Wie begint er ook met IUI/IVF deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Esther1983, 10 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    @ senna welkom meis! Hier sinds augustus 2008 bezig! Tot nu toe 6x IUI gehad. Vrijdag krijg ik een hysteroscopie omdat mijn nieuwe ziekenhuis ; het vu , een poliepje gevonden heeft in mijn baarmoeder waar ze toch nog even naar willen kijken! Daarna als alles goed is mogen we starten met ivf! Hier gonalf, menopur, pregnyll en utrogestan gebruikt! Bij vragen stel ze gerust ;) succes ook in de molen, hopelijk snel op roze! Liefs es

2. dank je wel eshter.

ik ben nou aan het wachten tot me temp zakt dan word ik ongi.
    hoop beetje snel want me buik is zo opgezet en broeken zitten te strak :(

3. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Tash, je hebt okk waarschijnlijk van alles gedronken he bij die vrienden, dus en te vrieg getest, en niet met geconcentreerde urine. Niet bang zijn dat t niet is gelukt, alle kansen liggen nog open hoor meid!!! En idd, die utro geven wel zw.verschijnselen ja, maar toch voel je je echt anders als je zwanger bent. De eerste maand dat ik de utro gebruikte, bleek ik ook zwanger maar ik gooide alle symptomen dus op die bollen! Paar maanden erna voelde ik me duidelijk anders met de utro, dus de kwaaltjes lijken er wel op, maar zijn niet precies hetzelfde...dus wie weet!!
    Hou vol he!

Queen 12 weken, whoehoeeee!

4. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Hi meiden!

Vriendtjelief zei vanmorgen hetzelfde.. Die denkt ook dat het ochtendurine moet zijn. Aangezien ik me nog wel een beetje zwanger voel (of dat komt door de utro?) heb ik evengoed wel het vertrouwen dat we te vroeg getest hebben... Dus 'gewoon' nog eventjes wachten!

Queen, heb jij je omgeving het prachtige nieuws al verteld? Hoe reageerden ze?

Liefs

5. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Ja iedereen weet t nu. M'n ouders gelijk al en de rest nu ook.
    Iedereen was positief:) maar nog even en dan kun jij vast ook t goede nieuws vertellen

6. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Lijkt me een heerlijk moment... Familie en vrienden weten ook al dat als wij alleen met hulp van ivf een kindje mogen krijgen.

En Heitje, weet jouw omgeving het al?

En hoe voel jullie je Citroen en Ingeping? Ergens last van of (nog) niet?

Hele dikke luie zondag knuffel!

7. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Ja dames hoest met jullie?

8. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    @Tash: Nu "gewoon" rustig afwachten tot de dag dat ze zeker weet of je test goed is!! Wel een *knuf*

@queen: Lijkt mij idd ook heel leuk om het tegen iedereen te kunnen vertellen. Meestal is iedereen zo blij voor je en dat geeft je natuurlijk een heerlijk gevoel.

@All: Hier van de utro last van me borsten, met vlagen niet zo lekker. Verder is de gevoeligheid van me buik minimaal. Moet er alleen niet op duwen of op leunen. Heb verder nergens geen last van waarvan ik denk ja dat is het. Maar die mini zit ook nog maar twee dagen in me buik, dus moet ze plek nog vinden!!! ;)

9. debby25

debby25 Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.773
    324
    83
    Verkoopster Juwelier
    Tilburg
    spannende dag vandaag :)
    Eindelijk is de dag er waar we toch al weer bijna een jaar naar toe hebben geleefd....ik blijf wel vrij nuchter want het gebeurt niet vaak he dat iemand na te eerste IUI zwanger is? wel blij dat mannetje lief de daad thuis mag doen...hahaha

10. Spannend debby.
    Altijd fijn om dat thuis te mogen doen is hier gelukkig ook.
    Wij hoeven gelukkig niet met een potje naar het zh toe.

Heel veel suc6 vandaag.

11. Grotebabywens

Grotebabywens Fanatiek lid

18 jul 2011
    2.238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heey Debby, succes met je eerste IUI!

Tash, idd vast gewoon te vroeg getest!! Komt goed Meissie, hij is straks gewoonknalroze!!

@All: Vanmiddag HSG....jekkes. Maar goed, gewoon even doorheen!

Liefs,

Elvi

12. Grotebabywens

18 jul 2011
    2.238
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Imke: Lieverd, heb je al gebeld? Stalk ze maar gewoon hoor Meis, het is jouw lichaam en in NL moeten we nu eenmaal soms schreeuwen om ons gelijk te halen!!! Hoop dat je gauw aan de beurt bent!!!

@Es: Heeej Es, hoe is het met jou Meis?

Dikke digiknufs, Elvi

13. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    @ Debby, succes vandaag met de eerste IUI, en de eerste meestal niet raak....hoe kom je daar nou bij ;) Juist wel veel meiden met de eerste IUI!!!

@ Elvi, heeeeeel veel succes vanmiddag, hopelijk valt het 200% mee en is alles goed! FF op je tanden bijten. Het voorbereidde werk (inbrengen van apparaat) is het meeste werk maar voelt misschien alleen een beetje irritant gelukkig niet pijnlijk. Dan het inspuiten van de vloeistof (duurt nog geen minuut en is voorbij voordat je het weet).

Hier aardig opgeknapt, vandaag weer aan het werk. Flinke stapel na 2 dagen ziek zijn helaas. Dus moet me er ff doorheen werken vandaag!

Liefs

14. Grotebabywens

18 jul 2011
    2.238
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Es, Thanx. Ga ervoor. Ik vind alleen die pijstillers nooit echt leuk. De pijn ben ik wel een beetje nerveus over, maar valt me nog wel mee. Die pijnstillers (Diclofenac) vind ik ook een beetje naar. Maar goed, gaan er gewoon doorheen bikkelen. Krijg je met IVF eigenlijk standaard pijstillers bij de punctie? Want dat doet toch ook enorm zeer? Ben jij weer helemaal beter? Goed uitgeziekt? Volgende week heb jij je onderzoek, toch? Liefs, Elvi

15. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    @ grote babywens. Als je iets aan je eierstokken mankeerde en of endo hebt raden ze een morfine pompje aan. Mocht je er niks aan mankeren is de punctie goed te doen. Nergens bang voor zijn. Je voelt dan even een doffe prik als ze je eierstokken aanprikken.
    Mocht je het echt eng vinden kun je het onder narcose laten doen.

16. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    @ Elvi, ik krijg bij ons ziekenhuis van te voren pilletjes om rustig te worden en met de punctie een pijnstiller in je kont geprikt ;)
    Ben ook erg benieuwd naar hoe dat allemaal verloopt.
    Ik heb vrijdag de hysteroscopie! Ben ik ook een beetje bang voor maar ja. Net ff mijn pijnstillers opgehaald bij de apotheek. Hier goed opgeknapt. Beetje aansterken nog maar dat hou je altijd wel!

Liefs

17. Grotebabywens

18 jul 2011
    2.238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Queen, thanx! Heb nu eerst HSG vandaag en daarna nog 3 x IUI met hormonen. Voorlopig dus nog geen IVF hoor, maar vroeg me dat ineens af omdat je dus bij zo'n HSG wel pijstillers krijgt. Weet je, ik ben gewoon bang voor pijnstillers en zo. Niet voor paracetamol hoor, maar voor zwaardere dingen. Ik ben echt een controlfreak en dan heb je dus niet meer de controle en dat vind ik altijd een beetje eng. Daarom ga ik dus ook nooit (meer) in achtbanen en dat soort dingen. Wat een suffe doos ben ik, he? Haha, nou goed, ik heb nu dus alleen HSG, maar heb dan dus paracetamol (wat niet erg is) en Diclofenac (ben ik minder blij mee). Ik twijfel dan altijd zo: Zal ik die Diclofenac wel nemen of liever door de pijn heen bijten en geen 'controle verliezen'. Bij voorgaande rotonderzoeken hebben ze ook altijd pijnstillers aangeraden en nam ik alleen paracetamol. Dat was wel even extreem pijnlijk, maar het was wel fijn nog gewoon bij te zijn. Dus ik ben minder bang voor de pijn, maar wel bang voor de pijnstillers, hahahaha. Wat een doos ben ik ook. Liefs, Elvi

18. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    @gbw.. Je krijgt idd met IVF ook medicijnen. Maar die Diclofenac lekker slikken meis. Daar wordt je gevoel helemaal niet anders van. Het is een ontstekingsremmer geen pijnstiller. En morfine voel je wel dat vond ik ook eng. Maar ik heb zware endo dus de pijn overheerste. Meestal krijg je als pijnstiller Naproxen een zetpil maar daar wordt hè ook niet licht van in je hoofd. Sterkte met je HSG. Ik heb dat ook gehad maar tijdens de kijkoperatie. Xx

19. Grotebabywens

18 jul 2011
    2.238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Es en Queen, thanx voor jullie lieve woorden!! Ik ga er gewoon vol voor!! Es, jij ook bijna aan de beurt! Weet je, zo af en toe mogen we best bang zijn, toch? We maken best wat mee allemaal en af en toe mag de stoerheid wel even wegvallen!!! Ik ga voor een kerstcadeautje voor ons allemaal! Liefs, Elvi

20. citroenvlinder

citroenvlinder Bekend lid

7 sep 2011
    517
    0
    0
    NULL
    NULL
    bah, wat een balen... t aanzicht van een witte test, is ondraaglijk. Beter niet te vroeg testen, geeft nog meer onzekerheid.
    welke test had je gebruikt?

Hoe gaat het nu met je?
    wilden jullie vandaag opnieuw testen?? en morgen bloedprikken in het ziekenhuis of niet?
    spannende tijden, uren. Succes meid, ik duim voor je!

Deel Deze Pagina