Wie begint er ook met IUI/IVF?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door babyborn, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Assistent bedrijfsleidster
    Venlo
    Mestal kun je toch wel het beste van je lijf op aan, al houd het je in de laatste wachtweek wel soms aardig voor de gek hihi.

Heb me trouwens laten pendelen.....
    2 dames hebben voor me gependeld op mei.....jongetje.....hihi
    En nu maar afwachten of ze gelijk hebben.

Ik heb t vorig jaar ook eens laten doen. Toen kwam het uit dat ik in augustus aan zou tellen van een meisje, tja aangeteld was ik in augustus maar ja of t een meisje was......helaas ben ik daar nooit achter mogen komen....

Groetjessssss

2. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    @esther: jammer, niet gelukt deze ronde. MAAR: de utrogestan werkt wel goed, dus da's misschien wel een geruststelling voor de nieuwe poging. Nu even een paar maanden rust? Geniet ervan!

@heitje, ja krimpende eitjes heb ik ook wel eens gehad (net als te vroeg springende eitjes, niet verder groeiende eitjes, eitjes van 16mm die de volgende dag compleet van de radar verdwenen waren.......laten we het maar erop houden dat ik misschien gewoon rare eitjes heb.....)

@druufke: pendelen? Lijkt me best leuk. Hoe en waar doe je dat dan??

@all: even een vraagje. Ik ben puregon aan 't spuiten, en gisteren was er nog geen eitje aan het groeien. Vandaag heb ik (sorry voor de details...) opeens bruin/rode afscheiding en buikpijn. Lijkt een beetje op een beginnende menstruatie. Heeft iemand dit ook wel eens gehad?

Vind het een beetje vreemd, mijn lichaam moet eitjes laten groeien en baarmoederslijmvlies, en niks afstoten en afbreken....morgenvroeg moet ik weer bloed laten prikken, maar als ik hier vanavond last van blijf houden, vraag ik in het ziekenhuis toch of er niet ff gekeken kan worden met de echo.
    Stomme eierstokken heb ik toch.....klopt weer niks van! Grrrrr

3. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Venlo
    @ Murphy: Je gaat naar forum en dan scroll je naar beneden totdat je Pendelen ziet staan. Daar kun je zien wie er pendelt. Diegene kun je dan een PB'tje sturen en als t goed is krijg je dan een PB'tje terug.

Groetjessss

4. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Hm Murphy...jij bent dus ook een rare met je eitjes ;)
    Geen idee wat die bruin/rode afscheiding kan zijn?
    Ik heb welgeteld 1x in de afgelopen 2 jaar bruine afscheiding gehad vóór mn eisprong...wat het was, geen idee?
    Misschien nog een restje van je ongi, ff helemaal de boel ruimen voor een nieuwe ronde?

5. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    @druufke: hihi, ik had nog nooit helemaal naar beneden gescrollt.....er gaat een wereld voor me open! hihihi
    Er gaat voor me gependeld worden. Ben benieuwd!

@heitje: yep, ik ben ook zo'n rare, en mijn eitjes ook!
    Doe je niks aan.....
    Afscheiding zal idd wel restje menstruatie zijn of zo. Of iets anders raars, dat past dan weer goed bij die eitjes....

6. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Goeiemorgen!

Na een half uur wachten vanmorgen mocht ik voor de FM, eitje weer 14mm, ander eitje 12mm dus die doet miss toch ook mee. Rest was klein (rond de 10mm) dus de IUI is gepland!
    Zondag spuit zetten en dinsdag de eerste IUI!
    Er is wel een risico dat mn eitje eerder al springt, omdat de zondag ertussen zit en ze dus niet kunnen meten....dus moet van de FA zondag nog op commando klussen voor de zekerheid.....
    Spannennnnnd!

Hoe is het met jullie?

7. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    IUI lijst

Esther1983 - eerste kindje IUI 3 - NOD 20 maart
    Blade - eerste kindje - IUI 6 - NOD 22 maart
    Ukk - eerste kindje - IUI 3
    Heitje - eerste kindje - IUI 1 op 22 maart - NOD 5 april
    Laraxx - eerste kindje - inschrijven IVF
    Druufke - eerste kindje - IUI 2 - NOD 31 maart
    Augustus2009 - IUI 2 - NOD 7 april
    Le1981 -tweede kindje - IUI 1 - NOD 14 maart
    Kanshebber - IUI 5 - NOD
    Murphy - IUI 4 - NOD

8. augustus2009

augustus2009 Actief lid

3 jan 2011
    433
    0
    0
    Hoi meiden!!

Vanmorgen weer een fm gehad. Er zitten er twee aan de rechterkant, eentje van 13 mm en eentje van 11 mm. Aan de linkerkant zit er eentje van nog geen 10 mm. Alles zag er heel goed uit. Morgen moet ik weer terug voor nog een echo. Ik heb ook gevraagd wat de kwaliteit was van het zaad en dat was ontzettend, bovenverwachtingsuperdupergoed!! Dat was effe een fijn bericht zeg! Heb nu meer eitjes dan de vorige keer dus hopelijk meer kans. Dus hopelijk maandag of dinsdag weer met de sportsokken de lucht in!!!

Liefs,
    augustus2009

9. ukk

ukk Actief lid

19 jan 2011
    264
    0
    0
    verkoopmedewerker kledingzaak
    eej meiden!

gister de 2e FM gehad en er was nog niet veel gebeurd!:(
    ik moet maandag pas weer terug komen en hopelijk zijn ze dan niet te groot, maar aangezien de snelheid dat ze groeien komt dat wel goed!
    maar het is wel een lange cyclys zeg:(:p ach ja.....

@ Heitje succes!

@ Murphy hoe is het met jou? ik blijf op je wachten hoor:p haha...:)

@ Esther....spannend.....! het komt dichter bij;) hoe voel je je?

10. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    nou ukk, dan kun je nog wel even wachten hoor!

Vandaag plotseling ongesteld geworden! Gewoon dwars door de puregon heen! Zh gebeld, echo gehad, niks te zien. Grote vraag is waar het bloed vandaan komt, want baarmoeder was eigenlijk gewoon schoon....tja, nu moet ik puregon blijven spuiten, maar vandaag is eigenlijk weer dag 1 van de cyclus, dus weer opnieuw beginnen!
    Grrrrrr, ik heb er even helemaal genoeg van.

Gaat het dan nooit lukken????

We overwegen echt om na deze ronde te stoppen met behandelingen. Ik heb al zoveel hormonen geprobeerd en niks werkt zoals het moet.

(Sorry voor ego berichtje, maar zit er ff doorheen....)

11. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    He Murphy wat een klotebericht.
    Was je vorige week wel goed ongi geweest? En het zkh had er geen verklaring voor dus waarom nu weer bloed?
    Vind het echt rot voor je..heb je voor niks gespoten en nu weer opnieuw beginnen :(
    Sterkte meid!

Ukk: hoe groot waren ze dan nu? Balen van de langere cyclus...hopelijk maandag mooie eitjes!
    En je vraagt hoe het met Esther is...die is ongi geworden :(

Augustus: goed zeg dat de zaadkwaliteit zo goed is! Scheelt al een hele hoop!

12. ukk

ukk Actief lid

19 jan 2011
    264
    0
    0
    verkoopmedewerker kledingzaak
    @ Murphy een ego berichtje is ook wel eens fijn:) echt balen meid! ik kan me heel goed voorstellen dat je er ff door heen zit, je zit toch telkens met die hormonen. dikke knuffel;)

@ Heitje mijn eitje was nu 14 mm maar die was van maandag tot donderdag maar 4 mm gegroeid dus vandaar dat ik maandag weer terug moet....jemig wat balen voor der! heb ik niet mee gekregen.

@ Esther balen meid!!! had het zo leuk voor je gevonden en je zo gegund! nu ga je 4 maandjes rust nemen? succes meid en een hele dikke knuffel voor jou;)

13. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    @ Murphy
    Het zit je niet mee... Kan me voorstellen dat je overweegt te stoppen. Dan ga je denk ik ook niet door voor IVF? Wat een moeilijke beslissing.

@ Esther
    Geniet lekker van de rust! Enne... zelf vind ik menopur fijner dan gonalF ookal moet je iedere avond apothekertje spelen.

@ Augustus
    Ik heb eind vorig jaar een tijd acupunctuur gehad, samen met mijn vriend. Voor vrouwen kunnen ze vooral werken aan stress en aande doorbloeding van de baarmoeder. Ik had toen erg veel stress, de baarmoeder kon volgens hem ook wel iets beter zei hij maar de doorbloeding was niet echt slecht.
    Mijn vriend heeft er meer aan gehad. Zo zweet hij 's nachts altijd enorm, en daar heeft de acu aan gewerkt met als heerlijk resultaat dat ik nu gewoon tegen hem aan kan kruipen in bed. En die lagere temp heeft natuurlijk gevolgen voor zijn zaad.
    Helaas heeft het bij ons niet in een zwnagerschap geresulteerd. Maar als we overstappen naar IVF zal ik het weer oppakken. Dan is die doorbloeding extra belangrijk voor de innesteling tenslotte.

@ All
    Straks IUI5. Ben al een uur op omdat partner zich dan op zijn klus kon concentreren in de slaapkamer. Helaas is er wrs weer maar 1 ei, maar wel met super bms, namelijk 12 mm. Ik heb weinig buikpijn van de pregnyl deze keer en ik hoop op een pijnloze inseminatie, dan kan ik de rest van het weekend lekker feestvieren (druk weekendje namelijk).

14. augustus2009

augustus2009 Actief lid

3 jan 2011
    433
    0
    0
    @Esther en @Murphy: wat super balen voor jullie beiden, het is een klotegevoel. Ik denk aan jullie en geef jullie een dikke cyberknuffel.

Ik moet straks om 11 uur weer een echo, ik hoop zo dat het goed is en dat we groen licht krijgen voor poging twee. Uiteraard laat ik het jullie weten.

@kanskhebber: thanks voor je ervaring. Ik geef het een kans, baadt het niet dan schaadt dit ook niet. Ik heb ook denk ik meer stress in mijn lijf dan ik wil toegeven en dan komt het door dit, maar ook door mijn werk.

@all: hebben jullie andere dingen dan bijvoorbeeld accupuctuur geprobeerd om te kans te vergroten?

15. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Ik vind acupunctuur ook wel interessant...is miss wel een optie voor mij..

Kanshebber, hopelijk wordt dit em voor jou!!!

Augustus: en hoe ging de FM?
    Andere opties geprobeerd..ehm ja ben bij een homeopathisch arts geweest die me tabletjes meegaf voor een goede doorbloeding van de bm, en een mooie menstruatie...hielp geen f*k dus ben daar mee gestopt ;)
    Verder slik ik nu naast de fol.zuur ook tarwekiemolie.

Net een ovu-testje gedaan, gelukkig nog niet positief *fjoe*

16. augustus2009

augustus2009 Actief lid

3 jan 2011
    433
    0
    0
    Hoi meiden,

ben net terug van een middag winkelen met moeders, was heerlijk en gezellig. Ik dus vanmorgen heen, zegt die arts tegen mij: "waarom ben je hier als je gisteren al bent geweest"? Nou, omdat de arts dat tegen me zei? Ik wou nog zeggen: ik kom op de koffie bij je nou goed? Enniewee, hij kijken, er zitten er twee van 14 en 12 links en eentje van 11 rechts. Nu moet ik maandag om half negen weer bellen om een afspraak te maken om weer een echo te krijgen.

Ik heb hem ook gevraagd hoe hij tegenover accupunctuur stond en hij stond er niet negatief tegenover, als ik me er goed bij voel moet ik het lekker doen. Nou, dat doe ik dus ook. Ik hoop op groen licht maandag dat ik de spuit kan zetten en dat we woensdag dus weer mogen!!

May the force be with me!! Dikke zoen, augustus 2011. Oh ja, ben "gependeld" : juni 2011 meisje. Ik dacht zullen we dit allemaal eens doen en kijken of het uitkomt, gewoon voor de leuk?

17. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Venlo
    @ Murphy: pffff balen meid!!! Kan me voorstellen dat je t nu wel even gehad hebt hoor!

@ augustus: Hopenlijk krijg je gauw genoeg groen licht!
    Hahah jij ook al gependeld.... Ik deed het vorig jaar ook voor de leuk. Toen kwam ie wel uit voor een deel. Dus ik dacht nu ach doen we t maar weer een keer hihi Is wel leuk om te weten.

Nou hier op de wachtbank bah bah vind er niks aan hoor.....gelukkig heb ik veel werk te doen op t werk en zo dus afleiding zat.

18. Le1981

Le1981 Lid

8 okt 2010
    77
    0
    0
    Directie secretaresse
    Aalsmeer
    Hi Meiden,

@murphy: jeetje meid, wat balen, sterkte!

@kanshebber: Ik had ook maar 1 ei, dus dat kan zo maar goed gaan. Spannend vandaag, hoop dat alles goed is verlopen, nu weer 2 spannende weekjes.

@esther: Balen meid, kom lekker bij de aankomende 4 maanden!

@augustus: ik loop bij een natuurgeneeskundige en die geeft mij van allerlei pilletjes en bekijkt hoe ik in mijn energie zit enz. Klinkt best zweverig, maar goed ik heb het voor de geboorte van mijn zoon ook gedaan en daarna was ik ook zwanger en nu weer... dus misschien helpt het echt!

@heitje: nog maar een paar dagjes, spannend!

@Druufke: duurt lang hé! het is ook zo spannend.

@all: hier gaat alles goed, ik ben met vlagen een beetje misselijk en ik moet veel plassen. Vandaag met mijn moeder bij Legaly Blonde geweest in het Carré Theater in Amsterdam, was echt super leuk!!

Pendelen kan je trouwens zelf ook doen, je hebt nodig een ring van jezelf en een ketting van jezelf De ring hang je aan het kettingkje en dan hang je hem aan de zijkant van je hand, handpalm naar boven en dan "vraag" je een vraag aan de pendel. Dan hou je het kettingkje met ring boven je handpalm, zonder te bewegen. Je ring gaat dan bewegen. Als je je ring een rondje draait is het ja en gaat je ring van links naar recht dan is het nee. Of meisje = een rondje en van links naar rechts = een jongetje.

Bij ons in de familie doen we dit al heel lang en met de kinderen komt het altijd uit. Ik zou dus nu een meisje krijgen. :) We wachten het af.....

Nou meiden geniet van het weekend hoe spannend het voor sommige ook is!

Veel liefs Lé

19. augustus2009

augustus2009 Actief lid

3 jan 2011
    433
    0
    0
    @Le1981: interessant die natuurgeneeskundige, heeft zijn manier van genezen een naam? Misschien dat zo'n geneeskundige ook bij mij in de buurt zit? Of misschien is er meer informatie op het internet te vinden? Ik ga in ieder geval dinsdag acupunctuur uitproberen, mocht de ingreep niet in de weg staan. Ik ben heel benieuwd, ik wil graag van die onderhuidse stress af.

@Murphy: meid, gaat het een beetje? Ik hoop dat je een beetje geslapen hebt? Wat gaat er nu allemaal gebeuren?

@Druufke: irritant he, als je moet wachten, hoe lang moet je nog wachten?

Liefs, augustus2009

20. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Venlo
    @ augustus: om precies te zijn moet ik nu nog 12 dagen wachten pffff donderdag 31 maart mag ik testen.

@ Le: oh best interressant als je dat pendelen zelf doet. Maar ga er maar niet aan beginnen loop ik dadelijk de hele dag met een pendel rond hahaha.

Deel Deze Pagina