Wie begint er ook met IUI/IVF?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door babyborn, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Quinty79

Quinty79 Actief lid

4 nov 2010
    207
    0
    0
    Bij ons is het ziekenhuis is het max. 3 follikels boven een bepaald aantal mm. Succes

2. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    Sas, ik had de vorige keer ook 4 eitjes, tussen de 13 en 16mm.. maar daar zijn er 2 van overgebleven!
    Ik hoop voor je dat er 2 afhaken of doen ze ook geen iui met 3 eitjes in jou ziekenhuis???
    Komt niet vaak voor hoor dat ze allemaal doorgroeien (heb er ook veel over gelezen toen ik in het zelfde schuitje zat ;))
    Ik zelf had wel meer pijn in mn liezen toen ze er alle 4 nog zaten.. met eispong van 2 eitjes ook gevoeliger!!

3. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Ladies,
    Dank voor jullie steun. Vanavond begin ik weer met prikken, de echo vandaag was rustig dus ik ben er klaar voor. Ik heb er zowaar weer redelijk zin in.
    De laborante had vandaag tijd voor een praatje toen ik de voorlopige IUI bij haar inplande. Ze zei dat ze in het zh vaak bij het overstappen van medicijn weer een piekje krijgen van vrouwen die dan ineens wel zwanger worden. Dat deed me wel goed.
    Wel een gedoe om nu iedere avond zelf te mengen. Steeds op hetzelfde tijdstip. Ik twijfel tussen vroeg in de avond en net voor het slapengaan. Ik vind het irritant om net voor het slapengaan nog voor apotheker te moeten spelen, dan zie ik er tegenop dat er nog een klusje moet gebeuren. Maar vroeg op de avond betekent last met etentjes buiten de deur, sport etc. Gelukkig heb ik tot nu toe altijd een korte cyclus dus kan ik wel ongeveer een week vooruit kijken was handig uitkomt deze cyclus.

4. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Ik heb zonet voor het eerst de menopur gemengd en gespoten. Ging op zich prima. Ik zag alleen in de bijsluiter aan dat je moet spuiten in been of bil. Ik heb mijn buik gedaan, daar zit lekker veel vet :). Zou dat kwaad kunnen, dat het bijvoorbeeld te dichtbij de baarmoeder is? De GonalF prikte ik ook altijd in mijn buik en dat was mij toe geadviseerd. Waar prikken de andere dames die Menopur gebruik(t)en :(?
    En er stond ook dat je de naald er ongeveer de helft tot driekwart in moet prikken, dan een stukje zeg maar het pompje moet terughalen om te zien of er bloed in de spuit komt want dan ben je te ver. Dat is toch geen doen? Ik kan niet aan dat ding trekken met één hand terwijl ik met de andere de buikplooi vastheb! En: als je spuit beweeg je de naald vanzelf ook weer dieper naar binnen. Ik kan me niet voorstellen dat dat werkt :( :$ . Dus ik heb gewoon de naald erin gejast en langzaam gespoten en gekeken of de naald er niet helemaal in verdween. Deed geen pijn dus het is denk ik okee gegaan :D.

5. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    Hai kanshebber, goed nieuws van de piek, maakt je toch wat vrolijker! Ik moest van het ziekenhuis iedere avond om 21.00 prikken met de gonal f. Wat een gedoe allemaal met de menopur zeg! Denk dat ik eerst weer prikinstructie vraag daarvoor als ik het zo lees. Is deze minder pijnlijk dan de pregnyll spuit? Nou we gaan voor je duimen! Welke gynaecoloog heb jij? Ik heb dokter boks! Liefs

6. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Hoi Esther,
    ik mocht detijd van de Gonal F zelf bepalen als het maar iedere dag niet meer dan een half uur speling had. En in de bijsluiter bij Menopur stond dat je het de eerste keer zou moeten doen onder begeleiding. Zag ik dus gisteravond toen ik moest prikken.
    Ik vind het geen pijn doen, maar ik heb ook van de pregnylprik geen pijn (ik doen het super langzaam). Ik heb nu bij de Menopur ook iets minder vloeistof in de spuit genomen dan het hele flesje. Volgens mij kan dat wel omdat deze vloeistof genoeg was om eventueel 3 doses poeder bij te doen en ik hoef er maar één.
    Ik heb trouwens dokter Paping. Maar ik heb haar maar drie of vier keer gesproken in inmiddels anderhalf jaar (waarvan twee keer telefonisch consult) dus het voelt niet echt alsof ik een eigen arts heb.

7. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Ik heb trouwens net een instructiefilmpje bekeken voor Menopur en daar injecteren ze in de buik. En zeggen ze dat de naald er helemaal in moet. Het zal dus wel niet zoveel uitmaken.
    Ben ik weer gerustgesteld.

8. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    @ Blade en Sportmama
    Het is nu rond jullie NOD... hoe gaat het?:(

@ Genesis
    Zeg, als je zwanger bent hoor je toch dodelijk vermoeid te zijn en niet klaarwakker midden in de nacht? :D

9. ukk

ukk Actief lid

19 jan 2011
    264
    0
    0
    verkoopmedewerker kledingzaak
    hoi meiden,

vandaag de eerste iui gehad!
    de hele nacht geen oog dicht gehad door de zenuwen.
    het zaad van mijn man was de vorige keer 3 miljoen beweeglijke cellen
    nu waren dat er 17 miljoen:O dat was echt super om te horen en een heel verschil! alles viel allemaal mee het inspuiten deed geen pijn, na die tijd moest ik nog een kwartiertje blijven liggen en nu......
    .......is het wachten...dat worden 2 LANGE weken hahaha.....

kanshebber: ik heb ook menopur gespoten en die naald moest er helemaal in en ik kon gewoon spuiten hoefde niks terug te trekken.
    ik heb prikinstructie gehad in het ziekenhuis. ik spoot het ook in mijn buik.
    succes!!!

fijn weekend iedereen!:D

10. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Ukk, dank. Nu weet ik zeker dat ik kan doorgaan zoals ik het gisteren met de Menopur deed.
    Succes nu met wachten, mooie 'score'!

11. Blade

Blade Lid

27 nov 2010
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    Euh...ik weet eigenlijk niet zo goed hoe het gaat. Maandag is mijn NOD, maar ik zou ook zomaar morgen aan de beurt kunnen zijn hoor. Ik ben ineens het vertrouwen in de IUI weer helemaal kwijt.
    Omdat ik dus al bijna 2 weken met die trekkende buik loop heb ik toch net maar eens zo'n goedkoop Kruidvat testje geprobeerd. Dat had ik natuurlijk beter niet kunnen doen; een 2e streepje was natuurlijk in geen velden of wegen te bekennen.
    Ik ben dus al helemaal in de ongesteldheidsstemming, grrrr:x Vanavond hebben we een etentje bij vrienden en het lijkt ineens weer zo nutteloos om van de wijntjes af te blijven....

12. sportmama

sportmama Actief lid

7 mrt 2010
    432
    0
    0
    administratief
    Gelderland
    Hier ook ongesteld na een cyclus van 23 dagen!!!
    A.s maandag uitgangsecho + vragenvuur in het ziekenhuis....
    Sorry meiden maar ben voorlopig weer even weg van zp:) Ik probeer om de 2 daagjes even te komen lezen. Ik hoop dat jullie rondes deze keer meer geluk brengen!

13. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    O Sportmama, wat jammer!
    Was deze cyclus veel korter dan anders? Ik heb door de hormonen ook een kortere cyclus dan anders, 22-23 dagen en zonder hormonen 23-27 dagen. Ik race dan ook door mijn pogingen heen. Ben benieuwd of de Menopur tot een andere cyclus (en beter resultaat :D) leidt.

14. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Lijstje, vul je aan?

Kanshebber, 1e kindje, IUI4 NOD ca. 12 februari

15. Quinty79

Quinty79 Actief lid

4 nov 2010
    207
    0
    0
    Hééé wat klote sportmama. Sterkte weer en stel al je vragen maar aan de gynaecoloog. Ik schijf ze meestal op. Ik heb er soms ook zoveel hihi. Mijn cyclus is ook een stuk korter geworden.

16. Quinty79

Quinty79 Actief lid

4 nov 2010
    207
    0
    0
    Quinty, 1e kindje IUI5 NOD ca. 28 januari

17. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    Aah sportmama, klote voor je!!! Je had ook een goede hoop het ditkeer met buikkrampen.. Had ik de laatste keer ook in nu TRAP IK ER NIET MEER IN!!! grrrr

Uk, fijn dat je iui goed is gegaan en wat een goede score 20milj!! Nu heeeel lang wachten idd.. succes!

Blade, balen dat je test nega was..:( daarom test ik nooit voor nod, zo heb je nu al een kutgevoel terwijl de ongi nog moet komen... sterkte meid!!!

Kanshebber, wat een gedoe zeg met die spuit!
    Met dat bloed checken lijkt me ook nix! Het liefst kijk ik helemaal niet als de naald erin gaat, laatstaan nog even prutsen met die spuit!
    Gelukkig viel het mee!

Over me zelf heb ik niets te melden! Morgen nog een weekje tot nod..

Fijne avond meiden!

Laraxx, 1e kindje IUI5 NOD ca 30 januari

18. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland

Esther1983 , eerste kindje IUI 1 NOD ca 30 januari

19. Butterfly6

Butterfly6 Actief lid

18 jan 2011
    147
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo allemaal,

@Hier: nu....ik heb een redelijk rustig weekendje gehad...vrijdag avond maar eerst eens de verjaardag van de vader van mijn vriendin....die had ons allemaal uitgenodigd....was echt heel gezellig...kreeg wel eens de vraag waarom ik niet lekker mee deed drinken....duhhh...hahahha....maar goed....
    Zaterdag was ook weinig te doen, lekker bij mn vriendin bankhangen, met de hondjes wandelen en een beetje de hut opruimen
    Zondag telefoon verkocht en mijn mannetje mijn nieuwe gehaald :D:D...helemaal heppie de peppie.....lekker ook gegeten bij mn ouders en toen maar nog ff wasjes gedraaid.
    Al met al een lekker weekend....
    Enige wat me wel dwars zat is dat ik niet goed slaap en nog soms last had van een trekkend gevoel in mijn onderbuik....
    Gister nacht eindelijk dan lekker geslapen, maar wel pas om half 2 in slaap kunnen vallen en weer wakker om 7uur...op naar het werk....
    En zo kabbelen we maar voort he......woensdag is eigenlijk de NOD.... en met de minuut word ik nerveuzer....pffff...wie houdt dat vol.....;)

Esther1983 , eerste kindje IUI 1 NOD ca 30 januari
    Butterfly6, 1e kindje IUI1 NOD ca. 26-28 januari

20. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    spannend butterfly!!