Jeetje Lara, je houdt ons wel in spanning! En Mniekie, ik heb zelf nog nooit positief getest met ovulatiestrips dus ben blij dat ik ze nu niet hoef te gebruiken. Mijn follikels groeien razendsnel, op cd10 zit ik vaak op 1,9 dus mag ik dan meteen aan de pregnyl. Ik heb later begrepen, dat ik misschien meer kans had gehad als ik twee keer per dag had getest. Dat werkt bij een vriendin van mij wel, dan heeft ze één keer per cyclus een licht streepje. Zij neemt volgens mij een bakje mee naar kantoor waar ze de strip in doet na het plassen en dan checkt ze dat na een paar minuten als ze weer op haar plek zit.
Vanacht om 4 uur is het pas doorgekomen!! :x:x:x 2 dagen te laat dus terwijl ik normaal (doordat ik weet wanneer mn eisprong is) precies optijd ben... grrrrrrrrrrr Bah! Ik had me er helemaal ingesteld dat het dit keer niet goed zou gaan dus ging er ook vanuit dat ik maandag gewoon ongi zou worden... Nix aan de hand... maar dan komt het niet... en krijg je toch weer hoop!!!! En zo wordt je weer keihard van die wolk afgeduwd.... Denk toch echt dat IVF werkelijkheid gaat worden..
Hey meid, Wat verschrikkelijk k**** weer zeg ik zat het met goede moed te volgen ik denk yes ze is zwanger potver weer niet heel veel sterkte meid en een hele dikke knuffel van die ouwe babyborn muts voor jouw. Wat ga je doen nog 1 IUI of heb je zoiets nu door naar de IVF ik hoop voor je dat je heel gauw zwanger bent het is gewoon heel oneerlijk allemaal. Digi knuf van babyborn.....
Ach lara, wat jammer nou weer! Zelfs twee dagen te laat, lees ik. Probeer dan maar nuchter te blijven! Jakkie, ivf komt bij jou nu ook dicht bij. Heel veel succes meid! @butterfly: gefeliciteerd! Was het je eerste iui? Super. Dames, het is dus mogelijk! @de rest: veel succes allemaal met jullie behandelingen! Ik kom waarschijnlijk in maart/april ook weer meeschrijven hier, dan gaan we weer verder met iui's. Maar: dan wil ik hier niemand meer zien van jullie hoor, dan zijn jullie allemaal weg hier en overgestapt naar het zwanger-zijn forum! ZO! Da's geregeld dan.....
lara: wat balen meid! ik kan het me helemaal indenken, het is logisch dat je stiekem toch hoop krijgt al het uitblijft en dan dit!!! echt kl*te voor je meiss. koppie op ook al is dat makkelijker gezegt dan gedaan! ik zit nu ook nog op mijn NOD te wachten vrijdag als het goed is, ik voel zoveel!!! maar ik weet niet wat ik moet denken vertrouw eigenlijk totaal niet meer op mn lichaam! heb vaak steken en kramp onderin mijn buik maar dan ook op 1 plek aan de rechterkant en heb zulke gevoelige borsten, maar ja ik wil er niet op hopen de 1e keer is TE mooi om waar te zijn...... ik laat het wel weten opver hoe en wat, maar het is allemaal zo onzeker, jullie weten precies hoe dat is.... succes meiden met wachten en lara koppie op ik zal voor je duimen meiss!
Lief dat jullie allemaal zo meeleven! Murphy, afgesproken! Alleen als ik jou daar ook zie... Babyborn, ik heb nog 1 iui... daarna IVF! Mag daar zelf niet in beslissen geloof ik, zo doen ze het in mijn ziekenhuis.. Volgensmij is de wachttijd voor IVF 2/3 maanden dus dat zal dan in juni zijn denk ik! En in die 'rust' maanden kan ik me gewone leventje weer oppakken, klinkt gek maar de mmm beheerst momenteel mn hele leven! Ook niet goed maarja, tis moeilijk om er niet mee bezig te zijn.. Ukk, spannend, inderdaad probeer maar niet te veel hoop te hebben.. Ik zag gister een documentaire op een belgische zender, dat ging over een jonge man (ongeveer 27jaar) hij was ongeneeslijk ziek, botkanker.. Ze lieten zien dat de dokter kwam (euthanasie) en hij afscheid nam van iedereen (tranen!) mn broer was bij ons en zegt "moet je dit zien?!" ik zeg ja! Zo werd ik weer met beide benen op de grond gezet en stond er bij stil dat er dus mensen zijn die het zoveel zwaarder hebben... Ik zit te klagen terwijl die jongen gewoon dood gaat en afscheid moet nemen van zijn familie, zijn hele leven.. Ik heb alles wat mn hartje begeert, behalve een kind.. En dat komt er vast en zeker, zoniet van onszelf dan wel op een andere manier! Zijn boodschap naar iedereen was om te leven en te genieten! En niet te veel stil te staan bij wat je niet hebt, maar meer met wat je wel hebt! Geniet van een glas cola, van een hamburgen zei hij.. *slik* Ik denk inderdaad, kop op! Dat heeft me wel heel erg geholpen hoor, soms heb ik zoiets even nodig...
@ Lara, ja inderdaad er zijn mensen die het zwaarder hebben! Maar je mag ook zo af en toe eens verdrietig zijn! Het is niet niets deze MMM. Liefs
@Laraxx, wat balen zeg! Wel heel herkenbaar, bij mij kwam de menstruatie afgelopen keer ook wat later en dan krijg je inderdaad tegen beter weten in weer een beetje hoop. En inderdaad best wel eens goed om door zo'n documentaire weer je eigen situatie te kunnen relativeren. Hoewel je je eigen zorgen ook weer niet moet wegcijferen hoor! Kop op meis!
Dag dames, Ik hoop dat ik er ook bij mag komen....ik begin over 3 weken met prikken. Onze eerste IVF. Klinkt misschien gek om te zeggen maar ik kan niet wachten. Groetjes
Hoi Laraxx, Ik ben niet meer zo veel op zp. Toch wel erg hard als je iedere keer weer ongi wordt. Het wend nooit hé. Onze droom lijkt steeds verder weg. Ik wilde stoppen met de iui tot april. Maar me vriend heeft me weer zo gesteund dat we toch nog even door gaan tot de ivf. Gaan jullie het nu ook over ivf hebben? Klote hé meis. 7 februari hebben we het intake gesprek. Ik kan niet wachten. Maar ook weer heel bang. Sterkte weer meis. Kom af en toe nog kijken.
Welkom 1 en 1 is 7! Spannend de ivf! Hopelijk brengt het jullie een mooie zwangerschap! @ quinty, fijn dat je mannetje je zo goed steund! Vol goede moed nog de laatste IUI tjes doen en wellicht is de ivf dan wel helemaal niet meer nodig! Ik duim! @ hier, alweer op cd 8! morgen een follikelmeting eens zien wat ze deze ronde doen! Volgende week wordt een drukke week voor me! Ik speel in een musicalvereniging en 1x per jaar treden we 2 avonden op in een schouwburg voor 750 man per avond. Erg leuk en spannend, zo heb ik wat afleiding de hele week Liefs
Quinty: fijn dat je mannetje je zo steunt en dat je nu nog even doorgaat tot de ivf. Ik hoop dat het uiteindelijk niet meer nodig is ivf... Eshter: fijn dat je volgende week veel afleiding hebt Hier nog geen positieve ovu test. Ik denk zelf dat het pas morgen of in het weekend zal zijn.
Quinty, ik moet morgen eerst weer een echo om te kijken of alle eitjes wel weg zijn en geen cystes zijn geworden... Ze gaan het pas over ivf hebben als IUI6 ook mislukt is.. Krijg dan eerst weer een gesprek met mn gyn (die ik al een jaar niet gezien heb) en dan hoe en wat nu verder.. Waarschijnlijk dan in juni starten met IVF (willen eind mei nog op vakantie).. Tjeee nooit gedacht dat ik dit ga meemaken..
Dank je wel Esther 1983 erg lief van je. Wij zijn in 2010 begonnen en na 2 IUI's werd er vrij snel gezegd d at we beter over konden gaan naar IVF......we hebben toen een pauze genomen ongeveer een jaar en beginnen nu lekker. We zijn er dit keer helemaal klaar voor.... Ik had een vraagje er is ons gevraagd of we 1 of 2 willen terug plaatsen. Ze willen lierver dat je 1 kiest om een meerlingzwangerschap te voorkomen. Maar als je toch vragen.....Hebben sommige van jullie hier al ervaring mee. Ciao
Volgens mij is niemand hier met ivf bezig, iedereen nog met IUI, maar een vriendin van mij loopt in het VU amsterdam voor ivf en daar doen ze er maar max 1 per terugplaatsing. Is er bij jullie iets waardoor het niet lukt? of ook onbegrepen? Liefs
heej wat zie ik? butterfly zwanger? van harte! geniet er van! ik keek weer even bij mijn oude forum maar ik ken de helft van de mensen niet meer haha! Allemaal nieuwe mensen. Heel veel succes allen........
1en1 welkom! Tja, volgende maand zullen een aantal van ons als het tegenzit de 6e IUI hebben gehad en dan naar IVF overstappen. Ik ook, want ik ben de speed-IUI-er van dit topic met een cyclus van een dag of 22 (hoewel, Esther, jij was ook snel!). Dus je bent nu nog even de enige IVF-er. @ Allemaal Mijn 4e IUI is nu weer zo'n zes dagen geleden. Afentoe heb ik wel buikpijn maar minder dan de vorige keren. Dus ben ik er iets minder mee bezig dan de vorige keren. Maar aan de andere kant probeer ik me nog meer aan leefregels te houden: niets wat ook maar in de verste verte vruchtafdrijvend kan zijn komt er bij mij in. In dat is eigenlijk ook wel vermoeiend... Helemaal omdat het heus wel weer voor niets zal zijn. Maar ja, ik wil er toch alles aan gedaan hebben...
Oh had dat niet echt door maar goed om te weten. Dacht dat jullie de overgang van IUI naar IVF al hadden gemaakt. Maar ik blijf toch liever hier. Het wordt allemaal opeens zo technisch en gespannen in die IVF/ICSI forums. Ik begin toch pas over 3 weken met prikken al met al duurt het 2 maanden bij elkaar. Liefs
goedemorgen meiden! vandaag is mijn NOD. vannacht zoveel pijn gehad dat ik de halve nacht wakker heb gelegen. dit heb ik nog nooit mee gemaakt. ben bang dat ik vandaag dan ook ongesteld ga worden......het is afwachten...... hoe is het met jullie....? fijn weekend! liefs