Hoi meiden, ben ik weer.. Moon van ontzettend kl*te zeg..... De teleurstelling wordt steeds weer groter he? Misschien is eventjes rust wel fijn en kun je je misschien al inschrijven voor IVF? Snap wel dat je zo snel mogelijk verder wilt... Ik leefde tot voor kort (5e iui) steeds na elke nod toe.. En dan duurt elke maand zooo lang.. Ik probeer nume nu in te stellen dat het dit jaar toch wel zou moeten gaan lukken, zoniet met iui dan wel met IVF.. en met deze gedachte is dit jaar niet ver weg! De jaren vliegen om dus dit jaar ook! Murphy, welkom terug! Ben je alweer zolang weg.... fijn dat je hebt genoten van de rust en kun je weer met frisse moed beginnen!! @all, gister onze laatste IUI gehad... we gingen er heen met weinig hoop en meer met de gedachte van 't moet maar, daarna ivf) en het intresseerde me ook niet meer zo wat de zaadscore was.... Komen we binnen zegt ze met een grote glimlach; nou een super score dit keer, meer dan 200mlj 70% Dit hebben we nog nooit gehad! Ook zat mn ei van 24 er nog en bsm was 9! Allemaal super goed... Dus tja zo krijg je wel weer hoop he.. Gister wel heel erg krampen gehad erna pffff... terwijl de eendebek zo gepiept was.. maar met het inspuiten kreeg ik dit keer al wat krampjes.. Mijn eitje zat links en ze wilde daarom naar links mikken haha dat heb ik nog nooit gehoord maar misschien wel logisch! 1 maart kan ik testen (op deze dag hebben mn vriend en ik precies 5 jaar...) dat zou toch mooi zijn....
Wauw Lara wat een mooie score en wat goed dat alles er zo mooi uit zag! Nu zou het toch goed moeten komen he! Ik doop het zo voor jullie! Wel verdiend na5 rondes mislukte IUI!
@Esther1983: ja, ik heb wel prikinstructies gehad. En wellicht hebben ze me dit verteld maar er kwam op dat moment zo vreselijk veel op me af dat me dit ontschoten is. Ben daarom erg blij met je advies! Ik haal de Pregnyll ook iets eerder uit de ijskast om op kamertemperatuur te komen. Ik laat je morgen weten hoe mijn eerste ervaring is geweest. Ik zal je eerlijk zeggen, het heeft me echt wel wat tijd gekost om me aan te melden bij deze site maar ik ben er nu al blij mee dat ik het gedaan heb. Het beste advies krijg je toch van iemand die hetzelfde meemaakt! Thanks again!
Ja das waar er komt zoveel op je af. Dat zeiden ze bij ons ook, het komt vaak genoeg voor dat mensen het vergeten, daarom mocht ik het zo vaak vragen als ik wilde. De eerste x hebben wij in het ziekenhuis samen met de verpleegkundige geprikt. Daar was ik wel blij mee want was ook nogal angstig! De eerste 5 dagen door mijn vriend en vriendinnen laten prikken omdat ik het zelf echt niet durfde. Ik vind het fijn hier om dingen die iedereen meemaakt te lezen, hier heeft iedereen hetzelfde meegemaakt en begrijpen het veel beter wat je doorgaat. Hoe hard vrienden en familie ook hun best doen, het valt niet aan ze uit te leggen hoe dit voelt. Succes vanavond met je eerste prik! Wat spuit je voor hormoon?
Klopt esther, ik kan het nooit zo goed hebben als mensen zeggen van 'vertrouw op de natuur het komt vast goed!' dan denk ik tja... stomme slome natuur
@lara: succes in je laatste iui wachtweken. Dit moet 'm gewoon gaan worden! @augustus: sterkte met prikken. Je zult zien dat het reuze meevalt. Voelt een beetje tegennatuurlijk om bij jezelf te doen, maar ach, alles went... @moon: fijn dat je je alweer iets beter voelt. Nu alweer aan het spuiten? Tjonge, wat gaat dat snel....ik moet eerst aan de provera en dan mag ik pas weer beginnen. Ik heb trouwens met mijn gyn. afgesproken dat ik deze ronde graag alles erop en eraan wil (hihi) dus ik wil een extra echo tussen de pregnylspuit en de inseminatie, omdat ik denk dat mijn eisprong vaak eerder is en dus de iui te laat plaatsvindt en ik wil graag utrogestanbolletjes na de iui tot aan mijn nod, omdat mijn progesteron de laatste pogingen twijfelachtig laag was. Is sowieso niet slecht voor de innesteling van een eventueel bevrucht eitje, het houdt het baarmoederslijmvlies dik. Ik mocht zelf aangeven wat mijn plan was, dus we laten zo min mogelijk aan het toeval over dit keer! Eventueel wilde ze nog het aantal iui's uitbreiden tot 8, maar ik weet niet of ik dit wel wil.
Wat goed murphy! Il wil ook zo'n ziekenhuis! Wil ook Utrogestan bolletjes namelijk! De eerste IUI na 8 dagen ongesteld en de tweede na 3 dagen ongesteld. Ten tijde van de IUI was mijn BMS 0,5 mm. Op zich kan het ook wel fijn zijn 2 extra kansen met de IUI, dan is de IVF nog wat verder weg! Waarvoor slik je provera eigenlijk? geen idee waar deze medicatie voor dient...
@esther: niet in alle ziekenhuizen zijn ze zo meegaand. Ik was eerst ook in een ander ziekenhuis waar ik me echt een nummer voelde (en ik ben misschien ook wel een hele vervelende patient...) maar ja, ik denk altijd maar, het is mijn lichaam en ik ben niet ziek of zo, dus ik wil graag zelf meebeslissen over wat er met mijn lichaam gaat gebeuren. Daar heeft mijn arts gelukkig begrip voor! Ik zou zeker vragen voor die bolletjes. Je kunt wel blijven iui-en, maar als je eitje geen tijd krijgt om in te nestelen, dan word je natuurlijk nooit zwanger! Gewoon een beetje doorzeuren, dan komt het helemaal goed! Twee extra kansen, ja is natuurlijk wel zo. Ik ga er diep over nadenken (o nee, ik ging zwanger worden bij iui 4,5 of 6 had ik besloten.....hihi) provera is om menstruatie op te wekken (ik heb pco en daardoor bijna nooit een eisprong van mezelf). Moet snel weg, vanavond weer pleegzorgcursus en ik moet nog ff iets te eten op tafel toveren voor mijn hubbie en mij!
@ Lara: mij is vorige keer verteld dat bij een grotere hoeveelheid je wat meer kramp kan hebben. Dat heeft te maken met het bijvocht; dat halen ze er zoveel mogelijk uit bij het opwerken maar niet helemaal. En dat hoort eigenlijk niet in je bm thuis, vandaar dat je krampt. Maar wat een prachtscore! En dat mikken: gek he dat ze dat niet altijd doen. Op zich klinkt het logisch, toch? De vorige keer bij mij moest ik van de assistente hoesten, dan ging de inseminatiespuit dieper in de bm. Zo'n kleine moeite! Van mijn zh mogen we ons tijdens IUI5 geloof ik aanmelden voor IVF, maar de VU zei helaas dat zij me pas na IUI6 inschrijven. @ heitje: ik ken de spuit die jij noemt maar het principe is volgens mij inderdaad vergelijkbaar. Het is meestal een soort prikpen. Naaldje voel je niet, als je maar niet te traag prikt en niet per ongeluk een bloedvaatje raakt. (En zelfs dan stelt het weinig voor.) De medicatie die je zelf mengt zet je met een losse spuit maar dat gaat ook makkelijk. @ Murphy: ik weet ook niet of ik voor extra IUI's zou gaan. Ergens denk ik dat als het zin had gehad, het vast al eens gelukt zou zijn. Tenzij natuurlijk uit deze laatste ronde blijkt dat je eisprong te vroeg is, dan heb je natuurlijk geen eerlijke kansen gehad tot nu toe dus zijn extra pogingen zinvol. @ Esther: ja, zorg dat je met de gyn spreekt voor je verder gaat! Bij mij zei de echoscopiste laatst dat ze me ook een IUI zou geven als bij een extra fm de dag ervoor al een eisprong zou zijn geweest. Dus meer dan 24 voor de IUI. Dat is dus totaal zinloos. Gelukkig zat mijn ei er nog tijdens die extra fm, maar anders was ik echt een flinke strijd aangegaan. Dat zou gewoon een zinloze IUI zijn geweest, die wel telt in de records. Ik heb trouwens in een eerder stadium het mailadres van mijn gyn ontfutseld en dat is al een paar keer van pas gekomen.
Jeetje dat is echt zinloos, ik begrijp niet waarom ze dat dan zouden doen! Zonde van je kansen! Ik waas erg te spreken over het ziekenhuis dat ik er net kwam, maar begin nu steeds meer te denken dat we toch nummertjes zijn pfff.
Hoi Esther, de slagingskansen zijn hoog maar soms vraag ik me af hoe dat komt. Ik vind ze niet op alle terreinen even verstandig. Maar in een topic elders op dit forum lees ik vooral positieve verhalen dus misschien zijn deze missers uitzonderingen. En zijn we nummers... nou ik geloof dat het erg van de behandelaar afhangt. Het zijn net echte mensen! Sommige zijn aardig en kundig, andere niet zo. Maar het is waar dat de behandelingen erg gestandaardiseerd zijn en als je afwijkt, is dat lastig. Ik heb vertrouwen in de gyn maar niet in iedereen eromheen werkt.
Dank je voor je uitleg Kanshebber! Murphy: wat goed dat je die bolletjes krijgt! Echt super dat je op je strepen gaat staan in je zkh, en groot gelijk, het is jouw lichaam! Laraxx: zo dat klinkt wel ideaal zeg, alsof het zo moet zijn! Ik hoop dat je op roze mag 1 maart!! Haha wat grappig dat er naar links gemikt werd...nou wie weet he Zijn de krampen nu wel helemaal weg? Esther: jajajaa natuurljik gaan we ons best doen! Heb al eggwhite en ovu-krampen dus vanavond staat een potje klussen op het program!
@all, het eerste bruin is hier gespot... Ik ben er niet erg verdrietig van. Ik wist het eigenlijk al en ik ben al een paar dagen zwaar verkouden en niet fit dus weinig goeds om zwanger te zijn/blijven. Einde oefening IUI's voor ons! Morgen (als de ongi is doorgezet)ga ik het ziekenhuis bellen of we meteen mogen starten met de IVF. Klinkt gek maar ik kan niet wachten! @laraxx, jeetje, topper, wat een mooie IUI poging weer! @Murphy, welcome back! De rust heeft je volgens mij goed gedaan. Wat een heerlijke positieve en bemoedigende woorden heb je toch altijd, hoop dat de toekomst ook jou veel goeds brengt! @rest van de meiden of op de wachtbank, of bezig met een nieuwe poging, good luck!
@ Lara, Super meid! logisch dat dat weer hoop geeft dat is echt een super score!!! hoop zo dat 1 maart er een positief teken te voorschijn komt! hoeveel aantal zaadcellen hadden jullie voorheen als k vragen mag? succes meid! @ Heitje, er is een eitje door gegroeid tot 19 en vrijdag hebben we onze 2e IUI! hopelijk is het deze keer raak! maar ja eerst nog die 2 wachtweken door komenhaha.....2 weken is normaal niet lang maar in zo'n geval......komt geen eind aan haha..... @ Kanshebber, idd je kan soms helemaal niet op je gevoel aan en dat is soms best vervelend, maar iig ik was blij om dit te horen er was dan nu maar een eicel, maar ja een is beter als geen! de vorige keer had ik er twee maar dit zal wel per keer verschillen. hoe is het nu met jou? @ Murphy, logisch dat je nu alles wil, helemaal als je denk dat je eisprong eerder is als je inseminatie! dit is voor jezelf zoiezo al een fijner gevoel dan heb je meer zekerheid! ik hoop dat er meer duidelijkheid komt succes! @ Esther, ik zou ook vragen of je met je gynaecoloog kan praten die hebben er toch wat meer kijk op. bij ons in het ziekenhuis sta ik volledig onderbehandeling van mijn fertiliteitsarts daar ben k wel heel erg blij om ik moet zeggen dat tot nu toe dan.....ik zeer te spreken ben over de behandeling in ons ziekenhuis. ze zijn er echt heel vriendelijk hebben overal begrip voor en je kan geen genoeg vragen stellen. dat geeft ons wel een heel fijn en gerust gevoel. dat ze je tenminste serieus nemen, vooral omdat we vrij jong zijn. dan heb ik toch vaak snel dat ze misschien denken van probeer het nog maar een jaar gewoon en kom dan maar terug, maar dat is daar niet het geval! dus ja het is idd per ziekenhuis en per gynaecoloog verschillend. @ Sportmama, balen meiss vooral met zo'n laatste poging dan word het lijkt mij toch allemaal wel heel definitief, maar ik kan best begrijpen dat je gelijk door wilt gaan met IVF. de kansen zijn daar toch wel een stuk hoger als bij IUI. Ik hoop dat het snel raak ik meid! wat zijn er vandaag veel berichtjes geplaatst haha... ik moest heel wat lezen voordat ik bij was
@kanshebber: veel plezier dit weekend! Geniet ervan! @sportmama: laatste iui alweer voor jullie? Ben je blij dat je voor ivf kunt gaan (meer kansen ed) of ook wel een beetje gevoel van shit weer een stapje verder? Ja, rust heeft me echt veel goed gedaan. Heb weer een paar maanden helemaal mezelf kunnen zijn (zonder sloten puregon) en da's wel lekker. Nu vol goede moed weer verder! @ukk: alvast veel succes vrijdag en natuurlijk in de vreselijke wachtweken...
@sportmama, wat balen zeg. Nu de ivf in. De slagingskansen bij ivf liggen een stuk hoger dan bij IUI he dus vol goede moed! @ kanshebber, geniet van je weekend! Heerlijk even er tussenuit! @ ukk, mooi dat je follikel goed gegroeid was. Succes morgen! En dan weer in de wachtstand! @ murphy, heerlijk uitgerust, nu klaar voor de nieuw ronde! @ heitje, goed geklust haha @ hier, morgen beginnen we weer met een echo om te zien of alles schoon is om te beginnen met ronde 3. Meteen even vragen of ik pleaaaaaase Utrogestan mag gaan gebruiken. Liefs
Kanshebber, ja idd dat zijn kleine dingetjes die misschien wel een heel groot resultaat kunnen opleveren he?! Bij mij gaan ze altijd tot helemaal tegen de achterkant van mn bm, dat voelt heel vreemd.. ze vraagt ook altijd of ik kan voelen dat ze er is.. Ik wist niet dat het aan de hoeveelheid kon liggen die krampen!! Dit was eigenlijk de eerste keer dat ik kramp/steken had tijdens het inspuiten.. Veel plezier dit weekend!! Heitje, nee heb nu geen kramp meer.. gisteravond nog wel. Sportmama, balen joh.. ookal voelde je het al wel aankomen, t blijft k*t!! Kan me hevel goed voortellen dat je niet kunt wachten op IVF! Ukk, dit waren onze andere scores: IUI 1 50-100 miljoen 50% IUI 2 25-50miljoen 50% IUI 3 50-100miljoen 80% met-clomid! IUI 4 100-150miljoen 65% IUI 5 50-100 miljoen 70% en nu dit 200 tot? miljoen 70% Opzich allemaal niet erg weinig, maar hebben ook een keer 25-50 gehad, dat is toch een heel stuk minder! Ester, hopelijk is alles schoon morgen en kun je verder!!
Nou, ik hoor officeel bij de groep hoor, gisteren mijn eerste spuit Puregon gezet. Viel me alles mee! Wie heeft er ervaring met dit hormoon?