Hallo allemaal, Ik lees al een tijdje mee op het forum. Ik vind hier altijd veel handige info, maar kom er nu even niet aan uit. We zijn eind 2011 begonnen met het proberen. Helaas hebben we dit zonder succes geprobeerd. We zijn vorige maand bij de ha geweest, deze heeft bij mij een bloedonderzoek laten uitvoeren en bij mijn man een zaadonderzoek. Bij mij was alles goed, bij mijn man echter niet. Ze verwachtte geen verbetering, dus heeft ons doorverwezen. We hebben morgen een afspraak bij de fertiliteitsarts. De huisarts gaf aan dat het heel slecht was en dat er hiervoor een oorzaak moet zijn. Ze gaf wel aan dat icsi de behandeling zou kunnen zijn. Hier schrok ik enorm van, want dan is het dus heel slecht. Nu heb ik de uitslag en ik beprijp er helemaal niets van. Kan iemand hier een uitleg geven? leucocyten <1 helderheid:troebel viscositeit:slecht ph:8.0 volume 3.0 vcm en progr. bewegend: geen res. niet progressief bew. /stilliggend / morfologie perc. normaal : niet aantoonbaar Wat betekent dit. Is icsi uberhaupt mogelijk met deze waarden? Moet ik nog wat specifieks vragen aan de fertiliteitsarts morgen? Het zijn nogal wat vragen, maar ik ben lichtelijk ( hartstikke) in paniek aangezien ik morgen al de 1e afspraak heb. gr. lina
Hallo Ik snap je vragen. Ik zou het morgen aan de arts vragen - leuco's ; zijn er ontstekinscellen in het zaad < 1 is mi weinig - troebel je kan niet goed door het sperma kijken, volgens mij moet dit melkachtig grijs zijn - ph 8 normaal 7.2-8.0 = goed - volume= hoeveel ml sperma in dit geval 3 -viscositeit heeft volgens mij met de bewegelijkheid van het sperma te maken
Bedankt voor je reactie. Als ik het dus goed begrijp is er dus wel iets, maar doet dit niets. Maar is de lage leuco waarde dan iets negatiefs?Ik dacht juist dat dit iig iets positiefs was. Hoezo naief? Waar is dat troebele dan niet goed voor? Arme arts morgen, die gaat het zwaar krijgen! Al die vragen, pffff. Sorry voor de vele vragen, maar mijn man zit momenteel in de struisvogelpositie. Ik denk niet dat hij er morgen al weer uit is.Ik probeer daarom nu alvast met een kleine voorsprong te beginnen om dit een beetje op te vangen.
ik weet alleen dat de uitslag van mijn man ook niet goed was maar de preciese waardes weet ik eigenlijk niet, ben benieuwd hoe je gesprek verlopen is? gr
Sorry voor de late reactie. Het gesprek is goed verlopen. We hadden al een vragenlijst ingevuld en zij heeft nog wat vragen gesteld. Ik mocht meteen met mijn billen bloot voor een inwendige echo. Volgens mij zag ze geen bijzonderheden, ze zei alles goed en veel eitjes .Ik was net een uur daarvoor ongesteld geworden, erg fijn. Dit was volgens haar zelfs beter. Ook heb ik opnieuw bloed laten prikken. Ze gaf aan dat ze opnieue een zaadonderzoek wilde laten doen omdat ze niet veel vertrouwen had in jet eerder uitgevoerde onderzoek. Mijn man moest een nieuw zaadonderzoek laten uitvoeren, dit is inmiddels gebeurd. Over 2 weken horen we meer. Wat zijn de opties, moet hij voor verder onderzoek naar de uroloog. Dat is dus even afwachten. wolffje, hoe heb jij het ervaren?
hey ons verhaal daar gekomen en ook vragenlijst in gevuld, paar vragen zo onderling gesteld ook meteen met de billen bloot haha maar ik zat toen 2 dagen voor mijn ongie en had mn eisprong nog niet gehad :S, uitslagen van mn man waren slecht 20% van de 100% volgende week dindag weer opnieuw zaad in leveren en dan hopelijk beter nieuws, wel heb ik na het gesprek op dag 3 van de ongie bloed moeten laten prikken voor bepaalde waardes en soa nakijken dit was allemaal goed, toen ook 6x geweest om men cyclus in de kaart te brengen, toen eisprong geweest was moet ik na een week weer bloed prinken om te kijken of de eisprong wel goed was gegaan hier nog niks van gehoord. mocht je man meteen ter plekke die zelfde dag nog weer zaad in leveren? wij moesten 3 maand wachten omdat zen lichaam dan weer nieuwe zaad aan maakt, wij zitten in zwolle in ziekenhuis jij? gr
Aangezien zijn uitslag zo slecht was en zij aangaf weinig vertrouwen te hebben in het laboratorium waar het onderzoek plaats had gevonden, mocht hij een week na het gesprek. Er zat toen al een week of 6 tussen. Zij gaf aan dat als het eerdere onderzoek klopte, ze rechtstreeks via de bijbal zouden gaan. Ze kon pas meer vertellen als ze de nieuwe uitslag had. Mogelijk moet hij naar de uroloog waar ze dan opnieuw onderzoek doen. Ik zit bij het amphia. De fertiliteitsarts daar beviel me wel. In een ander topic begon je over roken van je man. Als het hem niet gelukt is, probeer eens een elektrische sigaret zonder nicotine. Dat schijnt goed te werken. Ik krijg volgende week woensdag de uitslag, ben benieuwd.