Wie begint er ook met IUI/IVF?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by babyborn, Jul 29, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. murphy

murphy Bekend lid

Oct 8, 2010
    877
    1
    18
    @druufke: bij ons ook iedere cyclus een bloedtest een week na de eisprong. Mijn progesteron was ook laag (24) em daarom krijg ik nu utrogestan erbij. Maar ook pas nadat het twee keer te laag was.

@heitje: nee, voor mij geen uitgangsecho meer. Ik heb een echo gehad voordat ik met provera startte, en toen was alles schoon, dus dat zal nu nog zo zijn! Wel fijn, geen echo tijdens menstruatie. Blijft toch een beetje vervelend, vind ik.

@all: morgenavond weer voor 't eerst puregon prikken. Hoop dat ik nog weet hoe het moet...

2. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

Jan 14, 2009
    12,710
    2
    38
    Jeuj!
    Veel succes morgen met de echo!
    Krijg je ook Clomid? En verder?

3. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

Jan 14, 2009
    12,710
    2
    38
    Nee op zondag zijn ze dicht...gelukkig wel op zaterdag dus dat scheelt al... En op zondag kan ik wel mailcontact hebben als ik zou willen, dus voor vragen, afspraken ed.
    Wat goed zeg, elke keer een bloedtestje. Heb er in mijn zkh ook naar gevraagd maar hier is het weer niet gebruikelijk. Wat is het ook verschillend he! Apart eigenlijk dat ze niet allemaal hetzelfde protocol volgen...

4. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

Jan 14, 2009
    12,710
    2
    38
    Murphy dat komt vast goed met die prik! Volgens mij verleer je dat niet snel...
    En idd, een echo tijdens menstruatie is niet prettig. Ik bloed al niet meer op dag 3 dus vond het geen probleem, maar merkte wel dat het allemaal nog wat gevoelig was van binnen...brrr

5. ukk

ukk Actief lid

Jan 19, 2011
    264
    0
    0
    verkoopmedewerker kledingzaak
    er is weer heel wat voorbij gekomen vandaag haha....

@ Heitje wat Super goed!!! echt super mooi dat die cyste weg is:D BLIJ BLIJ BLIJ....denk ik ;) haha....ben heel blij voor je!

@ Esther al bij de apotheek geweest, lijkt me idd wel handig zo'n inbrenghuls vooral als je het er niet ver genoeg in krijgt

@ Druufke wij krijgen nooit een bloedtest, maar hebben ook nooit een uitgangsecho....vreemd...:p ik ga het toch eens vragen maandag van die uitgangsecho

@ Murphy hoe gaat het allemaal tussen de verhuizing door;)

6. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    @ Kanshebber, succes deze ronde!

@ murphy, komt vast goed ;) na je rust kun je er weer vol tegen aan!

@ Heitje, tja die protocollen zijn overal anders, zo is het ziekenhuis wat dicht bij mijn huis is het hele weekend niet open, het andere 15 minuutjes verder waar ik nu loop wel. Is maar goed ook want ik heb al 2x op zondag de IUI gehad! Bloedtestjes krijg ik ook niet hoor.

@ Ukk, inderdaad gister een huls gehaald. Die man van de apotheek zei al, tja de fabrikant maakt deze pillen om te slikken. Vandaar dat ze er verder niets bijgeven. Maar hij had wel iets liggen wat normaal voor vaginale creme gebruikt wordt. De bolletjes paste er goed in! Ideaal! Hoe is het bij jou?? Al wat aan het rommelen ;)

Liefs

7. Druufke

Druufke Fanatiek lid

Mar 18, 2010
    1,288
    0
    0
    Assistent bedrijfsleidster
    Venlo
    hoi hoi dames moet even wat kwijt

@ all : Nou ik kreeg me gisteravond toch nieuws......Onze buurjongen (woont nog thuis bij ouders) heeft sinds januari een nieuwe vriendin en wat denk je......zwanger. Heb een supergoed contact met mijn buren. Dus buurvrouw kwam gisteravond heel zenuwachtig binnen om het mij zo voorzichtig mogelijk te vertellen. Ze had verwacht dat ik een beetje boos zou zijn.Pfffff nee boos was ik niet, maar de grote vraag kwam wel weer boven: WAAROM?? Die "kinderen" hebben niks...... Wij hebben het bedje al 2 en half jaar gespreid.
    Ach het zal wel zo moeten zijn denk ik dan...........

Dank jullie dat ik even heb mogen "zeuren"

8. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    Ja erg he! Zo kwam mijn schoonzusje ook aan 2 jaar geleden! Wisten niet eens dat ze een vriend had. Bleek een oude leraar te zijn die nog getrouwd was en zelf 3 dochters had die ouder waren dan mijn schoonzusje! Soms is het zo oneerlijk!

Knuffel!

9. augustus2009

augustus2009 Actief lid

Jan 3, 2011
    433
    0
    0
    Lieve meiden,

Soms zijn de dingen zo oneerlijk. Bij een ieder van ons is het zo vreselijk welkom. En en ander hoeft er niet eens moeite voor te doen, komt het eigenlijk niet uit en hup, klaar, een kind.

Mijn misselijkheid en dus relatie met de wc pot is al weer beëindigd. Het zal wel een griepje geweest zijn. Het heerst overal dus het viel me mee dat ik maar twee dagen misselijk ben geweest en andere toilettaire ongemakken heb gehad. Volgens mij kan het toch niet zo zijn, dat je al zo snel na de inseminatie misselijk zou zijn?

10. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

Jan 14, 2009
    12,710
    2
    38
    Ukk: hihi ja heeeel blij inderdaad! Ben blij dat jij ook blij bent haha :)

Esther: nou hartstikke mooi joh dat het ook op zondag kan...bij mij wordt het nog kiele kiele want zal mn eisprong ook rond het weekend hebben!
    Top dat die pilletjes er mooi in passen! Ik zat me ook al af te vragen of die bolletjes niet oraal ingenomen moesten worden..maar het kan dus allebei?

Druufke: argh zeker heel frustrerend zulk nieuws!! Ongelofelijk he..ik had het er hier net met mn vriendin nog over...dat het bij sommige zo komt aanwaaien terwijl ze er niks voor doen, niet mee bezig zijn, het niet serieus nemen en gewoon ongezond leven enz enz....en wij doen alles wat we maar kunnen en zijn er helemaal klaar voor...en toch gebeurt er nog niks!
    Knuffel voor jou meid!
    En zeuren mag altijd hoor!

Hier: eerste clomid geslikt gister, merk eigenlijk nog niks...

11. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Hoi allemaal,
    Vanochtend echo gehad en groen licht. Vanaf vanavond dus weer aan de menopur. Dosis is verhoogd naar 112. Hierdoor kan de eisprong (nog) eerder komen dus ik moet op dag 8 alweer terugkomen.

Ik was afgelopen weekend weg met vriendinnen. Van de 6 proberen er 5 zwanger te worden, allen langer dan een half jaar. Drie van ons al in de MMM. Raar hè? Dan kun je je haast niet voorstellen dat anderen 'zomaar' zwanger raken!

Ik was vandaag ook even langs de huisarts voor inzage in mijn moeders dossier. Ik wilde weten wanneer zij in de overgang is geraakt. Ik wist dat het vroeg was en idd: rond 37 jaar. Ik ben net 32 geworden dus de tijd dringt voor mij inmiddels. Ondanks dat ik het wist, ben ik er toch wel een beetje van geschrokken.

@ Heitje: nee, die pillen niet oraal innemen! Dat is voor heel andere toepassingen dan die van ons.

12. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    @ kanshebber, fijn dat je groen licht hebt gekregen! Hopelijk reageert je lichaam goed op de verhoogde dossis! Raar he dat er zoveel om je heen proberen en het niet lukt. Wel fijn dat je met vriendinnen ervaringen kunt delen, ze begrijpen je wel beter daardoor!

@ augustus , je kunt al vrij snel misselijk worden hoor, ligt er maar net aan hoe je lichaam erop reageert! Ik heb het meestal van de pregnyll al! vanaf de innestelling maakt je lichaam HCG aan dus dat zou best kunnen ! Spannend, nog een paar daagjes voor jou zie ik! Zaterdag testen??

Liefs

13. augustus2009

augustus2009 Actief lid

Jan 3, 2011
    433
    0
    0
    @Esther1983: Ja, zaterdag kunnen we testen. Ik vind het eng en spannend tegelijk. Ik durf het eigenlijk niet, ben op dit moment bang voor de teleurstelling. Maar dikke kans dat ik zaterdag niet langer kan wachten. Heb de testen al wel in huis gehaald. Ik houd jullie op de hoogte....

14. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    Oeeh spannend zeg! Was er bij jullie iets gevonden waarom het niet gelukt is tot nu toe??

15. Druufke

Druufke Fanatiek lid

Mar 18, 2010
    1,288
    0
    0
    Assistent bedrijfsleidster
    Venlo
    @augustus: ohhhh lekker spannend allemaal vooral de eerste keer vond ik tenminste zit nu zelf in ronde 2 en ik moet zeggen dat ik minder spanningen heb als ronde 1.

Nou dames ik ga mijn spuitje maar eens klaar maken want het is weer eens zo laat.......bah bah vind dat spuiten toch maar niks.
    Maar ja.....alles voor het goede doel he!!!

Fijne avond allemaal.....
    Knufffff

16. murphy

murphy Bekend lid

Oct 8, 2010
    877
    1
    18
    Hallo Dames!

@ukk: verhuisstress is toegeslagen!!!!!! Op zich schiet het werken in het nieuwe huis lekker op, grootste klussen zijn inmiddels klaar, maar als ik bedenk dat ALLES over ruim een week in het nieuwe huis moet staan, krijg ik het toch spaans benauwd....

@esther: fijn he, die inbrenghuls. Ben er ook blij mee! Weet je tenminste zeker dat het goed zit.

@kanshebber: je kunt weer verder! Da's goed nieuws. Succes!

@augustus: SPANNEND.....nog een paar dagen geduld....ik weet het, die dagen lijken soms wel weken.....

@all: mijn eerste spuit puregon zit er weer in! Ik ben officieel weer begonnen! Volgende week woensdag voor 't eerst weer bloedprikken om te kijken of er al iets gebeurd. Meestal niet en moet ik de dosering verhogen naar 112 of zo. We zullen maar weer afwachten wat mijn lichaam gaat doen dit keer....ben erg benieuwd!
    Ben zooooo moe van 't werken in het nieuwe huis, ga echt heeeeel vroeg naar bedje vanavond!

Tot morgen!

17. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    @ murphy, wat stom dat ze dan niet meteen met de hogere dossis beginnen. Bij ons verhogen ze de volgende ronde automatisch ook als je maar 1 follikel hebt gehad of eerder heb moeten verhogen! Op naar een nieuwe en laatste ronde die eindigt met een posi test ;) liefs

18. murphy

murphy Bekend lid

Oct 8, 2010
    877
    1
    18
    @esther: mijn lichaam reageert heel wisselend op hormonen. Heb met veel geluk 1 eitje, soms spuit ik 150E en gebeurt er helemaal niks. Maar ik heb ook een keer 3 cystes van 4-5 cm gehad, met een vrij lage dosering.
    Dus ik moet altijd een beetje voorzichtig beginnen en dan eventueel ophogen.
    Welterusten!

19. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    Vandaar, is dan wel logisch. Mijn lichaam reageert tot nu toe ook iedere ronde anders maar dan blijven ze protocol volgen! Ook wel irritant! Hierna ga ik de laatste 3 rondes met menopur doen ipv gonalf.

20. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    @ murphy, jij gebruikt ook Utrogestan toch?? Ik heb er zulke zere borsten van! Jij ook? Moet zeggen die bolletjes zijn ook niet echt bevordelijk voor je sexleven, wat een troep is dat zeg!

Share This Page