Wie begint er ook met IUI/IVF?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by babyborn, Jul 29, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Butterfly6

Butterfly6 Actief lid

Jan 18, 2011
    147
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel Mniekie......Ik hoop het voor jullie allemaal.....:D

2. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    Gefeliciteerd Butterfly! Wat goed zeg! De eerste IUI was dit toch??

Nou ik ben net weer terug van mijn eerste echo, alles was mooi schoon dus ik mocht weer beginnen! Mijn BMS was nu 0,3mm en geen cyctes! Als deze ronde net zo kort is gaan we even op gesprek bij onze gynacoloog want dat is natuurlijk niet de bedoeling!

Liefs

3. Butterfly6

Butterfly6 Actief lid

Jan 18, 2011
    147
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel Esther......:D...was inderdaad de eerste IUI!

4. Genesis

Genesis Bekend lid

Jul 19, 2010
    638
    0
    0
    fiancieel adviseur
    Butterfly VAN HARTE!!!!!! :D Ik had al zo'n vermoeden omdat je (gelukkig) niet ongi was geworden ;)

Geniet van je zwangerschap meid!

5. Butterfly6

Butterfly6 Actief lid

Jan 18, 2011
    147
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel Genesis! ;):D

6. moon0810

moon0810 Actief lid

Feb 2, 2009
    323
    0
    0
    Winterswijk
    @Butterlfy, Meis van harte gefeliciteerd!!! Geniet ervan!

xxx

7. Butterfly6

Butterfly6 Actief lid

Jan 18, 2011
    147
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel Moon! :D

8. moon0810

moon0810 Actief lid

Feb 2, 2009
    323
    0
    0
    Winterswijk
    @kanshebber, ik weet precies hoe je je voelt. Soms gedraag ik me echt als een bitch. Maar ik heb gewoon geen zin in al die verhalen. En als ze een beetje nadenken dan zouden ze dat moeten begrijpen. Ga het wel een beetje uit te weg..

@all, wij hebben vanmorgen de 5e IUI gehad. Was deze keer niet echt fijn. Pffff dat gefriemel 's morgens aan je lijf blehhhh..
    Maar goed, de zwemmers waren in grote getalen aanwezig en waren ook nog eens bewegelijk. Was er een beetje bang voor aangezien m'n vriend ziek is geweest en dat heeft meteen invloed op het zaad.

Maar de gyn was erg enthousiast en het zag er allemaal perfect uit. Heb nu een enorme druk op m'n buik, maar verder voel ik me prima. Alleen die 2 wachtweken...zucht..

Allemaal fijn weekend!

xx

9. sas31

sas31 Actief lid

Jun 17, 2009
    424
    0
    0
    verzorgster bij de thuiszorg
    doetinchem
    Butterfly van harte gefeliciteerd meid wat fijn voor jullie geniet ervan:)

10. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    @ Butterfly: gefeliciteerd! Wauw, de eerste keer... Geniet er maar van.

@ All: gisteren had ik de fm-meting en mocht ik dus gelijk 's avonds pregnyl zetten. Maar 's middags had ik flink buikpijn en er was ook geen vruchtbaar slijm meer te zien bij het afvegen. Dus ik was bang dat de eisprong al spontaan geweest was. 's Avonds natuurlijk wel pregnyl gezet, en vanochtend een extra afspraak gepland voor een fm.
    Ik weet dat de meeste echoscopistes daar niet blij mee zijn, maar ik wilde zeker weten dat de IUI niet voor niets zou zijn, we hebben tenslotte maar zes pogingen!
    De echoscopiste was echt pissig... Wat vond ik dat naar. Ik moest bijna huilen van ellende. Ze zei dat de behandeling niet zou veranderen ongeacht de uitslag. Ik liet me niet overbluffen en zei dat dat stom zou zijn omdat het nu meer dan 24 uur voor de IUI was dus dat een IUI geen enkele zin meer zou hebben als de eisprong al geweest was. Maar die vrouw bleef superonaardig. Ik voelde me zo verdrietig: ik kom toch niet voor mijn lol een extra keer langs? Ik zou ook willen dat het allemaal anders was...

Maar goed. De uitslag was in orde, het ei zat er nog. Morgen dus op voor IUI4. Ik hoop dat deze soepeler verloopt dan de vorige, want die was echt heel onprettig. Net zoals deze keer bij Moon vermoed ik. Ik moest 's middags echt bijkomen in bed, terwijl ik de eerste twee IUI's gewoon mijn gang kon gaan de rest van de dag.

11. Blade

Blade Lid

Nov 27, 2010
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Butterfly; gefeliciteerd meid! Ben stiekum best wel heel erg jaloers hoor! Maar het is je gegund en geniet ervan!

@Kanshebber; ben je in je eentje naar de fm-meting gegaan? Moet je niet meer doen hoor, dan komen die vervelende situaties zo hard aan. Ben blij voor je dat het eitje er nog zit, dus heel veel succes morgen.

Ik heb trouwens deze ronde erg veel moeite met de teleurstelling dat de IUI alweer niet gelukt was. Waarom dat nu ineens zo veel heftiger aankomt begrijp ik niet zo goed. Misschien dacht ik toch dat het zou lukken dit keer??

12. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

Jun 16, 2009
    2,218
    419
    83
    WHIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE butterfly wat een goed nieuws!!!!!!!!!!!! Hoe voel je je?? (behalve helemaal happy natuurlijk) hihi heb je al 'kwaaltjes'??

Kanshebber, bah wat een naar mens zeg... zij kunne lekker makkelijk praten!! Beetje medeleven mag ook wel pfff.... goed dat je doorgezet hebt! Nu weet je waar je aan toe bent...
    Succes morgen!!!!!!!!!

@alll wordt nu wel weer spannend, maandag mn nod... zie er wel een beetje tegenop dat ik gewoon moet werken en als ik daar ongi wordt ik me heeeeeel k*t voel.. :(

13. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    @ Blade: ik ga altijd naar alle metingen en IUI's alleen. Ik vind het niet nodig dat mijn partner meegaat; hij zet mij wel af omdat het op de route naar zijn werk ligt. Maar vandaag was het misschien wel fijn geweest. En misschien gaat hij morgen bij de IUI mee omdat het op zaterdag is.

@ Blade en Laraxx: ja, de ene keer komt het harder aan dan de andere keer. Weet ook niet altijd waar dat door komt. En mijn IUI's zijn gelukkig nog nooit beëindigd op mijn werk. Dat vrees ik voor deze keer wel, dat lijkt me idd ook erg naar. Ik probeer me maar niets in te beelden, want eigenlijk vertrouw ik niet meer op de IUI en zie ik het als een noodzakelijke stap om naar IVF door te stromen (waar ik ook erg tegenop zie).

14. ukk

ukk Actief lid

Jan 19, 2011
    264
    0
    0
    verkoopmedewerker kledingzaak
    butterfly GEFELICITEERD!!! TOP:D
    hoe voel je je nu? lekker van genieten meid!
    ben echt blij voor jullie de eerste keer das echt super!
    fijn weekend! ( weekend kan vast niet beter haha)

liefs

15. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Zo. Kansman zit in de auto om zijn potje in te leveren. Over een paar uur ben ik aan de beurt. Het was (weer) een klein drama gisteren en vannacht. Hij was gisteravond ineens overstuur: "De druk wordt iedere keer hoger? Is het het wel waard? En nu vraag ik ook nog of hij zijn koffie en alcohol verder wil beperken, hoe lang en wat levert dat op? We hebben al zoveel pech, dus we krijgen vast ook nog - áls we een kind mogen krijgen - een gehandicapt kind... Moeten we wel doorgaan?"
    En hij begon er weer over dat het zijn schuld is. Vannacht heeft werd hij schreeuwend wakker en heeft hij hard gehuild.

Ik weet natuurlijk dat wij vrouwen het best zwaar hebben met alle hormonen, prikken, zhbezoeken en behandelingen. Hij hoeft maar één keer per cyclus. Maar die ene keer is geen kwestie van ondergaan, maar van 'presteren'. En dat maakt de druk wel heel groot.

Het is niet anders. Soms is de ene, soms is de andere de sterkere binnen de relatie. Kansman probeert het zoveel mogelijk uit zijn hoofd te zetten en kan mij dan steunen, maar soms barst de bom. En ik probeer zo min mogelijk verdrietig te zijn waar hij bij is en probeer er niet iedere dag over te praten, om zijn schuldgevoel niet aan te wakkeren. Want hij voelt zich schuldig omdat zijn sperma niet okee is. En we voelen ons beiden machteloos omdat dit buiten onze macht ligt.

Dus ben ik vanochtend maar gelijk met hem opgestaan en heb ik de autoruiten gekrabt terwijl ik de auto voorverwamde. En dan zo maar een lekker ontbijtje halen voor als hij weer thuis is om een uur of negen. En vanaf vanmiddag... begint het wachten weer! Wie weet...

16. babyborn

babyborn Bekend lid

May 31, 2010
    677
    0
    0
    Helaas afgekeurd dus nu huismama
    Beverwijk
    Hey meiden,

Positief blijven hoor komt zeker weten goed met jullie.
    Succes allemaal meiden ik hou jullie in de gaten.
    Dikke knuffel voor jullie meiden.

Hebben jullie het bericht gelezen dat er een condoleance is geopend voor Jelisa ik ken haar niet persoonlijk maar is toch vreselijk wat erg geen woorden voor zeg ik heb berichtje erop gezet misschien kunnen jullie dit ook doen meiden daar moet je toch niet aan denken.:(:(

Babyborn....

17. babyborn

babyborn Bekend lid

May 31, 2010
    677
    0
    0
    Helaas afgekeurd dus nu huismama
    Beverwijk
  18. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    @ kanshebber, wij hadden gister ook al zo'n sago mens bij de echo in de ochtend! Het is jou lichaam hoor en jou keuzes daar hebben zij maar naar te luisteren! Hoop dat de iui goed gegaan is vanmiddag

19. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    @ Esther: Dank voor je steun. Je kent ze daar ook... sommige zijn aardig en andere geven je juist helemaal niet het gevoel dat ze er iets van begrijpen. Bij de vorige cyclus heb ik ook een extra echo gevraagd omdat ik (net als iedereen hier volgens mij) twijfelde of mijn eisprong na de eisprong idd netjes op tijd zou springen. De dame die toen mijn echo deed zei dat ik altijd terug mocht komen voor een extra echo als ik ergens onzeker over was. Dat was dus duidelijk een andere filosofie dan die van de dame van gisteren.

@ All: IUI vanochtend verliep goed. 5,8 mln, niet zo hoog maar zou genoeg kunnen zijn. En geen toeters en bellen bij het inbrengen dus voelde ik er weinig van. Vanmiddag even geslapen en zowaar geen krampen nu. Het lijkt erop dat de combi menopur+pregnyl bij mij beter valt dan gonalF+pregnyl.
    En nu maar wachten!

20. ukk

ukk Actief lid

Jan 19, 2011
    264
    0
    0
    verkoopmedewerker kledingzaak
    kanshebber: succes meid ik duim voor je! nu is het wachten weer begonnen.....het is voor de man ook niet altijd even makkelijk, dat heb ik met de mijne ook die voelt zich ook schuldig omdat hij een te laag percentage heeft, maar het is wel verbeterd nadat hij minder alcohol drinkt en wijde boxers draagt en hij slikt ook foliumzuur tabletjes dat is ook goed voor mannen met een verminderde zaadkwaliteit ik weet niet of het allemaal helpt, maar de vorige keer was het 3 miljoen en onze iui vorige week 17 dus dat was een behoorlijk verschil. maar goed je hebt er maar 1 nodig!!! succes meid en fijn weekend!;)

liefs

Share This Page