Wie begint er ook met IUI/IVF?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by babyborn, Jul 29, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

Jan 14, 2009
    12,710
    2
    38
    Hallo!

Druufke: leuk shoppen! Veel plezier!

Le: haha ik zou hem ook inlijsten boven je bed! Waar blijft je mooie banner?? :D

Esther: jeuj nog maar 4 dagen! Wanneer wil je gaan testen? Of ga je eerst je NOD uitzitten?
    En goeie tip over die spuit, ga ik onthouden!

2. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

Jan 14, 2009
    12,710
    2
    38
    Laraxx: nou goed dan dat je er achteraan hebt gebeld!

Bedoel je dezelfde dag van de IUI nog sex hebben?
    Of voor de IUI? Want dan zijn er minder zaadjes die bewerkt kunnen worden toch?

Weten jullie eigenlijk hoe dat precies zit met Pregnyl...ik lees overal dat je eitje dan na iets van 31-38 uur springt...maar kan ie ook eerder dan die tijd springen? Of werkt het zo dat ie hem ook nog ff vasthoudt en dan in die 31-38 uur springt? Of gewoon dat ie als ie rijp is sowieso springt als ie moet springen voor die tijd? Snappen jullie het een beetje haha

3. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    @ Lara, balen dat de brief los verstuurd is! Snel contact opnemen!

@ Heitje, ik heb het voornemen gewoon te wachten tot zondag!
    Over het springen van het eitje heb ik laatst ook gevraagd in het ziekenhuis. Ze weten niet precies wanneer het eitje springt normaal de dag na de LH piek. Maar door de pregnyll wordt deze kunstmatig verkregen. Het zou kunnen zijn dat je lichaam al een dag eerder van zichzelf een LH piek heeft en het eitje al een dag eerder springt. Helaas kijken ze niet nog een keer met de echo of je eitje er nog zit de dag na de pregnyll.
    Ik had ook gevraagd op welke grote de eitjes springen als ze uit zichzelf groeien, maar daar is helaas geen antwoord op. Heb elders namelijk wel eens op een forum gelezen dat iemand een follikel van 2,1 had. De mijn is laatst 1,8 geweest toe ik de pregnyll moest zetten.

Spannend! Meestal komt het precies goed uit hoor!

Liefs

4. murphy

murphy Bekend lid

Oct 8, 2010
    877
    1
    18
    @lara: goed dat je hebt gebeld, had je lang kunnen wachten....

@heitje: eitje kan idd ook een dag eerder al springen, of iets later. Maar volgens mijn fert. arts gebeurt dit bij de meeste vrouwen gewoon binnen de 31-38 uur. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen!
    Omdat ik, wat betreft hormonen, wel vaker bij de categorie uitzonderingen hoor, heb ik gevraagd om dit keer de dag tussen de pregnyl en de iui nog een echo te maken. Als het eitje dan al gesprongen is, krijg ik diezelfde dag nog mijn iui.

@esther: ben benieuwd of je het niet-testen-tot-zondag vol gaat houden! succes!

@all: vanochtend bloed geprikt. Waarde was nog helemaal niet verhoogd, dus nog geen groeiende eitjes! Moet nog steeds 100E blijven spuiten, vrijdag weer prikken en als er dan nog niks groeit, mag ik gaan verhogen.....in ieder geval geen iui op onze verhuisdag dit weekend! Dus da's eigenlijk wel fijn!

5. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    @ Murphy, fijn dat je nu normaal zonder stress kunt verhuizen! Hopelijk vrijdag wel mooiere bloedwaardes! En het niet vol houden.... tja ik moet wel anders test ik misschien vals positief door de pregnyll.

liefs

6. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Hoi allemaal,

Wat kletsen jullie veel zeg ik moet steeds pagina's bijlezen ;)
    Jeetje Le, zwanger... gefeliciteerd! We hopen je snel te volgen.
    Ik was vandaag voor een FM. Helaas gaat er wrs voor de derde keer slechts één eitje springen. Jammer.
    Zaterdag de IUI. Ik ben benieuwd hoe de opbrengst van mijn partner zal zijn, omdat hij op dieet is. Het is een dieet dat alle voedingsstoffen bevat, dus alles zou in balans moeten blijven maar je weet nooit. Daarnaast zijn we al een paar maanden fanatiek aan de vitaminepillen dus misschien verbetert dat de boel... ik hoop het!

7. Le1981

Le1981 Lid

Oct 8, 2010
    77
    0
    0
    Directie secretaresse
    Aalsmeer
    Hi Meiden,

@larax: dit was onze 1ste IUI behandeling. We zijn vorig jaar juni begonnen met Clomid, deed helemaal niks bij mij en ik heb 1 maand gehad dat ik wel 20 follikels had. Die is toen afgebroken.

@heitje: ik zal mijn banner aanpassen :)

@all: bedankt voor de felicitaties!!!

x Lé

8. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    @ Kanshebber, jammer dat je weer maar 1 eitje hebt! Hopelijk is de opbrengt nu wel super goed en wordt dit gewoon jullie ronde! Kunnen wel wat meer roze gebruiken hier naar Le!

9. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    @ le, klopt je banner wel?? Er staat dat je 3 weken en 4 dagen zwanger bent... je hebt toch 2 weken na de IUI getest?? Dan zou je nu 4 weken zwanger moet zijn.

Liefs

10. Druufke

Druufke Fanatiek lid

Mar 18, 2010
    1,288
    0
    0
    Assistent bedrijfsleidster
    Venlo
    Je zwangerschap begint te tellen op de eerste dag van je laatste menstruatie.....Raar eigenlijk want dan ben je niet zwanger, maar zo wordt ie wel geteld.
    Over die follikels weet ik ook niet precies wanneer ze springen. Ik weet wel dat bij mijn vorige IUI de laatste echo mijneitje 2.2 was.....en nu 1.8 en 1.7.
    De pregnyl die had ik idd al uit de koelkast een uurtje van te voren. Zal onthouden om de vloeistof de volgende keer (hopenlijk is dat niet nodig) in etappes te spuiten.
    Ja zelfde avond van de IUI gemeenschap en t liefst de dag erna ook nog een keer werd mij verteld......Dus we zullen ons er maar aan houden he hihi. Manlief vind dat denk ik niet zo'n probleem.

Vraagje, hoe lang voor de IUI doe je "het" niet meer. Wij toch wel een paar daagjes ivm de kwaliteit.

Nou dames heb heeeeeerlijk geshopt!! Doet je soms echt goed he hihi. Nou op naar morgen voor mij een spannende dag.
    Hou jullie op de hoogte!! Nog een hele fijne avond!!!!

11. Blade

Blade Lid

Nov 27, 2010
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Le; gefeliciteerd!! Goed hoor, gelijk de eerste IUI! Geniet ervan.

12. augustus2009

augustus2009 Actief lid

Jan 3, 2011
    433
    0
    0
    @all: vrijdagochtend weer naar het ziekenhuis voor een echo. Dan is het dag 8, volgens mij nog veel te vroeg en ga er maar vanuit dat ik maandagochtend weer kan. Is het bij jullie wel eens voorgekomen dat het weekend "in de weg zat" ? Hoe hebben jullie dit aangepakt? Mijn ziekenhuis behandelt niet op zondag. Hoe kan ik de natuur een handje helpen zeg maar? Ik wil graag deze kans ook weer 100% benutten.

Ik heb trouwens ook een afspraak gemaakt met een acupuncturist. Men zegt dat deze behandelingen de kans zouden vergroten en daar zou ik natuurlijk erg blij mee zijn. Ik wil eigenlijk heengaan om te kijken of ik weer een beetje rust in mijn lijf en hoofd terug kan brengen. Misschien maak ik me drukker - onbewust - dan ik denk? Ik heb ook een hele druk baan waar het op dit moment niet lekker loopt. Ik kan me daar echt druk over maken en elke dag neem ik me voor om het niet te doen maar het is tot nu toe niet gelukt. Ik ben heel benieuwd wat er uitkomt. Heeft iemand van jullie ervaring mee?

13. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    @ Druufke, bij ons staat op het formulier 4 dagen onthouding voor de IUI.

@ augustus, balen dat ze niet het weekend werken! Acupuncturist geen ervaring mee.

@ ego, hier vandaag ronde 3 definitief afgelopen. Nu even rust 29 maart gesprek over de voortgang met gynae en in Mei een weekend weg, dan in juni zomervakantie dus na de zomervakantie beginnen we dan met het nieuwe hormoon. De Menopur voor de laatste 3 rondes. Ik weet in ieder geval dat de Utrogestan wel helpt dus dit maar weer gebruiken dan.
    Kom af en toe spieken maar moet even van mijn 4 maandjes rust gaan genieten!

Liefs

14. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

Jan 14, 2009
    12,710
    2
    38
    Goeiemorgen,

net terug van de 2e FM....en ik ben weer es een raar geval hoor...

Eitje lijkt gekrompen!
    Nu 13 mm, rechts nog steeds 11 en allemaal andere eitjes van rond de 9mm! Argh!
    FA stond er ook van te kijken en dacht dat die van 14 miss al gesprongen was en dat dit een andere was...maar ik denk van niet want ik ken mn lichaam..
    Net bloed geprikt en ik hoor straks de uitslag hoe mn oestr en prog is....
    En dan waarschijnlijk morgen weer terug om te kijken of ie nu weer groeit..
    raar!!

15. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

Jan 14, 2009
    12,710
    2
    38
    Oh nee Esther wat lees ik nou!
    Ineens pats boem over? :( :(:( shit wat ontzettend jammer en teleurstellend!
    Begrijpelijk dat je het even rustig aan wilt doen hoor!

Augustus: goed idee, acupunctuur, lijkt mij ook wel wat eigenlijk!

Druufke: bij ons zeggen ze dat je de dag voor de IUI even geen gemeenschap moet hebben, dan kan er een legertje opbouwen ;)

Kanshebber, jammer maar 1 eitje! Ben ook benieuwd of de zaadkwaliteit is verbeterd door het gezonde leven? Succes morgen met de IUI!

16. Druufke

Druufke Fanatiek lid

Mar 18, 2010
    1,288
    0
    0
    Assistent bedrijfsleidster
    Venlo
    @ Esther: Is natuurlijk ook wel lekker effe rust. Geen geren en zeer zeker geen spanningen.

@heitje: Idd heel raar als ze gekrompen zijn :S
    Hopenlijk een goede bloeduitslag.

@ all: Nou vanmorgen om half 10 mijn IUI gehad. Zaad van manlief was meer dan 20 milj en 100% beweeglijk. Betere kwaliteit dan vorige ronde. Volgende week bloed prikken voor progesteron. Hopenlijk heb ik een betere kwaliteit dan vorige ronde. En dan natuurlijk ons "huiswerk" niet vergeten de aankomende dagen.
    Was gisteren en vanmorgen ontzettend misselijk, waarschijnlijk door Pregnylspuit. Dit was vorige maand helemaal niet t geval. Arts hoopte dat dit dan een goed teken was.
    Nu komt t ergste vind ik, die 2 weken wachten.......Is toch best lang.

Liefs Druufke

17. Le1981

Le1981 Lid

Oct 8, 2010
    77
    0
    0
    Directie secretaresse
    Aalsmeer
    hi Meiden,

Ik vond het ook een beetje vreemd, maar mijn laatste menstruatie was 19 febr. en vanaf daar rekenen ze dan.

@druufke: Lekker he even shoppen, ze gaven ons het advies om 2 dagen voor de IUI het te doen, dat schijnt goed te zijn
    voor de kwaliteit.

Mijn eitje was 2.1 en toen mocht ik de Pregnyl zetten, denk dat 2 de grens is. Ik weet het niet zeker.

@augustus: Bij ons was het ziekenhuis wel op zondag open. Ik zou het gewoon zelf van het weekend lekker aan de klus gaan, je weet nooit en het zaad van de man blijft ook nog een tijdje leven, dus wie weet. Ik loop bij een natuurgeneeskundige, Ik heb een aantal homeopathische pillen gekregen. Weet niet of het geholpen heeft, maar ik ben nu wel zwanger :)

@esther geniet lekker van je rust, ik snap dat je het even gehad hebt. hoop ook voor jou dat het na je rustperiode wel lukt!

@ego: hier alles nog rustig, ik heb gisteren nog een test gedaan. zo'n electrische ik was toch wel onzeker. Maar er kwam gelijk zwanger te staan in het schermpje.

Ik vind het toch wel lastig om hier te schrijven, want ik vind het voor jullie vooral moeilijk. Ik wil jullie het er niet in wrijven dat ik zwanger ben zeg maar.....

Nou ga maar weer aan het werk..

x Lé

18. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

Jun 16, 2009
    2,218
    419
    83
    Esther, balen zeg... dikke knuf!!

heitje, ja de zelfde dag (dus na de iui)!!
    Wat raar zeg van je eitjes... hopelijk is er nog niets gesprongen en groeien ze nog door!!!

19. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    @ Heitje, ik heb het ook al een x gehad hoor dat mijn eitje kromp en dat een andere het overnam. Kan gebeuren zei ze bij mij.

@ Druufke, mooie score, succes met de wachtweken!

20. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

Jan 14, 2009
    12,710
    2
    38
    Nou bloeduitslag is binnen, nog geen eisprong en het beeld kwam overeen met wat ze zag!
    Gelukkig ken ik mn lijf dus goed, haha
    Morgenochtend weer terug voor nog een FM, hopelijk dan wel weer gegroeid!

Le: nee joh niet zo gek doen, je geeft ons juist hoop!!

Laraxx: ok ik zal het onthouden..sex na de IUI ;)

Druufke weer op de wachtbank, spannend! En goeie score van de zaadjes, 100% !

Share This Page