Wie begint er ook met IUI/IVF deel 2

Discussion in 'MMM clubs' started by Esther1983, Oct 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    @ Andora, citroen en ik zijn beide van de eerste IVF zwanger geworden! Ik had 22 follikels (hoop kleintjes) waarvan er 11 bij de punctie verkregen zijn. Daarvan waren er 8 bevrucht, 1 terug geplaatst en 6 ingevroren uiteindelijk. En je kan zelf zeker niet rijden na de punctie! De morfine die ik kreeg werd ik nogal misselijk van en zakte constant door mijn benen. Tis net alsof je enorm dronken bent ;) Je moet gewoon goed luisteren naar de zuster die je helpt met de ademhaling! Ik loop zelf in het VU in Amsterdam.

@ Elvi, wees niet bang voor de morfine, je moet het over je heen laten komen. Ik ging er ook tegen vechten en daardoor ontzettend misselijk.

@ Sas, dan is jou NOD dus 18 feb ofzo.... dan kun je nog niets voelen hoor, zullen dan de hormonen zijn! Maar ook als je niets voelt... zelfs als je bloedverlies hebt kun je zwanger zijn ;) Zie mij!

Liefs

2. benji

benji Bekend lid

Jan 20, 2008
    680
    0
    0
    hai andora

wat es ook al zei zou idd voor de ivf gaan is idd grotere slagingspercentage en ja je zei het zelf al je eitjes zijn ouder dus bedankt voor je berichtje heb zeker het een en ander mee gemaakt maar we zijn weer begonnen met de nieuwe reeks iui`s van 2012 dus we gaan ervoor heb met me man een wedje gelegd ik denk dat we nummer 3 als positief gaan krijgen dan hebben we de 1ste en de laatste gehad en nu dan maar middenin toch naja we zien wel alles is welkom als het maar gebeurt toch

3. Andora

Andora Lid

Feb 5, 2012
    95
    0
    0
    Vind jullie super !!:D dank je wel , ik laat het aan de ferti over en dan gaan we er maar voor jullie hebben me toch wel over de streep getrokken ;)

4. Andora

Andora Lid

Feb 5, 2012
    95
    0
    0
    Ik heb even mijn onderschrift aangepast en ik denk dat mijn ONGI er aan komt :(

5. debby25

debby25 Fanatiek lid

Oct 17, 2010
    1,773
    324
    83
    Verkoopster Juwelier
    Tilburg
    Andora het is net wat de meiden zeggen, ivf heeft echt mooie resultaten. Iui is toch wel zwaar geestelijk.

Ik heb gister de eerste puregon gezet en ging goed :) vrijdag op dag 7 de eerste fm. Iets eerder dan normaal maar ivm de puregon voor de eerste keer dus wat eerder. Ik hoop dat ik geen overstimuatie krijg ....omdat ik altijd al 2 mooie eitjes heb.

6. Saskia1980

Jan 31, 2012
    6
    0
    0
    @ Elvi: Nee dat klopt, ik weet dat ik het inderdaad nog helemaal niet kan voelen. Maar het voelt opeens zo anders dan andere keren. Het kan de innesteling nog niet zijn, die kan de komende dagen pas komen...
    Ik heb afgelopen zaterdag 4 februari inseminatie gehad, als ik dan 10 dagen verder tel kom ik op dinsdag 14 februari. Doe ik dit dan goed? Heb altijd mijn ongesteldheid afgewacht, maar die wisselde elke keer, vandaar dat ik nu misschien wel wil testen. Dan weet ik het tenminste.

Ik heb al een afspraak staan met de gyn. voor een tussenevaluatie. Maar hoop natuurlijk dat die niet door hoeft te gaan!

Bedankt voor jullie reacties!

Succes Debby vrijdag! Gebruikte je voor de puregon ook gonal-f? En heb jij een tussengesprek gehad? Hoe ging dat?

7. benji

benji Bekend lid

Jan 20, 2008
    680
    0
    0
    2 debby ik spuit ook puregon hoeveel eenheden moet jij spuiten dan ik neem aan 50eenheden of zo ik hoop voor je dat dit een uitkomst bied bij jouw van de 7 behandelingen die ik gehad hebt ben ik er 2 keer zwanger van geweest dus kan echt lukken hoor

8. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    @ sas, je rekent 14 dagen na de iui! Geen 10 dagen! Standaard 14 dagen na iui!

9. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

Jan 14, 2009
    12,710
    2
    38
    Saskia en Andora welkom! Hopelijk snel roze voor jullie!!

10. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

Feb 22, 2011
    2,146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Ik ben vanmiddag bij de gyn geweest.

Die wil een hsg test doen,omdat ik in 2008 een operatie heb gehad waarbij mijn rechtereierstok verwijdert moest worden. Maar omdat er een wachtlijst is wilde die het deze maand proberen met hormonen omdat ik enkelt de pregnyl heb gehad. ( ik vond het zelf zo zonde om een maand over te slaan)

Als ze niets zouden vinden dan wilde hij toch gaan beginnen met hormonen. Dagelijks zelf prikken...
    Hij zei wel dat je kansen groter zijn als je spuit dan wanneer je pilletjes gebruikt.

Doordat er iemand had afgebeld heb ik a.s. woensdag al die hsg onderzoek. Om uit te sluiten of er een slijmpropje is en mijn ene eierstok niet verstopt is.
    Volgende week donderdag pas de uitslag. (dus geen iui)

Eigenlijk baal ik hier heel erg van omdat ik nu een maand moet overslaan. Ben er goed ziek van. Ook omdat mijn vriend zegt dan weten tenminste of het goed is of niet, dan slaan we toch een maandje over. Alsof het niets is...

Ik wil geen maandje overslaan ik wil door. Ik word er niet jonger op.

11. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

Feb 22, 2011
    2,146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Het stomme is, dat ik nu deze maand toch weer ongesteld ben geworden kon accepteren.
    Maar dit niet, heb er zo'n verdriet van.

12. Andora

Andora Lid

Feb 5, 2012
    95
    0
    0
    Goedemorgen :)
    beetje laat antwoord maar was gister bij bevalling van mijn goede vriendin een stort bevalling en was pas in de nacht thuis :)

debby 25 ik hoop ook dat je geen overstimulatie krijgt .

saskia 1980 Spannend zeg ik ga hard duimen .:)

heitjekarweitje dank je wel :)

natasja73 HSG gewoon doen wat je graag wilt lijkt me en overleggen . wie weet kan je gewoon doorgaan ? niet geschoten is altijd mis :) een dikke knuff voor jouw meid

13. debby25

debby25 Fanatiek lid

Oct 17, 2010
    1,773
    324
    83
    Verkoopster Juwelier
    Tilburg
    Hey saskia,

Ik heb geen gesprek gehad, na mijn kijk operatie was het zo al afgesproken. Ik zou na 3 mislukte pogingen beginnen met puregon, ik gebruik daar verder ook niks bij. Jah de pregnyll maar dat is alles.

Ik duim echt voor max. 3 eitjes, anders gaat het niet door.....

14. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    @ deb, je krijgt echt geen overstimulatie van 50 hoor! Ik heb zelf 75 gespoten met de iui en meestal maar 1 eitje, soms opgehoogd tot 112,5 en 1x zelfs tot 150 waarmee ik dan iets meer kreeg! Veel is niet zo erg als ze maar niet groot zijn en die kans is enoooooorm klein.

@ Andora, wat leuk dat je bij de bevalling was!!

@ Natas, wist je dat je na een HSG 3 maanden extra vruchtbaar bent..... en het is juist fijn om te weten of hij wel doorgankelijk is anders doe je al de IUI pogingen voor niks!

Liefs

15. debby25

debby25 Fanatiek lid

Oct 17, 2010
    1,773
    324
    83
    Verkoopster Juwelier
    Tilburg
    Es ja over simulatie is idd miss en groot woord, maar ik bedoel dat ik er dan misschien meer heb dan de IUI het max is.

16. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

Feb 22, 2011
    2,146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Nee dat wist ik niet.

17. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

Feb 22, 2011
    2,146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Misschien raak ik na het onderzoek deze maand wel zonder hulp zwanger.
    Ik ga het zeker niet nalaten om een poging te wagen

18. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    Precies Natas! Na de HSG gewoon zelf klussen!! Zou ik zeker doen!!

@ Deb, ik heb 1 ronde IUI 150 gespoten, werd constant opgehoogt omdat er niets gebeurde en uiteindelijk waren er ineens 16. Maar omdat er maar 4 van 1,5 of groter waren ging de IUI gewoon door. Bij ons was de regel max 4 van 1,5 of groter en max 2 van 1,8 of groter.

Liefs

19. debby25

debby25 Fanatiek lid

Oct 17, 2010
    1,773
    324
    83
    Verkoopster Juwelier
    Tilburg
    Ahaaa ja ons is verteld dat ze het bij drie wel warm kregen maar het wel door ging. maar bij meer werd het gestopt, ze heeft het eigenlijk ook niet over de groottes gehad.

20. Andora

Andora Lid

Feb 5, 2012
    95
    0
    0
    Goedemorgen dames :)

Hoe gaat het nu hier ?
    debz spannend hoor wanneer weet je het ??

Share This Page