Wie begint er ook met IUI/IVF?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door babyborn, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    Goed dat je even gebeld hebt augustus! Murphy succes met de nieuwe ronde! We gaan erweer voor!

2. sportmama

sportmama Actief lid

7 mrt 2010
    432
    0
    0
    administratief
    Gelderland
    Hoi meiden,

Ik kom even melden dat ik nu officieel aan IVF poging 1 ga beginnen (hopelijk de enige...) 9 maart moet ik met medicatie beginnen en ergens eind april (grofweg) zullen we weten of het gelukt is....spannuuuuund!

Hoest hier verder met de meiden? Veel op de wachtbank of aan het spuiten? Ik duim voor jullie allemaal!

@Murphy, fijn dat je weer voor een nieuwe poging kan gaan!
    @Kanshebber, pfoe, wat een topinstelling! Goed van je hoor en ik geloof echt in het positief denken bij alles, dat moet wel echt invloed hebben.

Petje af hoor hoe de meesten van jullie er allemaal mee omgaan. Wij staan er zo anders en veel relaxter in omdat we onze kleine meid al hebben...

3. ukk

ukk Actief lid

19 jan 2011
    264
    0
    0
    verkoopmedewerker kledingzaak
    @ Murphy op naar een nieuwe ronde....! nieuwe kansen;)
    wanneer moet je voor de eerst FM?

@ Augustus maar goed dat je nog even gebeld hebt zou zonde zijn dat er door een miscommunicatie de ronde moet worden afgebroken!:)

@ Sportmama Spannend allemaal! weer een nieuwe fase en hopelijk de eerste keer gelijk raak!!! zijn jullie wat goed geinformeerd over hoe alles in zn werking gaat? succes!!! duim voor jullie en hopen dat we eind april goed nieuws horen!!! :D

@ Esther succes morgen met de FM!;) hopelijk is er al wat activiteit aan de gang!;)

@ Kanshebber waar een weekendje weg al niet goed voor is! dan kom je toch weer even met beide benen op de grond en realiseer je je idd dat wat je hebt je ook gelukkig maakt, maar het is natuurlijk begrijpelijk dat 'stel' ( daar gaan we niet van uit ) als het niet lukt er dan wel een lege plek in je leven zal zijn eentje die je moet verwerken, maar wel op andere manieren kan opvullen door bv adoptie of andere mogelijkheden. echt TOP dat je rust hebt gevonden, dat is ook goed voor je lichaam en kunnen jullie er weer tegenaan!!!;)

4. augustus2009

augustus2009 Actief lid

3 jan 2011
    433
    0
    0
    Goedemorgen allemaal!!

@Sportmamma: heel veel succes met dit avontuur, hou je ons op de hoogte van wat je allemaal meemaakt? De dingen die ik allemaal van jullie hoor en leer zijn erg belangrijk voor me en meer dan nuchtig!!!

Vanavond DE spuit der spuiten. Ik houd jullie op de hoogte!!!

Liefs,
    augustus2009

5. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    @ Ukk, 12 dagen na je IUI zie ik..... nog niets aan het rommelen??

@ augustus succes met De spuit vanavond! Valt wel mee hoor, denk dat je hem erger voorsteld dan dat hij daadwerkelijk is! Maar de eerste x is altijd spannend!

@ sportmama, wat fijn dat jullie meteen met de ivf kunnen beginnen, spannend hoor, nieuwe ronde nieuwe kansen. Zie je erg op tegen de punctie?

@ all, vanmorgen in het ziekenhuis geweest en even mijn verhaal gedaan, eindelijk een verpleegkundige die het toch ook allemaal maar vreemd vond. Ze wilde even overleggen voordat we doorgingen met deze ronde. BMS was 0,2 en follikels van 0,7 en 0,8. Niets dus. Dossis wordt gelukkig niet opgehoogd. Mag maandag bij een andere gynaecoloog komen om te kijken of ik wellicht progesteron krijg voor na mijn eisprong. Mijn eigen gynaecoloog kon pas 29 maart i.v.m. vakantie dus vandaar even een ander. Zal even mijn verhaal opschrijven;

Ik had voordat ik met hormomen begon standaar 28 daagse cyclus. begon vanaf dag 18 wel al licht te bloeden tot dag 28 en dan zette het goed door. Volgens mijn gyn. kon dit geen kwaad en zou ik gewoon een heftige eisprong hebben.
    Eerste ronde hormonen ging prima. Dag 14 de IUI met 2 follikels, BMS 0,6, maar vanaf de IUI begon ik weer de bloeden en 8 dagen later zette het goed door. Tweede ronde werd al moeizamer (mijn idee omdat de vorige ronde te kort was) en kreeg ik op dag 19 de IUI met maar 1 follikel. Het vreemde was dat ik op dag 15 een BMS van 0,7 had (zo blij was ik) en dag 16 0,5 (daar ging mijn humeur) vanaf dag 16 begon ik ook al te bloeden. Aangegeven met de IUI maar ze heeft na overleg toch de IUI gedaan en ja hoor 3 dagen na de IUI zette het goed door. Aangegeven maar ze verpleegkundigen wisten niet of dit goed was of niet en gingen gewoon verder met ronde 3. Dossis verhoogd van 75 naar 112,5 omdat ze toch echt 2 follikels wilde. Maar nu ik vandaag op dag 9 voor een echo ging was er dus bijna niets gebeurd en bloed ik nog steeds flink als sinds de laatste FM van de vorige ronde. 14 dagen! Vandaar nu een gesprek..... zo lang verhaal maar moest het ff kwijt.

6. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    @esther: wat een vreemde cyclus! Goed dat je maandag met een gyn. kan overleggen. Lijkt me heel vervelend allemaal, zeker omdat je voor de hormonen een normale cyclus had. Hormonen hebben tot nu toe dus alleen maar een negatieve uitwerking op je lichaam.

@ukk:fm duurt nog wel even bij mij. Eerst menstruatie opwekken met provera (tablettenkuur van 10 dagen). Vier dagen na het laatste tablet begint dan hopelijk menstuatie. Dan pas op dag 10 eerste keer bloedprikken. Doen ze bij mij altijd eerst omdat eitjes moeizaam groeien, dus als bloedwaarden omhoog gaan, dan krijg ik pas fm. Dus uhm, ik denk over een week of vier.....

@sportmama: fijn dat je al met ivf kunt beginnen. Geen wachtlijst dus? Heel veel succes, dit moet het helemaal gaan worden voor jullie!

7. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    Sorry Ukk zie nu net dat ik helemaal verkeerd zit te kijken, sliep nog denk ik ;) haha. De 18de had je de IUI gehad.

Hoe is het op het wachtbankje? Trek je de wachtdagen een beetje?

8. ukk

ukk Actief lid

19 jan 2011
    264
    0
    0
    @ Estherfijn dat je een gesprek krijgt met een andere gyn. daar kan je en eerder terecht en misschien kijkt die er wel heel anders tegenaan.
    hoop dat je idd iets voor de groei van je baarmoederslijm krijgt.

9. ukk

ukk Actief lid

19 jan 2011
    264
    0
    0
    @ Esther ja k trek het deze ronde beter als de vorige gelukkig:D denk er niet continu aan en dat scheelt wel heb sinds vandaag wel steken af en toe onderin mn buik aan de rechterkant, maar verwacht er maar niet teveel van :p het is afwachten.....;)

10. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    Dank je Ukk, ik zou al blij zijn als ik gewoon de 14 dagen na mijn IUI niet bloed. Dat zou al zoveel meer hoop geven. Dan hoeft het nog geen eens dikker te zijn van mij als het maar 14 dagen duurt! Hoe is het nu met jou?? Voel je je al anders dan de eerste IUI??

11. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    @ Ukk: steken... kan een goed teken zijn! Spannend hoor!
    @ Esther: goed dat je voor jezelf bent opgekomen en nu eerder terecht kan. Als ik je verhaal lees denk ik dat de eerste cyclus redelijk normaal is gegaan. Bloeding startte op dag van IUI maar dat is de dag van de eisprong en dan begin jij altijd met bloeden. Alleen zette het al na 8 dagen echt door en dat is iets te snel, je moet de lf rekken tot een dag of 10. Daar zijn hormonen voor.
    Die tweede cyclus was echt raar. Je zou haast denken dat er al een eisprong is geweest die ze gemist hebben en dat er door de hormonen daarna ook nog wat doorgroeide. Of zo. Hoop dat de gyn weet wat het allemaal te betekenen heeft!

12. ukk

ukk Actief lid

19 jan 2011
    264
    0
    0
    @ Esther en Kanshebber, ik had het idee dat ik de eerste keer veeel meer voelde haha.... maar ik denk dat dat vooral kweam omdat ik er echt elke seconde mee bezig was en dat is gelukkig nu niet zo:)
    ik heb dus af en toe wel steken aan een kant, maar durf ook weer niet te veel te hopen dat het misschien wel raak is..... maar k blijf verder wel positief hoor;) het is afwachten maar ben wel blij al het volgende week zou zijn haha....:p

@ Esther ja idd, ik begrijp wat je bedoelt! ik hoop dat ze wat voor je kunnen doen en dat je idd de volgende ronde een 'normale'ronde kan hebben. succes meid!;)

13. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    Wachten en wachten en wachten haha, het is ook geen hobby van mij hoor Ukk. Ik moet morgen weer voor een FM. Maar heb nog steeds flinke krampen en flink bloedverlies en dan op dag 10 van mijn cyclus. Als het maandag nog niet over is moeten ze maar een kijkoperatie doen ofzo, en in ieder geval prikken op bloedarmoede.

@ Kanshebber, wanneer ga je weer beginnen met prikken??

@ Lara, hoe is het nu.... ook al aan het aftellen?? Dinsdag is het 1 maart alweer! Ik duim!!!

14. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Assistent bedrijfsleidster
    Venlo
    Hoi hoi dames, ik heb even een klein vraagje.
    Ik heb vorige week donderdag mijn eerste IUI gehad.
    Nu had ik 4 dagen later met afvegen wat roze in op het wc papier, dacht eerst dit kan niet waar zijn. Manlief erbij geroepen en hij zag het t och ook wel. De morgen erna was het nog steeds wat roze maar in de loop van dinsdag was het helemaal niks meer. Het is nu ook uitgebleven tot op de dag van vandaag. Is dit normaal na een IUI, dit kan toch geen innestelingsbloeding zijn geweest of wel??
    Heb het idee dat mijn lichaam steeds vreemder gaat doen haha.

15. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    Hoi Druufke, roze 4 dagen na de IUI zou wel op een innesteling kunnen duiden, ik hoop het voor je!
    Succes met wachten!

16. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Assistent bedrijfsleidster
    Venlo
    Tja ik hoop t eigenlijk ook wel,maar ja na zo'n lange tijd durf je nog maar amper te hopen.

17. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    Zoals mijn vriendin altijd zegt; de moed mag je best wel eens verliezen, maar hoop moet je altijd houden!

18. Le1981

Le1981 Lid

8 okt 2010
    77
    0
    0
    Directie secretaresse
    Aalsmeer
    Hoi Meiden,

Ik hoop dat ik met jullie mee mag kletsen. bij mij in de omgeving lijkt het wel of iedereen zwanger wordt van de lucht...... Dus ik wil graag met jullie ervaringen delen.

Wij zijn bezig met onze 1ste IUI poging. Ik ben vandaag weer in het ziekenhuis geweest en ik had 2 eitjes 1 van 15 mm en 1 van 12 mm. Morgen moet ik weer terug. Hoop zo dat het deze keer lukt. Ik prik 75 Gronal-f.

Ik heb ruim een jaar Clomid geslikt zonder enig resultaat. Ik heb wel een zoon van 3 jaar :) Hij is door het gebruik van Clomid gekomen. Bij mij is PCO geconstateerd.

Hoop dat we allemaal snel zwanger zijn.

Groetjes Léonie

19. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    Welkom Leonie, ja het is moeilijk he als iedereen om je heen zo snel en makkelijk zwanger raakt!

Kom hier lekker meekletsen, en we steken zo nu en dan wel wat van elkaar op en kunnen natuurlijk altijd elkaar ondersteunen wanneer nodig!

Mooi dat je 2 follikels hebt! Hopelijk groeien ze goed door!

20. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Hoi meiden!

Kanshebber:
    Goed geklust in je rustmaand, goed zo! Wie weet gebeurt het...ik hoop het voor je!

Murphy:
    dit weekend weer beginnen met provera...hopelijk snel ongi en dan óp naar een nieuwe ronde!

Sportmama:
    spannend hoor, IVF! Hopelijk gaat de tijd een beetje snel...en is het zó eind april!

Esther:
    Goed je uitleg, nu begrijp ik ook wat meer hoe jouw cyclus in elkaar zit. Fijn dat er eindelijk een verpleegkundige was die met je meeleefde en wilde overleggen over hoe verder! Ik hoop dat ze je progesteron geven en dat het wat uithaalt voor je en je weer een wat normalere cyclus gaat krijgen!
    Alvast veel succes voor maandag!

Ukk:
    spannend, nog een weekje geduld hebben! We hebben dezelfde NOD denk ik! Ik heb 18 feb mn eisprong gehad!

Druufke:
    welkom meid. Ik denk dat het wel een innestelingsbloeding kan zijn! Eerder nooit gehad? Ik vind het hoopvol!

Le:
    ook welkom! Leuk dat je mee komt kletsen. Inderdaad...iedereen om ons heen lijkt maar zo zwanger te worden..is moeilijk he..
    Spannend, bijna je eerste IUI dus! Succes!

Hier:
    zit nu op 7dpo...eerste wachtweek is om! Heb altijd een behoorlijke rommelende buik en nu dus weer...of het een goed of fout teken is, kan ik nog niet zeggen. Hebben jullie ook altijd een gevoelige buik of nooit last van?
    Maandag naar de fertiliteitsarts...ik vind het superspannend allemaal!

Deel Deze Pagina