Wie begint er ook met IUI/IVF deel 2

Discussion in 'MMM clubs' started by Esther1983, Oct 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

Jan 14, 2009
    12,710
    2
    38
    Ff een kort berichtje want voel me erg moe en internet gaat ook steeds aan/uit/aan/uit, word er helemaal gek van!!!!

Vanmorgen weer bij de VK geweest, ze vond mn baarmoeder al erg hoog en zei: zohoooo dat groeit goed!! Kindje ligt wel mooi op schema! Ze probeerde het hartje te vinden met apparaatje maar lukte niet dus kreeg ik weer een echo! Lag ie helemaal onderin opgekruld te trappelen, zwaaide wel nog ff ;)
    Mn bloeddruk is elke keer weer lager, nu 100/50. Suiker en ijzer is goed! Bloedgroep is A-neg, wist ik al dus had al gehoord van Rhesus-factur en wat dat inhoudt enz....
    Verder zou ik door de anesthesist op de hoogte worden gehouden over een evt ruggenprik of spinaal, maar slechte communicatie dus weet nog niks! Als het goed is word ik nu morgen echt erover gebeld (wacht al 2 weken..)

Gister kwam mn vriendin hier binnenlopen met een tummytub vol met cadeautjes, voor elke zwangerschapsweek eentje! Echt geweldig! Had het haar toen ook gegeven dat zij zwanger was van haar eerste. Ben nou helemaal nieuwsgierig wat er in al die pakjes zit!!!

Natasja: hoe ging de IUI?

Citroen: over 2 dagen je echo! Eindelijk!
    Hier geen bruinverlies gehad dus kan je daar niet mee helpen, maar bij de mei-mama's heb ik het veel langs zien komen hoor, betekende in de meeste gevallen niks ergs!!

2. Grotebabywens

Grotebabywens Fanatiek lid

Jul 18, 2011
    2,238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Citroen, volgens mij is je bm en je bm-mond nu veel gevoeliger en daardoor springt er makkelijker een adertje of zoiets. dat kan 't zijn. Heel klein adertje of o. Zo lang het geen helder rood bloed is en het er met 'bakken uit komt' zou ik me geen zorgen maken hoor Lieverd!! Maar ik zou 't ook allemaal heel spannend vinden, dus begrijp je best!

@All: Ik spuit dus 50 puregon, best weinig als ik zo jullie reacties lees. 75 is 't laagste wat jullie ooit spoten.... Nou ja, gaan 't zien. Moet ook niet zo alles zelf in de hand willen hebben, haha!! Lekker eigenwijs ben ik weer! Deden jullie meiden die 75 spoten 2 keer met zo'n buisje? Of kregen jullie een groter buisje of zo?
    A.s. vrijdag echo om te zien of alles goed groeit en kijken of er niet te veel eitjes groeien en zo. ben echt erg benieuwd wat dat spul dan doet...!

Liefs, Elvi

3. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

Apr 14, 2011
    2,134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    ' citroen.. Meis maak je niet druk lieverd ik had helderrood bloed en m'n moppie leeft nog.

4. f0rever

f0rever Fanatiek lid

May 22, 2011
    1,284
    0
    36
    zorg
    n brabant
    citroen: ja dat zou misschien kunnen maar ja ivm utro is dat wel lastig te onderscheiden maar woensdag heb je gewoon een mooie echo meissie :)

liefs

5. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    Yeaaaah groen licht!! Deze week starten met de pil! Ivm de punctie op 1 januari moet ik waarschijnlijk een week langer aan de pil zodat deze op 8 januari wordt! Liefs van een super happy essie!

6. f0rever

f0rever Fanatiek lid

May 22, 2011
    1,284
    0
    36
    zorg
    n brabant
    esther !!! :D yes !!!! hartstikke mooi :D komt er eindelijk een beetje tempo in :)

nou daar nu lekker naar toe leven :D

liefs

7. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

Apr 14, 2011
    2,134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Gaaf Es'.. Eindelijk. 2012 een mooie baby..

8. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

Jan 14, 2009
    12,710
    2
    38
    Joepie Esther goed nieuws!! Toppieee!!! :D

9. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

Feb 22, 2011
    2,146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Vanmorgen de iui gehad, ging heel erg goed.

De assistente was heel erg vriendelijk.

Wat mij zo verwonderd is wat ze kunnen doen met het bewerken van het sperma.
    A was 0% voor de bewerking en na bewerking 91%

Voor mijn gevoel had ik vanmorgen mijn eisprong nog niet gehad.
    Wat is ik niet wist, is dat bij iui het sperma maar 6 uur werkt/doet.
    Dus het is echt hopen dat het is gelukt.

Wat ik wel tegenstrijdig vindt is dat de assistente zei dat als ik over 2 weken niet ongesteld ben, toch nog 10 dagen moet wachten voordat we mogen testen.

Terwijl in de folder staat dat wanneer je na 16 dagen na de inseminatie niet menstrueert je 's ochtends zonder afspraak bij de polikliniek gynaecologie mag komen voor een zwangerschapstest.

Dus wat is het nu?

10. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    @natas, wij mochten gewoon 14 dagen na de iui testen hoor!

11. Grotebabywens

Grotebabywens Fanatiek lid

Jul 18, 2011
    2,238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Es: GEFELICITEERD!!!!! Wat goed Meissie, groen licht voor jou!! Toch al een mooi eerste Kerstcadeautje, toch? Mooi nieuws Meis!! Nou op naar die mooie Uk van je!

Natas, wat een hoop rare verhalen bij elkaar van je arts! De levensduur van Sperma loopt echt zeer uiteen en is van een heleboel zaken afhankelijk. Daar een exacte tijd aan verbinden lijkt me iets waar ik me zeker niet aan vast zou houden. Maar sowieso zou ik zelf ook lekker actief aan de slag gaan, hihi!! Testen kan gewoon altijd op dag 14 of later, maar in ieder geval al op dag 14 hoor Lieverd. Nou, komt vast goed hoor, Meis!

Dikke kus voor iedereen, Elvi

12. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    Dat we gister op het gesprek binnen kwamen zei ze; ik zal maar meteen met de deur in huis vallen. We hebben bij de hysteroscopie iets gezien wat lijkt op adenomyose. Dit is een vorm van endometriose alleen dan zit het baarmoederslijm in het spierweefsel aan de binnenzijde van de baarmoeder. Dit verklaard volgens haar de tussentijdse bloedingen. Het kan volgens haar verder geen kwaad omdat het niet enorm veel is.

Ze hadden dus toch een afwijking gezien op de hysteroscopie, en ik maar denken dat ze niets gevonden hadden (zoals ze tegen mij zei) Maar goed. We mogen bellen op CD 1 en dan moet ik voor een uitgangsecho komen om te kijken of er geen cystes zijn, dan op CD 3 starten met de pil. Yeaaaah ik ben happy!!! Op naar januari en de punctie! en natuurlijk een hele mooie positieve test ;)

Liefs

13. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

Apr 14, 2011
    2,134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Jeetje Es'.. Welkom bij de endo club.. Bha meis. Maar ja doel is on zwanger te worden. En 2012 een mooie baby op aarde neer te zetten.

14. citroenvlinder

citroenvlinder Bekend lid

Sep 7, 2011
    517
    0
    0
    NULL
    NULL
    @esther
    joehooeeee, eindelijk kun je beginnen! fijn voor je, op naar ROZE!

@natasja
    14 dagen na de IUI zou je kunnen testen, uit ervaring weet ik dat de ongi ook nog door kan breken op dag 15 of 16, dus je zou kunnen wachten tot na dag 16, maar hoeft niet. T kan vanaf 14 dagen. Succes met de wachtweken.

@tash
    hoe is het met jou meid? hoe voel je je. Al een terugplaatsing in het vooruitzicht?

@ingeping
    hoe gaat het met je? hoe voel je je? morgen echo he... spannend, ik duim dat alles goed is met een mooi k kloppend hartje.

15. Tash

Tash Fanatiek lid

Sep 7, 2011
    1,996
    0
    36
    Noord Holland
    @Citroen: Hi meis! Lief dat je het vraagt! Gister gebeld omdat ik niet helemaal snapte hoe het nu verder zou gaan. Deze week is de laatste pilweek en op de 1e dag van mijn ongi mag ik bellen om me aan te melden. Hoop dan ook wel dat ze plek hebben, anders weer een ongi voor niets. En ben nu nog steeds bezig met de vorige wat de pijn betreft. Daardoor ook minder hier bezig, het gaat eigenlijk niet goed met me. Maar wil dat niet te hard zeggen uit angst dat ze vanuit het zh zeggen dat we dan maar eventjes een rustpauze moeten houden.

Jij morgen je echo!!! Ga je hier beebje(s) showen?! Denk je dat het er één is of twee zijn?

@Ing: Jij ook veel in-je-buik-kijk-plezier!!!

@Es: Pfff, meid! "Welkom' idd... Maar je mag beginnen! Dat is geweldig!

@Natas: Nu afwachten dus meid! Heel veel sterkte hoor! En ik heb nooit iui gehad, maar volgens mij is 14 dagen wel standaard!

Dikke knuffels aan iedereen!

Natas

16. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    @ Tash, hopelijk mag je ook verder. Gister op gesprek heeft ze ons op het hard gedrukt dat het met de cryo's enorm druk is en ze het niet aankunnen op het moment en dat bijna alles uitgesteld wordt. Maar dat soms mensen die aan hormonen of met endo voor gelaten worden. Dus dat ik me moet voorbereiden op dat dit kan gebeuren. Twijvelde of ik het je moest zeggen, maar ik vind dat je je dan eventueel kunt voorbereiden dan dat het straks koud op je dak komt. Uiteraard hoop ik dat je gewoon verder mag!

@ Citroen, yeaaah morgen eindelijk je echo! Nog last van bruinverlies?

@ Queen, hopelijk doet de punctie bij mij dan niet net zoveel pijn als bij jou!

Liefs

17. Tash

Tash Fanatiek lid

Sep 7, 2011
    1,996
    0
    36
    Noord Holland
    Dank je wel Esther! Ik ben erg blij dat je het zegt!
    Stiekem had ik er al rekening mee gehouden en hoorde gister dat het eind november en heel december altijd extreem druk is... Dus zou heel fijn zijn als het doorgaat, maar ik durf het nog niet te hopen. Denk dat ik het pas geloof als we daar met beebje2 de deur uit lopen! Maar ivm de pijn die ik er extra bij zal krijgen, boop ik het des te meer...

Liefs

18. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

Apr 14, 2011
    2,134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    @es.. Nee meis, de punctie deed bij mij zo'n pijn omdat ze met de Punctie naald mijn cystes aan de kant duwde. Ze wilde de cyste niet aanprikken want ze hadden al meer cyste vloeistof gezien in de buisjes. Die pijn was verschrikkelijk en ze blijken de uterus te hebben geschamt etc. Dus nee meis daar krijg jij Ger. Last van want jouw eierstokken zijn mooi schoon. Knuff

19. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

Apr 14, 2011
    2,134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    @tash die pij. Zegt niks hè. Daar hoeven ze de punctie niet voor uit te stellen. In ons ziekenhuis was. Motto zo snel mogelijk zwanger worden en dan verder kijken:) en das gelukt dus bij jou ook. X

20. Tash

Tash Fanatiek lid

Sep 7, 2011
    1,996
    0
    36
    Noord Holland
    @Queen: Krijg dit keer ook geen punctie.... We hebben cryo tp. En dacht dat dat in een gestimuleerde cyclus zou zijn, maar dat doen ze blijkbaar niet. Moet in mijn eigen cyclus dus.. Ben echt bang!

x

Share This Page