Wie begint er ook met IUI/IVF deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Esther1983, 10 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Dank je wel, ik hoop het ook, ik vind het aan de ene kant balen dat ik nog tot september moet wachten alles is nu echt totaal van slag en word er moedeloos van :(

2. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    Het is wel even goed om je lichaam eerst even flink te laten rusten en september is het echt zo! Geloof me, de ivf is best heftig dus is wel fijn als je goed uitgerust bent en alles weer een beetje normaal loopt!

3. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Ja dat weet ik ook, het voelt nu alleen zo als aanmodderen, nu tot september nog proberen met utrogestan en dan gaat het beginnen.
    Gelukkig ook wel weer wat dingen om eerst naar uit te kijken zoals vakantie enzo.
    Maar ja het is niet anders.

4. Grotebabywens

Grotebabywens Fanatiek lid

18 jul 2011
    2.238
    0
    0
    NULL
    NULL
    WAUW Essie, mooie buik hoor, jeetje zeg!! Ik moet ook echt een buikfoto uploaden, heb best wel een leuke van de vak.! Ga ik binnenkort ECHT eens doen (als ik''t niet vergeet, hihi)!!

Jane, welkom hier. Wat een ontzettend verdrietig verhaal, zeg! Mijn ervaring is een beetje vergelijkbaar met die van Es!! Zet 'em op Meis!

Liefs, Elvi

5. hopeandfaith

hopeandfaith Niet meer actief

He meiden

ik heb vandaag even babyboom terug gekeken maar daar zag ik dus ook vrouwen met eicel punctie en terugplaatsing van Ivf

ik zag aan de vrouwen dat het wel pijnlijk was ?

Vonden jullie het ook zeer doen ? of viel het wel mee!!

wij weten nog niet wat we gaan doen maar ben al een beetje aan het informeren en aan het kijken vandaar ;)

6. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Het doet zeer ja.. Maar je krijgt flinke pijnstilling hoor!! Maar tijdens de punctie en daarna moet je er van uit gaan dat je flink last kan hebben.. De ene heeft er meer last van dan de andere. En in het buitenland doen ze het vaak onder narcose, hier in Nl niet volgens mij.. Maar daar groei en leef je naar toe hoor! Door het spuiten van de hormonen en echo's etc ben je er op een andere manier mee bezig..

7. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Assistent bedrijfsleidster
    Venlo
    @ Jane Welkom hier! Rust is inderdaad wel even lekker! Heb net de eerste IVF achter de rug, helaas is deze mislukt, en september de volgende. Heerlijk eventjes niks. Precies zo als Es zegt, het heeft wel een aardige impact op je lijf.....tja niet alleen op je lijf maar ook mentaal!

@ Gesien: Tja over de punktie..........ik sta onder behandeling in Dusseldorf, dus heeeeeeeerlijk onder narcose hihi. Heb er niks van gevoeld!! Mochten ze hier in Nederland ook wel eens invoeren as ik die verhalen zo lees! Succes!!

8. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    @ gesien, door alle horror verhalen begon ik trillend aan de punctie, maar het is mij 200 % meegevallen! Vond het goed te doen. Het is wel ff pijnlijk maar met een half uurtje hadden ze alle 22 follikels aangeprikt en ging ik vol trots naar buiten! De pijnstilling helpt een hoop!

9. hopeandfaith

hopeandfaith Niet meer actief

Okeej bedankt voor het antwoorden dames ik weet niet of wij Ivf gaan doen hoor kan ook heel goed zijn dat we starten met Iui maar is wel fijn om al dingen van te voren te weten en te informeren!! :)

10. Grotebabywens

18 jul 2011
    2.238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gesien, ik vond 't ook TE spannend, maar was vooral bang voor dat ik de controle zou verliezen door de Morfine (daar heb ik een hekel aan), maar het is mij, net als Es, ook 100% meegevallen eigenlijk. Het is een beetje pijn voor een heel mooi doel, toch!!

Liefs, Elvi

11. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Sorry als mijn verhaal (te) zwaar overkomt meiden.. Het is mij namelijk ook echt enorm meegevallen!! Maar denk wel dat het handig is om je voor je gevoel misschien wel op het ergste voor te bereiden, hihi.. Dan valt het misschien ook meer mee?!

12. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Juist... Tot zover de prachtig gelapte ramen.. :D Wat een weeeeeeeer!!

13. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Venlo
    @ Tash: Fijn he dat weer......heb iedere woensdag vrij en ik bekeek net de buienradar en dacht jaaaaaaaaaaaaa tuurlijk ik heb vrij dus laat het lekker de hele dag regenen bah bah!!
    Ach het is ook nooit goed he ;)

14. Grotebabywens

18 jul 2011
    2.238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Druufie, hoe gaat 't nu met je! Vind je 't wachten nu wel oke? Ga je nog op vak.? Zet 'em op he Meis, de tweeling komt eraan, echt hoor!

Tashie, idd, wat een rukweer, haha! Vind 't ook altijd wel even mooi hoor, als 't zo keihard regent of stormt of onweert of zo, maar dan moet 't idd niet te lang duren, hoor!

Liefs, Elvi

15. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Venlo
    @ Elvi: Vind het geen probleem nee dat wachten even lekker tot rust komen weer. Ja natuurlijk ga ik op vakantie haha Tenerife he hihi!

16. f0rever

f0rever Fanatiek lid

22 mei 2011
    1.284
    0
    36
    zorg
    n brabant
    Hoi lieverds!

Ik heb jullie weer verwaarloosd! :(

Gesien: ik heb nooit een punctie gehad maar heb wel de verhalen gehoord!

Elvi: wordt nog lastig dan tijdens de bevalling want dan ben je de cOntrole wel kwijt over je lijf vind je dat niet eng dan?

Druif: fijn dat het god gaat en ik was vandaag aardig dicht bij je hihihi

Es': mooie buik meis! Jaloers hihihi

Tash: denk idd dat je je het beste op het ergste kan voor berijden en dat het dan mee valt :)

Hier : Kimberley doet het super ! Vandaag naar opa en oma voor proef geweest! En ging super gelukkig! Morgen krijgt ze alweer haar tweede prikjes! Gaat zo snel! Als ik weer op de laptop zit zal ik een fotootje uploaden :)

Liefs

17. Grotebabywens

18 jul 2011
    2.238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heej Lieve For, nou ja, nee eigenlijk. Want ten eerste moet het Moppie er toch sowieso uit. En ik ben meer bang voor de evt. pijnstilling die niet lichaamseigen is, zeg maar, dan voor de pijn en voor mijn eigen weeen, denk ik!! Maar goed, dat is een gevoel, he! Vast ben ik best zenuwachtig als ik daar lig, haha!! Het probleem bij bijv. de morfine was dat ze zeiden: 'je moet je niet verzetten tegen het gekke gevoel, probeer dat te onthouden.' Ja en dan denk ik juist, als ik half weg ben, hoe kan ik dan nog onthouden dat ik me niet moet gaan verzetten. Ook vind ik het gevoel van 'wegglijden' heel vervelend. Dat zijn van die gekke dingen! Mijn eigen pijn is klote, maar wel van mij. Kijk, een paracetamolletje dat maakt natuurlijk niks uit. En bovendien nu weet ik hoe de morfine voelde (ik hoefde gelukkig maar de halve dosis) en dat viel me ook alles mee. Maar ik heb de pijn gewoon toch liever, geloof ik, gek he!!

Liefs, Elvi

18. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    @ Elvi, ik ben ook banger hoe mijn lichaam reageert op pijnstilling omdat ik weet hoe ik vorige x op morfine reageerde ;) heb nu ook voorgenomen om het zonder pijnstilling te doen tenzij ik echt niet meer kan of ze denken dat het nog heel lang gaat duren. En dan iets zonder morfine, waarschijnlijk blijft dan alleen een ruggeprik over...

Liefs

19. f0rever

f0rever Fanatiek lid

22 mei 2011
    1.284
    0
    36
    zorg
    n brabant
    Elvi: oké ik snap hem :) dan blijft er idd alleen nog rp over en dan blijf je er gewoon bij :) je voelt Als het goed is dan niks meer tenzij het net zo ging als bij mij hihihi maar komt vast goed

Es': hoe is het met je en met je kleine meid?

Tash: wanneer krijgen we jou buik is te spotten hihi

Liefs!

20. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    @ For, hier alles goed met mij en de kleine meid. Begint allemaal wat krapper te worden in mijn buik dus ze maakt af en toe bewegingen waarvan ik me dan enorm afvraag wat ze allemaal aan het doen is haha. Wel grappig hoor, maar ben ook zooooooooooooo nieuwsgierig hoe ze eruit ziet! Wat gaat het hard he met jullie kleine meid! Gewoon alweer 3 maandjes! Ben je alweer aan het werk? Liefs

Deel Deze Pagina