@ augustus: ja, ik heb puregon nu drie maanden gebruikt. Een keer voor oi (ovulatie inductie) en twee keer in combinatie met iui. Met prikpen valt het wel mee, toch? Welke hoeveelheid gebruik je nu?
Goedemorgen dames, Vanmorgen weer geweest om te kijken of alles schoon is. En ja hoor mag weer beginnen. Gaf ook aan dat het toch niet kan dat ik 3 dagen na de IUI al ongesteld ben, maar toen zei de verpleegkundige dat zij geen idee had of dat kan en of het dan wel zin heeft en of er medicatie voor is. pffff dan moet je even een afspraak maken met je gynaecoloog die zal het wel weten. Dus ik naar de balie kan ik pas 29 maart terecht bij haar pfff nou dat is dus na de 3de ronde. Omdat ik vorige ronde maar 1 follikel had hebben ze de dossis opgehoogd van 75 naar 112,5. Ze willen 2 follikels hebben namelijk. We beginnen vanavond dus weer met prikken! Voorlopige IUI datum is 1 maart! Liefs
@Laraxx, ik weet dat diep in m'n hart dat het wel beter is om even rust te nemen, mocht onze laatste IUI niet lukken. Maar ik word wel ouder en het gevoel van 'niks' doen is behoorlijk frustrerend. Aan de andere kant, wil m'n vriend ook niet kwijt en hij heeft het ook erg moeilijk. Is al niet echt een grote prater.. @all, ben alweer begonnen met spuiten, zit nu op dag 7. Vanmorgen fm gehad, was nog maar 14 mm, doorspuiten met 37.5 tot maandag en dan weer fm. 8 maart hebben we gesprek met de gyn over IVF traject. Ik hoop dat we kunnen voorstellen dat we wel verder willen maar eerst met een break van een paar maanden. Zodat ze ons toch op de wachtlijst kunnen zetten, maar dan pas starten na de zomervakantie. Dat is wat mijn vriend graag zou willen... Zodra iemand het woord stoppen noemt, hang ik al bijna in de gordijnen. Maar hij wil niet 'stoppen'maar dus ff de break.. Nou ik ga weer even aan het werk!! xxx
@esther: als je vorige keer echt al drie dagen na iui ongesteld was, zou ik absoluut een gesprek eisen met je gyn. voor deze iui. Dan heeft een bevrucht eitje geen tijd om in te nestelen. Laatste helft van je cyclus moet minimaal een dag of 9 zijn. Zo verspil je je iui kansen! Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar ik zou echt bellen, ze maken maar eerder tijd voor je (telefonisch of een afspraak). Is wel belangrijk!! @moon: ik werd in mijn break ook lichtelijk hysterisch als iemand zei: ben je gestopt? Even een pauze klinkt een stuk beter!
@ Moon wat een dubbel gevoel he , je vriend niet kwijt willen, maar graag verder willen omdat je ook ouder wordt! Hopelijk is het deze ronde gewoon raak! 14 mm op dag 7 is niet zo klein toch?? Dan zal hij maandag groot genoeg zijn voor de pregnyl waarschijnlijk. Ik ga duimen! Liefs
@Lara en @Murphy: ik moet beginnen met 50. Die prikpen valt ontzettend mee, heb me er veel te druk over gemaakt. Volgende week naar de gynaecoloog voor een echo, dan gaan ze kijken of er wat zit en hoe dat er uitziet. Dat is weer een volgende hobbel die we moeten gaan nemen. In totaal moet ik vooralsnog 7 keer spuiten. Alle eerste keren van dit traject vind ik even lastig. Maar goed, we gaan ervoor!!! @Esther1983: spannend dat je weer kunt gaan beginnen. Ik duim voor je. Ik kan me je "frustratie" wel voorstellen dat je "pas" 29 maart terecht kan. Je leeft van datum naar datum. Ik heb wel eens een week toegeleefd naar een telefonisch overleg met mijn gynaecoloog, belt ze me eindelijk, kapt ze elke vraag af, en het gesprek was voorbij voordat ik het wist. Ik was echt overdonderd gewoon! Dit heb ik uiteraard even met haar beproken toen we elkaar weer zagen. Ik weet dat ze het druk heeft maar enige persoonlijke aandacht is toch wel gewenst. Ik wou nog even iets tegen jullie allemaal zeggen: ik ben zo opgelucht dat ik me (eindelijk) heb aangemeld. Het feit dat jullie mij het gevoel geven dat ik er niet alleen voorsta en dat we elkaar kunnen sturen, ben er echt blij mee!!! Dikke zoen!
Goeiemiddag! Sportmama: hoe is het nu? Ben je echt ongi geworden? En heb je het zkh al gebeld voor afspraak voor IVF? Ukk: jeuj vandaag de IUI! Heel veel succes (of als je dit na de IUI leest: hoe ging het?) Wat fijn dat je tevreden bent met jouw zkh, geeft zeker een gerust gevoel! Hoe oud ben je als ik vragen mag? Kanshebber: leuk een weekendje weg! Maak er een mooie paar daagjes van! Murphy: wanneer start jij weer? Esther: jahoor, goed geklust hier! Maar eitje is nog steeds in aantocht dus we klussen nog ff door! En jeeeemig 29 maart duurt inderdaad nog lang! En de verpleegkundige zal inderdaad niet zo'n verstand hebben van afwijkende cyclussen...laat je het hierbij of ga je toch aandringen op een eerdere afspraak met de gyn, als is het maar een telefonische? Wat Murphy ook al zegt...het lijkt zo verspilling van je IUI-kansen! Laraxx: gelukkig geen krampen meer! Zeker een goeie zaadscore deze maand zeg!! Augustus: top dat de spuit meeviel! Goed gedaan hoor! En best gezellig toch hier op zp Scheelt een hoop hoor, om er met anderen die in hetzelfde schuitje zitten erover te praten! Moon: ik duim keihard voor je dat deze IUI hem gaat worden hoor!!! Hier: ovu-testjes zijn nog steeds nega, eind van de middag nog maar eentje proberen...hoopte op niet een te lange cyclus maar lijkt er toch wel op..
@ Heitje, wat vreemd dat je ei er nog niet is! Heb je wel vaker een laat ei?? Nou ja maar even door blijven klussen @ augustus, dat nog een mooie hoeveelheid hormonen. Hopelijk heb je er straks mooie follikels van! Wanneer heb je je eerste Follikelmeting??
@ Heitje ik ben 21 jaar, geeft zeker een fijn gevoel als ze je gewoon serieus nemen en goed behandelen. hoop dat je snel een posi ovu test in handen hebt! vandaag 2e IUI gehad ging allemaal goed weer meer zaadcellen als de vorige keer! de 1e keer 17 miljoen en nu 32 dus daar waren we wel heel erg blij mee! voor ons doen veel haha..... en nu.......afwachten......! @ Esther zo dat is ontzettend laat idd ik zou ook vragen idd of ze niet een gaatje eerder vrij heeft of dat er misschien een uitvalt anders blijf je misschien ook zolang in onzekerheid en het zou zonde zijn als je deze ronde voor niks doet...... @ Moon ik hoop dat het eitje flink gegroeid is! dan kan je er volgende week weer voor gaan ik had het vorige week ook hoor was mn eitje ook 14 en 2 dagen later 19 dus die was ook goed gegroeid succes meid en fijn weekend! en .....wie weet hoeven jullie die brak helemaal niet te doen duim voor jullie!!! @ Lara hoe is het nu met je?
@ Ukk, fijn dat alles goed is gegaan en het aantal bijna verdubbeld! Wat goed! Nu maar de spannende 2 weken tegemoet! Ik kon een telefonisch consult krijgen op 1 maart maar dan heb ik de IUI al. Nou ja ik maak deze ronde gewoon af. Misschien hebben we geluk en groeien de follikels veel sneller deze ronde door de hogere hormonen waardoor de tijd na de IUI misschien iets langer is! Liefs
@ All hoe was het bij jullie met de iui's hadden jullie na de inseminatie altijd het zelfde gevoel of verschillde dat per keer. de eerste keer weet ik nog wel dat ik die gehele dag kramp had en misselijk was, maar nu heb ik dat eigenlijk helemaal niet...? en dan ben ik weer zo'n een van is dit wel goed, is er iets mis gegaan.....haha.....ik maak mezelf gek!!! en dan nog te bedenken dat ik nog 2 weken moet wachten!!!haha..... hoe was dit bij jullie meiden? Fijn weekend iedereen!!! Liefs....
Euh...bij mij is het best wel verschillend. Heb (al dan niet in combinatie met elkaar) de volgende 'kwaaltjes' gehad; buikpijn, een paar keer continu een heel warme huid, gevoelige borsten, trekkende buik, misselijk, moe, etc. Ik denk dat ik een deel van die kwaaltjes altijd wel heb, maar dat ze nu gewoon meer opvallen doordat je je ineens zo bewust bent van je eigen lijf door de IUIs.
Esther1983 - eerste kindje IUI 3 op 1 maart Ukk - eerste kindje - IUI 2 op 18 Februari - NOD 4 Maart Heitje - eerste kindje - IUI start 3e week van maart
@ Heitje bedankt! ja we waren ook erg blij! met de onderzoeken waren de uitslagen de eerste keer 4 miljoen en bij het 2e onderzoek 3 miljoen en bij de eerste IUI 17 miljoen en toen waren we al ontzettend blij maar dit is nog beter natuurlijk haha... nou hopen dat het goed gaat! jij ook super een positieve ovu test!!! Super meid! ga ervoor
@Esther1983: ik moet aanstaande woensdag voor eerst heen, dan wordt er een echo gemaakt. Dit onderdeel is nieuw voor me in dit proces (uiteraard wel eens eerder een echo gehad). Als ik het goed begrepen heb gaan ze vanaf woensdag kijken of ik eitjes heb en ja, hoe groot deze zijn. Ik heb een cyclus van 28 dagen (echt op de kop af elke maand) dus ik verwacht eigenlijk aanstaande woensdag nog niet zoveel, zit dan op dag 10. Meiden, wat ik mij afvraag, wat gebeurt er als het zo uitkomt dat de iui eigenlijk op zondag plaats moet vinden, wat dus niet kan. Ben ik dan deze ronde kwijt, ja toch? Ben er maar voor drie pogingen verzekerd.
@augustus: in mijn ziekenhuis doen ze ook geen iui's op zondag. Bij mij stellen ze het dan uit tot maandag, maar ik doe geen iui in natuurlijke cyclus, maar met hormonen, dus misschien is het dan makkelijker uit te stellen?? Verder ben je volgens mij vanuit je basisverzekering verzekerd voor een onbeperkt aantal iui's, zolang je arts deze behandeling zinvol vindt. Meestal zijn dat er 6, maar soms ook meer of minder. @ukk: wat een goede score! Kom op, zwemmen jullie! @heitje: positieve ovu-test? Aha, dat wordt dus een druk klusweekend (hihi) Veel plezeier! Ik heb aanstaande woensdag weer een echo om te kijken of alles er goed uitziet en ik klaar ben voor de volgende ronde. Dan begin ik volgend weekend aan de provera kuur, en dan kan ik eindelijk weer verder. Kan niet wachten!