Wie begint er ook met IUI/IVF?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door babyborn, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. augustus2009

augustus2009 Actief lid

3 jan 2011
    433
    0
    0
    @Esther1983: ja, ben gelukkig niet helemaal kapot van verdriet of teleurstelling, die knal voor mijn kanis had ik een paar dagen eerder al. Het had alleen wel fijn geweest om samen met de teleurstelling te landen op een zachte ondergrond in plaats van de keiharde ondergrond, tenminste zo voelde het van de week even. Maar goed, uithuilen en overnieuw beginnen. Aanstaande vrijdag dus al de echo, anders zitten we in het weekend.

Misschien dat er vanavond nog een huilbui voorbij komt zetten, nou ja, laat maar komen dan.

Kus,
    augustus2009

2. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Balen augustus, shitterdeshit.

Uithuilen kan soms wel lekker zijn!
    Op zich wel prettig dat je meteen door kunt naar de volgende poging, helpt meestal goed tegen mijn verdriet, weer nieuwe hoop voor de volgende ronde....

3. Blade

Blade Lid

27 nov 2010
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    IUI-lijst

Esther1983 - eerste kindje IUI 3 - NOD 20 maart
    Blade - eerste kindje - IUI 6 - NOD 22 maart
    Ukk - eerste kindje - IUI 3
    Heitje - eerste kindje - IUI start 3e week van maart
    Laraxx - eerste kindje - inschrijven IVF
    Druufke - eerste kindje (?) - IUI -NOD
    Augustus2009 - IUI 2
    Le1981 - IUI 1 - NOD
    Kanshebber - IUI 5 - NOD
    Murphy - IUI 4 - NOD

Zo, lijstje ook maar weer eens bijgewerkt. Ik ben redelijk ontspannen onder deze laatste IUI. Verwacht er niets van en ga binnenkort eens rustig alles over IVF lezen. Heb me er al min of meer mee verzoend dat we die kant op gaan.
    Heb dit keer geen buikpijn en dat is wel erg fijn. Ach, wie weet.... ;)

4. Le1981

Le1981 Lid

8 okt 2010
    77
    0
    0
    Directie secretaresse
    Aalsmeer
    Hi Meiden,

Augustus: shit shit!! Balen zeg.....

IUI-lijst

Druufke - eerste kindje (?) - IUI -NOD
    Augustus2009 - IUI 2
    Le1981 -tweede kindje - IUI 1 - NOD 14 maart
    Kanshebber - IUI 5 - NOD
    Murphy - IUI 4 - NOD

Zo ook even het lijstje bijgewerkt.

Ik had vanmorgen een klein beetje bruin slijm in mijn onderbroek (sorry voor de details) aaaahhhhh. Vandaag 100x naar de wc geweest, verder geen bloed gezien ofzo. Ik hoop toch zo dat ik niet ongesteld wordt. Ik wordt nu toch wel zenuwachtig.

Er vroeg nog iemand hoe het was gegaan met de zwangerschap van mijn zoontje. Ik wist al heel lang dat ik PCO heb en ik ben vroeg (24 jr) begonnen met het proberen te krijgen van kinderen. Ik ben uiteindelijk zwanger geraakt net voor mijn 27ste verjaardag. We hebben eerst geprobeerd om zwanger te raken zonder bemoeienis van het ziekenhuis, maar na een hele tijd toch naar het ziekenhuis, nog steeds PCO. Ik kreeg Primolut voorgeschreven. En na 10 dagen werd ik niet ongesteld. Vaag! Dus ik toch maar een zwangerschapstest gedaan en ja wel hoor. Ik was zwanger. Het ziekenhuis gebeld, die reageerde echt van o dat komt door de medicijnen kom maar even langs. Nou op de echo was echt duidelijk te zien dat ik zwanger was :)! Ik ben 10 mei getrouwd en 15 mei wisten we dat we een kindje zouden krijgen. Het moest zo zijn denk ik.

Nou dat was weer een heel verhaal.

Geniet lekker van het lekkere weer morgen!
    Liefs Lé

5. augustus2009

augustus2009 Actief lid

3 jan 2011
    433
    0
    0
    Thanks lieve meiden, het is gewoon niet anders. Wil niet te lang in dit klote gevoel blijven hangen, daar wordt je immers niet zwanger van. Was wel effe goed teleurgesteld vanmiddag maar het was iets wat ik dus van de week al wist. Gelukkig mag ik direct beginnen met ronde twee. Een vraagje voor jullie, ik heb nog wat in de ampul zitten die nu nog in de prikpen zit. Moet ik dat eerst opmaken of moet ik dat weggooien? Dit had ik dus vanmorgen moeten vragen toen ik het ziekenhuis belde maar ja, was even van de rel en kon niet helder nadenken.

Lig nu lekker op de bank, in mijn pyama, Hoef dit weekend gelukkig helemaal niets.

@Le1981: jij bent nu het verst.... spannend, ik denk aan je.

6. Le1981

Le1981 Lid

8 okt 2010
    77
    0
    0
    Directie secretaresse
    Aalsmeer
    @augustus: Je hebt gelijk, nieuwe ronde nieuwe kansen. Je kan gewoon die prikpen weer gebruiken. Dat mocht ik ook.

Ik lig ook lekker op de bank X factor aan het kijken en tijdens de reclame achter de laptop :) Hoef ook niks van het weekend.

7. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Assistent bedrijfsleidster
    Venlo
    Zo een paar daagjes effeniet hier geweest en toch een hoop te lezen hihi.

@ augustus: ohh bah meid kei balen.......

@ Le: ja ik weet er alles van het is zo oneerlijk dat iedereen om je heen zwanger raakt, zomaar en wij moeten er zo veel moeite voor doen. Ik vertelde laatst van mijn buurjongen zijn vriendinnetje. Nou de volgende schok kwam een dag later op mijn werk....je raad het natuurlijk al......weer eentje. En wat bleek, ze was al 17 weken en ze wist t niet.......zegt ze. Ze heeft al een kindje van anderhalf. Dan zou je toch verwachten dat je het wel weet als je zwanger bent van een tweede?? Kan aan mij liggen hoor dat ik hier pessimistisch op reageer. Maar goed. Niet echt leuk.

@ Heitje: Balen dat je zo'n last hebt van de hormonen. Ik had vorige maand helemaal nergens last van maar deze maand......pffff ik word soms niet goed van mezelf. Laat staan mijn omgeving. Het kan natuurlijk ook een combinatie zijn van de menopur en mijn omgeving (die zwanger is)

@ All: Lees nu al een paar keer wat over "bolletjes" , wat is dit precies en waar gebruiken jullie dit voor??

Nou ik mag morgenvroeg voor de eerste FM....Spannend weer..
    Ik hou jullie op de hoogte. Vandaag eerst effe lekker niks doen, zoals een paar van jullie gisteravond al hebben gedaan. Heerlijk is dat soms he, dat niets hoeft en alles mag!!!
    Ik zal zo ook even het lijstje bijwerken!!
    Fijne zaterdag allemaal!!

8. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Venlo
    Druufke - eerste kindje - IUI 2 - NOD
    Augustus2009 - IUI 2
    Le1981 -tweede kindje - IUI 1 - NOD 14 maart
    Kanshebber - IUI 5 - NOD
    Murphy - IUI 4 - NOD

9. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Venlo
    En dat nog een gedichtje wat ik graag met jullie wil delen. Ik kreeg dit gedichtje van een hele lieve vriendin van me. Toe ik het las was het allemaal zooooo herkenbaar en heb me toch een partij zitten janken.......Wel lekker effe janken op zijn tijd.
    Hier komt ie:

In gedachte zie ik je steeds voor me,
    Met je handjes en je vingertjes,
    Met je voetjes en je teentjes,
    Jij, allerliefste
    Degene die mij mama maakt.

Telkens weer de overtuiging;
    Deze keer lukt het
    Twee weken wachten, hopen, wachten
    En dan toch weer niet...

Steeds breekt mijn hart,
    Wanneer jij weer niet komt,
    Mijn lieve kleine schat.
    Mijn verlangen naar jou
    Zo onbeschrijflijk groot.

Nooit heb ik kunnen vermoeden,
    De lange weg die we moeten gaan
    Het leek zo vanzelfsprekend,
    Maar nu na zoveel tijd
    Raak ik soms de moed een beetje kwijt.

Overal om me heen,
    Het mooiste woord ter wereld,
    Maar misschien nooit door jou gezegd.
    Het allergrootste wonder,
    Mijn grootste wens:

De dag dat jij voor het eerst mama tegen me zegt
    ik geef het niet op want je komt wel ,
    het duurt even z`n tijd,
    ik heb van al deze behandelingen geen spijt,
    ik wacht op jou,
    en op de dag dat ik kan zeggen,ons wondertje
    IK HOU VAN JOU !

10. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    @ druufke, nu zit ik ook met tranen, zo herkenbaar! De bolletjes zijn progesteron genaamd utrogestan. De is voor het ondersteunen en uitstellen van mijn LF. Deze is iedere x tekort geweest en nu bloed ik niet voor het eerst sinds de iui. Zit op dag 6 na de iui en deze ronde voelt zo goed en positief, terwijl ik de vprige rondes geen moed had omdat ik altijd bloedde!

11. moon0810

moon0810 Actief lid

2 feb 2009
    323
    0
    0
    Winterswijk
    Hey meiden,

Ik zal voorlopig even niet meer op het forum zijn. Onze laatste IUI is niet gelukt en we komen ook nog niet in aanmerking voor IVF. We nemen een half jaar rust en in september hebben we weer een gesprek met de gyn om ons aan te melden voor IVF in Nijmegen.

Ik heb wel hormonen meegekregen om het thuis te proberen, maar weet nog niet of ik dat ga doen.

Liefs en bedankt voor jullie steun!
    Ik zal nog wel meelezen maar iets minder actief zijn.

xxx

12. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    @ moon, balen dat de 6de iui niet gelukt is! Nu wven half jaartje rust en dan kijken naar de ivf! Hopelijk kunnen jullie daar wat mee! Liefs

13. augustus2009

augustus2009 Actief lid

3 jan 2011
    433
    0
    0
    Wat een ontzettend mooi gedichtje en zo waar. Wat ontzettend lief dat een vriendin dit maakt. Ik kreeg ook een hele lieve kaart van mijn collega, dat vind ik toch echt heel erg attent.

Mijn ongesteldheid lijkt al weer voorbij. Ging mezelf net verschonen en er is geen bloed meer. Dat vind ik toch wel erg kort hoor, het lijkt wel alsof het steeds korter wordt, hebben jullie dit ook en zou hier een verklaring voor zijn.

Vanmorgen even bij mijn ouders geweest en nog even een traan gelaten en besloten dat deze traan de laatste is voor deze ronde. Toen lekker gaan shoppen met mamma en een gave broek en ketting gekocht die uiteraard vanavond aan / om moet. Manlief en ik gaan vanavond een drankje drinken in de kroeg. Vanmiddag heerlijk even op onze scooter gereden, wind in het gezicht en deze ronde afsluiten. Morgen weer gaan spuiten, vrijdag eerste echo weer.

Ga wat eten en mezelf optutten.
    Kus,
    augustus2009

14. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Venlo
    @ augustus: heel herkenbaar ook voor mij om zo kort mijn ongi te hebben. Normaal gesproken kon ik t wel eens echt 5 dagen hebben. Vanaf mijn IUI een dagje of 3. Ik ga er maar van uit dat dit door de hormonen komt. Heb er anders ook geen verklaring voor.
    Meid heel veel plezier vanavond en geniet van je avondje uit!!!!!

15. Le1981

Le1981 Lid

8 okt 2010
    77
    0
    0
    Directie secretaresse
    Aalsmeer
    Hi Meiden,

@druufke: Wat een mooi gedicht, ik zit nu ook met tranen in mijn ogen.

@Moon: Balen dat de 6de IUI niet is gelukt! Hoop dat het half jaartje rust helpt en dat het daarna mag lukken.

@augustus: shoppen helpt altijd :) Veel plezier vanavond!

Hier nog geen nieuws.... Ik heb wel opruim woede en dat heb ik altijd als ik ongesteld moet worden???

Fijne avond en zondag.
    Liefs Lé

16. ukk

ukk Actief lid

19 jan 2011
    264
    0
    0
    verkoopmedewerker kledingzaak
    @ Moon jammer meid dat de laatste iui mislukt is. het is wel lekker om even een half jaar rust te hebben en daarna vol goede moed starten met IVF! Succes meid!

@ Esther super dat je nu een beter gevoel hebt, het is ook niet fijn natuurlijk dat je normaal gesproken zo snel na iui ongesteld werd ik blijf voor je duimen!

@ All ik ben de laatste dagen wat minder op het forum geweest heb het zo druk met werk en met mn paard:p en verjaardagen en alles haha....ik ga proberen om het allemaal bij te houden;)

fijn weekend meiden!

17. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    @druufke: wat een mooi gedicht! Met een brok in mijn keel moet ik zeggen dat 't gevoel heel herkenbaar is....

@moon: jammer dat jullie laatste iui is mislukt. Hopelijk doet het half jaar rust jullie goed. Op naar een geslaagde ivf poging! (of misschien wel een wonder tijdens de rustperiode???)

18. augustus2009

augustus2009 Actief lid

3 jan 2011
    433
    0
    0
    Goedemorgen,

Gisteren een hele leuke avond gehad, kon mijn gedachten ook even verzetten. Vandaag ook niets gepland dus wie weet blijf ik de rest van de dag wel lekker in mijn pyama zitten!!!

Vanavond weer spuiten!!

19. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Venlo
    Hoi dames, even een update.
    Moest vanmorgen voor controle naar t ziekenhuis. Had 2 hele mooie eitjes volgens gyn. Dit maal aan de andere eierstok(vorige maand links en nu rechts) dan de vorige maand. (hopenlijk een betere eisprong dan de vorige maand)Ze waren nu 17.1 en 15.3, hij ging er ook vanuit dat de kans groot was dat ze beide zouden springen. Hij vroeg ons of we door wilden gaan of afbreken omdat de kans op een tweeling groot zou zijn. Nou partner en ik beide: echt niet!!!! Vond t ook wel een rare vraag maar goed, daar hoefde we dus geen seconde over na te denken.
    Vandaag en morgen nog spuiten met de menopur en dinsdagmorgen weer terug voor controle!!!!

20. augustus2009

augustus2009 Actief lid

3 jan 2011
    433
    0
    0
    @Druufke: wauw zeg, wat goed nieuws!!! Spannend hoor allemaal en wat fijn dat jullie op zondag terecht kunnen zeggen. Ik hoop het zo voor je dat het lukken zal!!!

Deel Deze Pagina