@Esther; bij ons doen ze geen IUI op zaterdag en ja, dan gaat helaas die maand verloren. Wat betreft de verzekering: wat Murphy zegt klopt. Dus als het medisch gezien zinvol is om door te gaan met IUI wordt dat gewoon vergoed. Succes meid!
Hallo meiden! Hier goed geklust! Denk dat mn eisprong al is geweest, voel het aan alles in mn lijf...maar toch nog ff vanavond voor de zekerheid Het voelt zo gek....de laatste kans om het op een 'natuurlijke' manier te proberen... (klopt niet helemaal misschien als we niet alle IUI's achter elkaar doen maar toch..)... aan de ene kant voel ik me heel ongeduldig omdat ik zin hem om met de IUI te starten, maar aan de andere kant vind ik het ook wel weer eng...
@ augustus bij ons doen ze wel iui op zaterdag en zondag, follikelmetingen ook! Je bent onbeperkt verzekerd voor iui! Maar meestal doen ze 6 x
Esther1983 - eerste kindje IUI 3 op 1 maart Ukk - eerste kindje - IUI 2 op 18 Februari - NOD 4 Maart Heitje - eerste kindje - IUI start 3e week van maart Laraxx - eerste kindje - IUI 6 op 15 feb - NOD 1 Maart Met mij alles goed hoor meiden!!
@ Augustus bij ons in het ziekenhuis doen ze ook gewoon in het weekend IUI anders dan zou het toch zonde zijn voor die ronde, dat kan je zelf niet sturen natuurlijk. vind dat ze dat in elk ziekenhuis moeten doen! jullie worden er de dupe van! @ Heitje ik duim voor jullie meid! wie weet! vrienden van ons gingen ook IUI doen, maar de laatste maand dat het nog natuurlijk kon was ze zwanger! dus de wonderen zijn de wereld nog niet uit! @ Murphy ik hoop dat alles er goed uitziet woensdag en dan op naar de volgende ronde! weer een frisse start! @ Lara mooi meid gezellig he die wachtweken haha... Fijn weekend iedereen!!!
Dank je wel Ukk voor het duimen! Je hoort het inderdaad vaker dat je de MMM-dans nog net ontglipt.... Maar ik ben best nuchter en denk dan: het zal ons vast niet gebeuren.... (dat zeg ik nu maar als mn NOD eraan komt krijg ik vast weer hoop hihi)
@ Heitje, zo herkenmaar, wij gaan vanaf vandaag de laatste ronde in voor de iui maar ook ik geloof er niet in dat het nog spontaan gaat lukken als het al die maanden ervoor niet gelukt is terwijl de timing goed was en de 2 maanden na de HSG (ze zeggen dat 3e 1e drie maanden na de HSG de kans op een natuurlijke zwangerschap groter is) ook niet waarom zou dat dan in de 3e maand na de HSG wel zijn. Nee hoor dat gebeurt meestal bij anderen en niet bij ons. Ik ga er van uit dat het IUI word.
@ Heitje en Imke je moet inderdaad ook nuchter eronder blijven anders komt de klap veel harder aan als het niet gelukt is, maar toch moet je ook niet bij de pakken neer gaan zitten en hoop houden! positief blijven is het beste voor je lichaam! maar ik weet dat het makkelijker gezegt is dan gedaan! kop op meiden!!!
@Ukk, bedankt voor je reactie, en het is waar wat je zegt, ergens zit nog wel een stemmetje wat zegt dat het voor ons ook zou kunnen gebeuren maar ja daar denk ik meestal niet aan op de dag dat de ongi zijn aantrede heeft gemaakt. Ik merk dat ik er emotioneel niet goed tegen kan als ik te veel in het verlangen ga zitten, ik word dan gewoon gek van mezelf. Ik probeer het dan maar naast me neer te leggen en te aanvaarden dat de situatie nu eenmaal is zoals hij is en dat mijn leven niet stil moet staan omdat wij graag zwanger willen worden er is meer als alleen dat.........(al draag je het iedere dag met je mee) Ik tel de dagen af tot we eindelijk met IUI gaan starten misschien dat dit voor ons de oplossing is.... @alle, heel veel sterkte met alles.
@ Imke dat begrijp ik. ook al denk je ik moet er niet aan denken dan denk je er toch weer aan! je word er dagelijks mee geconfronteerd tenminste ik wel in mn werk daar komt zoiezo elke dag wel een moeder met kindje dus ja dan denk je er toch aan.....en anders zie je ze wel op straat lopen. wat is bij jullie de reden dat het tot nu toe nog niet gelukt is....als k vragen mag?
@ukk, ze hebben tot nu toe geen oorzaak gevonden, dat maakt het eigenlijk nog frustrerender. Met de samenlevings test was niks te zien geweest en toen heeft ze met ons besloten er maar van uit te gaan dat die niet goed was. maar er is niks aantoonbaars. Ik word op mijn werk ook dagelijks geconfronteerd, ik werk met kinderen, namelijk op een buitenschoolse opvang. Mijn collega die 5 jaar jonger is heeft al een kind en de kinderen stellen mij ook vragen of ik nog geen kinderen wil en hou oud ik dan moet zijn. Het is me een keer overkomen dat ik in tranen op mijn werk stond met ouders er bij. Een van de ouders kwam zijn pasgeboren dochter showen wat op zich al wel moeilijk was maar ik was natuurlijk wel heel blij voor hun. Hier stond nog een moeder bij en die was maar opmerkingen aan het plaatsen van Imke moet je ook aan beginnen is zooo leuk. Een paar keer kon ik deze opmerking ontwijken maar op een gegeven moment moest ik antwoorden en daar kwamen ook de tranen. Heb het toen maar verteld. Ze bedoelde het heel goed, is echt zo'n ontzettend lief mens maar ja, toch jammer van die tranen....
@ imke, blijft lastig he als mensen dat aan je vragen. Al helemaal moeilijk als je met kinderen werkt! Bij ons is er ook nooit iets gevonden! Ik heb zo mijn sterke momenten maar af en toe kan ik er gewoon niets over vertellen want dan heb ik zo'n huildag! Maar het is ook niet niks waar we allemaal doorheen moeten. Het is voor ons allen hier een gevecht! Wanneer beginnen jullie aan de iui?
@Esther, nee dat is het zeker niet. De meeste mensen denken zo luchtig over kinderen krijgen en dan heb ik soms zo erg ne neiging om ze eens even de mond te snoeren, maar dan doe ik dat toch maar weer niet want dan denk ik zij weten niet beter.....af en toe maak ik wel een opmerking van tja, niet iedereen heeft het geluk dat de jas aan de kapstok word gehangen en dat ze meteen zwanger zijn..... Wij beginnen eind maart begin april aan iui als alles goed is. 22-3 hebben wij een gesprek met de gyn. hier over. Ik zit nu in mijn laatste cyclus ervoor.
@ Imke, dat is misschien ook wel fijner! Ik had ook een zeer regelmatige cyclus van 28 dagen, maar nu door de hormonen helaas niet meer. Bij ons in het ziekenhuis doen ze alleen maar met hormonen omdat ze willen dat je 2 eitjes hebt om de kans te vergroten, maar zie het de kans alleen maar verkleinen op het moment
@Esther, het heeft zo zijn voors en tegens, ik had het zelf ook wel met willen doen, hoe groter de kansen hoe beter. hoe eerder zwanger hoe minder teleurstellingen heb er al weer 22 gehad. en het word steeds zwaarder. maar ja we zien wel en we wachten wel weer af.....
Ja de teleurstellingen zijn verschikkelijk, sinds ik aan de hormonen ben kan ik er minder mee omgaan. Het wordt steeds zwaarder. Soms lijkt onze wens zo ver weg! Hopelijk is de IUI voor jullie een uitkomst!
Ja, dan kan je je niet voorstellen dat het wel een keer raak zou zijn. Ik hoop dat IUI voor ons allemaal de uitkomst is.....
@ Imke, dan is het helemaal zwaar idd als je de hele dag in de kinderen zit. en dan ook die ouders....ze kunnen het niet weten maar toch.... hun weten niet wat er gaande is en hoeveel pijn het bij iemand doet! zo hebben wij het gister ook aan mijn neef en zn vriendin verteld we hadden het toen ook over kinderen en dat ging opzich wel goed, maar op een gegeven moment had ik het ook niet meer..... dus heb ik het ze maar verteld en ze hadden namen het goed op gelukkig maar het kan idd frustrerend zijn..... al helemaal dat jullie het niet weten wat de oorzaak is....?! hoop dat jullie de iui niet nodig hebben en zowel...? dan hoop ik dat het snel raak is @ Esther hoe is het met jou?