Wie begint er ook met clomid voor het eerst?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door bo1986, 12 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bo1986

bo1986 Bekend lid

16 aug 2012
    899
    40
    28
    Hallo allemaal,

Deze maand is bij mij PCOS gediagnostiseerd. Aangezien wij een kinderwens hebben beginnen we morgen met Clomid
    Ik vroeg mij af of er nog meer mensen zijn die ook gaan beginnen en hun ervaringen met mij willen delen!

Groetjes Bo

2. MamaFemsie

MamaFemsie Actief lid

5 nov 2012
    120
    0
    0
    Ha Bo,

Sluit je aan bij topic 'Doorverwezen naar gynaecoloog'.

Ikzelf ben bezig om voor de tweede keer zwanger te worden met Clomid. Dus ik kan je zeker helpen met ervaringen.

Vind het wel jammer dat je niet gereageerd hebt op mijn reactie op je andere topic.

3. bo1986

bo1986 Bekend lid

16 aug 2012
    899
    40
    28
    Dank je wel! reactie op je vorige berichtje? waar stond die dan?? sorry heb t niet gezien

4. MamaFemsie

MamaFemsie Actief lid

5 nov 2012
    120
    0
    0
    Ik bedoelde onderstaand bericht in je topic "1e keer naar de gynaecoloog geweest :("

Hallo Bo,

Ik zal me even voorstellen. Ik ben Femke, 30 jaar oud. Ik herken mezelf heel erg in jou. Ik ben januari 2010 voor het eerst naar gyn geweest. Ik was toen al 8 maanden gestopt met de pil en maar 2 keer ongesteld geworden. Met de inwendige echo konden ze zien dat ik ook veel niet ontwikkelde eitjes had zoals jij die omschrijft. Ik kreeg wel meteen de diagnose van pcos. Ze hebben toen ook bloed geprikt, daaruit bleek ook dat ik inderdaad pcos heb. Ze hebben ook het zaad van mijn vriend getest, en dat was gelukkig allemaal goed. Ik snap je onzekerheid van niet weten wat er met je aan de hand is heel erg goed. En ik weet echt wat je voelt en meemaakt. Ik kan me ook nog heel goed herinneren dat mijn vriend er heel anders mee omging dan ik. Hij kon er veel beter mee omgaan, maarja het ging ook niet om zijn lichaam. Dat heeft bij mij ook voor veel frustraties gezorgd. Ik had al doemscenario's in mijn hoofd dat we nooit een kindje zouden kunnen krijgen. Het tegendeel is gelukkig waar gebleken. Als behandeling ben ik destijds begonnen met Clomid 50mg. Dat zijn tabletten om een cyclus te krijgen, waardoor je gewoon elke maand een eisprong krijgt (als het aanslaat ten minste) en je dus net zo veel kans hebt als ieder ander met een normale cyclus. Bij mij was het de derde ronde al raak. En in december 2010 ben ik de gelukkige moeder geworden van een prachtige dochter.
    En we zitten nu ook weer in hetzelfde schuitje want ik ben nu bezig voor een tweede kindje. Ik heb alweer een aantal onderzoeken achter de rug en ben nu begonnen aan mijn eerste ronde Clomid 50mg. Maandag 12 nov heb ik weer een echo om te kijken of de behandeling aanslaat.
    Nu ik teruglees zie ik dat jij morgen de uitslag krijgt, spannend!
    Ik ga heel hard voor je duimen.
    Ik hoop dat we contact kunnen houden tijdens onze reis door de medische molen.
    Als je nog vragen hebt dan kun je altijd bij mij terecht. Ik weet nog dat ik in 2010 ook heel erg de behoefte aan iemand die begreep wat ik doormaak, en die behoefte heb ik nog steeds.
    Heel veel succes morgen!
    Groetjes Femke

5. bo1986

bo1986 Bekend lid

16 aug 2012
    899
    40
    28
    Wat een lief berichtje!
    Ja ik heb er zelf ook heel erg mee gezeten vooral omdat ik het idee had dat m'n lichaam het niet doet wat het zou moeten doen! Dat is toch waar wij als vrouw voor gemaakt zijn eigenlijk! Ik ben vandaag begonnen met Clomid 50mg!
    Hoe was jou echo? was 50 mg genoeg bij je dochtertje? of heb je toen meer gehad? ik hoor namelijk van veel vrouwen dat 50mg vaak niet aanslaat! Ik heb de 23e mijn echo, ben benieuwd!
    Liefs, Barbara

6. MamaFemsie

MamaFemsie Actief lid

5 nov 2012
    120
    0
    0
    Ha Barbara,

Ik snap heel goed wat je bedoeld. Ik twijfelde ook heel erg aan mijn eigen lichaam voordat ik de diagnose kreeg. Wat zou er met me aan de hand zijn? Ik was dus heel erg blij dat ze me konden vertellen wat er aan de hand was. Niet leuk te horen dat er iets mis is, maar je weet wel waar je aan toe bent.
    Bij mij was 50mg Clomid voldoende. De derde ronde was raak.
    Ik heb nu ook weer 50mg.
    De echo van afgelopen maandag was goed. Ik had een eitje dat op springen stond! Dus we hebben hard geklust van de week. Nu moet ik maandag bloed laten prikken om te kijken of ik ook daadwerkelijk een eisprong heb gehad. Als dat zo is dan is het afwachten, raak of niet?

Ik zal voor je duimen de 24e!

Groetjes Femke

7. bo1986

bo1986 Bekend lid

16 aug 2012
    899
    40
    28
    Hey Femke!

Dat is nog eens goed nieuws! altijd leuk om te klussen toch;) hoop dat je een eisprong hebt gehad en dat het raak is! zou echt super zijn natuurlijk! Wanneer hoor je de uitslag of je een eisprong hebt gehad?

liefs,

8. MamaFemsie

MamaFemsie Actief lid

5 nov 2012
    120
    0
    0
    Klussen is inderdaad geen straf ;)
    Ik laat maandag bloed prikken en dan krijg ik dinsdag de uitslag, erg snel dus! Maar dan is het weer afwachten...

9. MamaFemsie

MamaFemsie Actief lid

5 nov 2012
    120
    0
    0
    Hallo Barbara,

Ik wilde je even heel veel succes wensen voor morgen!!!!!!
    Ik zal voor je duimen!!!!

Ik heb goed nieuws gekregen. Ze hebben bloedonderzoek gedaan en daaruit blijkt dat ik een eisprong heb gehad :)
    Nu is het dus afwachten of mijn vriend 'raak' heeft geschoten......

Nogmaals heel veel succes morgen!
    Laat je me weten hoe het afgelopen is?

Groetjes Femke

10. bo1986

bo1986 Bekend lid

16 aug 2012
    899
    40
    28
    hey Femke

Dank je wel!

Wat een goed nieuws zeg, wilde je gister nog en berichtje sturen hoe was geweest maar vergeten door drukte! Hoe voel je je? wanneer kan je gaan testen?

Ik zal t morgen laten weten

Groetjes

11. MamaFemsie

MamaFemsie Actief lid

5 nov 2012
    120
    0
    0
    Hoi Barbara,

Ik voel me goed, net als normaal. Ik ben wel heel erg moe, maar heb het ook ontzettend druk en krijg te weinig slaap. Dus heel verklaarbaar dat ik moe ben. Ze hebben me aangeraden om half/eind volgende week te testen. Dus nog even geduld......

Jij nogmaals heel veel succes morgen!

Ik hoor wel hoe het afgelopen is.

Groetjes

12. MamaFemsie

MamaFemsie Actief lid

5 nov 2012
    120
    0
    0
    Hoi Barbara,

Ik voel me goed, net als normaal. Ik ben wel heel erg moe, maar heb het ook ontzettend druk en krijg te weinig slaap. Dus heel verklaarbaar dat ik moe ben. Ze hebben me aangeraden om half/eind volgende week te testen. Dus nog even geduld......

Jij nogmaals heel veel succes morgen!

Ik hoor wel hoe het afgelopen is.

Groetjes

13. bo1986

bo1986 Bekend lid

16 aug 2012
    899
    40
    28
    Hoi Femke,

Nou ben geweest maar helaas nog geen eitje te zien die gegroeid is, nu moet ik woensdag terug komen voor een tweede echo.
    Volgens de gynaecoloog kon het zijn dat de clomid nog zijn werk moest gaan doen. Als er woensdag nog geen eitje te zien is moet ik misschien nog een keer terug komen maar dat is nog niet zeker.
    Had hier eigenlijk wel op gerekend maar t blijft toch klote nieuws!
    Ben jij trouwens ook misselijk geweest van de clomid of had je nergens last van?

Groetjes

14. MamaFemsie

MamaFemsie Actief lid

5 nov 2012
    120
    0
    0
    Hoi Barbara,

Wat vervelend dat je slecht nieuws hebt gekregen. Hopelijk woensdag beter....
    Ik heb eigenlijk geen bijwerkingen gehad van de Clomid, gelukkig.
    Als je leest wat de bijwerkingen allemaal kunnen zijn wordt je dat niet blij van, maar dat is mij gelukkig bespaard gebleven.

Ikzelf heb net en test gedaan, ik kon het niet laten.
    Hij was natuurlijk negatief :(
    Misschien was het wel te vroeg maar ik heb ook veel gerommel in mijn buik dus ik zal op korte termijn wel ongesteld worden.
    Ach ja, volgende keer beter!

Jij heel veel succes morgen!

Groetjes Femke

15. bo1986

bo1986 Bekend lid

16 aug 2012
    899
    40
    28
    Aah wat rot! hoop dat hij over een paar dagen wel positief is en dat je niet ongesteld wordt!!
    wanneer moet je ongesteld worden?

Ik heb nu gelukkig al 3 dagen geen misselijkheid meer dus das beter!
    hoe is t verder met jou?

liefs,

16. MamaFemsie

MamaFemsie Actief lid

5 nov 2012
    120
    0
    0
    Ik weet niet precies wanneer ik ongesteld moet worden.
    Zonder de Clomid zit er namelijk totaal geen ritme in.
    Ik heb dus ook geen idee van de lengte van mijn cyclus met Clomid.
    Ik zit nu op dag 28.

Gelukkig ben je niet misselijk meer, das geen fijne bijwerking.

Met mij verder alles goed. Zit nu alleen even in onzekerheid en dat vind ik altijd lastig. Ik voel van alles in min buik, het lijkt op ongesteldheidskrampen maar ik heb nog geen bloed. En de test is negatief. Dus ik ga er van uit dat ik niet zwanger ben. Maarja de duidelijkheid komt pas als ik ongesteld wordt. En heb echt geen idee wanneer dat zou moeten zijn? Als het niet zo is dan weet ik dat liever vandaag dan morgen.
    Maar ik zal dus gewoon geduld moeten hebben. En geduld is niet mijn beste eigenschap. Maarja er zit niks anders op.

En hoe voel jij je verder?

Nogmaals heel veel succes morgen! Ik hoor wel hoe het afgelopen is.

Groetjes Femke

17. MamaFemsie

MamaFemsie Actief lid

5 nov 2012
    120
    0
    0
    Hoe is het gegaan vandaag?

Bij mij niet zo goed, ik ben ongesteld geworden.
    Ach ja nu heb ik wel duidelijkheid.
    Heb ook meteen mijn volgende kuur Clomid gehaald bij de apotheek.
    En morgen even bellen voor een afspraak voor een echo op dag 12.

Nieuwe ronde, nieuwe kansen zullen we maar zeggen.

Groetjes

18. bo1986

bo1986 Bekend lid

16 aug 2012
    899
    40
    28
    Jeetje wat een rot nieuws! had t echt gehoopt voor je!
    Bij mij ook niet zo goed nieuws, nu aan de promilut om ongesteld te worden en dan wachten tot ik ongesteld word. Ga nu wel beginnen met 100 mg. dus hopen dat het helpt!
    Had vandaag ineens een andere arts, een hele jonge man haha had echt weer een vrouw gehad. Voelde me wel een beetje ongemakkelijk!

Laten we hopen dat het deze ronde bij ons alle twee goed komt!

19. Noux

Noux Fanatiek lid

15 sep 2012
    1.281
    1
    38
    Hoi Bo,

Wij zitten in het zelfde schuitje! (zie mijn onderschrift..):)
    Had zondag m'n laatste primolut tabletje en hoop morgen ongesteld te worden, zodat ik zaterdag aan de 100mg kan beginnen.

Ik werd van de 50mg al gigantisch humeurig en had flinke opvliegers..Ben benieuwd hoe het nu gaat..
    Sluit me graag bij dit topic aan!!

Groetjes, Noux

20. bo1986

bo1986 Bekend lid

16 aug 2012
    899
    40
    28
    Hey Noux,

Gezellig dat je er ook bij komt!

Wat vervelend dat je er zoveel last van had! Hoop dat het niet erger wordt. Ik heb geen opvliegers gehad wel een beetje humeurig geweest maar dat kwam omdat ik al 8 dagen misselijk was en ik gek werd van mezelf!Ik ben vandaag begonnen met primolut dus hoop snel ongesteld te worden!

Hoe voel je je nu? Ik heb gelukkig al een paar dagen geen misselijkheid meer heeeerlijk!!

Groetjes

Deel Deze Pagina