Pcos maar wel eisprong, welk medicijn?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Amelle, 7 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amelle

Amelle Actief lid

13 dec 2010
    463
    0
    0
    Afgelopen week heb ik te horen gekregen dat ik pcos heb. Ik heb iedere maand wel een eisprong (cyclus in onderschrift). Ik kan 'm ook vinden met een ovulatietest en ben tussen de 18 en de 15 dagen erna ongesteld.

Maar als ik wel een eisprong heb wat voor medicijn krijg ik dan? Want de gyn had het anders over clomid. Maar waar kan je nog meer mee starten?

Over een tijdje weet ik meer want ik moet nog een paar keer terug voor onderzoek maar ik ben nu gewoon alvast aan het rondkijken voor mogelijkheden.

2. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    Hoi Amelle,

Ik had/heb een zware vorm van PCOS. (bijna geen eisprong en anders een cyclus van zo'n 90 dagen)

In tablet vorm is er geen alternatief om mee te starten. Clomid is 1ste keus en geeft vaak al hele goede resultaten.
    Als de clomid niet aanslaat gaan ze vaak over over Puregon. Dit is een injectie en moet je elke dag spuiten. Maar zo ver is het bij jou nog lang niet. Elke ziekenhuis heeft zijn eigen protocol van handelen.

Aanvullende tips bij de behandeling kunnen zijn acupunctuur en wat bij mij heel goed geholpen heeft is vitamine D3 (400IE op advies van Dusseldorf). Dit heeft er bij mij voor gezorgd dat ik naar 2 mislukte pogingen ivf spontaan ben zwanger geraakt door 3 weken die tabletjes te slikken.
    Gewicht is trouwens ook belangrijk. Ik was in de tijd wel 8 kilo afgevallen...

Hopelijk gaat het voor jou niet zo lang duren zoals bij mij en kunnen jullie volgend jaar een kleintje gaan verwachten.

Heel veel succes toegewenst!

Liefs Noekie

Deel Deze Pagina