Wie begint er ook met IUI/IVF?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by babyborn, Jul 29, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ukk

ukk Actief lid

Jan 19, 2011
    264
    0
    0
    verkoopmedewerker kledingzaak
    @ Lara hoop dat je de IVF niet in hoeft en dat het dit keer echt gelukt is! wanneer was je NOD ook alweer?

@ Augustus vervelend meid dat je zo'n last hebt gehad van je spuit! wel raar dat hij de uitslag niet had die zit bij ons altijd in de envelop die we meekrijgen....maar goed nu maar hopen dat alles goed gaat en wachten maar......! dat is zo leuk....NOT....haha....;) nou succes meid ik ben gelukkig nu op de helft moet nog een weekje wachten en het valt mij tot nu wel mee ten opzichte van de eerste keer.
    je kan je denk ik moeilijk voorbereiden op een teleurstelling je moet gewoon realistisch blijven dat het ook fout kan gaan en als je dat wel in je achterhoofd houd dan komt de klap ook minder hard aan denk ik....tenminste zo was dat bij ons wel het viel me alles mee puur omdat ik het in mn achterhoofd had van de eerste zou te mooi om waar te wezen zijn......MAAR je moet wel hoop houden hoor! want je ziet dat er bij genoeg meiden het wel de eerste lukt, dus die duimen draaiende houden:) ik hoop ook zo dat het voor jullie dat het de eerste keer gewoon Raak is!!! succes met wachten meid!

2. Druufke

Druufke Fanatiek lid

Mar 18, 2010
    1,288
    0
    0
    Assistent bedrijfsleidster
    Venlo
    @ ukk: tja ik heb ook heel veel rare gevoelens in mijn onderbuik dan weer krampjes, dan weer steekjes (heb nooit last gehad van menstruatieklachten) dus je gaat je afvragen wat het allemaal is. Ik ga ook heel erg vergelijken met mijn vorige zwangerschap(die helaas resulteerde in een miskraam na 7 weken) Mijn (.)(.) zijn ook ontzettend gevoelig. Ach dan maar weer effe wachten pffff word er langzamerhand echt gek van.

@ ukk: Ik zag dat je een lijstje had aangemaakt, ja voor ons is het ook ons eerste kindje

@ augustus: Ik heb ook ontzettend veel last gehad van die laatste spuit, de Pregnyl. Die brandde zoooo erg en t brandde nog heel lang na. Maar ja alles voor t goede doel he!!
    Ps: bij ons zat de uitslag ook in de enveloppe.

3. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Meiden, wat spannend al die kwaaltjes! Ik heb deze hormoonloze maand helemaal nergens last van.

@ Esther: ik loop in hetzelfde zh als jij. Maar dat van direct op de wachtlijst voor IVF na drie IUI's is mij nooit verteld. Hoe regel ik dat zsm? Ik kom door de wachtlijst van het VU namelijk in de knoei met een verre reis die wij voor het einde van dit jaar gepland hebben (mits nog niet zwanger) en zo toch graag al voor die reis door de MMM van het VU zijn gegaan.

4. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    @ kanshebber dat is ons op voorhand gezegt maar dat gesprek heb ik eind maart. Het vu heeft 3 maanden wachttijd. Maar je kunt jezelf al via de sitevan het vu opgeven! Vriendon van mij heeft de laatste iui ook daar laten doen. Wachttijd bij haar was ook 3 maanden

5. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    Heb je wel een gesprek gehad na de 3de x met je gynaecoloog?

6. Le1981

Le1981 Lid

Oct 8, 2010
    77
    0
    0
    Directie secretaresse
    Aalsmeer
    Hoi Meiden,

Ik ben helemaal blij, ben vandaag weer naar het ziekenhus geweest en ik heb een goeie foll. van 19 mm dus ik mag vanavond de Pregnyl spuit zetten, ik las bij jullie al dat die nogal pijn doet, dus ik zie daar wel een beetje tegen op.... Maar goed het is voor het goede doel.

As dinsdag de iui, ben zo benieuwd.

Er schreef nog iemand nog over vocht uit je borsten, dat heb ik ook en dat hoorde volgens de gyn. bij PCO ?? Weet niet of jij dat ook hebt?

Toen ik zwanger was van mijn zoon, voelde ik niks in het begin, ik ben zelfs gewoon begonnen met Primolut te slikken om ongesteld te worden. (Ik had wel een zw test gedaan, maar dat was toen waarschijnlijk te vroeg) Maar ik werd maar niet ongesteld na het slikken van die pillen en toen .... Zwanger. Zo vreemd maar wel ontzettend blij.

Ik hoop dat het voor iedereen snel zwanger word.

Fijne zondag verder
    x Leonie

7. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

Jun 16, 2009
    2,218
    419
    83
    Esther1983 - eerste kindje IUI 3 op 1 maart
    Ukk - eerste kindje - IUI 2 op 18 Februari - NOD 4 Maart
    Heitje - eerste kindje -NOD 5 maart - IUI start 3e week van maart
    Laraxx - eerste kindje - IUI 6 op 15 feb - NOD 1 Maart
    Druufke - eerste kindje (?) - IUI op 17 feb -NOD 3 maart

Heitje, dus jij hebt ook last van steekjes... dat heb ik dus ook nog steeds, echt constant! Echt het gevoel dat er iets bezig is daarbinnen... normaal heb ik een zeurderig gevoel vlak voor mn ongi (paar dagen) maar nu dus alleen prikjes/steekjes...
    En dus nogsteeds geen last van mn (.)(.)
    ALS ik nu zwanger zou zijn, zouden mijn symptomen zijn: GEEN! haha...
    (behalve dat die vreemde steekjes..;))

Ukk, appart van dat slijm,... heb het zelf nog nooit gehad! Hoop voor je dat het iets positiefs betekend!!

Augustus, vreemd dat jullie geen zaaduitslag kregen... Succes nu de wachtweten!

Kanshebber, duim voor je dat je in deze rust maand zwanger wordt... je zal niet de eerst zijn! :)

Le1981 succes vanavond met de pregnyl... ik haal hem altijd een uur van te voren uit de koelkast en heeeeel langzaam inspuiten.. zo voel je het minste!

@all... ik heb verder eigenlijk niets te melden.. zie wel erg op tegen dinsdag pffff.. dat gaat weer een stress dag worden!!!:(

8. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    @ le, ja zoals lara zegt even uurtje van te voren uit de koelkast halen! Ik heb de laatste bijna geen last gehad behalve wat branderig gevoel bij het inspuiten maar was snel weg! @ all hoop wachtenden , spannend! Ik heb niets bijzonders ;) morgen gesprek om te kijken of ik progesteron kan krijgen voor na mijn eisprong! Liefs

9. ukk

ukk Actief lid

Jan 19, 2011
    264
    0
    0
    @ Le ik heb geen PCO dat is al onderzocht in het ziekenhuis toen er er eerder last van heb gehad kwam het bij mij door een te hoog prolactine gehalte dit zorg bij een zwangerschap voor aanmaak voor melk, maar daar heb ik medicijnen voor gekregen en dat is nu helemaal over, maar goed ik wacht het wel af! bij ieder is het ook weer anders en zo denk ik ook maar over eventuele zwangerschapskwalen! de een zegt dit de ander dat, maar wie zegt dat dat bij jou ook zo is. het is toch afwachten en achteraf kan je pas zeggen van ja dat waren toch echt zwangerschapskwalen haha....:p
    niet iedere vrouw verliest vocht uit de borsten door PCO, daar kunnen dus ook andere kwalen bij horen:)

Succes met spuiten trouwens, het doet niet echt pijn. pijn is het verkeerde woord eigenlijk......
    het geeft na de tijd een wat branderig gevoel en idd even een uurtje eerder uit de koelkast dat helpt en ook als je net voor het spuiten gaan er even wat ijsklontjes tegenaan houd dat helpt ook hebben ze me in het ziekenhuis verteld.

10. Le1981

Le1981 Lid

Oct 8, 2010
    77
    0
    0
    Directie secretaresse
    Aalsmeer
    Hi Meiden,

Thanx voor de advies over de Pregnyl. Ik heb de spullen maar snel uit de koelkast gehaald. Hebben jullie de prik ook in jullie buik gezet net als de Gronal?

pff, zal morgen laten weten hoe het gegaan is :)

11. ukk

ukk Actief lid

Jan 19, 2011
    264
    0
    0
    @ Le ja gewoon in je buik op dezelfde plek als je die andere spuiten ook zet;) succes meid!

12. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    Hey ukk is er bij jou een reden gevonden waarom je moeilijk zwanger raakt?

13. augustus2009

augustus2009 Actief lid

Jan 3, 2011
    433
    0
    0
    Ja, ik houd me wel degelijk voor dat het kan mislukken. Maar dat stemmetje wat hoop heet zit in mijn hoofd, ik blijf positief. Die twee weken gaan vanzelf voorbij, ik kan het niet sneller laten gaan. We, manlief en ik, zijn opgelucht dat alles goed is gegaan. En nu lekker o het bankie CSI kijken! Trusten voor straks, spreek jullie morgen!

@Le1981, succes meid, die spuit is een beetje rottig, maar mocht ik het nog een keer moeten doen dan probeer ik de ijsblokjestheorie erbij! Dat lijkt me een goede tip! Ik wilde je niet bang maken hoor!

14. ukk

ukk Actief lid

Jan 19, 2011
    264
    0
    0
    @ Esther we zijn er eigenlijk langzaam ingerold door de te hoge prolactine gehalte, maar het ligt aan ons beide want mijn cyclus is heel onregelmatig. vorig jaar januari gestopt met de pil en ik werd pas in juni ongesteld voor het eerst en daarna duurde het weer 3 maanden toen kwam dus dat prolactine gehalte naar voren en dat zorgt ook voor een onregelmatige cyclus dus met die medicijnen werd het steeds beter, maar we wisten nooit precies wanneer mn eisprong was en toch ook maar voor de zekerheid zaadonderzoeken gedaan en daar kwam uit dat dat ook slecht was de eerste keer 4,3 miljoen en de 2e keer 3 miljoen. dus daar schrokken we wel van omdat het minder was geworden en bij ons in het ziekenhuis doen ze geen IUI onder de 3 miljoen dus we waren bang dat het straks niet door kon gaan , maar het viel alles mee want de eerste IUI waren het er 17 miljoen! en de 2e keer 32 miljoen! dus dat was echt super. hij slik wel sinds we het weten foliumzuur en wijde boxers baad het niet schaad het niet! en ja waar door kan het anders zo goed zijn geworden haha....ach ja je weet het ook niet , maar dat is dus ons probleem van beide kanten eigenlijks..... en wat is de reden bij jullie? hoe is het verder met je?

Liefs

15. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    @ ukk, wij zijn augustus 2008 gestopt maar had toen ook een onregelmatige cyclus sloeg vaak 3 maanden over. Bij het ziekenhuis dachten ze aan pcos door de kralenkrans om mijn eierstok en de acne op mijn gezicht. Ik wad toen 83 kilo en 1.65 dus ze zei dat ik 10% van mijn gewicht moest kwijtraken en ik hierdoor een regelmatige cyclus zou krijgen met een eisprong. Ik heb toen mijn temp bijgehouden en toen ik 68 kilo woog na 3 maanden had ik inderdaad een eisprong en 28 daagsecyclussen. In augustus 2009 een jaar later terug gegaan, maar werdweggestuurd want je wordt pas geholpen na een jaar en ze rekenden dan vanaf dat ik regelmatige cyclussen had. Ben toen in februari 2010 naar een ander ziekenhuis gegaan en daar kreeg ik meteen een hsg en moest ikvoor 3 maanden naar huis omdat je dan extra vruchtbaar zou zijn. Na 3 maanden ben ik terug gegaan en hadden ze een verhaal dat ik maar zelf nog moest gaan proberen voor 6 maanden omdat ik nog zo jong ben ik de kans dat ik zelf zwanger raak groter is dan via de iui omdat er bij ons niets gevonden is. Eindelijk mochten we na 2,5 jaar aan de iui beginnen. Liefs

16. ukk

ukk Actief lid

Jan 19, 2011
    264
    0
    0
    @ Esther jemig meid, dan ben je behoorlijk snel afgevallen in een korte tijd! op eigen manier of had je een dieet mee gekregen van het ziekenhuis. dat lijkt me wel frustrerend dat je telkens weer weg gestuurd word en dan uiteindelijk heel blij bent dat je geholpen word!
    ik hoop echt dat IUI de uitkomst voor jullie is! dan zo'n tijd hoop je op iets positiefs;)
    ik had dat ook gevraagd over de HSG over meer vruchtbaarheid, maar onze fertiliteitsarts was daar niet zo van overtuigd geloof k haha....ze zei zo van dat is nooit helemaal bewezen en dat zeggen ze haha.....ach ja ik dacht dat we de hsg in nov. hadden gehad maar had het toch ff opgezocht en het was dec. dus als het echt waar is zit ik nu in de 3e maand en wie weet haha....;)
    ik hoop dat je verder geholpen word door die andere gyn. en dat ze een manier hebben voor je cyclus. zie net dat je vandaag een gesprek hebt! succes meid ben benieuwd duim voor je!!!

17. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    #2477 Esther1983, Feb 28, 2011
    Last edited: Feb 28, 2011
    Goedemorgen dames, net terug van FM en gesprek. Follikels doen nu hard hun best door de hogere dossis. Had 6 follikels van ongeveer 1,2 dus hoop dat er 2 mooie doorgroeien en de rest weggaat. En eindelijk heb ik dan Utrogestan gekregen! Yeaaaah mijn vertrouwen is weer terug. Nu maar hopen dat de follikels niet teveel hun best doen ;)

@ Ukk, ik was zelf afgevallen door sporten, en door de weeks streng voor mezelf zijn niet meer snoepen en gezond eten.

Liefs

18. Le1981

Le1981 Lid

Oct 8, 2010
    77
    0
    0
    Directie secretaresse
    Aalsmeer
    Goedemorgen,

Nou de pregnyl viel inderdaad wel mee, het is een beetje een rottig gevoel. Alleen mijn spijkerbroek er tegen aan is niet zo lekker. Maar goed vanmorgen een afspraak gemaakt voor de iui, morgen om 12.15 uur. We zijn benieuwd.

@ Esther: spannend zeg, hoop dat er niet te veel doorgroeien. Waarvoor gebruik je Utrogestan?

@ augustus: We lopen bijna gelijk, spannend hé!

@allemaal: Ik loop bij een natuurgeneeskundige, (Ben daar eigenlijk niet zo van maar: baat het niet dan schaat het niet :)) en die gaf nog als tip mee om voor dat je de IUI hebt en de tijd erna zoveel mogelijk een warme kruik op je buik te houden, omdat het sperma koud in je buik komt en dan warm je het "bedje" alvast op.... Wie weet helpt het,

Ik heb vandaag lekker een dagje vrij genomen van mijn werk, lekker samen met mijn kleine mannetje thuis :)

Fijne dag vandaag.
    Liefs

19. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    Hey Le, wat goed dat de pregnyll meeviel! Spannend de eerste IUI! Klinkt inderdaad wel logisch de tip ;) Succes morgen en geniet van je vrije dag met je kleine man!

Utrogestan gebruik ik om mijn baarmoederslijmvlies intact te houden en mijn menstruatie uit te stellen na de IUI. Ik ben de eerste IUI vanaf de IUI al bloed verloren en na 8 dagen zette mijn menstruatie goed door. en de laatste IUI verloor ik voor de IUI al bloed en zette het 3 dagen na de IUI al door. Das dus te kort. Vandaar de Utrogestan.

20. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

Jan 14, 2009
    12,710
    2
    38
    Goeiemorgen,

Laraxx: wat wordt het spannend bij jou zeg...wanneer ga je een testje wagen? En temp je ook of doe je dat allemaal niet?
    Ik hoop en duim heel hard dat de IVF niet nodig gaat zijn!!
    Nog steeds alleen last van die steekjes?
    Bij mij wordt het nu ook een branderig gevoel en dat zegt meestal..ongi.

Augustus: op de wachtbank, hopelijk gaan die wachtweken snel voorbij voor je!
    Wat fijn dat je omgeving jullie steunt!
    Het is moeilijk om je voor te bereiden op eventuele teleurstellingen...bij mij is de ene maand de klap ook groter dan de andere maand en heb tot nu toe niet echt kunnen ontdekken waar dat aan lag...het overkomt je gewoon en dan gaan we telkens maar weer verder naar de volgende ronde...
    Maar nu natuurlijk de 1e IUI, mijn hoop stijgt daardoor ook weer...en is niet zo gek natuurlijk want als het goed is vergroot dit onze kansen! Ik zou denken: het is de 1e IUI, de kans is nog niet zo groot dat het nu al lukt....en als het dan wél is gelukt, valt het alleen maar mee natuurlijk ;)
    Goeie instelling trouwens....dat je zelf die 2 weken toch niet sneller voorbij kan laten gaan...afleiding helpt vaak wel ;)

Druufke: bijna je NOD zie ik...
    Dat lijstje was al eerder gemaakt, en ik wist niet of jullie voor je eerste kindje gingen..dat vraagteken kan dus weg ;)

Leonie: een mooi eitje op komst dus, super! Hoe is de spuit gegaan?
    En jemig zeg, dat je toen gewoon primolut slikte terwijl je eigenlijk zwanger was, maakte je je niet ongerust daarna? Wat een wonder om er op zo'n manier achter te komen dat je een kleintje in je buik hebt!
    Morgen de IUI..alvast heel veel succes!
    Oh ik lees al hoe de spuit is gegaan...het viel mee dus! Lekker een vrije dag vandaag, geniet ervan!

Esther: pff lange weg heb je ook al afgelegd zeg...vervelend hoor dat je zelf er al zoo klaar voor bent om de stap verder te nemen, en dat het zkh dan ermee aankomt dat je 'te jong' bent ed...argh!
    Maar gelukkig is er nu actie!
    Wat goed dat je utrogestan hebt gekregen?
    Moest je er lang om zeuren? En wat is precies de reden waarom je het hebt gekregen?

Ukk: ook nog maar een paar daagjes geduld voor jou, hoe voel je je nu?

Hier: zometeen intake voor IUI, eindelijk!
    Kregen jullie allemaal een echo en bloedonderzoek bij de intake?

Share This Page