Wie begint er ook met IUI/IVF deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Esther1983, 10 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Nee niks van citroen gehoord nog!!!

Ik ga zo op weg naar de echo. Heb aardig gevoelige buik, dus ben heel benieuwd wat er te zien is. Hoop niet dat het teveel eiblaasjes zijn. Dat kan ook nog met IVF volgens mij. Ben wel gesloot van die Gonal-f zeg, doodmoe. Zal het er straks eens over hebben.

2. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Ow.. Maar uhh dat is gek! Ik wilde plaatselijk maar dat kon niet ivm het gas wat E in je buik blazen.. Ik heb nog wel een uur ipv een half uur op die tafel gelegen. Sterkte.

3. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    Het is nog niet 100% zeker dat ik een laproscopie krijg, ik hoor het maandag. Maar vermoed van wel....

@ Ingeping, de vermoeidheid hoort wel echt bij de GonalF inderdaad. Heel irritant, ik herken je gevoel. De 3de IUI had ik ook 150 eenheden gespoten en had daarbij 16 follikels. Hopelijk heb jij ook zoveel mooie ;) Voor de IVF is dat natuurlijk een pré!

Laat je het weten straks!

Liefs

4. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Esther: hier ook een kijkoperatie en een HSG gehad en ik kan je geruststellen: een HSG is 1000x erger!!
    Je gaat onder narcose en als je wakker wordt heb je wel wat buikpijn en kan er wat gas naar je schouder gaan waardoor je daar kramp in kunt krijgen....ik heb een paar dagen buikpijn en bloedverlies gehad (en wat blauwe vloeistof wat ze idd in spuiten) maar ben het weekend erna gewoon naar een festival geweest!
    Het nare bij mij was alleen dat mn hechting bij mn navel ging ontsteken...daardoor ontstond er een bloedprop in mn buik, erg pijnlijk allemaal....(maar ik had gewoon dikke pech!)

Dus komt wel goed hoor!!

5. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Ingeping succes met de FM!! Hoop op veel (maar niet teveel) mooie eitjes!

Tash wat een mooie score! Het is afwachten nu he? Spannend hoor!!

Hier: gisteravond voor het eerst het hartje horen kloppen met de Angelsound...wauw wat is dat bijzonder!!!

6. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Huh Es ik lees net dat ze bij jou geen algehele narcose doen? In het VU? Wat vaag zeg... (of loop je ook nog bij een ander ziekenhuis?). Ik zou toch wel om algehele narcose vragen hoor...het is eigenlijk maar een roesje want die kijkoperatie duurt maar heel kort!

7. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Oja meiden nog een hoopvol bericht:
    Zowel na mijn HSG als na mijn kijkoperatie testte ik die ronde erna positief!!!
    Het eindigde alleen steeds in bloed...waarschijnlijk omdat dus mijn progesteronwaardes te laag waren...
    Vandaar dat ik nu ook nog steeds de utrobollen neem..... maar daar mag ik snel meer stoppen als het goed is!!

Dus wie weet meiden of het bij jullie wat goeds brengt!!

8. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    @heitje, wat fijn dat je het hartje hebt horen kloppen zeg!! Wat een heerlijk gevoel lijkt me dat! Enne positieve berichten hoor ik graag ;)
    Ze gaan bij mij ook alleen in mijn baarmoeder kijken en dus niet bij mijn navel naarbinnen. Alles gebeurt vaginaal. Ze geeft zelf aan dat de ingreep niets voorsteld dus daar moeten we dan maar vanuit gaan.

Liefs

9. f0rever

f0rever Fanatiek lid

22 mei 2011
    1.284
    0
    36
    zorg
    n brabant
    Goedemorgen meiden

Heb net de verloskundige gebeld.
    En gevraagd waarom wij het hartje nog niet mochten horen.

Antw: die krijg je met controles te horen en niet eerder dan na de 12 weken dit omdat de doppler voor warmte zorgt op het kindje en dit niet goed schijnt te zijn voor het kindje ook omdat je vaak voor de 12 weken het hartje moeilijk kan vinden.dus met de volgende controle gaan we eindelijk het hartje horen :)
    Momenteel wel een beetje teleurgesteld dat iedereen het hartje al heeft gehoord en wij niet maar bij de controle zullen we het horen.. :) eindelijk :)

Veel liefs

10. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Assistent bedrijfsleidster
    Venlo
    @ all: even ego berichtje van mij, moet nl zo weer gaan werken! Vanmorgen fm gehad. Van de 4 eitjes zijn het er nu ineens 5!! Mijnlinker eierstok was er ook eentje mee aan het doen! Afmetingen waren 1x 1.5 2x 1.4 2x 1.3!! Ze groeien heel langzaam ondanks de menopur, dit komt doordat het hormoon nu door 5 eitjes wordt gebruikt....normaal 1 hooguit 2!! Dus weer maar even doorspuiten en zaterdag weer terug voor fm!! Hopelijk stoppen er toch een paar met groeien!! Als alles zaterdag goed is mogen we zaterdagavond nog de pregnyll zetten en dan maandag iui!!! We wachten maar weer af!!!

Veel liefssssss

11. citroenvlinder

citroenvlinder Bekend lid

7 sep 2011
    517
    0
    0
    NULL
    NULL
    @all
    hohooooooooi, daar ben ik weer! Alles is goed gegaan. De punctie viel mee, heb heerlijk geslapen (narcose) en er niets van gemerkt. Nadien wel wat buikpijn, maar te verdragen.
    9 Eitjes :) Was verrast door t aantal. Zouden vandaag gebeld worden hoeveel er bevrucht zijn. T is en blijft spannend. De terugplaatsing zou afhankelijk zijn van de bevruchting. Bij slechts 1 of 2 zal de TP morgen zijn (2 dagen na de punctie) en bij meerdere krijgen we een embryoscope en wordt t 5 dagen na de punctie teruggeplaatst.
    spannend!

12. citroenvlinder

7 sep 2011
    517
    0
    0
    NULL
    NULL
    @tash
    wat een super score heb jij zeg!
    Ik ben al helemaal gelukkig, dan zul jij dat helemaaaaaaaal zijn :) T is je gegund meid, ik duim voor mooie en vele embryootjes.

13. citroenvlinder

7 sep 2011
    517
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ingeping
    en?? hoe is het gegaan?
    ik was ook enorm vermoeid door de hormonen, had ook gonal F, dus ik denk dat je dat er 'gratis' bijkrijgt.

@Druufke
    geen paniek.... t kan nog goed komen. Ik heb er dan wel geen 5 gehad bij de iui, maar wel eens 3 van 15 mm en toen dachten ze ook dat t misschien niet door kon gaan, een paar dagen later was er van die 3 nog maar eentje over, die was doorgegroeid. Dussss, de wonderen zijn de wereld nog niet uit en t kan nog alle kanten op.

14. citroenvlinder

7 sep 2011
    517
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben net gebeld!!!!
    er zijn 5 bevruchtingen en ze zitten allemaal in de embryoscope.
    24/10 de terugplaatsing.
    jeetje... wat spannend allemaal.

15. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    Ohh citroen wat fijn meis!! Heerlijk, hopelijk heb je over 2 weken een knap positieve test!

Liefs

16. f0rever

f0rever Fanatiek lid

22 mei 2011
    1.284
    0
    36
    zorg
    n brabant
    wat ontzettend fijn citroen !!!

en nou over twee weken knallen met dat roze !!!

hoeveel laat je er terug plaatsen?
    en laat je ze ook invriezen??

liefs :)

17. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Fijn. Citroen.. Uhh wat is de embryoscoop?

18. citroenvlinder

7 sep 2011
    517
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Forever
    Yep, dat zou fijn zijn, ROZE voor iedereen!
    Er worden er 2 teruggeplaatst. De overige laten we invriezen, in de hoop die natuurlijk niet meer nodig te hebben ;)

19. citroenvlinder

7 sep 2011
    517
    0
    0
    NULL
    NULL
    @queenmeisje

Embryoscope was voor mij ook nieuw, maar de vraag werd gesteld of we dat wilden en dat t alleen zin zou hebben als je meerdere bevruchte eicellen zou hebben. Geen idee of t in Nederland al gedaan wordt, in Duitsland dus wel en ik ben er blij mee, t zou de kans toch weer iets vergroten.
    Zie de berichten:

"De toekomst van IVF", noemen de onderzoekers van Voortplantingsgeneeskunde de EmbryoScope. Met dit apparaat kunnen veel beter dan voorheen de beste bevruchte eicellen worden geselecteerd. De Erasmus MC-onderzoekers hebben er een Europese prijs voor gekregen.

Het is echter door de ontwikkeling van het Embryoscope ™ systeem gelukt om vanaf het tijdstip van de bevruchting tot aan de terugplaatsing embryos in een afgesloten systeem met absoluut gelijkmatige temperatuur, vochtigheid en gasmengsel, continue door een ingebouwde mikroskoop zonder enige-UV straling te laten monitoren. De opnames van de embryos, een soort video, maken het mogelijk nog niet eerder zichtbare detail-veranderingen in de ontwikkeling van embryos te zien en daardoor een verbeterde selektie van de embryos voor de terugplaatsing te maken. Het is inmiddels gebleken, dat alle eerder gebruikte scoringssystemen onvoldoende informatie over slagingskansen gaven.

Als er weinig embryos zijn , valt het voordeel van selectie weg, wel blijft de positieve invloed van de meest optimale kweekomstandigheden voor de embryos behouden.

20. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Spannend citroen. Ik had maar 1 topper en dat is deze kanjer:) hoop dat jij er ook 1 krijgt.. Een toppertje die nog minstens 90 jaar mag blijven leven:)

Deel Deze Pagina