Wie begint er ook met IUI/IVF deel 2

Discussion in 'MMM clubs' started by Esther1983, Oct 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    @ Tash, weet je wat ze ook vertelde gister, dat er vanuit cryo's vaker tweelingen komen ;) Bijzonder he. Ze begrijpen zelf ook nog niet hoe dat kan.

De cryo's doen ze inderdaad vaak zonder hormonen. In sommige gevallen overigens niet. Ze zei dat ze bij mij wel utrogestan wil voorschrijven bij cryo's om toch de bloedingen tegen te houden. Normaal zou je dit dus niet krijgen.

Liefs en ik ga gewoon heel hard voor je duimen!! Wanneer weet je meer?

2. Tash

Tash Fanatiek lid

Sep 7, 2011
    1,996
    0
    36
    Noord Holland
    Echt? Cool! Ook uit 1 cryo tp bedoel je dus? Die splitsen zich dan vaker op? Haha, geinig hoor!
    Tja, ik snap er eerlijk gezegd niets van dat ik in mijn eigen cyclus aan de gang moet. Met mijn geschiedenis begrijp ik er oko niets van dat we maar moeten afwachten of er plek is. Ondertussen is het kwaad al geschiedt!!

x

3. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

Jan 14, 2009
    12,710
    2
    38
    Natasja: hier was het ook testen na 14 dagen! Ze zeiden het bij mij altijd zo: 14 dagen na de Pregnyl, dus zelfs 12 dagen na de IUI...vond dat altijd wel vroeg!

Ingeping en Citroen: alvast heeeeel veel succes met de echo morgen!!! Ik denk aan jullie en hoop op mooie kloppende hartjes!!!!

Tash: hoop dat je snel verder kunt en je wat beter in je velletje komt te zitten!

Esther: dus toch wat gevonden met die kijkoperatie...nou goed dat ze het zeggen en nu dat tussentijdse bloedverlies kunnen verklaren! Lijkt mij ook dat het daar dan van komt...
    Wanneer verwacht je ongi te worden?

Elvi: hoe is het met jou?
    En met Augustus en Druuf??

Hier: gisteravond de hele avond ziek op de wc gezeten....pfoe wat voelde ik me beroerd...erge darmkrampen niet normaal! Is veel heftiger nu ik zwanger ben...
    Maar ook leuk nieuws: denk dat ik nu echt de beeb al voel! Gisteren op de bank voelde ik ineens: tik tik tik, en vlak daarna gekriebel...en tijdje later: plop!
    Huhhhh dacht dat ik gek werd!! Erg vroeg! Maar ben met alles vroeg, hartje hoorde ik zelf met een apparaatje ook al met 9 weken!

4. augustus2009

augustus2009 Actief lid

Jan 3, 2011
    433
    0
    0
    Ha die Heit!

Hier weer even een teken van leven. Het gaat goed met me hoor. Aanstaande maandag is het alweer twee weken geleden dat we poging zeven hebben gehad. Ik geloof er niet heel erg meer in, ik ben er op dit moment niet mee bezig met de gedachte dat het wel eens gelukt zou kunnen zijn, nee, die illusie heb ik niet meer. Hiernog nog poging acht en dan, je zou bijna zeggen, eindelijk, verder met de IVF, vorige week de informatie avond al gehad in het VU te Amsterdam. Wat een ongemakkelijk moment daar zeg, allemaal stellen die elkaar toch zitten aan te kijken. Ieder zijn ding hoor maar ik zag mensen met aantekenboekjes en ipads klaar zitten om aantekeningen te maken. Ik dacht, luister nou eerst even naar wat er gezegd gaat worden.

Ik ben helemaal niet down en neerslachtig hoor en ik wil niemand ook onzekerheid aanpraten. Misschien heb ik eindelijk de rust gevonden om het allemaal maar over me heen te laten komen en wellicht kan ik het onderbewust nu wel los laten. Ik denk niet meer bij elk pijntje of krampje, zou dat iets betekenen. Want ik heb nu wel geleerd dat dat niet helpt, het maakt me onzeker, gefrusteerder en ik heb veel energie "verspild" aan het denken en hopen.

Ik lees dagelijks de verhalen en geniet van de berichtjes van de zwangeren onder ons. Ik herken veel in de verhalen van de nieuwe meiden. Ik hoop zo vreselijk dat we er nieuw roze bij krijgen, ik gun het iedereen zo ontzettend.

Deze week moet een kennis van mij bevallen, de dame die mij negen maanden geleden vertelde dat ik het haar niet zou gunnen en jaloers zou zijn. Toevallig dacht ik er aan vanochtend in de trein. Ze heeft geen idee hoeveel pijn ze me ermee gedaan heeft. Ik hoop dat het haar goed gaat en gun haar het geluk. Ik vind het jammer van de vriendschap die er groeide. Het had gezellig kunnen zijn. Het zij zo, ik heb mijn energie voor andere dingen, voor andere mensen nodig, maar vooral voor mezelf en manlief. We redden het samen wel. De hoop op gezinsuitbreiding is er meer dan ooit, wij redden het samen wel.

Dikke zoen,
    augustus2009

5. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    @ Tash, inderdaad bij 1 cryo terugplaatsing ;) zou toch leuk zijn he haha. Als het er iig maar 1 is die goed blijft plakken!

@ Heitje, vandaag of morgen verwacht ik mijn ongi, zit te popelen, normaal is ie altijd vroeg maar nu na de hysteroscopie keurig op tijd haha

@ augustus, meis een dikke vette knuffel van mij!!

Liefs

6. Imke22

Imke22 Fanatiek lid

Jul 28, 2011
    1,462
    0
    0
    Oude Pekela
    GEWELDIG MEID!! Nu het nieuwe jaar in met zijn 3&. ;) You go girl!

7. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

Jan 14, 2009
    12,710
    2
    38
    Esther: ja dat zal je altijd zien idd! Nou hoop dat ie snel doorbreekt!

Augustus: fijn dat je het wat meer lost kunt laten en als het waren maar gewoon met de stroom meevaart... lijkt mij ook de meest ontspannen manier, al zie je het natuurlijk liever veel anders..je snapt vast wat ik bedoel!
    Ook vanuit hier een mega-knuffel voor jou en duimen deed ik al, maar dat je het ff weet ;)

Imke! Hoe is het met jou?

8. debby25

debby25 Fanatiek lid

Oct 17, 2010
    1,773
    324
    83
    Verkoopster Juwelier
    Tilburg
    @ all een hele dikke knuffel en een extra voor wie nodig ;)

@Inge en citroen heeeeel veel succes morgen bij de echo !!!

Bij ons is IUI 2 ook weer van start, gisteren de eerste fm gehad. Voor dag 9 vond ik ze al redelijk groot 11 en 11,5 mm. Vorige keer was het 10 en 11 op dag 10. Morgen weer voor de tweede fm hoop dat ze gelijk opgaan, ik heb dan een beetje het idee meer kans te hebben hihi. Mocht het deze maand niet lukken hebben volgende maan een rust maand ivm vakanties op de afdeling, die is van 24-12 t/m 1-01 ik zou eigenlijk rond de 25 ste dan moeten maar vind het niet zo erg.

Ik typ niet veel meer maar lees wel iedere dag mee ;)

knuff

9. Imke22

Imke22 Fanatiek lid

Jul 28, 2011
    1,462
    0
    0
    Oude Pekela
    @ Heitje:

Ik wacht nog steeds op een oproep voor een intake gesprek! Die zou deze week komen? Dus we wachten maar weer af!

Met jou? 14 weken alweer zwanger! Gaat snel zeg! Hoe voel je je? Heb de foto's gezien van de toekomstige babykamer en ben benieuwd hoe jullie hem gaan ''oppimpen''. ;)

Slaap lekker.

10. Grotebabywens

Grotebabywens Fanatiek lid

Jul 18, 2011
    2,238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heey Heitje, hier alles goed!! Ben de spuiten al aardig gewend aan 't raken! Heitje, jeetje, over een paar weekjes weet je al of 't een jongetje of een meisje is, heb je zelf al een voorgevoel? Liefs, Elvi

11. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

Apr 14, 2011
    2,134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    @aug.. Meis wacht idd deze poging af en dan nog even doorbijten en dan IVF. Dat bied voor jou ook meer kansen:) En laat dat domme mokkel lekker stom lullen de idioot. Extra zuur nu ze zelf is bevallen. Sterkte knuff
    @heit. Wat gaaf dat je de baby voelt. Ik denk het ook te voelen maar ik weet het niet zeker. Gister zou hij dan druk zijn geweest. Ben nu ook zo benieuwd wat t wordt:) jij?

12. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

Aug 27, 2009
    1,441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Citroen veel succes en plezier straks om half elf. Ben heel benieuwd naar jouw verhaal. Ben ook best gespannen, wat krijgen we te zien!!!!

13. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

Apr 14, 2011
    2,134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Succes meiden. Spannend hoor.

14. Grotebabywens

Jul 18, 2011
    2,238
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Aug, natuurlijk redden jullie het samen Lieverd! En idd wat een duffe hut zeg, duidelijk geen gevoelspersoontje deze dame!! Is ook wel weer een beetje zielig voor haarzelf, zo moet je het dan maar zien! het gaat je lukken hoor Aug, dat voel ik!! Goed dat je het een beetje kan loslaten, is altijd fijner voor jezelf. Zet 'm op meis!!

@ All: vandaag met keelontsteking op 't werk, geen pretje. Lieve collega haalt nu bij apotheek allemaal keel spulletjes.....pfoeee. Maar komt goed, even doorbijten!

Liefs voor iedereen,

Elvi

15. Grotebabywens

Jul 18, 2011
    2,238
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Ing & Citroen : zet 'm op!! Ik ben enorm benieuwd naar jullie verhalen! Heel bijzonder hoor! Liefs, Elvi

16. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

Feb 22, 2011
    2,146
    1
    38
    In mijn paradijs
    bedankt voor jullie adviezen.

we willen graag 4 dec een test wagen, omdat we dan precies 1 jaar samen zijn.

Jeetje augustus, wat een pijnlijke opmerking zeg. Zo harteloos.
    Heel veel sterkte meid.

En citroen hoe is het gegaan?

17. Druufke

Druufke Fanatiek lid

Mar 18, 2010
    1,288
    0
    0
    Assistent bedrijfsleidster
    Venlo
    @ heitje:ja hier gaat t prima, ontzettend druk op het werk dus weinig tijd voor de pc! Lees wel jullie verhaaltjes hoor, en meestal op de phone, dus lastig typen! Voor mij is het nu gewoon wachten geblazen tot januari om verder te gaan! Wel heeft mijn gyn de verwijsbrief klaar voor de verzekering en dusseldorf!! Dus de aanvraag kan al de deur uit!!!

Citroen en Inge: heeeeeeel veeeeeel succes vandaag!!!!

Veel liefs!!!

18. augustus2009

augustus2009 Actief lid

Jan 3, 2011
    433
    0
    0
    Thanks meiden voor jullie lieve berichtjes. Ik hoop dat het leven niet alleen mij een les leert (al weet ik nog steeds niet wat voor les precies) door mij door deze situatie heen te laten gaan maar ook haar, en haar te laten voelen op een of andere manier wat ze met deze opmerkingen mij heeft aangedaan.

Een van mijn beste vriendinnen loopt op dit moment met een dikke buik, ben zelfs met haar mee geweest toen het er even op leek dat dat mis zou gaan, er is geen vezel in haar lijf die eraan twijfelt dat ik het haar niet zou gunnen. Tuurlijk moest ik even slikken toen we daar waren, dat wurmpje zag en ik keihard door die kamer gilde: "kijk, daar is het hartje". Tuurlijk voelde ik even een steek maar kan mijn vriendin of dat kindje daar iets aan doen? Nee natuurlijk niet! Maar godszijdank is haar het leed wel bespaard en draagt zij een gezond kind!

De wonderen zijn de wereld nog niet uit, er is mij nog steeds niet gezegd, het gaat je nooit lukken, ik ben al een keer zwanger geweest alleen moest ik het laten gaan.

Ben nog steeds van mening dat ik niet ga testen en heb het voornemen dat ik een week ga wachten. Ik zeg het nu heel stoer maar beloof niets. Misschien neemt de ongeduld toch de overhand en ga ik voor de bijl.

Wie mag er trouwens nu al eerste testen? Ben benieuwd!

Liefs,
    augustus2009

19. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

Jan 14, 2009
    12,710
    2
    38
    Imke: wat irritant zeg dat wachten op die oproep! Nou hoop dat je gauw wat hoort. Weet je ook weer waar je aan toe bent!
    Ik voel me goed! Voel zelfs al kriebeltjes,plopjes en tikjes in mn buik! Is echt een onwerkelijk gevoel! Volgens de VK is mn baarmoeder ook al heel hoog bij mn navel, dus misschien dat het daardoor komt dat ik het al voel?
    Ja ben zelf ook wel benieuwd hoe de meubeltjes gaan worden, in ieder geval wit! En dan iets met stof ofzo?

Debby: beter 2 eitjes dan 1! Dubbel zoveel kans!

Elvi: ja nog maar een kleine 3 weekjes en dan weten we het (als het meezit ;))
    Ik denk zelf vanaf het begin af aan al dat het een jongetje is...weet niet waarom? Maar misschien zit ik er wel compleet naast haha!
    Aiyy en keelpijn, beterschap daarmee!

Queen: ja ben ook supernieuwsgierig! Droom er zelfs steeds over! De ene keer droom ik dat het een jongetje is, en dan weer een droom over een meisje! Wat denk jij bij jezelf? En jullie willen het dus ook weten?

Druuf: fijn te horen dat het goed met je gaat! En even je gedachten verzetten door wat minder hier te zijn is zeker niet verkeerd hoor!

En Citroen en Ing, hoe waren de echo's?? Ben zooo benieuwd!!!!!!

20. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

Aug 27, 2009
    1,441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Hey meiden,

Onze echo was goed. Helemaal super. Ze ging erst goed kijken vordat ze echt wat zei. Maar ja hoor daar zat onze mini met het dooierzakje. Zo grappig om te zien. En toen kwam het moment, zal er hartactiviteit zijn. Nou eerst moeilijk te zien, maar ineens heel duidelijk te zien. Zo apart en zo mooi. Over drie weken mogen we weer terug komen!!!!

Share This Page