Wie begint er ook met IUI/IVF deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Esther1983, 10 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Ik weet t wel zeker want de ernstig verkleefde kant deed veel meer zeer. Dan de andere kant. En bij mij heeft de Ruggeprik niet goed gewerkt. Maar ik weet zeker dat t zonder endo en verklevingen echt goed te behappen is.
    Komt helemaal goed. Dikke knuff.

2. augustus2009

augustus2009 Actief lid

3 jan 2011
    433
    0
    0
    Lieve Elvie, Citroen en andere meiden,

het gaat elke dag een stukje beter. Mijn bevalling was gewoon vreselijk, heb er 23 uur over gedaan, 1.45 minuten geperst, het scheelde niet veel of Loïs was met een vacuümverlossing gehaald. Weeën waren zeer pijnlijk maar draagbaar met morfine totdat de vliezen werden gebroken. 2,5 liter bloed verloren en nog een operatie erachter aan. Heb geloof ik alleen geen keizersnede gehad, voor de rest het hele pakket. Maar goed, bij mij gaat weinig normaal dus ik had het kunnen weten.

Maar vanochtend voor het eerst naar de CB geweest. Mevrouw is aangekomen en weegt nu 4260 gram. Is een centimeter gegroeid maar ik denk dat het haar haar is, zie de foto. Naveltje is nog niet dicht en moet volgende week weer terugkomen voor controle. Ook heeft ze spruw, komt veel voor en de medicijnen ga ik morgen gebruiken.

Wat een afschuwelijk verhaal van het kindje dat verdronken is. Augman vroeg in de laatste week elke dag of ik ons kindje voelde en ik begreep niet waarom. Nu wel, een kennis heeft zijn zoon verloren een week voor de bevalling. Het is goed dat ik het niet geweten heb, ik had gek geworden van angst.

Ik moet zeggen dat dit alles en het hele traject waar ik nu drie jaar in zit er van de week toch wel uitgekomen is. Onzekerheid of ik het wel goed doe, de angst die door elke vezel ging toen ze geboren werd en ik zei: leeft ze?? Ademt ze? De angst waarmee ik jaren gelopen heb leek wel tot een hoogtepunt te komen. Godzijdank zette ze het op een schreeuwen. Ik merk gewoon dat ik emoties en gevoelens nog uit mijn systeem moet zien te krijgen. Ik ben onzeker of ik het wel goed doe en daardoor zeer nerveus.

Ik leef heel erg mee met jullie, de meiden die hun liefste wens nog niet in vervulling hebben zien gaan. Ik volg jullie nog steeds maar kan niet meer veel schrijven, moet mijn tijd nu anders indelen...

Bijgevoegde bestanden:

3. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Amen aug. Goed en herkenbaar gesproken.
    Ben trots op je en je hebt een kanjer neer gezet en je doet het echt goed..
    Dikke kus

4. debby25

debby25 Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.773
    324
    83
    Verkoopster Juwelier
    Tilburg
    Aug....wat een schatje met die bos haar hihi kei leuke foto!

5. f0rever

f0rever Fanatiek lid

22 mei 2011
    1.284
    0
    36
    zorg
    n brabant
    Ffe snel

Elvi : ik ben ingeleid en ik heb er geen hinder van ondervonden ze zetten bij de ruggeprik wel direct katheter maar zoals al eerder gezegd maakt je dat niks meer uit maar het vervelende is is dat je wel eerst wat ontsluiting moet hebben dus je voelt eerst de weeën maar het is goed te doen vond ik tot 3cm maar ja toen zat ik al tegen pers weeën aan ga er zo blanco mogelijk in laat het gebeuren hoe dan ook je kindje gaat eruit :)

Liefs ik ga werken

6. Grotebabywens

Grotebabywens Fanatiek lid

18 jul 2011
    2.238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heey Augje, wat heftig he, maar idd, wel bijzonder dat je na zoveel jaren zo'n prachtige Meis in je armens kunt sluiten en idd, wat een fantastische bos haar, heeft ze, echt geweldig hoor! En ik weet zeker dat je een fantastische moeder bent, die onzekerheid hoor ik echt van iedereen om me heen hoor Schattie, dus dat hoort er gewoon bij! Dat komt gewoon omdat je het zo ongelooflijk goed wilt doen voor je Meis, is echt normaal, toch?

For, Thanx Meis, meeste tijd vind ik het helemaal prima wat me allemaal te wachten staat, maar soms slaat ineens eventjes die angst en paniek toe. Wat wil ik met die pijnbestrijding, hoe voelt alles en hoe lang gaat 't duren, wat als dit en wat als dat.... Haha, gewoon soms wat onzekerheid, denk ik, maar meestal gaat 't goed hoor!!

Maar het helpt wel om al jullie verhalen en ervaringen te horen! Dat vind ik erg fijn! Het bereid je toch mentaal ook een stukje voor!!

Debster, hoe gaat 't nu met jou Meis?

En Essie met jou en de laatste loodjes? Je hebt nu al verlof, toch?

Liefs, Elvi

7. citroenvlinder

citroenvlinder Bekend lid

7 sep 2011
    517
    0
    0
    NULL
    NULL
    @aug
    meid, je volgt je instinct en dat is het moederinstinct, dus je doet het super! Wat een gave dochter, met een enorme bos haar, heb je. Om trots op te zijn. Ik begrijp je angst... Helaas, gaat dat nooit meer weg, een kind maakt je kwetsbaar, t is je alles. Probeer te ontspannen en te genieten dat je het mee mag maken :)

@elvi
    ja, zorg gewoon dat die ruggeprik geregeld is. Je moet het wel aangeven dat je dat wilt, van te voren, dan weten ze dat. Rest komt vast goed. De weeen tot ca 3 a 4 cm zijn inderdaad te doen, wel pijn, maar te doen, die daarna, zijn echt afschuwelijk. Dus, ik zou zeggen, ga voor de ruggeprik! Dan voel je het nog, maar zijn ze dermate afgezwakt dat je er weer tegen kunt.

@esther
    druk met de laatste werkdagen? ben erg benieuwd hoe t met je gaat.

8. augustus2009

augustus2009 Actief lid

3 jan 2011
    433
    0
    0
    @ Elvi: nu ik een bevalling heb meegemaakt en er dus kan over kan meepraten ben ik blij dat ik geluisterd heb naar de mensen maar er op dat moment niets mee gedaan heb. Elke bevalling is anders en iedereen ervaart het op haar eigen manier. Ik hoop voor jou dat alles soepeltjes verloopt en dat je snel weer herstelt. Ik ben blij dat ik aan de morfine heb gezeten, het heeft me tot een bepaalde hoogte goed geholpen (totdat de vliezen werden gebroken ging het best goed, daarna was het bal). Ik gun iedereen net zo'n fijne kraamtijd als dat ik heb gehad met een fijne kraamhulp. Mijne was Annie, een heerlijk mens van de oude stempel die alles observeerde en haarfijn aanvoelde. Mijn Annie verdient een standbeeld!

@Citroen, je slaat de spijker op zijn kop, een kind maakt je kwetsbaar, dit is zo vreselijk waar. Je bent een leeuwin die haar welpje beschermt tegen de grote boze buitenwereld.

@Druufie, morgen je gesprek, ik vind het spannend voor je, ik denk aan je.

Dikke kus voor iedereen,
    liefs,
    Aug

9. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Druuf, lieverd, heel veel succes morgen!!!
    En Aug, wat een skeetje!!!!!
    Elvi, heb je je 'zorgen' al met je vlos/gyn besproken? Je lijkt er best wel mee te zitten..
    Essie, bijna verlof!! Joehoe!! En dan proberen je werk een beetje los te laten.. Zal niet meevallen voor je volgens mij!
    Deb, hoe is het met jou nu??

10. Grotebabywens

18 jul 2011
    2.238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heey Augje, thanx voor je lieve antwoord. Had je zo'n pompje waarmee je zelf de morfine kan doseren? Idd, iedere bevalling is anders, maar vind al die ervaringen hier wel hartstikke fijn!

Heey Tashie Meis, hoe is 't met jou dan? Ja, mijn zorgen komen o.a. ook door streptokokken en continu terugkerende blaasontstekingen e.d. Ik weet gewoon zelf nog steeds niet of ik nu wel of niet eerder ingeleid zal worden e.d. Dus wil me zoveel mogelijk voorbereiden op de verschillende scenario's!! Daarnaast heb ik een klein hartprobleempje wat mogelijk problemen gaat geven, wat ook niet al te handig is, maar goed hat gaat allemaal prima hoor!! Ik weet dat iedere bevalling anders is en dat je nooit voorbereid bent op wat komen gaat hoor, maar ik weet nu wel dat er voor mij 2 secanrio's mogelijk zijn en daar wil me graag zo breed mogelijk over informeren. Ik hoor van velen dat inleiden wat pijnlijker is, dus vandaar alle vragen over de diverse pijnbestrijdingen. Maar denk zelf dat ik er al wel aardig uit ben, hoor.
    En jij, hoe gaat 't nu met jou? Hoe sta jij erin?

Liefs, Elvi

11. augustus2009

augustus2009 Actief lid

3 jan 2011
    433
    0
    0
    Elvi, hoe lang moet je nog dan? Ja, ik had een pompje, dat is fijn tot een bepaalde hoogte. Toen bij mij de vliezen werden gebroken hielp het niet meer. Ik weet zeker dat je een goede beslissing neemt waar jij je oke bij voelt!

Liefs,
    Aug

12. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    Aangezien ik toch wakker lig even een berichtje! Lig sinds gistermiddag in het ziekenhuis. Veel harde buiken en voelde haar minder. Gelukkig deed ze het nog helemaal goed alleen vonden ze de vele harde buiken , volgens ctg om de 2-3 minuten wel zorgwekkend. Ze hebben inwendig onderzoek gedaan en tuutje is geheel verstreken en had 1 vingertop ontsluiting. Ik mocht niet naar huis. Bloed afgenomen urine getest en kweek afgenomen. Harde buiken in de avond waren om de 5 minuten dus wat afgenomen. Ze zeiden dat ik vandaag maar huis mag als ik nog niet bevallen ben. Nou heb geen pijn tot nu toe gehad dus blijft hierbij denk ik. Onverwacht vroegtijdig verlof dus! Hopelijk blijft ze nog 2 weekjes zitten ofzo! Liefs es

13. debby25

debby25 Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.773
    324
    83
    Verkoopster Juwelier
    Tilburg
    Essie heel veel succes meis, was even schrikken het te lezen.

Nou meiden bij gaat het SNEL.....gister echo gehad, 1 eiblaasje van 18 dus gister avond de pregnyl en maandag de terugplaatsing alweer. De eerste zonder mijn schatje dus even kijken wie er mee gaat hihi heb geen zin om zoiets alleen te doen.

Ik ga snel werken....zwaai

14. Grotebabywens

18 jul 2011
    2.238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Debster, tp zonder partner geeft geluk hoor, kijk maar naar mij, hihi, dan voelt de emmy zich niet zo 'bekeken'!!

Essie, jeetje Meis, heftig hoor. Zijn je vliezen ook al gebroken dan? Misschien een hele suffe vraag hoor..
    Jeetje, dus het kan vandaag gewoon nog flink gaan doorzetten dus? Spannend Lieverd! Zet 'em op he! Maar nu dus wel gewoon echt thuis en niet meer naar je werk, toch?

Liefs, Elvi

15. Grotebabywens

18 jul 2011
    2.238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Augje, moet nog wel eventjes hoor (zie bannertje onderaan), maar moeten volg. week gesprek gyn inplannen (en heb dan overleg vlos.) en wil dan heel graag al wat meer weten over waarom ik wat zou willen in evt. welk scenario dan!! Maar komt helemaal goed hoor, het is meer dan ik erop voorbereid wil zijn dan dat ik echt nerveus ervoor ben. Ik wil gewoon alles weten, alleen dan heb ik zelf het idee dat ik de goede keuze samen met de gyn. kan maken straks, haha, hoezo controlfreak! En ik weet dan natuurlijk ook nog dat 't op het moment zelf helemaal niet te controleren valt hoor, maar toch maar eventjes voor het idee en voor de gesprekken!!

Liefs, Elvi

16. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Jeetje Es!! Das schrikken!! Hopelijk ben je weer lekker thuis en blijft jullie meisje nog een week of 5 binnen! Hoop dat je ons op de hoogte kan blijven houden..

Deb! Jij goed nieuws! Heel veel succes hoor..

Dikke knuff

17. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Assistent bedrijfsleidster
    Venlo
    @ Debby: Mooi hoor!! Heeeeel veel succes!!

Ik zal proberen om het begrijpelijk te gaan maken, over mijn Dusseldorf verhaal. Als ik volgende week ongesteld word, dan mag ik weer gaan beginnen met een volgende poging. Ik ga starten met neuspray op dag 1.......op dag 3 ga ik weer spuiten zetten......de dubbele dosis dan de vorige keer. Wat inhoud dat ik 's morgens en 's avonds moet gaan spuiten. Dit om zoveel mogelijk eitjes proberen te verkrijgen uit 1 eierstok. Dit omdat mijn andere eierstok.....waar normaal een cyste in zit......waarschijnlijk niet mee gaat doen omdat er weer vocht in te zien was en geen eitjes (word extra goed in de gaten gehouden terwijl ik spuit. Mocht nu na een aantal dagen spuiten blijken dat ik niet genoeg eitjes (hij wil er tussen de 7 en 10 uithalen) ga kweken, word de poging afgebroken......dit ook om mijn kansen nu wel optimaal te gaan gaan benutten en niet meer met een paar eitjes te gaan kloten!

Waarom het de vorige keer niet gelukt is, is omdat er maar 3 eitjes waren waarvan er 2 niet rijp genoeg waren.....die andere had een matige kwaliteit en dat de zaadjes daar niet bij zijn geweest tja dat was gewoon vette pech!

Sorry voor het lange verhaal!!

18. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Druuf, klinkt duidelijk en goed! Vervelend dat je nu 2 spuiten moet zetten, maar als dat helpt met het aantal en de rijping van de eitjes is dat alleen maar goed natuurlijk!! Spannend hoor!
    Ik snap alleen de neusspray niet helemaal... :D

19. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    Druuf en deb ik ga keihard duimen! Hier weer lekker thuis enne elvi vliezen zijn nog niet gebroken hoor want dan beval je binnen 24 uur en mag het niet langer duren! Rustig aan doen vooral veel in bed liggen, saai maar ja ze hebben toch echt liever min. 37 weken! Liefs

20. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Assistent bedrijfsleidster
    Venlo
    De neusspray daar zit ook een eisprongremmer in......al meteen vanaf dag 1 gebruiken, mijn eitjes groeien door de hoeveelheid menopur natuurlijk ook wel wat sneller.....maar dat wil niet zeggen dat de kwaliteit daarvan dan ook goed is als ze al heel snel op de rond de 1.8 a 2.0 zitten.....hopelijk baat het allemaal.....alles voor het goede doel he! hihi

Deel Deze Pagina