Elvi: Kimberley was rustig in mijn buik en dat is ze nu ook nog wel een rustig dropje die het allemaal wel goed vind verder is ze natuurlijk wel een drukte maker tijdens het spelen maar ik weet niet of het zo is dat als ze druk in de buik zijn dat ze dat dan ook ernaar zijn Es' het begint spannend te worden Druuf : hoe gaat het met je hormonen meid? En wanneer zal ongv je punctie zijn ? Ik hoop zo dat het allemaal goed gaat deze keer ! Denk aan je lieverd ! De rest ben ik ffe kwijt ! Hier : ben langzaam aan het herstellen ! Ik denk persoonlijk nog steeds dat het niet goed was dat ik drie weken ongestrld ben geweest maar goed de huisarts denkt daar anders over maar gelukkig is het nu over met Kimberley gaat het super het is zon lekker kind kan het bijna niet geloven dat ze over twee weken alweer 5 maanden is ! Vraagje voor alle bevallen mama's : hebben jullie ook al weer de kriebels om voor een tweede te gaan? Ik wil zo graag weer bevallen ja het klinkt raar maar dat gevoel van pure geluk ik mis het zo ! En de pure verbazing en de trots op jezelf dat je het kunstje toch maar even geflikt hebt ik mis het wil elke dag wel opnieuw bevallen ! Alleen of mijn portemonnee dat zo leuk vind hihihihi Liefs van ons !
@ For: gelukkig gaat het alweer beter met je! ik ben nog niet begonnen met de hormoontjes.....moet eerst ongi worden deze week...... Nou dames ik ga me optuten....heb een bruiloft.......beetje dom dan ik voor morgen geen vrij heb gevraagd....!
Wij gaan vandaag beginnen met het IVF traject. De reden dat het niet lukt is bekend, vragen formulier is al ingevuld en laprescopie is ook al gedaan (operatie bbz). Ik verwacht een dezer dagen mijn menstruatie, wat kan ik verwachten van vandaag?
Bijna vijf maanden alweer For? Jeetje, hey, dat gaat idd erg snel! Hoe groot is ze nu eigenlijk? Lijkt me ook heeeeeeeel leuk, steeds al die nieuwe dingen die ze kunnen! Heb er ook echt zo'n zin in he!! Druufje, ontettend spannend Meis! Hoe kijk je er zelf nu tegenaan? Beetje zenuwen of valt 't mee? Jane, welkom hier! Ik weet niet precies wat je vandaag gaat doen, heb je een afspraak in je ziekenhuis voor een vervolgstap of ga je vandaag beginnen met spuiten zetten? Liefs, Elvi
Ik heb heel eerlijk gezegd geen idee, er is 6 mnd geleden al besloten dat als er in die 6 mnd geen spontane zwangerschap zou ontstaan er gestart zou worden met IVF.
Hey jane...welkom! Ik denk dat je dan gewoon een informatieve afspraak hebt, met evt. een echo om te kijken of alles nog rustig is. Heel veel succes meis!
Elvis.....ja is weer prima gegaan. De eeste is meteen goed ontdooid, dus nog 2 in de vriezer. Het schoonmaken van binnen was deze keer iets minder prettig....maar ach stelt niks voor. Mijn schat was er niet bij, maar mijn vriendin is mee gegaan. Die schrok hoe snel ik klaar was hahaha
Hoi meiden, Nou net terug en alles mee gevallen. Aangezien ik mijn menstruatie een dezer dagen al verwacht starten we met de volgende cyclus. Ik krijg het korte protocol. 25-09 de contracten inleveren en dan direct de prikinstructie. Ze was zeer positief en verwacht een positief resultaat met IVF aangezien ik verder geen afwijkingen heb in mijn baarmoeder maar alleen in mijn eileider. We gaan voor 1 embryo per tp en indien kwaliteit goed is word de rest ingevroren. Als alles goed gaat heb ik over 6 wkn de eerste terugplaatsing.
@esther rustig aan doen meid! ik weet, de laatste loodjes zijn zwaar en van genieten komt weinig terecht. Nog even en je hebt je kleine meid in de armen T is t mooiste dat je kan krijgen! @aug hier van de 22 aangekomen kilo's (bloos), terwijl ik nog geen 60 kilo woog... zijn er ca 18 weer af, nog 5 te gaan. Doe er eigenlijk niets voor, t gaat tot nu toe vanzelf door de drukte. Voor wat betreft toeslag, heb je gedacht aan kindgebonden budget? Dit krijg je niet automatisch, ik geloof dat je dit de eerste keer zelf moet aanvragen. T is niet veel, maar alle beetjes helpen en als je het kan krijgen, ben je gek t te laten lopen. @tash ik zou als ik jou was in het zh bevallen. @Jane welkom en heel veel succes. Hopelijk heb je net zoveel geluk als menigeen hier die t ivf traject hebben gehad. @debby duim duim duim @druufke spannend hoor, bijna mag je weer. Ik hoop en duim, deze keer meer geluk.
@heitje wat een knapperd is t toch! @elvi t zegt wel iets hoe ze in de buik zijn. Mijn meisje kwam vanaf ca 19.30u meer in beweging in de buik, omdat ik dan (eindelijk) rustig op de bank zat te relaxen en zij kwam dan lekker in beweging. Dit 'ritueel' heeft ze ook nog een tijdje vol gehouden toen ze geboren was, dat de verpleging in t zh vroegen wat ik rond dat tijdstip deed, hi hi. T is zo iets bijzonders Ik denk dat t wel degelijk iets zegt.
@Elvi, wat mij opviel en opvalt is dat Loïs in mijn buik al rustig werd als ik in de auto zat. En nu ook, is ze wakker of onrustig en we gaan toevallig weg met de auto, dan is ze zo vertrokken. Ik vind het ook opvallend dat als er visite is of bijvoorbeeld oma komt en ze ligt in de box ze er bij wil zitten alsof ze ook een bakkie wil. Toen ze nog in mijn buik zat en ik was met vriendinnen weg of wat dan ook (dus ontspannen) dan liet ze ook van zich horen. @For, bij mij is het nog maar vijf weken geleden en bij jou vijf maanden maar nee, ik heb totaal geen drang naar een tweede nog. Wat ik nog weet van de bevalling (ben nog steeds hele stukken kwijt) geeft me nou niet het gevoel van, heerlijk nog een keer. Ik vind het heel jammer dat ik geen, voor zover mogelijk natuurlijk, een relaxte bevalling heb gehad. Misschien denk ik er over een paar maanden wel anders over. Wel hebben Augman en ik besloten dat mochten we voor een tweede gaan niet meer het ziekenhuis ingaan en moeder natuur het ons moet gunnen. Drie jaar etteren is ons niet in de koude kleren gaan zitten en wij hebben er voor gekozen dat we dat niet meer willen. We zijn gezegend met een prachtig meisje en als het zo is dat we nog een keer zwanger mogen worden dan via de natuurlijke manier en anders niet. Uiteraard respecteer ik ieders mening als zij daar anders over denkt. Liefs, Aug
Heey Debster, en was dit nu uit je eerste IVF poging (dus al deze subpogingen)? Of had je nu een tweede al gedaan? Sorry, was 't eventjes kwijt! Spannend hoor! Wanneer wil je zelf weer gaan testen, denk je? Jane, spannend, het gaat beginnen! Zet 'em op he Meis! Citroentje en Aug.. hmmmmm, het kan dus wel iets zeggen al! Grappis is dat idd. Mijn Kleine Meisje in m'n buik is juist weer heel erg druk met autorijden en eigenlijk heel vaak als ik zit of lig!! Sowieso is ze best druk, vindt ook de Vlos, maar niet iets om bang voor te zijn hoor!! Soms zegt 't iets en soms niets!! Vinden jullie het nog steeds apart om Moeder te zijn? Het lijkt me zo bijzonder!! Zo leuk ook om jullie ervaringen en verhalen te horen en te lezen! Liefs, Elvi
@Elvi, ja het is nog steeds onwerkelijk om moeder te zijn. We zijn er zo lang mee bezig geweest en nu ben je het gewoon. De onzekerheid en zenuwen begin ik nu kwijt te raken. Ik dacht dat het aan mij lag maar ongeveer iedere nieuwe moeder gaat door die fase heen. En dan werken die hormonen ook dus niet mee. Maar het is een soort van oergevoel waar je het vanuit doet. Ik denk dat het dat zelfde oergevoel er voor zorgt dat je moeder wilt worden en in ons geval ervoor zorgt dat we er zo voor blijven knokken om het te laten slagen. Ik ben heel blij dat ik jullie meiden hier heb gevonden. Het heeft me toch door moeilijke periodes heen getrokken. De mogelijkheid om een en ander van me af te schrijven, jullie mening of ervaring over dingen te vragen. Ik ben er blij mee. Ik hoop heel snel weer het berichtje te lezen dat het gelukt is, de blijdschap, het gevoel wat ik nu ken, het geeft me kippenvel. Ik gun het iedereen zo vreselijk veel!! Liefs, Aug
Aaaaaaaaaaaaaah Augje, wat mooi en ontzettend lief gezegd! En wat een Knap Schatje is je Kleintje toch! Zo'n lief en fijn gezichtje! Groeit ze goed? Het lijkt me ook zo enorm bijzonder allemaal!! Dikke knuf, Elvi
Elvi...dit is nig steeds van IVF nr: 1.....ik had 5 goede bevruchtingen en ze ontdooien iedere keer goed dus ik heb er nu nog 2 in vriezer. Geeft wel een gerustelling, maar tich begint het allemaal wel te knagen. Ik mag dec 18 de bloed laten prikken, miss test ik wel iets eerder, maar probeer het niet te doen.....die stomme witte testen iedere keer. Knuff
Debbie heeeel veel succes gewenst deze slopende weekjes!! Hier is het feestje ook begonnen en zit lekker aan de neusspray.....morgen weer spuitjes woehoee wat heb ik er zin in......!!
Ja Druuf, neusspray? Zitten daar ook hormonen in, dan? Wat apart! Nou ja, als 't maar helpt, toch! Debster, 18 sept., bedoel je? Oh, da's alweer best snel, hoor! Zet 'em op, he! Liefs, Elvi