Wie begint er ook met IUI/IVF deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Esther1983, 10 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grotebabywens

Grotebabywens Fanatiek lid

18 jul 2011
    2.238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Citroen, mag dat dan, dat je dus op twee plekken tegelijk bezig bent? In Dtsl. en in NL? Doen ze daar helemaal niet moeilijk over? En was je IVF zelf in Dtsl.? Sorry, ben het even kwijt.. Was dat dan een Second Opinion, of hoe ben je bij je ziekenhuis weg gegaan in NL dan?

@All: Vandaag erge buikpijn en kotsmisselijk. Heb daar nooit last van op IUI dag, dus zal wel door de Pregnyl komen denk ik? Jakkes, zit echt keihard vol te houden hier op m'n werk.. Komt goed!!

Liefs, Elvi

2. citroenvlinder

citroenvlinder Bekend lid

7 sep 2011
    517
    0
    0
    NULL
    NULL
    @elvi
    t/m de iui kon bij mijn eigen gynaecoloog in eigen zh. De ivf behandeling doen ze daar niet en ik mocht kiezen of ik dat in Nijmegen of in Dusseldorf wilde laten doen, daar werkten zij mee samen.
    Mijn keuze was Dusseldorf, waarna ik doorverwezen werd. Ik moest zelf bellen voor intake en ook zelf na iedere controle/follikelmeting bellen met dusseldorf voor overleg wat te doen en wanneer weer meting zou moeten gebeuren en dan belde ik het zh weer terug en maakten zij voor mij de afspraak. Verliep eigenlijk prima deze samenwerking.
    Wat ik ook als prettig ervaren heb is dat je de assistentes in dusseldorf rustig 2x op een dag kon bellen als je iets niet duideiljk was, zonder dat je het gevoel kreeg een 'zeur'' te zijn. Bij hen staat 1 ding voorop en dat is de kinderwens in vervulling proberen te laten gaan.

3. Grotebabywens

18 jul 2011
    2.238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Citroen, dat klinkt fijn!! Bij ons doen ze ook gewoon IVF, dus wij gaan dan automatisch hier weer door!! Hadden zo.middag met FM echt een verschrikkelijk onaardige vrouwelijke arts :x, man man, heb het nog nooit zo zout gegeten. Nu vandaag met IUI weer een heel aardige vrouw. Ik denk dat ik wel mijn voorkeur uit ga spreken als ik IVF ga hebben over wie wat doet. Weet niet of dat kan, maar ga het wel proberen. Eerst maar eens afwachten of ik idd met IVF mag starten. Zal vast nog 1 keer IUI moeten hierna. Maar hoop echt niet meer, dan heb ik daarmee kansen genoeg gehad hoor (vind ik ;)).
    Liefs, Elvi

4. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    :( Sterkte meid!

5. Grotebabywens

18 jul 2011
    2.238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is er trouwens nog iemand bij het MCK?
    Liefs, Elvi

6. f0rever

f0rever Fanatiek lid

22 mei 2011
    1.284
    0
    36
    zorg
    n brabant
    es: wat een mooie knaller van een test zeg !

tash : had het je erg gegund meid ! dikke knuffel voor jou...

druuf : wat ontzettend balen dat je alweer moet wachten! nou maar hopen dat de laatste iui aanslaat.. of dat je snel met de ivf kan beginnen... blijf aan je denken meid !

7. f0rever

f0rever Fanatiek lid

22 mei 2011
    1.284
    0
    36
    zorg
    n brabant
    want ik was nog niet klaar met mijn reactie maar firefox knalt er elke keer uit :S :x:x:x:x

hier: vanmorgen naar de fysio en vk geweest.. fysio: last van mijn bekken ben voor 50 procent de ziekte wet ingegaan :( en bij de vk : alles was goed ze ligt een week voor in groei :D dus we hebben een grote spruit.. :D denk dat ik al die maatjes 50 maar ergens onder in een doos moet stoppen hahaha.. we hebben de kamer bijna klaar moet alleen alles nog op de juiste plek zetten maar dat valt nog niet mee zeg ! weet niet hoe ik het neer moet zetten dus zodra ik dat wel weet zal ik hier ook even een fototje doen als jullie dat niet erg vinden...

nou genoeg over mij...

voor iedereen die ik ben vergeten.... i am sorry !

veel liefs

8. Nana86

Nana86 Niet meer actief

@Druufke; Ach ja, ik was inderdaad ook niet echt blij met de reactie van mijn schoonouders.. Ik heb ook al jaren het idee dat mijn schoonmoeder helemaal niet zo blij met me is -_- Waarom weet ik niet.. Niets aan te doen!

Wat vreselijk dat je moet wachten :( Zo frustrerend lijkt me dat!

@Tash; wat vreselijk :( Heel veel sterkte meid!

@Esther: Wat een mooie test! :D

@All; Nog niet bezig met de behandelingen, dus we hebben deze en volgende cyclus (minimaal) nog om zelf te proberen. Heel hard duimen dat het misschien toch nog lukt (wonderen bestaan?). Ergens komende dagen mijn ei, en dan heel hard duimen!

Ik merk wel dat ik het momenteel weer wat zwaarder krijg met wachten, ik had me erbij neergelegd en een soort rust gevonden dat afgelopen maanden, intussen word ik weer ongeduldig en kan ik niet wachten. Zonet heel erg gehuild tijdens een aflevering van ‘One born every minute’, want ik wil oooooowk! ;)

9. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Assistent bedrijfsleidster
    Venlo
    Thx voor je antwoord, mijn verzekering vergoed max 1745! Nou ik ben benieuwd......

10. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Meiden, heb een beetje een rare vraag.. Kan/mag/moet ik dit nou als miskraam zien? Sorry hoor.. Weet ook niet waarom ik het perse wil weten.. Gevoelsdingetje denk ik! Ben het vergeten te vragen in het zh en wil er niet voor bellen omdat het een beetje een surfen vraag is.... Liefs

11. f0rever

f0rever Fanatiek lid

22 mei 2011
    1.284
    0
    36
    zorg
    n brabant
    tash : ik vind het moeilijk om antwoord te geven maar ik denk wel dat je dit als een vroege miskraam moet zien... misschien dat je het ook beter kunt af sluiten als je het zo ziet....

en nogmaals vind het heel erg voor je !

liefs

12. debby25

debby25 Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.773
    324
    83
    Verkoopster Juwelier
    Tilburg
    Tash ikenk dat forever gelijk heeft, je test was posi dus ja.....prober het een goed plekje te geven.

Knuff

13. Saskia1980

31 jan 2012
    6
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik haal al een paar maanden een heel stuk herkenning hier op het forum. Nu dan ook voor mij de stap dat ik het prettig vind om mee te schrijven.

Nu 1 1/2 jaar een kinderwens, sinds een half jaar zijn we gestart met IUI. Dit ivm verminderde zaadkwaliteit van mijn man. De afgelopen keren was er in mijn linkereileider een endometriose cyste zichtbaar, deze week was hij 6 cm. De grootste folikels zitten ook steeds in de linkereileider. Ik gebruik gonal-f en pregnyl.

september 2011: geen IUI ivm cyste
    oktober 2011: 1e IUI poging mislukt
    november 2011: geen IUI ivm cyste
    december 2011: 2e IUI poging mislukt
    januari 2012: 3e IUI poging mee bezig

Morgen dus weer naar het ziekenhuis voor een folikelmeting. En hopelijk aan het einde van de week weer terug voor inseminatie.

Merk wel dat ik het nu erg slopend begin te vinden! Heb er ook niet meer zoveel vertrouwen in... Vandaar dus dat ik even op zoek was naar een stukje herkenning en daarbij een traantje heb weggepinkt! Sterkte allemaal!

14. citroenvlinder

7 sep 2011
    517
    0
    0
    NULL
    NULL
    @tash
    ja, meid, ik denk t ook dat er iets is geweest, je maakt hcg aan als er een innesteling plaatsvindt of heeft plaats gevonden. Er was een 2e streepje zichtbaar en die had je echt niet gezien als er niets was, dan was t toch echt omowit.
    Er is iets gebeurd in jouw lichaam, T KAN, dus hou vol, de volgende keer lukt het!

@Saskia
    welkom en heel veel succes.
    begrijpelijk dat je er moedeloos van wordt... ook die gevoeldens hebben we allemaal (gehad). Geef niet op!

15. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Ik wordt gek van die onzekerheid inmiddels.... Terwijl ik dat helemaal niet wil.
    Die gevoelige borsten en dan weer niet. Ik wil graag weten waar ik aan toe ben.
    Ben al dagen een emotionele muts, er gebeuren zoveel dingen op dit moment dat ik niet zo goed weet waar het bij hoort...

16. Grotebabywens

18 jul 2011
    2.238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heey Natas, en denk je dat 't nu toch nog te vroeg is voor een testje? Anders kan je er zo een van de Kruidvat halen, zo'n gevoelige... Wie weet Meissie!!
    Liefs, Elvi

17. citroenvlinder

7 sep 2011
    517
    0
    0
    NULL
    NULL
    @natasja
    wanneer is jouw nod?
    (misschien handig om dat in de handtekening te zetten,.. er wordt hier zoveel gekletst, kunnen we t beter bijhouden)

18. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    ik heb 20 jan mijn inseminatie gehad

19. citroenvlinder

7 sep 2011
    517
    0
    0
    NULL
    NULL
    dan is vrijdag 3 februari jouw nod.
    Yep, je zou een kruidvat 2v5 testje kunnen doen, mocht je geen geduld meer hebben.... succes

20. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    @ Saskia, welkom meis. Jij ook al zo'n vervelende cyste net als Druuf. Sterkte in het traject en je mag hier altijd even wat schelden als je het gewoon even zat bent!

@ Natas, ja die onzekerheid is killing. Maar geloof me een positieve test is daarna nog steeds enorm killing (ik vind dit wachten nog veel erger en beangstigender)

@ alle anderen knuffel van mij!

Liefs

Deel Deze Pagina