Wie begint er ook met IUI/IVF?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by babyborn, Jul 29, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. gillian2009

gillian2009 Bekend lid

Feb 10, 2009
    727
    0
    0
    Heej meiden spannend allemaal.

Babyborn je nod was idd 13e. maar ik testte 4 dagen na nod. wie weet was mijn test 2 dagen voor nod ook neg geweest. Als je je echt heel anders voelt wie weet later? Ik hoop het voor je.

Ja ik ben vroeg begonnen in het boek om niks te vergeten en ik ga ervan uit dat alles goed blijft gaan. was heel moeilijk werken zonder iets te zeggen. pff en dat nog een paar weken. De wachtweken duurden lang maar deze weken nog langer voor mijn gevoel.

Meiden ik duim voor jullie en kijk snel weer!

2. babyborn

babyborn Bekend lid

May 31, 2010
    677
    0
    0
    Helaas afgekeurd dus nu huismama
    Beverwijk
    Lin nee he meen je dat sjonge sjonge zeg balen hoor het gaat lekker hier laat gillian maar een hoop hcg naar ons toe blazen......

Gillian je blijft toch nog wel mee kletsen he nu je zwanger bent we willen wel weten hoe het gaat met je hoor etc ok.

Groetjes babyborn...

3. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

Apr 19, 2007
    3,481
    0
    0
    prov.groningen.
    Het is niet anders babyborn . We gaan maar weer op naar ronde nummer zoveel.

Wel hier blijven schrijven hoor gillian we willen weten hoe het met je is.

Lien hoe is het bij jou?

Brigges hoe gaat het met spuiten?
    Wanneer heb je weer een afspraak??

Hoe is het met de andere dames?

4. babyborn

babyborn Bekend lid

May 31, 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    Ja lin dat is zo saai he ppfff we gaan maar weer vrolijk verder.:D
    We willen nog veel meer leuk nieuws maar helaas.

Lien is weg tot het weekend volgens mij zei ze dat dus daar moeten we maar even op wachten:)

De andere dames slapen denk ik hihi;) het bankje is weer vrij helaas toch of heb ik het nou fout.....

Ja brigges hoe is ie nou je hebt nou je eerste prik gehad toch.

Groetjes babyborn....

5. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

Mar 17, 2009
    1,550
    1
    0
    Noord Brabant
    Nou IUI nummer 3 is ook mislukt. Gistermiddag weer ongi geworden. Nu moet ik 26 augustus op gesprek bij de gyneacoloog (ze is nu nog op vakantie) om te kijken hoe verder. Er is al gesproken over IVF, dus daar zal het dan over gaan. Nu even geen Clomid dus en gewoon wachten hoe deze cyclus verloopt zonder.

@Lin: balen meid! Voor jou dus ook een nieuwe ronde en beginnen met IVF! Spannend.

@Brigges: ben benieuwd hoe het met je gaat en hoe je het spuiten ervaart.

@Gillian: zeker hier mee blijven kletsen meid, dat is voor ons ook leuk om te horen hoe het nou is om zwanger te zijn. Hebben we een mooi doel voor ogen, waar we het allemaal voor doen ;)

Ik ga een dagje naar het strand, vanavond ben ik er weer! Fijne dag allemaal.

6. brigges

brigges Niet meer actief

hey meiden! Ik zie dat er veeeel te weinig hcg hier rondwaart... balen dat het weer mislukt is Lin, Mysti en Babyborn!!!!!!!!

Dindagochtend heb ik weer acupunctuur gehad en nu dan de behandeling puur gericht op IVF. Ze heeft me uit voorzorg ook geprikt op hoofdpijn omdat de decapeptyl hoofdpijn kan veroorzaken. Ik had dat al vaker gehoord en gelezen en daar kneep ik 'm wel voor hoor!

En het klopt wel van de hoofdpijn, maar het is niet heel erg... net als of je heel vast geslapen hebt, zo'n hoofdpijn. Is gewoon goed te doen. Dus als het zo blijft de hele behandeling dan mag ik in mijn handjes knijpen.

Het spuiten zelf doet absoluut geen zeer, de vloeistof zelf al helemaal niet. De pregnyl prik...die doet pas zeer, maar daar weten jullie alles van. Dus meiden, niet bang zijn voor de decapeptyl prik, die is nog beter te doen dan zelfs de puregon.

@Lin je vroeg wanneer de volgende afspraak is. Voorlopig moet ik blijven doorspuiten met de decapeptyl en als ik ongesteld ben dan contact opnemen met het ziekenhuis om een afspraak te maken voor de uitgangsecho op de 5e dag. Als ik het zo eens uitreken dan denk ik dat ik volgende week de 18e of 19e ongesteld word dus ongeveer 22 of 23 augustus de uitgangsecho heb en ga beginnen met de menopur.

@babyborn, ik las dat je schreef dat het ziekenhuis IVF geen optie voor jullie vind omdat jullie het ook zelf kunnen. Hoe denk je daar zelf over? Ons ziekenhuis gaf aan dat iui vanaf 38, 39 niet heel zinvol zou zijn in die zin dat het weinig doorgaande zwangerschappen zou opleveren. Ik schrok daar wel van ook al denk ik wel dat het een kwestie van geluk hebben is. Zou je zelf IVF willen overwegen?

Mijn mannetje heeft deze week en volgende week vakantie, ik wil dan niet teveel achter de pc zitten ;) Vandaar dat het ff wat stiller is aan deze kant.. maar ik lees wel vaak ff snel mee hoor! Vanaf 23 augustus is manlief weer aan het werk en zoon weer naar school.. heb ik het rijk weer alleen... en de tijd aan mezelf. Manlief is nu naar de mondhygieniste en als hij terug is gaan we de overloop op de 1e verdieping behangen... Lees: hij en mijn schoonvader dan hahahaha... Ik kan nog postzegel recht plakken LOL

7. sportmama

sportmama Actief lid

Mar 7, 2010
    432
    0
    0
    administratief
    Gelderland
    Hey meiden! ben druk aan het 'werk' dus ff kort...
    Lin, Misty, Babyborn: Baaaaalen meiden...inderdaad er moet meer HCG komen...goed dat jullie jezelf weer zo snel herpakken en vooruitzien. Ik voel met jullie mee hoor!!!
    Hier alles rustig, nog 4 dagen tot NOD, voel me boobs dus dat zal wel ongi worden...

8. gillian2009

gillian2009 Bekend lid

Feb 10, 2009
    727
    0
    0
    Heej meiden, jee balen Misty. Waarom schiet het toch niet op he? pas 1 iui succes. Ik snap het niet!

Tuurlijk kom ik jullie vertellen hoe het met me is. Ik zal niet meer zo vaak als nu hier komen wat eigenlijk is het hier voor zwanger worden en ergens vind ik het rottig om alles te laten weten als het bij jullie niet gelukt is.

vandaag weer een vleugje misselijk id ochtend maar niet overgegeven. ales nog hetzelfde en ik krijg zoveel puisten help!! echt zoo erg maar dat heb ik er voor over haha.ben bang dat anderen het daaraan kunnen dien.vandaag opgegeven voor moeders voor moeders. Er moeten heel wat pregnylspuiten gemaak worden he! Dus kan ik toch een beetje helpen....... wie zitten er nu op het wachtbankje?
    babyborn nog niet ongi? morgen je nod toch?

9. babyborn

babyborn Bekend lid

May 31, 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    Brigges ik weet het niet hoor IVF we staan er zelf niet helemaal achter wel een keer met de gyn over gehad maar er komt voor mij teveel bij kijken ik kan dat denk ik zelf niet helemaal aan ik sta niet echt sterk in mijn schoenen omdat maar even zo te zeggen klinkt misschien raar maar zo is het nou eenmaal.
    Er is ons ook gewoon gezegd dat ik gewoon zwanger kan worden met IUI dus we grijpen deze kans dan ook zeker aan de kanzen worden inderdaad wel wat minder is ons gezegd ook ivm leeftijd maar we zien wel waar het schip strand en anders moeten we toch op een gegeven moment zeggen het is klaar we leggen ons erbij neer het lukt gewoon niet.

Wel spannend hoor voor jullie nu ik ben benieuwd hoe je dit allemaal gaat ervaren en duim natuurlijk altijd voor iedereen en hoop voor je dat er gauw een tweede kindje mag komen met de ivf...

Enne wel je behangetje recht plakken he;) jij bent er zeker zo n 1 die dan zegt naar rechts nee naar links mijn man en ik gaan nooit meer samen behangen dat gaat niet goed:):D

Groetjes babyborn......

10. babyborn

babyborn Bekend lid

May 31, 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    Hoi gillian,

Leuk he puistjes hihi;) ach het is maar tijdelijk toch het is voor een goed doel meid:)
    Je moet zeker af en toe even komen kletsen hoor ook al ben je zwanger dat maakt mij helemaal niks uit hoor ik denk dat de andere er ook zo over denken hoop ik.
    Ik ben hartstikke blij voor je dat je zwanger bent het is jammer dat er nog niet meerdere volgen ik hoop dat dat gauw gebeurt;) mag ik vragen hoe oud jij bent gillian:D
    Wij willen graag jij zwangerschap volgen en de kwaaltjes van je horen;) nee grapje.....

Tot nu ben ik nog geen ongi ik wacht dan ook nog maar braaf af op het bankje ik heb helaas alle ruimte nou dus ga ik er maar weer bij liggen of zo wel ongezellig;):p:) hoor.
    Ik neem aan dat ik er nog steeds zit ppff......

Misty jammer joh balen dat het toch nog gekomen is die stomme rode duiveltjes:x:$ echt ppff .
    Heb je nog lekker genoten op het strand was het wel lekker dan bbrrr het was hier wel lekker maar niet voor naar het strand te gaan.
    Jij gaat nu toch ook voor ivf of heb ik dat nou weer verkeerd begrepen??

Groetjes babyborn....

11. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

Mar 17, 2009
    1,550
    1
    0
    Noord Brabant
    @babyborn: Het was geen strand geworden, maar het Dolfinarium ;) Dit was wel erg leuk en gezellig, alleen zo ontzettend druk!

IK heb 26 augustus eerst een evaluatiegesprek met de gyneacoloog en daarin zal besproken worden hoe verder. Er is al wel geadviseerd om aan IVF te gaan denken, dus daar zal het denk ik op uit komen ;) Ik wacht even rustig het gesprek af. Op het moment dus even niets aan mijn lijf, behalve mijn mannetje, haha.

12. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

Jun 16, 2009
    2,218
    419
    83
    Babyborn, ben je echt al ongi geworden??
    Of alleen nega getest?

xx

13. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

Jun 16, 2009
    2,218
    419
    83
    Over spuiten gesproken.. Ik zou 1 spuit krijgen die ik evt zelf moet zetten.. wat zou dat zijn dan? Doet die ook zeer??

14. babyborn

babyborn Bekend lid

May 31, 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    Hoi misty ok leuk daar gaan wij morgen heen dolfinarium toevallig;)
    dus het was erg druk daar ach als je het maar leuk hebt gehad.

Nou spannend hoor eerst maar even het gesprek afwachten dan maar:)

Groetjes babyborn....

15. babyborn

babyborn Bekend lid

May 31, 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    Larax nee ik ben nog geen ongi wel 2 keer negatief getest dus vandaar dat ik maar even ga liggen op het bankje;):D ik wacht het maar braaf af en anders even volgende week ziekenhuis bellen als ik nog geen ongi ben kijken wat die zeggen dus blijft nog een beetje spannend ik reken er niet op maar you never no.....

Spuiten ja dat kan pregnyl zijn en je hebt nog wat anders dat zit in een prik pen dat moet je even aan de andere meiden vragen daar heb ik geen ervaring mee maar als ik dat zo gelezen had viel dat ook reuze mee;) pregnyl mag je zelf thuis doen maar ze kunnen het ook voor je in het ziekenhuis doen ze leggen het heel goed uit en je moet 2 ampullen bij elkaar mengen dat heeft mijn mannetje gedaan en die zei toen ook ik prik zelf.
    Was erg spannend maar het viel reuze mee het blijft wel wat een gevoelige plek in je buik ik heb een beetje voordeel dat ik een spekbuikje heb(helaas) dus ik voelde bijna niets van de prik:p als je heel mager bent daar bij je buik voel je hem wel.

Kortom het is bij iedereen anders dus ik ben benieuwd bij jouw.

Wanneer ga je ook alweer beginnen.

Groetjes babyborn....:D

16. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

Jun 16, 2009
    2,218
    419
    83
    Oohja bedankt voor de uitleg.. volgensmij was het wel een iminini naaltje uit zo'n 'pennetje' dacht ik.. dus dat is dan geen pregnyl...
    ik weet ook eigenlijk niet waarvoor het is! haha maar dat hoor ik allemaal nog wel...
    Sept mag ik!
    Dus nog 1 ronde afwachten... 5sept is mn nod en daarna bel ik gelijk...

Spannend dat je nog niet ongi bent... duim voor je hoor!
    Ga je dan gewoon door met IUI? want normaal krijg je maar 6 pogingen dacht ik?

17. babyborn

babyborn Bekend lid

May 31, 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    Laraxx ja ik ga gewoon door met iui ik zei laatst dat ik1 jaar rustpauze had maar me man die zei anderhalf jaar mja ik was een beetje in de war;) ik ik heb toen een andere gyn gekregen en die zei we beginnen gewoon opnieuw dus daarom kan ik nog door gaan:)

Ik was net op de wc ik had wel iets pietsje heel klein donker slijmerig veegje het klinkt lekker fris lol maar hoe moet je het anders benoemen:D
    We wachten het nog maar even af ben wel naar de apotheek geweest om clomid te halen dus we zien het wel weer.

Wel spannend dan he in september valt op zich allemaal wel mee iedereen reageert toch weer anders die hormonen vind ik het vervelends maar ja wij vrouwen zijn bikkel hard toch;):p

Groetjes babyborn....

18. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

Apr 19, 2007
    3,481
    0
    0
    prov.groningen.
    Hier het eerste rood gespot. Hoest bij de andere die 13 als NOD hebben.

19. gillian2009

gillian2009 Bekend lid

Feb 10, 2009
    727
    0
    0
    jee lin balen zeg! babyborn het kan nog. wie weet......geen ongi is geen ongi. Ik neem even een weekje rust. Mijn oma is gisteren overleden dus een rare week voor de boeg. Vanavond gaan we het de ouders van mijn hubby vertellen. Ik weet het ook heel vroeg maarja alleen hen. mijn hubby kan niet wachten haha! ach ja.......heb er ook zin in!
    Verder alles nog het zelfde alleen weet ik nu al niet waar ik met mijn borsten heen moet. Heb net zo;n corrigerend hempje gekocht omdat dat een beete strak zit. zit veel beter want ik heb een mega bolle buik!
    Volgens mij zijn alle mensen vd 13e geweest toch? alleen nog even op babyborn wachten......
    succes meiden!

20. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

Mar 17, 2009
    1,550
    1
    0
    Noord Brabant
    Ik geloof ook dat alle meiden van de 13 ongi zijn, behalve babyborn nog niet?

@Lin: balen meid! en nu? Ging jij nog IUI doen of ging jij ook gelijk door naar IVF?

@gillian: Veel plezier met het brengen van het prachtige nieuws! Je hebt ook een leuke banner zie ik :D

Share This Page