Idd Es zou grappig zijn gelijk op te gaan. Ben benieuwd hoe het zal verlopen. Je hebt natuurlijk nu die punctie niet enzo, dus weet niet of je dan wat vlotter aan de beurt bent of niet. En waarvoor de keuze eiceldonatie? Onderzoek, vrijwillig??
Vrijwillig! Je krijgt 1 gesprek dat niets voorsteld en mag je dan als je bloedresultaten enzo niet te oud zijn meteen starten, wij zaten ongeveer gelijk bij de eerste dus ook bij jou zullen ze nog wel geldig zijn @Elvi, ze vriezen de eitjes los in. Ik moey eerst 6 maanden na de punctie opnieuw bloed laten prikken om te checken op hiv hierna mogen ze ze gebruiken! Ik doneer ze aan de eicelbank, zij beslissen.
Nee de gyn in Kortrijk gaf ons geen andere opties daarom dat ik eens wil gaan horen in Gent of ze daar mss wel eerst willen kijken of er nog TESE mogelijk is. Zaad werd er ingevroren, maar doordat de oncologe gezegd had dat de chemo geen probleem zou zijn voor de vruchtbaarheid hebben we dat na een jaar laten vernietigen. Manlief is wel weer kerngezond nu hoor. Hey Ing ja jou ken ik nog. Hoe gaat het en met de kleine?
Nou mevrouw was weer eigenwijs helaas....nog steeds ligt ze met haar benen over haar gezicht. Weer een half uur bezig geweest om haar te laten draaien....maar toen draaide ze met haar gezicht naar binnen. En toen lukte het echt niet meer. Dus moeten we maar geduld hebben .....12 weken nog hihi
Hey debby, hier hadden we ook zo een eigenwijsje hoor. Lag steeds met ze armen en benen idd ook voor ze gezicht. Hij wilde niet begluurt worden hihi.... Geniet nog van je zwangerschap, want voor je het weet is ze er!
Nou Yaraah jullie hebben in ieder geval geen makkelijke tijd achter de rug...fijn dat je man weer gezond is nu. Hier gaat alles goed. Kleine man is alweer 15 mnd en groeit als kool. Loopt als een trein en is een blij mannetje. Ke erg met hem lachen. Vind alles buiten nu erg interessant, vooral de grote vrachtwagens of vuilniswagen. Dol enthousiast word ie als ie die ziet. Verder is Lingo een van ze favoriete programmas hahahaha.....van ons niet zo, maar de intro en het enthousiasme als er een woord goed is vind ie prachtig en doet volop mee. Klappen en geluiden maken....geweldig genieten hoor!!
Aaahh Debs, jammer Meis!! Maar toch idd een heel mooi plaatje hoor!! Ze houdt gewoon niet van pottekijkers, verlegen Meiske!! . 12 weken gaan zooooo snel om Deb!! Hier toch besloten deze ronde geen tp te doen ivm slaapproblemen sinds bijna drie weken nu van dochtertje (en dus ook van ons)!! Zijn daardoor toch ook weer onzeker geworden over een tweede kindje want met dochter zo vaak, lang en heftig ziek en met de zware reflux in 't begin is het echt enorm vaak bikkelen voor ons, natuurlijk ook leuk en mooi maar echt wel enorm zwaar!! Dikke kus, Elvi
Ik ben er ook opzich wel blij mee hoor. We kregen ook te horen dat ze veel haar heeft...gelukkig want ik was bijna kaal toen ik werd geboren (blond he) dus ik krijg steeds meer het gevoel dat er toch wel wat Indisch bloed in zal zitten Nog 6 weken werken ongeveer en dan begint me verlof door me bekken. Dus idd ook daardoor zal het sneller gaan die 12 weken. Wanneer gingen jullie alles wassen en het bedje opmaken? En klopt het dat je in het begin de aerosleep niet mag gebruiken? Elvis....ik denk dat jullie voor jezelf alles het beste kunnen inschatten. Zo te horen kunnen jullie goed praten samen en dan komt het echt wel goed. Welke keuze je ook maakt. Ingeping...wat heerlijk lijkt me dat als die kleintjes alles gaan ontdekken en leren kennen. Essie....hoe gaat het met de hormoontjes? Heb je er last van?
Ik heb 6 weken voor de uitgerekende datum gewassen en opgemaakt! Enne aerosleep heb ik niet. Hormonen nog geen last van liefs
Debs, de aerosleep doen veel kraamhulpen altijd extreem moeilijk over maar je moet ze juist direct gebruiken!! Geen probleem hoor, deden wij ook helemaal direct en voelde zo fijn!! Sommigen zeggen dat heet kruikwater (als de kruik zou lekken) dan in de aerosleep zou blijven staan en dat zou dan extra gevaarlijk zijn. Ik heb het extreem uitgebreid getest en dit is zeker niet het geval, sterker nog, het bleek beter weg te lopen dan in gewoon hoeslaken e.d.!! Kleertjes wassen en zo deed ik ook al extreem vroeg hoor, ik wilde gewoon alles perse klaar hebben en vond 't ook superfijn tussen alle babyspulletjes te kullekonten, zeg maar!! Dikke kus, Elvi
P.s., na wassen en opmaken bedje deed ik er plastic/ vuilniszak omheen tegen stof (anders blijf je zo bezig he)!! Dikke kus, Elvi
Ja ze moeten gewoon niet moeilijk doen....daar ben ik op zo'n moment beter in thnx voor de plastic tip daar had ik nog niet over nagedacht. Nou aangezien ik 6 weken voor mijn beval datum met verlof ga, dacht ik het dan allemaal te dien. Maar denk niet dat ik me kan gaan inhouden hihi. ik heb er zin in!!!! Maar ik ben ook wel bang om mama te worden, hadden jullie dat ook? Je afvragen of je het allemaal wel aankunt, alles goed zal doen. Zo raar die twijfel. ..
Ja Deb, die twijfels horen er helemaal bij hoor!! Het is ook zo'n grote verantwoordelijkheid ineens he!! Best eng maar het gaat allemaal redelijk vanzelf en met wat hulp van buitenaf soms!! Gewoon lekker altijd je (mama)gevoel volgen dan doe je het altijd goed hoor!! Dikke kus, Elvi
Zo herkenbaar Debby die onzekere gevoelens, maar het komt goed. Je groeit er helemaal in. Als je kleintje er is, is het van jouw en dan ben je verliefd en regglt de natuur dat je een super mama gevoel ontwikkeld en gewoon een goeie mama gaat wezen. Ik twijfelde zelfs voor ik zwanger was nog of ik het wel wilde of aan kon....en dan twijfel je weer of je de bevalling wel kan (nou dat kan een vrouw zeker) en dan twijfel je weer of je alles wel goed doet ( je moeder gevoel leid je wel, dus al met al. Het komt helemaal goed!!! En met spulletjes in orde maken, kon der niet meer wachten. Vrij snel dus klaar voor de start 😉
Het onzekere gevoel blijf je altijd wel houden. Eerst de bevalling, dan alles wat nieuw is en je moet doen, maar je groeit er zo snel in en je moeder gevoelens die heb je gewoon. Ik moet wel zeggen dat ik de eerste 3 maanden vreselijk vond met alle krampjes, je staat zo machteloos en ik heb nooit geweten dat baby's dat hadden. Je hoort altijd alleen maar de positieve verhalen en nooit dat ze zoooo veel huilen. achteraf kijk ik erop terug en denk ik, het was zo voorbij maar destijds heb ik alles geprobeerd aan middeltjes, voeding enzo om het maar te verminderen. Als ik nu vriendinnen hoor dat ze weer alles speciale flessen ed. gehaald hebben denk ik er weer aan terug Maar gewoon heerlijk veel knuffelen met die kleine straks. Moederliefde worden ze het allerrustigste van! Maar het is ook echt genieten hoor! Geniet nu nog maar even van je rust Vanmorgen fm gehad! Had er rechts 10 en links 5 maar allen nog klein, donderdag terug. BMS was al 9,5. Echt bizar hoe dat veranderd is na mijn zwangerschap. Het is met de IUI nooit dikker geweest dan 7. Met de IVF 1x 10,5 en toen was ik zwanger. Laatste echo vorige maand was het ook al 15. WAUW dat geeft een goed gevoel voor mijn eigen cryo straks!!
Esther je bent nu aan het stimuleren voor die eiceldonaties toch? En krijg je deze cyclus ook je cryo's poging dan of een andere keer??
Nee, mijn eigen cryo meld ik me na deze cyclus voor aan. Gezien het zo druk is, is de kans groot dat ik toch niet meteen mag maar dat het volgende maand pas wordt. Ik heb vermoedelijk maandag de punctie en dan 2 weken later ongi. Dan zal ik me half november ongeveer aanmelden. Hopelijk heb ik dan die maand anders hald december poging. liefs
Sow netjes hoor Es! Zitten ze nog niet te drukken? Bms is idd dik joh....mijne is ook jooit boven de 9 uitgekomen. Maar je lichaam lijkt het zwanger worden nu wel beter te begrijpen. Thnx voor jullie lieve woorden! En thank god dat ik jullie heb