Wie begint er ook met IUI/IVF?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by babyborn, Jul 29, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mniekie

Mniekie Actief lid

Oct 27, 2010
    147
    0
    16
    Brabant
    Zo, we zijn weer thuis en het is gelukt. Het duurde wel eventjes voor de arts het slangetje in mijn baarmoeder had (was ook niet erg prettig, maar mijzelf maar voor gehouden: het is voor een goed doel :D).

Nu is het dus wachten....

2. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    Fijn dat het erop zit ! Nu maar wachten...en wachten....en wachten haha verschikkelijk he ;)

We duimen!

3. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    @ Blade: alles goed gegaan?

@ Mniekie: ter geruststelling, de IUI kan volgende keer best een stuk prettiger verlopen hoor! Bij mij was de derde behoorlijk onprettig maar de andere drie waren een eitje.

@ Esther: na de race-ronde van vorige cyclus doe jij het dus wat kalmer aan deze keer. Ben benieuwd hoe je ei(tjes) er over een paar dagen voor staan!

@ All: buikpijn neemt sinds een aantal uren toe. Dus de menstruatie komt langzaam dichterbij, vrees ik. We wachten het maar af, je weet maar nooit. Ik mag pas zaterdag testen van mijzelf, dan is het 14 dagen geleden. Maar voorgaande keren werd ik al dagen daarvoor ongi.

4. Blade

Blade Lid

Nov 27, 2010
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier alles goed gegaan vandaag! Was de prettigste IUI tot nu toe. Had dezelfde arts als vorige keer en zij is echt heel lief. Ze heeft een goede pep-talk gehouden, haha. En ze liet me 10 minuutjes langer liggen. Normaal laten ze je daar gelijk weer opstaan.
    En vriendlief was ook blij, want hij heeft z'n zaadjesrecord gebroken geloof ik (43 milj.)
    In de loop van de middag wel wat buikpijn gekregen, dus nu lekker languit op de bank, voor de tv en laptop op schoot.

Mniekie; bij mij was de eerste keer best heel vervelend (en pijnlijk). Verschilt echt per keer, zoals Kanshebber ook al zei.

Vanavond op de terugweg langs een dodelijk ongeval gereden. Best naar en ook onwerkelijk. Zelf ben je op zo'n dag heel erg met nieuw leven bezig en ergens langs de weg zie je ineens een body-bag met een beëindigd leven liggen. Brrr...

5. ukk

ukk Actief lid

Jan 19, 2011
    264
    0
    0
    verkoopmedewerker kledingzaak
    @ Blade en Mniekie: mooi dat alles goed is gegaan meiden! nu is het afwachten!!! ik duim voor jullie!

@all ik was vandaag met mijn man in alkmaar en toen ik daar naar de wc ging om mn tampon te verschonen ( sorry voor de details ) hing er volgens mij een vruchtzakje aan. ik weet het bijna zeker dit had ik nog nooit gezien en het was ook echt een zakje met een soort staartje eraan.....

heeft iemand hier ervaring mee...? sorry hiervoor, maar ben toch benieuwd dan ga je toch denken van.....heb donderdag op vrijdag zo'n ongelofelijk veel pijn gehad dat het dus een miskraam is geweest in plaats van ongi

6. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Jeetje Blade, zo'n ongeluk zet je wel weer even met beide benen op de grond hè?

Hoi Ukk, ik heb ook ooit (voor de IUI's) zo'n ervaring gehad: tijdens het douchen begon - vele dagen eerder dan anders - mijn ongi en er kwam een flubber mee. Ik weet ook niet wat het anders was dan iets wat met een vmk te maken zou hebben. Maar andere andere kant, krijg je volgens mij in zo'n vroeg stadium nog geen vruchtzakje. Wel kan je bms door de hormonen veel dikker zijn en daardoor ook met meer 'klodders' eruit komen. En door de hormonen kan je ook echt veel pijn krijgen bij de menstruatie.
    Maar: een vmk komt vaak voor, dus dat zou ook best kunnen. Mijn arts zei laatst dat ze vroeger na iedere IUI bloed lieten testen. Dan zagen ze vaak dat er wel degelijk een bevruchting was geweest terwijl daarna gewoon op tijd de ongi doorzette.

7. ukk

ukk Actief lid

Jan 19, 2011
    264
    0
    0
    het is allemaal wat vaag idd ik weet ook niet precies wat het is, maar omdat het echt een zakje was en geen bloedstolsel begon het mij aan het denken te zetten, maar goed ik bel morgen het ziekenhuis wel even, want moet toch ook nog mijn nieuwe hormonen hebben voor deze ronde. maar in ieder geval bedankt meid!

ik hoop dat er geen ongi voor je komt! succes nog even met de laatste loodjes.

8. Blade

Blade Lid

Nov 27, 2010
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ukk, waar jij het over hebt is volgens mij gewoon baarmoederslijm wat loskomt omdat er geen vruchtje heeft ingenesteld. Misschien dat door gebruik van de hormonen je wat dikker slijm hebt en er daardoor dus ook meer loskomt dan je gewend bent?

9. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    @ Kanshebber, neeeee joh ongi pijntjes schijnen hetzelfde tevoelen als het begin van een zwangerschap! Dus nu niet zo negatief! Hup kop op!

@ Mniekie en Blade, fijn dat alles goed gegaan is.

@ Ukk, denk ook dat het komt doordat je dikker baarmoederslijm hebt.

10. moon0810

moon0810 Actief lid

Feb 2, 2009
    323
    0
    0
    Winterswijk
    @Kanshebber, idd kop op!! We zitten in het zelfde schuitje, bij mij is het a.s. vrijdag 2 weken na de IUI. Ik word normaal altijd 2 dagen daarna ongi. Maar deze keer moeten we echt hoop houden!! Geen bloed is moed!!

xxx

11. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

Jun 16, 2009
    2,218
    419
    83
    hmm ukk appart zeg.. heb je het bewaard?
    Anders zou je het kunnen laten zien aan de gyn!

12. ukk

ukk Actief lid

Jan 19, 2011
    264
    0
    0
    @lara nee heb het niet bewaard....we waren een dagje weg in alkmaar en om dan het de heletijd bij me te houden vond k niet zo fijn....voor mn gevoel maar ja later dacht ik van had ik het toch maar mee genomen nou ja mn man heeft het wel gezien en die zag ook dat het echt een zakje was....

heb vannochtend ook het ziekenhuis gebeld en die zeggen dat het best kan oom zo in het begin dan is er al een vruchtzakje te zien alleen is er geen vruchtje in te zien....maar het was wel een begin van een mogelijke zwangerschap......

maar we gaan vol goede moet op naar de 2 IUI en hopen dat dit goed gaat!

hoe is het met jou?

13. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

Jan 14, 2009
    12,710
    2
    38
    Hoi meiden!

Ik weet niet of dit een 'besloten' clubje is voor IUI'ers, of komen er hier nog steeds nieuwe meiden bij?

Wij staan namelijk sinds december op de wachtlijst voor IUI en ik heb net gebeld om de intake te plannen. Er is dus nu wat concreets in zicht!

Houden jullie een lijstje oid bij van successen/mislukkingen??

14. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

Jun 16, 2009
    2,218
    419
    83
    #2234 Laraxx, Feb 8, 2011
    Last edited: Feb 8, 2011
    Heitje, nee hoor dit is geen besloten clubje.. kom gezellig meekletsen!
    Dit is het lijstje tot nu toe...

Butterfly zwanger 1e IUI!
    Genesis zwanger 1e IUI!
    Laraxx- 26jaar - eerste kindje - IUInr.6 rond 16-02
    Kanshebber - 31jaar - eerste kindje - IUI4 NOD ca. 10-02
    ukk - 21 jaar - eerste kindje - IUI2 NOD ca. 02-03
    Moon0810 - 29 jaar - eerste kindje - IUI nr. 4 - NOD ca 13-02
    Mniekie - 33 jaar - eerste kindje - IUI nr 1 07-02
    Esther - 27 jaar - eerste kindje - IUI nr 2 ...onbekend wanneer.

15. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

Jan 14, 2009
    12,710
    2
    38
    Dank je Laraxx!

Fijn dat ik mee mag kletsen, ik zal me bij deze even voorstellen:

Ik ben dus Heitje ;) 27 jaar, woon samen met mijn vriend, die is 28 jaar. We hebben 2 schatten van katten :D

We zijn nu 2 jaar actief bezig om zwanger te worden, zonder echt resultaat. Tot nu toe heb ik 3x licht posi getest maar altijd weer rond NOD of vlak erna ongi geworden...
    Alles is gecontroleerd, zaadonderzoek is redelijk (niet perfect maar ook niet heel slecht), HSG leek in eerste instantie niet goed maar bleek uiteindelijk een verkrampte eileider te zijn.
    Tijdens een kijkoperatie bleek ik hele lichte endometriose te hebben, maar volgens de gyn niet belemmerend voor het zwanger worden.
    Nu dus 28 feb een intake voor IUI en naar verwachting in de 3e week van maart onze eerste poging!

Er kletsen hier dus 8 meiden mee?
    Leuk te lezen dat er al 2 zwanger zijn van een eerste poging zeg!!

16. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

Jan 14, 2009
    12,710
    2
    38
    Butterfly zwanger 1e IUI!
    Genesis zwanger 1e IUI!
    Laraxx- 26jaar - eerste kindje - IUInr.6 rond 16-02
    Kanshebber - 31jaar - eerste kindje - IUI4 NOD ca. 10-02
    ukk - 21 jaar - eerste kindje - IUI2 NOD ca. 02-03
    Moon0810 - 29 jaar - eerste kindje - IUI nr. 4 - NOD ca 13-02
    Mniekie - 33 jaar - eerste kindje - IUI nr 1 07-02
    Esther - 27 jaar - eerste kindje - IUI nr 2 ...onbekend wanneer
    Heitje - 27 jaar - eerste kindje - IUI nr 1 start ong. 3e week van maart

17. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

Jan 4, 2009
    4,106
    624
    113
    groningen
    *Breekt in*

Lieve Heitje, zag je ineens voorbij komen. Wil je heel veel succes en sterkte wensen in het komend traject. Hoop dat het gauw resultaat heeft.

Natuurlijk ook voor alle andere meiden hier heel veel succes;)

18. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

Jan 14, 2009
    12,710
    2
    38
    Hey Maris!
    Wat lief! Dank je wel meid! Jij alweer 18 weken, super!!

19. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    #2239 Kanshebber, Feb 8, 2011
    Last edited: Feb 8, 2011
    Hoi Heitje,
    Welkom! We zijn denk ik nog wel met iets meer dan acht. De ene komt alleen iets vaker dan de ander, en sommigen hebben even een paar maanden rust, en in de afgelopen maanden zijn er ook nog diverse anderen zwanger geraakt of juist gestopt met behandelingen. Het loopt hier af en aan!

Ha Moon: nog een paar dagen en dan kunnen we testen. Je weet maar nooit! Maar ik wil ook niet teveel hoop hebben na alle eerdere teleurstellingen...

@ All: vanaf vanavond tot denk ik donderdagochtend zou ik mijn ongi kunnen verwachten (tenzij mijn lf deze maand langer is dan de vorige keren). Stom he, ik weet van een paar maande geleden al niet meer helemaal of ik de dag van de IUI had meegerekend bij het tellen van mijn lf ;) Buikpijn is vandaag een paar keer vrij hevig geweest :( Au! Ik merk dat ik vandaag toch wel veel eraan moest denken...
    Als het mis is, slaan we weer een cyclus over omdat we volgend weekend weg zijn en ik daardoor geen fm of IUI kan hebben.

20. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

Jan 14, 2009
    12,710
    2
    38
    Begrijpelijk dat het hier af en aan gaat...je bent tenslotte geen jaren met IUI bezig ;)

Ik zie in je onderschrift Kanshebber dat je nu je 4e IUI hebt gehad. Hopelijk is het deze keer gelukt!!

Share This Page