@moon, wat vervelend om te horen meid......wel goed hoor dat jullie aan jezelf denken. op een gegeven moment is je grens even bereikt en is het heel goed dat jullie deze aangeven. Even een half jaartje weer tijd voor elkaar zodat jullie weer sterk staan aan de start van IVF. Want wat ik hier allemaal lees over IVF heb je dat echt wel nodig. Ik snap heel goed dat je eigenlijk niet wil wachten want elke maand is er een maar op een gegeven moment zijn andere dingen toch ook wel heel belangrijk...sterkte meid. Gr. Imke
@ Moon, dat is balen meid dat je ongi is gekomen! ik snap idd dat op een gegeven moment de maat vol is. elke keer hoop en dan word het je zo weer afgenomen. het lijkt me idd voor jullie beiden wel goed, dan kan je even alleen op elkaar focussen dat geeft denk ik toch ook weer wat meer ontspanning en dan ga je misschien in hoeverre dat mogelijk is dan ook wat relaxder de IVF in. succes meid!
@ moon wat balen! Neem even je tijd. Geniet van elkaar doe leuke dingen! Die ziekenhuisbezoeken vergen zoveel van je! @ all, ik ben blij dat ik nu even rust heb van het ziekenhuis, de afgelopen week was zo heftig druk. vrij, zat, ma, woe, don en zon in het ziekenhuis geweest! 5x FM en de laatste keer de IUI. Dat was echt teveel. Maar goed nu even 2 weekjes rust en ook geen schouwburg meer dus dat is heerlijk! Na de 3de ronde hebben wij zoiezo gesprek met de gynae en stappen we over op een nieuw hormoon maar dan hebben we ff een stop en gaan we heerlijk 2 weekjes op vakantie! Liefs
Hallo allemaal, Jeetje, wat een hoop nieuwe meiden hier, ik heb een tijdje niet meer geschreven en ik "ken" volgens mij bijna niemand meer.... In 2008 zijn we begonnen met de medische molen, na maanden geklungel met clomid en fostimon zijn we in 2010 begonnen met puregon. Eindelijk had ik een eispong! Na drie iui's hebben we vanaf november tot nu een rustpauze ingelast, omdat ik het echt niet meer zag zitten. Nu gaan we binnenkort weer beginnen en ik heb er echt weer zin in! Net met gyn. gebeld en volgende week woensdag ga ik langs voor een echo. Als alles er goed uitziet kan ik dan aan de Provera en dan Puregon spuiten maar weer! Tussendoor zijn we ook nog bezig met Pleegzorgcursus. Als we goedgekeurd worden en onze laatste iui's geen succes worden gaan we zorgen voor een pleegkindje. IVF zien we voorlopig niet echt zitten, kan altijd nog over een jaartje of zo. Maar met iui gaat het gewoon lukken! Dus: op naar iui nummer 4! *peptalk* Las dat veel meiden er niet meer in geloven, na een aantal iui's. Laten wij hier dan met z'n allen gaan bewijzen dat je ook met iui 4,5 of 6 zwanger kunt worden! ZO! (helpt 't al??)
Shit wat ontzettend balen zeg....en dat is nog zacht uitgedrukt geloof ik Begrijpelijk dat je het moeilijk vindt om een half jaar te 'wachten', maar het zwanger worden-circus doe je met zn tweetjes en allebei moet je de kracht hebben om ervoor te gaan. Jullie relatie is het belangrijkste en zo te lezen kunnen jullie wel wat tijd samen gebruiken. Wie weet zegt je vriend na een paar maanden dat ie er weer voor wil gaan...je kan je altijd alvast op de wachtlijst laten zetten voor IVF, of is er bij jullie geen wachtlijst? Knuffel voor jou en rustig aan he.
Esther, lekker vooruitzicht die vakantie! Waar gaan jullie heen? Murphy, ja goed zo...wat positieve energie is altijd welkom! Ik ben nog niet begonnen met IUI maar hier helpt het al wel hoor En natuurlijk kan je van IUI 4,5 of 6 nog zwanger raken...de kansen blijven 10% (gemiddeld) per ronde...dus uiteindelijk wordt de kans steeds groter dat het lukt! Zo moeten we maar denken toch...
Ha Murphy, welkom terug! Wie weet werkt het. En de pleegzorgcursus bevalt blijkbaar goed! Interessant, wij denken er ook over voor als het biologisch allemaal niet gaat lukken. Ah Moon... balen zeg! Heb jij alle vijf rondes tot nu toe achterelkaardoor gedaan? Dat is ook pittig. Ik had na de derde een verplichte rustpauze omdat ik een gesprek met de gyn moest laten inplannen en vervolgens was het Kerstperiode. Ik wilde door, haast-haast-haast net als jij, maar die gedwongen rust was eigenlijk heerlijk. Deze maand hebben wij ook rust, maar liever was ik deze keer doorgegaan. Alleen wilden we onszelf geen leuk weekendje ontzeggen en dan zat de iui nou eenmaal in de weg.
@moon: shit, weer een mislukte poging. Kost altijd weer een hoop energie (en de nodige traantjes) om jezelf weer op te peppen voor een volgende poging. Na al die iui's is een tijdje rust misschien ook wel lekker. Ik heb de afgelopen maanden echt wel kunnen afschakelen van het hele medische gebeuren en van de rust kunnen genieten, samen met mijn man. Sterkte meid! @kanshebber: ja, pleegzorgcursus bevalt uitstekend. Mijn man twijfelde van te voren nog een beetje, maar is nu helemaal om. Als eigen kindjes niet lukken gaat met iui, willen we heel graag gaan zorgen voor een pleegkindje. Dan eventueel later nog aan ivf beginnen. Tja, we zullen zien. Eerst maar weer eens gaan iui-en. Heb echt zin om al te beginnen, maar we gaan eerst nog verhuizen, dus moet ff goed timen met provera (ongi opwekken) en puregon enzo. Inseminatie na de verhuizing lijkt me wel handig.
@Moon; *knuffel* Kop op! @Heitje; wij zitten nog midden in IUI 5 maar krijgen na de 6e keer weer een evaluatiegesprek over 'hoe nu verder'. Vandaar dat ik al over nr 7 schreef dat die misschien wel met medicijnen zal zijn. @Murphy; goede spirit! Thanx! En natuurlijk veel succes met je IUI.
@all, bedankt voor jullie ontzettende lieve berichtjes en de peptalk (murphy ). Het geeft toch weer het extra steun wat mensen buiten de mmm je niet kunnen geven. En dit komt denk ik omdat ze het (toch) niet helemaal begrijpen, ook al doen ze hun best. @kanshebber/heitje, Wij hebben idd alle iui's achter elkaar aan gedaan. Ik ben gisteren weer begonnen met spuiten en a.s. vrijdag heb ik de eerste fm weer. We hopen ook een gesprek met onze gyn te plannen en ons wel aan te melden voor de wachtlijst in Nijmegen, maar wel met de paar maanden 'rust' ertussen. Ik weet ook wel dat het goed is, zeker voor onze relatie, maar toch blijft het gevoel 'tijd' knagen... Ik moet het gewoon laten rusten, ik weet het, en andere dingen gaan doen. @Esther, wat lekker 2 weekjes weg. Waar gaan jullie heen? Maar goed, we hebben nog 1 IUI te gaan. En om in de goede spirit te blijven van Murphy, we gaan ervoor!! Fijne dag allemaal!!
@ Moon ja gewoon er voor 100% voor gaan! Die laatste IUI moet gewoon lukken! Wij gaan lekker 2 weekjes naar Turkije. Maar heb ook nog 18 maart een weekendje Berlijn en 22 mei een weekendje Mallorca met me beste vriendinnetje en dan 25 juni ofzo lekker 2 weken naar Turkije! Heerlijke vooruitzichten met lekker wat afleiding @ all nog mensen op het wachtbank?? Ik ga vrijdag toch weer voor een FM, gezien ik vandaag toch echt zwaar ongesteld geworden ben met stukjes enzo (sorry voor de vieze praat) Wel 3 dagen na de IUI zoals ik al verwacht had aangezien ik al bloede bij de laatste FM (3 dagen voor de IUI) Er klopt gewoon iets niets in mijn lichaam en als ik dat aangeef, zeggen ze dat ze er niets aan kunnen doen dat ik zo'n dun baarmoederslijm heb en zo snel al bloed. Grrr soms is het zo irri. Bij de IUI zei ik dat ik al bloede en waarschijnlijk eerdaags de menstruatie door zou breken en toen zei ze : Dat kan niet! We gaan toch de IUI doen......
@ Moon 6e keer is scheepsrecht!!! @ Esther lekker meid even er tussen uit! even je gedachten op andere dingen zetten is ook wel fijn voor jezelf en je vriend. wel raar van die bloeding idd en ik begrijp dat je er moe van kan worden dat ze je in het ziekenhuis niet serieus nemen! jij kent je lichaam toch het best niet hun....maar ja wat doe je eraan....sommige artsen blijven bij hun eigen standpunt hoop dat er duidelijkheid komt!succes meid! ik ga zo naar het ziekenhuis voor de 2e FM, maar mn gevoel zegt dat het nog niet zo gegroeit is en mijn baarmoederslijm was ook niet zo heel dik de vorige keer en k moet zeggen normaal gesproken verlies ik zo rond eisprong ook wel slijm maar nu haast niks...?! nou ja het is afwachten misschien zit ik er wel helemaal naast! hoop ik!!!
Succes met de FM! Vorige keer had je er 2 toch?? Hopelijk zijn ze toch wat doorgegroeid! En Slijm krijg ik altijd na de pregnyll op de dag van de eisprong! Gebruikt je ook pregnyll??
@ Esther ja ik gebruik ook pregnyll idd, die moet ik vanavond spuiten. er was er nu een van 19 dus vrijdag hebben we de 2e IUI! hopen dat deze ronde gaat lukken!!! en dan...die ellendige wachtweken...haha Alle meiden succes met alles!!! 2011 word ons jaar!!!
Esther1983 & heitjekarweitje: dank je wel voor het welkom! Ik ga met IUI beginnen, vanavond de eerste spuit zetten, doodeng maar spannend tegelijk. Mijn cyclus is tot op de dag nauwkeurig, echt waar! Hebben degene die al ervaring met IUI hebben last van bijwerkingen en zo ja, welke zijn dat? Maar even een hele andere vraag: hoe kan ik op deze site snel ons praatgroepje vinden? Er zijn er zo veel? En hoe komen jullie aan die leuke banners aan de onderkant. Heel veel succes allemaal!!
als je bovenaan kopje directe links ziet, dan staat eronder mijn berichten! Dan kun je laatste bericht aanklikken en kom je hieruit! Ik heb niet echt bijwerking, wat vermoeid en mijn regelmatige cyclus is nu van 28 dagen ineens veranderd. Maar goed ik heb gewoon een raar lichaam De pregnyll werd ik een beetje misselijk van. Spanned he de eerste ronde en jezelf prikken
Esther1983: thanks for de tip, ik heb het gevonden. Ik betrap mezelf erop dat ik er een beetje onzeker van wordt. Ik zit mezelf af te vragen zoals: dat naaldje aan die pen, wat een redelijk kort naaldje is, hoe diep moet ik die in mijn huid steken bijvoorbeeld. Ik ben eigenlijk best een bijdehande tante, dat is op dit moment ver te zoeken.... Maar wat je zegt, de gyn heeft tegen me gezegd: Je bent er eentje uit het boekje... Ja, ja, waarom moet ik dit dan ondergaan dacht ik? Maar ja, voordat ik daar ooit een antwoord op heb. Ik ga ervoor!!! Liefs.
@ Ukk Gek hè, dat je gevoel soms niet klopt. Dat slijm is bij met de hormonen ook minder dan normaal, maar na de Pregnyl komt het wel opzetten. Ik voel wel altijd hoe groot mijn ei ongeveer is, door de hormonen is steeds één van de eierstokken gevoelig. En het groeit bij mij in een noodtempo. @ Augustus: de prengylprik zelf vind ik geen probleem. Leg 'm wel een uurtje ervoor op kamertemperatuur en spuit héél langzaam. Ik voel er dan net zo weinig van als van de andere spuiten. Maar erna krijg ik meestal wel buikpijn. Niet heel erg hoor, een beetje zoals bij een lichte ongi. Bij mij houdt het zeker een week aan maar het belemmert mij niet echt. @ Esther: heb je de gyn gesproken of alleen de echoscopistes en assistentes? Mijn ervaring in ons (en jouw) zh is dat ze graag het protocol volgen en de gyn dus pas na de derde IUI inschakelen. De echoscopistes weten niet wat ze met uitzonderingen aanmoeten, zij mogen alleen beslissen over de hoeveelheid en timinig van hormonen en IUI's. Als je de gyn nog niet hebt gesproken, zou ik daar wel op aandringen.
Esther: ik vind het echt niet normaal dat het zkh over je ongi zegt dat het niet kan....alsof je daar iets mee opschiet! Misschien zijn er wel medicijnen voor om je LF te verlengen..ze kunnen zoveel tegenwoordig! Wel goed dat je vrijdag weer een FM krijgt, succes alvast! Ukk: hoe ging de FM vanmiddag? Hopelijk mooie eitjes! (of eentje?) Moon: natuurlijk is het moeilijk om rust te nemen...als je eenmaal iets wilt, wil je het zo snel mogelijk! En daarbij komt de tijd ook nog es om het hoekje kijken waardoor je alleen maar kan denken dat je die niet wilt verspillen! (althans, dat gevoel heb ik heel erg). Dus begrijpelijk dat je alle IUI's achter elkaar gedaan hebt! Blade: wil je niet bij de 6e IUI al gaan overleggen dan om die met hormonen te doen? Augustus: spannend hoor, de 1e spuit! Ik ga als ik naar deze site ga altijd eerst naar 'gebruikersinstellingen' (links boven) en dan zie je de onderwerpen waar je in meekletst meteen, dan hoef je niet zo te zoeken! De spuiten: nog geen ervaring mee....zijn het dezelfde soort spuiten als Fraxiparine? Die heb ik namelijk wel al vaak moeten zetten voorheen (ben meerdere keren aan mijn rug geopereerd en vanwege de bedrust moest ik Fraxiparine in mijn buik spuiten tegen trombose). Ik vond dat in het begin ook erg eng en had het zweet in mn handen. Maar het went. Ik hoop dat de spuiten waar jullie het over hebben erop lijken... Hier nog niet op het wachtbankje...straks weer een ovu-testje doen en vanavond weer klussen...onze laatste kans voor de IUI begint....
@ augustus, heb je geen prikinstucties gehad? Bij ons in het ziekenhuis kregen wij dat wel. De naald moest er bij ons helemaal in. Maar je voelt het niets van. Het is alleen zo onnatuurlijk om jezelf te prikken Af en toe heb ik een bloedvaatje te pakken en bloed het wat en krijg ik een blauwe plek. Maar niet zo erg hoor. De Pregnyll is inderdaad beter als je hem ff uit de koelkast haalt zoals kanshebber zegt. @kanshebber, ik heb inderdaad alleen maar de verpleegkundigen van de echo gesproken en mijn gynaecoloog niet. Ga vrijdag eens vragen of ik haar misschien kan spreken. Jij een rust maandje zie ik. Nog even en ik haal je in met mijn razend snelle rondes. Na deze ronde begin ik ook aan de menopur! Zie wel op tegen het mengen iedere avond! Helemaal omdat ik vorige ronde zo'n 10 avonden achter elkaar moest spuiten. @ Heitje, goed je best doen he misschien is de IUI dan wel helemaal niet nodig!