Pff dat zijn er niet veel, maar voor de IVF of ICSI gelukkig meer dan genoeg! Ik persoonlijk zou voor de beste slagingskans gaan en niet voor positieve reacties.... percentages zijn belangrijker denk ik. Maar ja het is of jezelf de reistijd ervoor over hebt. Hier ook een uur rijden naar het VU en dan nog file ook. Maar slagingspercentage van 36,2% dus ja ik heb het ervoor over. @ Elvi, ik ben veel te bescheiden maar eenmaal in dit traject moest ik uiteindelijk mezelf wel beschermen en voor mezelf opkomen. Duidelijkheid boven alles. Het is ons lichaam! Dus zeuren is toegestaan
ohw, dat zegt nog niets, 4, er is nog hoop, niet opgeven. Hoe groot waren ze? Heb er al eens 3 gehad op 15 mm en 2 dagen later bleek er maar 1 het voortouw te hebben genomen, dus t kan nog goedkomen.
precies, dat is ook de reden dat wij nu naar Duitsland gaan, vind t enorm vervelend dat je hier in NL als 'zeur' gezien wordt als je wat meer vraagt en je er wat meer mee 'bemoeit'. In Duitsland stellen ze in ieder geval de wens voorop en zo word je ook behandeld. Ze zijn zelfs 24u per dag bereikbaar mocht het nodig zijn. Dus, lekker door blijven drammen en doen wat goed voelt! T is jouw lichaam, jouw keuzes en jouw/jullie wens.
@Imke ik zou gaan voor de meeste slagingskans! Dan maar iets verder rijden, zoveel kansen krijg je niet..... Misschien kun je overleggen om de controle echo's / follikel meting dichterbij te doen en de rest daar.
@ all: vandaag uitgangsecho gehad, en we mogen weer gaan beginnen met spuiten........Dinsdag weer terug voor fm Zal straks jullie berichtjes doorlezen!!!
@citroen en tash, succes morgen bij de eerste follikelmeting! Hopelijk hebben jullie beide een hoop mooie follikels! Laten jullie het weten, ben erg nieuwsgierig naar het verloop van jullie ivf! Liefs
He daar ben ik weer. Inmiddels al weer wat nieuwe mensen ertussen zie ik. Welkom. Gisteren bij mijn spuitles geweest en moet zeggen dat het me tegengevallen is. Ik durf het gewoon niet goed en heb mezelf dus flink zeer gedaan. De andere meiden zetten dat ding er zo in en nergens geen last van en ik kreeg dat ding er niet eens voor de helft in en het deed zeer. Ding eruit en ik bloedde er zelfs een beetje van.Geen succes dus en een blauwe plek er aan over gehouden. Ook te horen gekregen wat me allemaal te wachten staat en vond het niet mis. Moet beginnen op dag 1 met decapeptyl.Na een week echo en dan nog een spuit Gonal F 75 erbij. Dan tegen de tijd weer een echo.Als het dan goed is gegaan de Ovitrelle voor de eisprong.Daarna de IUI en dan daarna nog 2 weken Utrogestanbolletjes inbrengen en na 18 dagen na inseminatie zwangerschapstest doen. Volle agenda dus. Hopelijk gaat het spuiten een stuk beter de volgende keer en anders laat ik het mijn vriend doen. Waarschijnlijk nu nog even 1,5e week rust en geniet er dan ook zalig van. Iemand nog goede tips om te spuiten, behalve de andere kant op te kijken? Ik knijp waarschijnlijk ook te hard en te lang in mijn buikplooi. Waarom maken ze dat niet gewoon in drankvorm, veel makkelijker. Marleneke
@Marleneke: Wil je mannetje de spuiten niet zetten? Ik heb er zelf geen problemen mee, maar dat zou wel schelen denk ik! Hopelijk wen je er snel aan meid.. Is niet fijn, maar wel voor een goed doel.. @Citroen: Succes morgen met de fm! @Es: Uiteraard! Ben zelf ondertussen aardig benieuwd naar de grote en het aantal! Laat't zeker weten! @Druufke: Goed nieuws meis! Op naar dinsdag! Voor je't weet is het al weer zover hoor! Succes met spuiten! @Rest: Dikke knuffel! Liefs
Hm sorry heb ook niet echt tips voor het spuiten Marleneke....het is een kwestie van wennen en gewoon doen! Maar als je het echt niet durft inderdaad gewoon je vriend laten doen! Tash en Citroen veel succes morgen met de FM's! Imke, hm lastige keuze....je moet voor jezelf nagaan of je die 5% verschil heel groot vindt zelf? En of je de tijd hebt om het zkh te doen die verder weg is.....en wat er al gezegd werd, misschien kun je het combineren?? Druuf yeah nieuwe ronde nieuwe kansen! Zet em op meid!
@ marleneke, je hormoonschema is zoals die van ivf! Pittig zeg! Ik heb zelf ook vaak blauwe plekken en bloed ongeveer de helft van de keren! Mijn mannetje zet mijn spuiten want ik kan het niet zo goed en doordat ik dan twijvel met spuiten doet het meer pijn. Terwijl als hij het doet ik het niet erg vind! Liefs
@ all, hier zo richting VUmc heb om 11.00 uitgebreidde echo. Als deze goed is mag ik volgende ronde aan de pil! Laat me later vandaag weer horen! Liefs en knuffel voor iedereen!
@ Imke: Ik zou zeker ook voor de hoogste slagingskans gaan. Hoewel je wel moet bedenken dat niet alle percentages het zelfde worden berekend, dt is wel een beetje sneaky. Misschien is bijvoorbeeld hun percentage miskramen weer veel hoger, maar dat rekenen ze dan toch bij zwangerschappen. Dus ik zou, als je dat wilt weten, even bij allebei vragen hoe die percentages tot stand zijn gekomen. Of het incl. miskramen is berekend of dat het echt om succesvolle zwangerschappen gaat. Alleen dan kun je een eerlijke keuze maken denk ik. En buiten alles: Ga voor het ziekenhuis/ de instelling waar jij je het beste bij voelt. Ook al is het 3 uur rijden. Dat is dan wel lastig (wij moeten ook steeds ruim 1 uur rijden en dat is dan idd ook zonder files als we geluk hebben). Volg je hart, dan is je keuze altijd goed! @ Marleneke: Volgens mij heb je ook mensen van de apotheek/ het lab die thuis kunnen komen spuiten bij je. Anders mag je het misschien in het lab laten doen? Probeer je ook te ontspannen, dat is makkelijker gezegd dan gedaan, maar denk aan iets superfijns. En als 't echt niet gaat, gewoon iemand charteren die dat wel wil doen. @ Esther en Citroenvlinder: Thanx! Ik ga ma. bellen als ik nog niets gehoord heb. Citroen, kan me goed voorstellen dat je naar Dtsl. bent gegaan!! @Druuf: Ik duim weer voor je meis!! Liefs, Elvi
Meiden, nog geen groen licht helaas. Ze willen toch nog verder kijken naar het bloedverlies! Zag klein poliepje in mijn baarmoederslijm maar zou normaal niets moeten uitmaken. Ze gaan nu mijn dossier bespreken en wellicht toch nog een kijkoperatie! Liefs
He gatsie Es!! Dat is wel ff een behoorlijke domper! Wanneer krijg je nou te horen hoe het verder gaat? En als ze een kijkoperatie willen doen (wat ik echt niet hoop voor je meid!) kunnen ze dat dan op korte termijn plannen? Bah.. Vind't erg lullig voor je! @hier: Vanmorgen fm. Er zijn 7 follikels geteld. Had eigenlijk meer gehoopt, maar we hebben er tenslotte maar 1 nodig.. Misschien is het niet weinig hoor, maar zo voelt het wel ff.. Hopelijk zijn het wel hele goeie dan. Volgens zwager ben ik alvast aan het krenten, haha. Das dan wel weer grappig om er zo naar te kijken! Liefs
Heej Lieve Esther, oh jekkes Meis, wat een tegenvaller dan toch weer he! Wanneer hoor je meer? Ik ga voor je duimen dat de poliep gewoon vanzelf weg gaat en dat je ook helemaal geen operatie nodigt hebt! Denk aan je meis!! Liefs, Elvi
Esther: dat viel wel even tegen zeker? Ben benieuwd wanneer je meer te horen krijgt. Hoop dat je je er niet te vervelend door voelt. Tash: mooi 7 eicellen. Wie weet worden het er nog meer!!! Wanneer mag je weer voor echo??? Hier gister de Gonal-f gespoten, dit ging prima. Nu doorgaan tot volgende week en dan afwachten hoeveel eicellen er zullen groeien. Vannacht werd ik wel even badend in het zweet werken. Vast een bijwerking van de Gonal-f!!!
Ik wordt besproken op de IVF vergadering maar er was even twijvel of deze aanstaande maandag wel is (i.v.m. vakantie) en anders volgende week maandag. Daarna wordt ik gebeld of ik een kijkoperatie krijg of niet. Dus nog even wachten. Straks wordt ik gebeld waneer mijn belafspraak is. En de poliep was heel klein hoor en heeft er waarschijnlijk altijd al gezeten. Normaal zouden ze er niets mee doen, maar aangezien dit de enige afwijking is die ze heeft kunnen vinden willen ze wellicht toch een kijkoperatie doen om te zien waardoor ik nou altijd bloedverlies heb. De poliep verder zou volgens hun niet de oorzaak moeten zijn, maar toch zekerheid boven alles.