Wie begint er ook met IUI/IVF deel 2

Discussion in 'MMM clubs' started by Esther1983, Oct 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    @ Tash, 7 zijn er nog niet zo heel veel, maar er kunnen er nog makkelijk bijkomen toch??? Wanneer moet je weer heen?

Liefs

2. Imke22

Imke22 Fanatiek lid

Jul 28, 2011
    1,462
    0
    0
    Oude Pekela
    Ze maken het niet in drankvorm, omdat een injectie veel beter wordt opgenomen!

Even over het injecteren; jullie gebruiken een klein naaldje en moeten loodrecht injecteren neem ik aan?

Qua prikinstructies kan ik je aanraden in je buik te injecteren, maar dit doe je ook al. Injecteer je wel elke x op een andere plek? Bijv. vandaag links van je navel en dan morgen rechts?

Ook het vloeistof erg langzaam inspuiten helpt pijn en blauw plekken tegen te gaan.

Je verteld ook dat je iets bloedde. Toen je jezelf geinjecteerd hebt, heb je de naald wel iets opgezogen om te kijken of je niet in een bloedvat zat?

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Liefs!

3. Imke22

Imke22 Fanatiek lid

Jul 28, 2011
    1,462
    0
    0
    Oude Pekela
    Ach, wat jammer! Nog weer langer wachten.. Laten we hopen dat je gauw je kijkoperatie hebt en dan echt kunt beginnen aan de behandeling.. Ik duim voor je!

4. Imke22

Imke22 Fanatiek lid

Jul 28, 2011
    1,462
    0
    0
    Oude Pekela
    Misschien komen er nog meer bij, of kan dat niet? En zo is het ook, je hebt er maar 1 nodig! Daar gaan we voor of niet? wanneer heb je volgende fm? En wanneer heb je de punctie dan?

5. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    @ingeping, fijn dat de Gonalf goed ging! Ik zelf vind de gonal wel het fijnste hormoon kwa bijwerkingen ed. Hopelijk komen er een hoop hele mooie follikels!

@Elvi, hoe is het met jou meis?

6. Imke22

Imke22 Fanatiek lid

Jul 28, 2011
    1,462
    0
    0
    Oude Pekela
    Wat van meid! Heel veel geluk!

7. Imke22

Imke22 Fanatiek lid

Jul 28, 2011
    1,462
    0
    0
    Oude Pekela
    Hoi dames!

Wij zijn er overuit!

Ik heb de afspraak van 31-10 bevestigd bij het UMCG. We hebben allebei daar een goed gevoel over..

En ieder ziekenhuis berekent op een andere manier haar slagingskans. Hier heb ik nog naar gevraagt.

Bedankt voor jullie advies!

Kus.

8. Grotebabywens

Grotebabywens Fanatiek lid

Jul 18, 2011
    2,238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Esther, hmm, gaat matig. Ik voel nu al m'n ongi aankomen. Pijn in baarmoeder en erg moe en duizelig. Dat hoort er allemaal bij steeds. A.s. ma. waarsch. weer eerste tekenen, maar nu misschien dus wel al eerder. Ach nou ja, we wachten het maar weer mooi af he, meer kunnen we toch niet doen. Maar ik denk dat 't eraan komt. Had ook niet anders verwacht, maar als 't nu al begint is het wel weer snel. Stom gedoe ook. Eind okt. HSG en start hormonen half nov. en dan eens kijken of 't daarna wel wil. Liefs, Elvi

9. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    Fijn dat jullie je keuze gemaakt hebben! Als jullie je daar beide het best bij voelen moet je dat zeker doen! Spannend! Nu wachten!

10. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    Balen meis! HSG is altijd in de 2de cyclus week toch?? In ieder geval in ons ziekenhuis zodat ze 100% zeker wisten dat je niet zwanger bent! Daarna wel 3 maanden extra vruchtbaar he! Dus dat is fijn!!

Knuffel!

11. Grotebabywens

Jul 18, 2011
    2,238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm, vreemd dan toch he? Misschien is dat dan wel gewoon iets wat jij hebt, waarvoor geen oorzaak is maar wat dan ook geen kwaad kan. Ik duim echt keihard voor de mooiste en beste oplossing voor je! Liefs, Elvi

12. Grotebabywens

Jul 18, 2011
    2,238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja klopt, dus dat is dan nu weer even afwachten, want stond al gepland voor de 31ste, maar als ongi zo vroeg komt, klopt dat dus misschien niet meer. Even afwachten dus maar. Maar idd, dat je daarna dan een bepaalde periode extra vruchtbaar bent is wel even een cadeautje, zeker in combi met de hormonen die ik krijg. Een fijne boost! Liefs, Elvi

13. Grotebabywens

Jul 18, 2011
    2,238
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ All: Antwoord gyn op mijn vraag of ik ook Pregnyl mocht spuiten is nee. Het zou geen zin hebben, want: 'De timing met Pregnyl is zeker niet beter voor de bevruchtingskans maar meestal wordt dit gedaan omdat de testen niet werken.'
    Is dit waar meiden? Vreemd antwoord wel een beetje, toch? Liefs, Elvi

14. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

Aug 27, 2009
    1,441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    #154 Ingeping, Oct 14, 2011
    Last edited: Oct 14, 2011
    Imke: fijn dat jullie eruit zijn. Jullie moeten je gevoel volgen. Die percentages zijn overal anders, maar uiteindelijk hebben ze allemaal hetzelfde doel.

Grotebabywens: balen dat je het idee hebt dat je ongi komt. Zegt niet altijd wat, maar wij kennen ons lichaam ondertussen zo goed dat je precies weet wat er gebeuren gaat. Straks dus de HSG. Heb ik ook gehad, dan komt alles mooi in beeld.

Marleneke: ik probeer met spuiten altijd gemakkelijk te zitten en extra bewust je buik te ontspannen. Buik een buikplooi en dan erin prikken. Vloeistof rustig inspuiten. Ik maak altijd een rondje om me navel heen. Je moet er even aan wennen, maar dat komt wel. Heb er ook moeite mee gehad in het begin, maar nu helemaal niet meer. Spuit nu alweer
    ruim twee weken decapeptyl en vanaf gister ook de Gonal-f er nog bij. Het komt wel goed. En als het idd niet lukt een ander het laten doen. Ik
    doe het liever zelf!!! Succes.......

Esther: balen meis nog niet aan de pil. Maar laat ze het eerst maar eens uitzoeken. Wie weet wat er naar boven komt.

15. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

Aug 27, 2009
    1,441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Vind het een vreemd antwoord hoor. Ze zeggen dus dat de meeste zkh het gebruiken omdat ovulatietesten niet werken??? Zover ik weet is dat de pregnyl ervoor zorgt dat zeker weten je eisprong plaats vind. Ze maken echo's tot ze de beste afmeting hebben en dan mag je de pregnyl zetten voor dat steuntje in de rug ivm de daadwerkelijke IUI!!! Wil je niet teveel aan de twijfel brengen hoor, maar beetje simpel antwoord in mijn ogen. Hier kun je toch niks mee!!!

16. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

Apr 14, 2011
    2,134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    @Marleneke.. Meid welkom hier.. Wat spuiten betreft.. Je moet pats in 1 x doordrukken dan doet ie echt het minst zeer en wat dat bloeden betreft, dat had ik zo vaak.. Haar Vaatje denk ik. Dan doet het ook net iets meer zeer.
    @Es'.. Balen meis.. Laat ze maar wat vinden dan kunnen ze het ook oplossen. Misschien heb je dan geen eens IVF nodig...
    @ grotebbwens.. Vaag verhaal hoor over die pregnyl. Mij is verteld dat je die spuit zet om het eitje gecontroleerd te laten springen.
    @imke.. IVF bied zeker mooie kansen kijk maar naar mij:) I've been there...

17. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    @ all, mijn arts belde net dat ze vergeten was dat ze met vakantie is volgende week... dus maandag de 25ste bel afspraak en dan krijg ik te horen of ik nog een kijkoperatie krijg.... en we wachten weer.... pfff ik ben een heel ongeduldig typje ;)

Liefs

18. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

Apr 14, 2011
    2,134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Jee Es' ik snap je volledig irri zeg.. Bha

19. Grotebabywens

Jul 18, 2011
    2,238
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Queen en @Ing: Ja, vreemd he. Wat moet ik daar nu weer mee. Nou goed, kan haar niet verplichten het te geven, haha, kon 't maar!

@ Es: Tjee, nou het is ook wel een gebed zonder eind zo he! Je moet gewoon je hele komende week helemaal vol plannen met leuke dingen, dan gaat de tijd wat sneller! Liefs, Elvi

20. Druufke

Druufke Fanatiek lid

Mar 18, 2010
    1,288
    0
    0
    Assistent bedrijfsleidster
    Venlo
    @ Marlenke: Balen meis dat je er zoveel last mee hebt......hopelijk kan je mannetje het dan voor je doen!

@ Tash: ik weet niet wat standaard is voor ivf maar ja 7......je hoeft er maar eentje te hebben inderdaad, kunnen er wel nog bijkomen? Successssss

@ grotebabywens: hmmmm vreemde conclusie van de gyn lijkt me....welke testen zouden niet werken? Ovu testen?? Ik weet niet beter dat ik altijd pregnyll moet spuiten om het eitje binnen de 36 uur te laten springen........Ik heb het zelfs een keer gehad dat mijn eitje te groot was en dus al op springen stond! Toen moest ik een ovutest doen en als die positief was, dan moest ik terug voor de iui zonder pregnyll. Dus wij moesten die ene keer van het zh zelfs vertrouwen op de ovutesten! Maar ja zo werkt elk ziekenhuis anders zoals je ziet!!

Nou dames ik ga snel the voice kijken!!!
    Fijn weekend allemaal!!!

Share This Page