Wie begint er ook met IUI/IVF?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by babyborn, Jul 29, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    @ all, hier ook zo'n ruim 2 jaar geleden hadden ze bij mij PCOS geconstateerd, toen moest ik afvallen van de gynaecoloog om te kijken of dit hielp. Ze gaf aan 10% van je lichaamsgewict. Woog op dat moment 83 kilo en moest er dus 8,3 kwijt.

Had toen wel een stok achter de deur voor mezelf want wilde heel graag zwanger worden, ben gaan sporten 3x per week en door de weeks niet meer snoepen en gewoon 3x daags eten met tussen door een stuk fruit. Dit resulteerde voor mij na 2 maanden al in 8 kilo minder en nu weeg ik 68 kilo. Dit heb ik altijd zo weten te houden door af en toe weer even goed op te letten, in de weekenden wel gewoon een wijntje en een zoutje hoor.

Hierdoor is mijn PCOS verdwenen, hier was ik ontzettend blij om. Maar ja, nog niet zwanger !

Oh ja, de GonalF is bij ons ook erg duur. De laatste ronde had ik 2 pennen van 900IE en 1 pen van 450IE, was totaal 1200 euro.

Liefs

2. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

Jan 14, 2009
    12,710
    2
    38
    Goeiemorgen meiden,

Druufke dank je voor je uitleg! Ik had idd ook zoiets bedacht als verklaring ;)

Murphy: pff jemig vervelend zeg zo'n lange ongi..maar inderdaad...zolang je lijf daarna maar mooi schoon en klaar is voor een zwangerschap is het goed!

Esther: wat goed dat je die kilo's kwijt bent geraakt zeg! Toevallig ik weetg ook 68 (en kom ook uit 1983) :p

Buikkrampjes zijn nog niet helemaal weg, vind het eerder vervelend dat ik zo snipverkouden ben..want moet zo naar de tandarts, gaatjes vullen! En dan moet je door je neus ademen, wehhh nou hopelijk valt het mee...

Fijne dag jullie!

3. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    @ Heitje, toevallig ;) ! Succes bij de tandarts! Hoop dat het meevalt!

Liefs

4. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Hier toch even een verdrietig berichtje. Werd net gebeld door een lieve vriendin. 10 weken zwanger, zei ze. Waar ik verdrietig van word, is dat wij met onze partners en nog een stel geregeld een weekend bij elkaar doorbrengen om spelletjes te doen (we wonen nogal verspreid over het land). En nu zijn twee van de drie vrouwen in ons gezelschap zwanger. Daarmee wordt het komende spelletjesweekend weer heel confronterend voor mij. Als het eenmaal achter de rug is ben ik er meestal aardig overheen maar ik zie er als een berg tegenop, terwijl ik er tot nu toe enorm veel zin in had.
    Ik voel me zo eenzaam met mijn onvervulde kinderwens, temidden van al die zwangere vriendinnen. Alsof ik langs de zijlijn sta.
    Ik zou die hele MMM zo graag snel doorlopen, zelfs als dan blijkt dat het nooit gaat lukken. Maar gewoon, dat die eeuwige onzekerheid voorbij is.

5. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

Jun 16, 2009
    2,218
    419
    83
    Aah kanshebber ik snap je gevoel...
    Als je er als een berg tegenop zit is het dan een idee om voorlopig even niet mee te doen met het spelletjes weekend??
    Waaom zou je het doen als je je alleen maar rot voelt? Weet zeker dat zij het wel snappen!
    BIG HUG!!

Vant weekend hadden wij een feestje, waar ook 2 meiden zwanger zijn van ons vriendengroepje... Ook allebei gelijk raak.. (1 stel had maar 1 keer gevreeen tussen kerst en nu(!) :$en was het dus raak,,.. en eigenlijk niet de bedoeling.....pff)
    Op een gegeven moment hadden we het over trouwen en een andere vriendin van mij klaagde omdat ze nog niet gevraagd was.. zegt 1 van die zwangere: nou dan ga je toch eerst voor een kind (kan nooit zo goed tegen zulke opmerkingen, netals of het te plannen is) en daarop zei die vriendin; nee eerst is Lara aan de beurt!!!!
    Vond dat wel heel lief!!!:)
    Maar heb natuurlijk gezegt dat dat absoluut niet hoeft... maar toch!

6. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Hoi Laraxx,
    Dank voor je steun. Ik zou me geloof ik nog sneuer voelen als ik niet deelneem aan die weekenden, terwijl ik weet dat zij het gezellig hebben. En als ik er eenmaal ben gaat het waarschijnlijk prima, want ik heb inmiddels al wel meer van dit soort 'zware' bijeenkomsten gehad. ik heb wel een periode gehad dat ik mij een beetje heb afgezonderd maar ik werd er niet gelukkiger van. ik heb momenteel ook geen vriendinnen die niet zwanger zijn, willen worden of jonge moeder zijn. Dus zonder hun wordt ik nog eenzamer dan ik mij nu soms voel. Gelukkig maken mijn vriendinnen zelden ongepaste of (per ongeluk) kwetsende opmerkingen. Ik snap je reactie op die vriendinnen die al zwanger worden als er iemand naar ze kijkt. En die dat dan heel vanzelfsprekend vinden! Grrr...
    Hoe is het me jou, in de aanloop naar IVF?

7. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    @ Kanshebber, begrijpelijk dat je er tegenop zit! Zou ik ook hebben hoor! Bij mij zijn er ook zoveel zwanger om me heen of proberen dat! 2 nichtjes (zusjes van elkaar) zijn beide in februari bevallen en hebben het er nu over dat ze in juli voor de volgende gaan pfff Wel moeilijk, maar ja voor hun staat de tijd ook niet stil! Ik wil ook zo ontzettend graag!

@ Lara, zegt mijn beste vriendinnetje ook altijd, nu eerst jij! Zij zouden afgelopen oktober al stoppen met de pil, maar ze wil toch nog even wachten op mij. Lief natuurlijk, maar zei al dat het voor mij toch niet hoeft! Maar ze gaat na de zomer dan toch echt stoppen met de pil.

Lieve vriendinnen om me heen, en als ik aangeef dat ik er even doorheen zit komen ze me gewoon een knuffel brengen en zeggen verder niets.

Liefs es

8. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

Jun 16, 2009
    2,218
    419
    83
    Esther, fijn dat je zo'n lief vriendinnetje hebt....
    Idd ze hoeven ook niets te zeggen, maar aangeven dat ze er voor je zijn!

Kanshebber, ja dat is ook meestal wel zo; als je er eenmaal bent valt het wel mee.. en ze weten ook van jou toch? dan houden ze daar vast rekening mee!

lezen jullie ook wel eens het topic van Juulzon? Zij is al heel lang bezig voor een kleintje en houd een soort dagboekje bij... zo mooi en zo herkenbaar wat ze allemaal schrijft... Ze kan alles heel goed verwoorden..
    Kort geleden ook over een verjaardag waar ze heen ging waar allemaal zwanger waren... (echt hee herkenbaar, slik..)

9. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

Jun 16, 2009
    2,218
    419
    83
  10. ukk

ukk Actief lid

Jan 19, 2011
    264
    0
    0
    verkoopmedewerker kledingzaak
    eej meiden

wat is het toch allemaal herkenbaar!
    zo zitten wij ook in een vriendengroep van 8 incl. wij
    en 1 heeft een kleine van 1 en 1 moet in mei bevallen en 1 die is morgen uitgerekend, ik gun het ze echt onwijs!!! maar toch vind ik het heel moeilijk om ze dan zo bijelkaar te zien en dan lekker praten over baby dingetjes enzo.....maar goed hopelijk dat wij allemaal snel mee kunnen praten:)

Morgen de IUI hopelijk gaan ze de goede kant op!:)

hoe is het met jullie meiden?

11. Druufke

Druufke Fanatiek lid

Mar 18, 2010
    1,288
    0
    0
    Assistent bedrijfsleidster
    Venlo
    Ja ik heb het topic laatst eens helemaal gelezen pfffff vond t erg heftig.

Even een vraagje, zit morgen op 1 week na inseminatie kreeg best wat krampjes vandaag en met afvegen zit er heel veel doorzichtig slijm bij. (sorry voor de details)
    Heeft iemand dat ook ooit gehad???
    Ik nog nooit hihi

12. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    @ Druufke
    Ik heb tijdens de IUI's door de Pregnyl (denk ik) meer slijm dan ik gewend was. Wel een beetje wisselend per dag.

13. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

Jan 14, 2009
    12,710
    2
    38
    Zeker zeeeer herkenbaar....
    Afgelopen weekend nog eenzelfde ervaring gehad hier tijdens een verjaardag van vrienden....
    Er zijn 3 meiden zwanger en de rompertjes (cadeau gehad) vlogen me om de oren...en dan wil ik het liefst onder een grote steen kruipen en er pas onder vandaan komen als ik ook mee mag kletsen met de zwangerenpraat..
    Niet iedereen van onze vriendengroep weet van onze wens maar afgelopen zaterdag heb ik het toch maar aan 1 van de zwangeren verteld (1 zwangere is een goeie vriendin en die weet het al heel lang, de andere 2 wisten nog van niks). Lucht wel op moet ik zeggen maar toch...het vervelende gevoel wordt er niet minder op....

14. murphy

murphy Bekend lid

Oct 8, 2010
    877
    1
    18
    Heel herkenbaar, geluk van anderen waar ik op de een of andere manier ongelukkig van word....stom, hoe dat werkt eigenlijk....

@druufke: ik heb ook vaak na de pregnyl veel afscheiding.

Hier nog altijd niet veel te melden, o ja, bloeding is weer over (heeft toch bijna een week geduurd) maar bleodwaarde nog altijd laag, dus geen ei te bekennen. Ben nu al 15 dagen aan het spuiten, maar daar zullen misschien nog wel 14 dagen bij komen. Morgenochtend weer bloedprikken, zou het dan???
    We blijven hopen dat er nog een kansje komt...

15. augustus2009

augustus2009 Actief lid

Jan 3, 2011
    433
    0
    0
    @Kanshebber: meid, wat kan een mens zich soms kloote voelen!!! Soms zijn dingen in het leven zo oneerlijk en wat je ook zegt, niets verzacht het verdriet of het gevoel waar je door heen moet. Heel moeilijk.

Ik heb vanmorgen mijn tweede IUI gekregen. Het zaad van manlief was nog beter dan dat van de vorige keer (superman zou er niet tegenop kunnen :)). Ik heb twee eitjes, dus de sterren staan nog beter dan vorige keer. Heb de gyn een taart beloofd als het raak is.. hij moest er wel om lachen. Ik dacht, ik leg de druk eens bij een ander dan bij mezelf. Ben vandaag lekker thuis, ik had best naar mijn werk kunnen gaan maar ik geef mezelf vandaag eens lekker de tijd. Vanmiddag ook nog naar de acupuncturist. Dit is mijn dag vandaag..

Heeft iemand ook nog iets gehoord van Pearl? Ik meen me te herinneren dat het niet goed was gegaan? @Le1981, hoe gaat het met jou?

16. ukk

ukk Actief lid

Jan 19, 2011
    264
    0
    0
    verkoopmedewerker kledingzaak
    eej meiden,

vanochtend de 3e IUI gehad! hopelijk is drie keer scheepsrecht:D
    dat is nu weer afwachten! het zaad was flink minder qua hoeveelheid het was nu 10 mljn waarschijnlijk is de verdoving in de voet afgelopen weekend de grote oorzaak geweest! maar goed het is nog meer dan genoeg voor de IUI! bij ons in het ziekenhuis doen ze het niet als je minder hebt dan 3 mljn. ze zei wel dat ik heel vruchtbaar was door de hoeveelheid slijm die ze zag, dus de pregnyl heeft zn werk goed gedaan!

@ Augustus hoe is jouwn iui gegaan? en hoe voel je je nu?

@ Heitje en kanshebber en alle andere meiden!

ik denk dat veel meiden wel het zelfde denken in de zin van waarom hun wel en wij nog niet! het is ook frustrerend! al die zwangeren om je heen is het niet in je familiekring dan kom je ze wel tegen op de stad en al helemaal nu we hier in zitten, tenminste dat gevoel heb ik wel ik zie echt overal zwangeren! maar goed wij komen ook aan de beurt meiden!!! zolang we maar niet de hoop opgeven! het glas is half vol en niet half leeg!!!

Dikke knuffel!

17. Druufke

Druufke Fanatiek lid

Mar 18, 2010
    1,288
    0
    0
    Assistent bedrijfsleidster
    Venlo
    Tja ik werk in een winkel en t s inderdaad vanaf dat ik in de MMM zit dat ik het idee heb dat bijna iedereen die ik in de winkel zie wel zwanger is. Tja het valt nu allemaal wat meer op dan voorheen.

Nou ik heb eigenlijk heel weinig te melden, buiten zie afscheiding heb ik niks raars tot nu toe. Geen krampen geen steekjes echt helemaal niks.
    Ben vandaag in t ziekenhuis geweest om bloed te prikken op progesteron, hopenlijk zijn mijn eitjes deze ronde van betere kwaliteit. Maar ja dat is dan maar weer afwachten....
    Hele fijne avond allemaal!!!

18. Mooibuikje

Mooibuikje Actief lid

Jan 28, 2009
    413
    0
    0
    he meiden,

al die verhalen, zo herkenbaar. in die drie jaar dat ik bezig ben zoveel meiden die bevallen zijn op zwanger zijn. altijd maar supervrolijk doen als je op kraamvisite gaat en eenmaal thuis barsten in huilen. een aantal hebben zelfs in die drie jaar al 2 kids..ongepland!!

bij ons is alles er. huisje, beide vaste baan, goed spaargeld, goed huwelijk etc etc alleen een kindje dat mist en sommige huwelijken zo slecht en schulden en maar 1 inkomen etc...je gaat echt afwegen he! ach ja, gewoon de moed er in houden denk ik dan maar....

morgen is het week geleden na mn eerste IUI.
    ik doe bewust niet vaak reageren en ook niet meelezen. ik wil namelijk afleiding en niet te veel ermee bezig zijn.

eigenlijk geloof ik er ook niet meer in na zolang...
    heb dit keer ook echt niemand op de hoogte gehouden. iedereen leeft zo met je mee en ik wil nu niet elke keer iedereen teleurstellen. heb iedereen verteld een break te nemen en nu ff niks wil doen wat met onze kinderwens te maken heeft of de mmm..

hopen op goede zegen (stiekem)

19. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

Jan 14, 2009
    12,710
    2
    38
    Ukk en Augustus op het wachtbankje, schuif lekker aan op de roze bank! ;)

Mooi buikje: je zou juist denken dat een eerste IUI juist hoop geeft toch? Wie weet is dit het voor jullie meid!
    En snap dat je afleiding wilt hoor, die momenten heb ik soms ook!

20. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

Jan 14, 2009
    12,710
    2
    38
    Murphy fijn dat het bloed weg is, hopelijk komt er snel een eitje in zicht!!

Druufke: fijn dat ze bij jou de progesteronwaardes in de gaten houden! Hoop dat alles goed is!

Ik heb ook niks van Pearl gehoord nee...ze zal behoefte hebben aan wat rust denk ik...

Hier: eitje is nu echt wel geweest..heb geen ovu-pijntje meer, maar wel krampjes in mn bm, ik hoop dat eitje en zaadje aan het stoeien zijn geweest! ;)

Share This Page