2008
    784
    0
    0
    Officemanager
    Amsterdam
    hé f*ck! Wat een teleurstelling weer. Sterkte meis, een digitale knuffel van mij, meer kan ik helaas niet voor je doen. Hier echt nog geen idee. Heb nog nergens specifiek last van. wel steekjes in lies, maar dat heb ik vaker. Maar heb er geen goed gevoel over.
    En hoe nu verder voor jou? Een maand rust of ga je meteen voor de cryo tp?

20. sportmama

sportmama Actief lid

7 mrt 2010
    432
    0
    0
    administratief
    Gelderland
    Hallo dames, ik kom hier graag meekletsen! Ik ben net terug van 2 weekjes vakantie in Spanje en Frankrijk en afgelopen maandag begon m'n ongi. Geen vakantiebeeb helaas....Die dag meteen gebeld naar het zh vanuit Frankrijk:) en ik kreeg gisteren te horen dat we mogen starten met de 2 poging!!! Ik ga net als de vorige keer deca en puregon spuiten. Ik had toen een mooie opbrengst van 9 emmies maar helaas was er maar 1 hele mooie bij en kon de rest niet ingevriest worden...
    @Milla Rose, wij gaan ongeveer gelijk op lees ik dus we kunnen elkaar hier gaan steunen;)
    @Jackb, wat kl... van je negatest, sterkte meis!
    @Vriesje, ik duim voor een topcryo die lekker blijft plakken en die je over een maand of 9 in je armen hebt liggen! Zo! (Jij bent zelf ook van de positieve instelling las ik!)
    @Lynn, ben benieuwd naar dat onderzoek! Ik vond de wachtweken ook killing en het zou fijn zijn als daar onderzoek naar wordt gedaan.

Zo, nu maar weer es verder met de vakantiewas...:cool:

Deel Deze Pagina