Wie begint er ook met IUI/IVF deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Esther1983, 10 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    Ja he, hij tikt aardig maar nog niet hard genoeg haha. Ik heb eigenlijk op het moment helemaal geen kwaaltjes! Dus dat maakt me soms wel wat onzeker hoor. Woensdag intake verloskundige, en even vragen of we toch eventjes naar onze mini mogen kijken. Zaterdag ga ik met me moeder naar de huishoudbeurs en 9 maandenbeurs dus zou wel zo fijn zijn om het nog even bevestigd te krijgen!

Liefs

2. Nana86

Nana86 Niet meer actief

Hallo Meiden,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier ben geweest..
    Vandaag slecht nieuws gehad :( We hadden gehoopt vandaag te horen te krijgen wanneer we zouden gaan beginnen met IUI, maar nu blijkt dat we helemaal geen IUI gaan proberen..
    Het heeft geen zin, ze hebben nog een keer geteld (de vorige keren waren ook slecht) en er waren 350 duizend zaadcellen.. te weinig voor IUI.
    We worden doorverwezen voor ICSI..

Het was een klap in ons gezicht, een scenario waar we helemaal geen rekening mee hadden gehouden. We dachten een IUI, misschien een operatie waarbij de spatader bij de teelbal werd verwijderd.. maar nu slaan we IUI en die operatie (want die bleek niet zo veel zin te hebben) dus helemaal over.. :(

Ik merk echt dat ik het moet verwerken en ik voel me zo verdrietig.. 6 kansen minder dan we dachten.. *zucht* :(

3. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    @ Nana, ik wou dat ik meteen naar de IVF gegaan was juist. Had me een hoop hormonentroep en teleurstelling bespaard! De kansen bij IVF zijn zoveel hoger. Bovendien hoef je daar maar 1 maand aan de hormonen en kun je vervolgens de ingevroren embryo's in eigen cyclus laten terugplaatsen! Bij IUI had ik iedere maand nieuwe hormonen en slagingpercentage was maar 16% t.o.v. IVF met 36%.

4. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    @ Debby hoe voel jij je vandaag?
    heel eerlijk gezegd, heb ik deze maand niet het idee dat het gelukt is. Maar het is nog iets meer dan een week en dat weet ik het zeker.

5. debby25

debby25 Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.773
    324
    83
    Verkoopster Juwelier
    Tilburg
    Natas...ik kan er geen pijl op trekken nog.
    Heb wel last van krampjes, zere boobjes en puistjes..en die heb ik noooooit!!!
    Maaaar dat kan allemaal goed door de hormoontjes komen, de pregnyl is er ook nog niet uit. Ik ken je gevoel...dat heb ik al 3 rondes. En dat negatieve word helaas alleen maar sterker.
    Donderdag heb ik me gesprek dus maar eens kijken wat daar uit gaat komen. Stiekem hoop ik dat ze me doorzetten naar de IVF.

We wachten af nog een dik weekje :)

6. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    @ debby, al die keren daarvoor had ik juist het idee dat het raak was. Ik voelde van alles, en nu helemaal niets..
    vandaag moet die pregnyl toch al uit ons lichaam zijn of is dat woensdag. dag 10 na de pregnyl.

Het lijkt me ook geen pretje als je iedere keer er weer last van hebt na de inseminatie.
    Ben benieuwd hoe jou gesprek gaat verlopen.
    Als het deze maand niet is gelukt moet ik hormonen gaan spuiten Gonal f, dus ben benieuwd.

7. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Maar misschien is het helemaal zo slecht nog niet, bij de ICSI weet je zeker dat het bevrucht wordt, het is dan volgens mij enkelt nog de vraag zal het zich innestelen wanneer het is terug geplaatst.
    Als IUI geen zin heeft, is het toch beter om een stap verder te gaan. Bekijk het positief

8. Grotebabywens

Grotebabywens Fanatiek lid

18 jul 2011
    2.238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve Nana, ik kan me heel goed voorstellen dat je even aan het idee moet wennen Meissie!! Je gaat er toch heel anders in dan wanneer je eerst aan IUI gaat beginnen, dat is waar! Maar idd, wat de meiden hierboven zeggen is ook helemaal waar. Ik ben nu bezig met 7de IUI en mag aansluitend aan IVF beginnen, eindelijk!!! De kansen bij IVF of ICSI zijn gewoon zo ontzettend veel groter, zeker ook op deze jonge leeftijd (als je geb.jaar idd naast je naam staat)! Maar ik snap je klap zeker wel hoor. Nu even rustig wennen aan 't idee en dan huppa, zo door naar een mooi roze wolkje in 2012!!

Essie, de 9mnd. beurs, wat leuk!! Ben je ook al bezig met namen verzinnen en zo, of durf je dat nog niet echt?
    Liefs, Elvi

9. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    @ Elvi, wij zijn al 3,5 jaar bezig met namen verzinnen haha. Dus we weten het al wel een beetje hoor ;) Hopelijk mogen we morgen nog even naar ons wondertje kijken bij de vk!

10. debby25

debby25 Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.773
    324
    83
    Verkoopster Juwelier
    Tilburg
    Natas ik reken zelfs donderdag want maandag was het natuurlijk laat en voor mij is dan dinsdag dag 1 voor pregnyl.

Het is ook zeker geen pretje, ik zet nog liever 10x per dag een spuit als als dat ik iedere keer met deze pijn zit.

11. Grotebabywens

18 jul 2011
    2.238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hihi, en wie weet zie je straks jullie kleine wurmpje morgen en denk je: Dit wordt de naam voor een jongetje en dit wordt de naam voor een meissie (niet wurmpie doen dan he, da's zielig ;), hihi).

Als je morgen nog even mag kijken, krijg je dan denk je ook een echo mee? Ben echt heel erg benieuwd hoe het er dan nu uit ziet, hoe groot het is en zo. Nou Meis, ik kruip gauw bij je op je roze wolkje hoor ;)!
    Liefs, Elvi

12. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    Ja ik hoooop het ook zoooooo dat we even mogen kijken! Vorige week dinsdag was het 9 mm ;) het zou nu rond de 2 cm zijn! Ik zal ff de eerste echo ook scannen. Je kunt nog niet zoveel zien hoor ;)

Nu jij naar de IVF hup klim op deze roze wolk!

Liefs

13. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Zou fijn zijn als je weer ff mocht spieken Esther! Al is het maar voor je eigen gemoedsrust!
    Leuk dat je naar de 9mnd beurs gaat! Had ook graag gewild, maar dat trekt mn lijf niet meer helaas...

Nana, wat de meiden zeggen...bekijk het positief!

Hier:
    Vanmorgen bij de VK geweest, bloeddruk is nog steeds prima (115/60), baarmoeder zit op goede hoogte, en ze kon het kindje goed voelen, hoofdje ligt beneden!
    Verder vertelde ik over mn klachtjes, en heb wat voor mn maagzuur meegekregen.
    Ook hou ik vocht vast, best vervelend....de VK zag dit ook en zei het in mn gezicht en vingers te zien....ze zei: ohh en je moet nog ff hoor! Wehhh hoop niet dat het veel erger wordt en ik zo'n bol gezicht krijg!
    Maar fijn dat met de beeb alles in orde is :)
    Vanavond weer zwangerschapsgym, en morgen de 3D-echo..zooveel zin in! (al hou ik er rekening mee dat ze zich misschien wel verstopt...)

14. citroenvlinder

citroenvlinder Bekend lid

7 sep 2011
    517
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Nana
    meid, zie het van de positieve kant. Je denkt dat je 6 iui kansen mist, maar dat is niet zo! Met iui zouden ze je valse hoop geven en heb je weinig tot geen kans. Het iui traject is zwaar, vergis je niet, precies zoals esther zegt, iedere maand maar weer opnieuw dat schema, de hormonen etc. Met ivf / icsi ga je er een maand tegenaan en probeer je zoveel mogelijk eitjes te krijgen, die hopelijk bevrucht worden. Wat er over is gaat de vriezer in en je lichaam krijgt daarna wat rust mocht het niet meteen raak zijn ;) Echt meid, met iui zou je geen kans hebben, nu worden je nieuwe kansen geboden. Ga ervoor en stap er positief in.

15. citroenvlinder

citroenvlinder Bekend lid

7 sep 2011
    517
    0
    0
    NULL
    NULL
    @esther
    gaat goed zeg, zie alweer 8 weken staan :) joehooeeooeoeo. Hopelijk mag je morgen even kijken. Gewoon vragen.

@heitje
    fijn zeg dat alles ok met de baby en jou. Dat je vocht vast houdt is wel balen, hopen dat t niet erger wordt. Hoofdje naar beneden, ha ha, hele dagen op de kop, ook sneu ;)
    Maar euh, blijft dat nu zo dan, of kan ze nog gaan draaien? Wanneer 'moet' t eigenlijk goed liggen?
    Die van mij had nog hoofdje naar boven, lag bij de navel, maar ja, heeft ook nog tijd te draaien.

@ hier
    Heb volgende week een extra inwendige echo, er is een kans dat de placenta onderin ligt, gyn. kon t nog niet zo goed zien, maar t leek er wel op, dus extra controle. Dit kan nog veranderen, verplaatsen, als het zo is, maar moet in de gaten gehouden worden. Geen ramp, maar zou betekenen, geen natuurlijke bevalling.
    Donderdag eerst maar eens de 20 weken echo. Hoe hebben de meiden dit ervaren die dit al gehad hebben? Waar wordt precies naar gekeken? Of alle vingertjes en teentjes eraan zitten en ....??

16. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    @ Heitje, wat vervelend dat je vocht vasthoudt! Lijkt me niet fijn! Veel plezier met de 3D echo vandaag!

@ Citroen, zou je het erg vinden op niet op een natuurlijke manier te bevallen? Ook alweer 20 weken echo! gaat het hard zeg!

Hier vanmorgen intake bij de verloskundige gehad. Uur gekletst over van alles en nog wat! Helaas geen echo aanwezig vandaag. Zit op andere locatie alleen op maandags daar. Dus nu mag ik maandagochtend nog komen voor een extra echo voor mijn eigen gemoedsrust ;)

Liefs

17. f0rever

f0rever Fanatiek lid

22 mei 2011
    1.284
    0
    36
    zorg
    n brabant
    Es : fijn dat je maandag weer even mag spieken :)

Citroen: even ante op je vraag over de 20 weken echo ze kijken naar het hartje niertjes blaas eigenlijk kort gezegd wordt de hele been van binnen en buiten bekeken heeft bij ons 45 min geduurd omdat madame niet mee wou werken hahahaha

Heitje: wat shit dat je vocht vast houd... Misschien helpt minder zout ...

Hier: kleine ligt op de kop lijkt het want ik voel getrapt op me ribben en ze trapt hard ! Dus mijn ribben doen al pijn hahaha voor de rest.nog een maandje werken en dan mag ik heerlijk met verlof :) en nog tien en een halve week en dan heb ik haar in me handen en ik vind het dood eng ! Die hele bevalling brrr maar komt goed hahaha

Veel liefs

18. Grotebabywens

18 jul 2011
    2.238
    0
    0
    NULL
    NULL
    For, ik snap 't helemaal, lijk me ook doooooooooodeng, zo'n bevalling, hihi!! Maar goed, al met al ben je daar natuurlijk weer veeeeeel korter mee bezig dan met alle behandelingen, prikken, inseminaties, etc. Denk maar gewoon zo: Er is er nog nooit eentje blijven zitten! Ze moet eruit en het is eventjes pijn en een hel, maar daarna is daar je prachtig mooie dochtertje Meis!! Ben je al uit over de naam trouwens? Wat spannend zeg!!

Essie, he jammer geen echo vandaag, zeg!! Maarrrrrr, gelukkig ma. nieuwe kansen! Goed geregeld Meissie!! Ja, als je foto's hebt, ook al zijn ze nog zo onduidelijk, show them!!

Liefs, Elvi

19. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Citroen: hahaha dat zat ik me ook al te bedenken, wat zielig dat ze zo op dr kop 'hangt' steeds. Ze kunnen geloof ik nog wel draaien? Ik dacht tot 35 weken ofzo? Heb me daar nog niet zo in verdiept eerlijk gezegd ;)
    Die 20-weken echo viel mij erg tegen (qua plezier). 10 minuten dat ding op mn buik, alles werd snel gecheckt en toen was het: het ziet er goed uit, klaar!
    Ze kijken vooral naar het hartje (4 kamertjes), de schedel (het 8-je erin, de kleine hersenen), of de maag er goed uitziet, blaas gevuld is (betekent dat de niertjes werken), ruggegraatje, neusbotje+bovenlip en ze meten het bovenbeentje op.

20. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Wat betreft je placenta: bij mij lag ie er ook een stukje voor, maar er is verder niet meer naar gekeken. Wordt denk ik met de groeiecho gedaan. In mijn geval zeiden ze dat het meestal wel goedkomt, dat door de groei van je baarmoeder je placenta vanzelf opschuift. Ik hoop het voor je!
    Heel veel succes morgen met je echo, en hopelijk hou jij er een positievere herinning aan over dan ik!

Esther: thanks meid. Jammer dat je geen echo kon laten maken. Maar super dat je maandag terug mag komen!
    Ging ze wel al je bloeddruk meten enz?

Forever: naar mijn idee eet ik niet zo zout...heb mn benen gisteren laten masseren door mn vriend, dat leek wel wat te helpen! Hier schopt ze nog niet tegen mn ribben, heb het idee dat ze nog nét niet zover kan schoppen. Wahh en spannend he, THE day komt steeds dichterbij!

Deel Deze Pagina