Wie begint er ook met IUI/IVF?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door babyborn, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    Goedemorgen dames,

Ik zie een hoop op het wachtbankje! Ik ben hard aan het duimen voor jullie allen.

Ikzelf geniet heerlijk van de rust aan mijn lijf, ben weer fanatiek gaan sporten nu ik niet meer zo moe ben en aan het genieten van dit fantastische lente weer! Dinsdag heb ik wel nog een evaluatie gesprek met ons gynae en zoiezo natuurlijk de overgang naar het nieuwe hormoon. Als het straks juli is kunnen we vol goede moed starten aan de laatste 3 rondes!

Liefs es

2. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Dank je voor het duimen Esther!

Wat fijn dat je van de rust geniet en lekker aan het sporten bent gegaan! Hoop dat je straks in juli weer helemaal vol frisse moed bent voor de laatste 3 IUI's!

Hier alles ok, heb een mooi kruis van FF:

2887da Ovulation charts on FertilityFriend.com

:D

3. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    @esther: fijn dat je kunt genieten van de rust!

Hoe gaat het met alle wachtende meiden? Houden jullie het nog een beetje vol? :(

Vandaag heb ik weer bloed geprikt. En de waarde was ietsiepietsie gestegen, van niet meetbaar (kleiner dan 0,18) naar 0,24. Dus da's een begin, hoop ik. Maandag weer bloedprikken en als de waarde dan goed is doorgestegen krijg ik eindelijk eerste fm, anders wordt de dosering eerst nog verhoogd. We zullen zien ;).

4. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Assistent bedrijfsleidster
    Venlo
    Moet errlijk zeggen dat het wachten me tot nu toe wel mee valt allemaal. Nog maar een kleine week te gaan. Maar rond dinsdag zal ik wel de kriebels gaan krijgen. Donderdag is mijn testdag. Hopenijk blijf ik me zo voelen als nu!

@ Murphy: hopenlijk gaat t wat sneller voor je de aankomende tijd zodat je je meting snel krijgt!!

@ Esther: Lekker he die rust effe niet de hele tijd bezig zijn met naar t ziekenhuis te gaan rennen.....

@ Heitje: Zal heeeeeeel hard duimen dat je eitje en de zaadjes lekker aan t stoeien zijn geweest hihi.

Heel fijn weekend allemaal!!!!
    En geniet van t heeeeerlijke weertje

5. augustus2009

augustus2009 Actief lid

3 jan 2011
    433
    0
    0
    @allen: ik voel me eigenlijk wel Oke, beetje kramp hier en daar, iets wat ik de vorige keer dus helemaal niet had. Ik houd me rustig deze komende weken. Ik reken op niks, hoop op alles!

@mooi buikje: hoewel ik je gedachtengang begrijp en respecteer moet ik je wel zeggen dat sinds ik deze "gang" van lotgenoten heb ontmoet ik een en ander beter kan handelen. Ik kan hier alles kwijt, heb mijn boosheid en verdriet hier van me afgeschreven, heb advies gevraagd en gekregen. Ik kan mezelf zijn hier. Ik voel me op mijn gemak. Wij zouden van jou kunnen leren en andersom! Toch meiden?

6. ukk

ukk Actief lid

19 jan 2011
    264
    0
    0
    verkoopmedewerker kledingzaak
    @ Murphy ik hoop dat je snel je eerste FM kan krijgen!!! succes meid!

@ Heitje, Augustus en Druufke ik hoop dat we deze maand op roze kunnen!!!;) hoe voelen jullie je?

@ Esther geniet lekker van je rust! en lekker je gedachten op wat anders zetten!;)

Fijn weekend meiden!!!

7. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Hoi allemaal,
    Heb een drukke week achter de rug dus de mededeling van de zwangere vriendin lijkt al weer tijden geleden. Het went ook wel weer snel.

@Mooibuikje, ik herken het wel om even niemand in te lichten. Ik stel mensen ook niet op de hoogte van de IUI's, want dan bellen ze zo vaak omdat er iedere week wel een zh-bezoekjeis geweest. Heel lief, maar dan word ik er echt iedere dag mee geconfronteerd. Dus nu vertel ik het alleen als het ter sprake komt. En als ik ergens mee zit, leg ik het hier neer. Zo houd ik mijn vriendschappen enigszins zwangerschapstalk-vrij.
    Fijn weekend allemaal!

@ Druufke, ben het met je eens dat het wachten niet zo'n ramp is, tot de NOD nadert. De eerste keer was ik er dan ook nog helemaal niet mee bezig toen ik na 10 dagen al ongi werd... Dat was schrikken! Maar sindsdien weet ik dat mijn wachttijd lekker kort is. Hoop dat de ongi voor jou gewoon wegblijft!

8. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Venlo
    @ kanshebber: Ik voel me redelijk normaal hihi. Heb 2 daagjes nu t idee buikgriep te hebben veel naar de wc etc etc. Maar het heerst. Verder voel ik me kiplekker
    Hoe voel jij je verder?

Nou gisteren op t werk riep een collegaatje mij naar kantoor toe. Met die vrouw heb ik altijd een super contact gehad op de werkvloer. Ze is ongeveer net zo oud als mijn moeder.
    Ze heeft een dochter van 26 die vorig jaar een bbz heeft gehad. En haar dochter wil ook heel graag weer zwanger worden.
    Ze begon te huilen toen ik vroeg wat er was. Ze zei dat ze me het niet wilde vertellen maar haar dochter was zwanger al een aantal weekjes. Dit vond ik natuurlijk heel erg lief van haar, maar aan de andere kant voelde ik me ook weer buitengesloten. Ze vertelde me nl altijd alles.
    Nu was t geval dat haar dochter bloedingen had etc en bleek gisteren dat ze een mk had gehad. Vond het zoooo zielig voor haar dat we daar met zijn 2en een potje hebben staan janken.
    Uiteindelijk heb ik haar ook verteld dat als ze nou weer zwanger zou raken ze me dat gewoon moet vertellen. Ze hoeven me nu ook weer niet met fluwelen handschoentjes aan te pakken toch??
    Maar wel heel lief dat ze me erbuiten wilde houden.

Nou heb t hele weekend verjaardag feestje dus effe wat afleiding!!

9. augustus2009

augustus2009 Actief lid

3 jan 2011
    433
    0
    0
    @Druufke: ik herken dit wel. Ik heb ook tegen mijn vriendinnen gezegd die ook graag zwanger willen worden dat ze het me gewoon moeten vertellen en het niet gaan verzwijgen voor me. Ik wil het graag van hen horen. Ik ben ontzettend blij voor ze. Eentje heeft er inmiddels een prachtige zoon bij. Ik ga vaak heen en heb dan geen nare gevoelens, die gevoelens overvallen me soms op de meeste vreemde momenten. Als ik iemand op straat ziet lopen met haar moeder bijvoorbeeld en ik hoor ze praten over dingen. Dan denk ik: gvd, wanneer ben ik nou eens aan de beurt!!

Heb trouwens twee sessies bij de acupuncturist gehad en het heeft aardig wat indruk op me gemaakt. Ik was aardig emotioneel de eerste keer en de tweede keer was na de ingreep. Hij ging daar heel respectvol mee om en hij heeft 30 jaar ervaring en heeft de mening dat hij de kansen voor een vrouw kan vergroten per maand. Ik wil het een kans geven.

Liefs,
    augustus2009

10. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    @ Druufke
    Vandaag was ik met een zwangere vriendin aan het stadten. We hebben het kort gehad over hoe het is om met mij hierover te praten, en voor mij om het is om het aan te horen. Ik zei haar dat inderdaad sommige berichten van haar mij pijn of verdriet doen, maar dat ze mijn vriendin is en dat ik daarom onderdeel van haar leven wil zijn. Ik ben natuurlijk ook niet boos op haar maar op de situatie. Ik zei haar dat als ze dingen over haar zwangerschap of kinderen níet meer met zou delen, dat nog meer pijn en verdriet zou geven en dat ik het dan wél persoonlijk zou opvatten. Zij dacht er van haar kant gelukkig net zo over, ze wil me graag alles vertellen en vind het soms moeilijk om dat te doen omdat ze weet dat ik er soms achteraf om moet huilen, maar ze vertelt me altijd alles omdat ze niet wil dat we deze belangrijke momenten in elkaars leven niet kunnen delen. Weet je, dit is een fase in ons leven en ik hoop dat onze vriendschap langer duurt dan de periode waarin kinderen worden geboren.
    Het was fijn om weer even zo met haar te praten; ik voelde me eindelijk weer echt verbonden met haar.

Ik heb al mijn vriendinnen gevraagd om mij alstjeblieft per telefoon in te lichten als ze zwanger zijn, niet persoonlijk. Eén keer heb ik namelijk meegemaakt dat een goede vriendin het in een restaurant deed en dat bedoelde ze heel lief. Maar ik kon er niet weg, ik wilde alleen maar vluchten maar kon niet anders dan belangstellend informeren. Ik moest daarna nog een uur met de trein en voelde me verschrikkelijk. Nu ik het telefonisch aanhoor reageer ik blij, houd ik het een beetje kort, hang op en huil uit. De eerstvolgende keer dat ik ze zie kan ik dan weer een beetje normaal doen en min of meer oprecht enthousiast meepraten.

11. augustus2009

augustus2009 Actief lid

3 jan 2011
    433
    0
    0
    @kanshebber: ik herken wat je zegt en herken situaties, ze kunnen heel pijnlijk zijn. Maar wel fijn dat je zo goed met je vriendin bent dat jullie hier zo goed over kunnen praten.

Ik hoop dat je ondanks dit een gezellige shopdag hebt gehad!

12. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Ja, was heel gezellig! Wat mooie koopjes op de kop getikt, lekker her en der wat gegeten en gedronken... En vandaag lekker van het mooie weer genieten!

13. ukk

ukk Actief lid

19 jan 2011
    264
    0
    0
    ej meiden,

het is allemaal heel herkenbaar idd! kanshebber wat fijn dat je wel zo goed kan praten met je vriendin hierover! het is ook belangrijk dat je aan elkaar kan vertellen wat je voelt en hoe je je ergens bij voelt;)

zo hoorde ik gisteren van mn zus dat kennissen van ons zwanger zijn, maar het was wel een 'ongelukje' ze is achteraf al 3 maanden zwanger. het is natuurlijk heel leuk voor hun en ik gun het ze ook heel erg, maar toch als je dat hoort en het is ook nog eens een ongelukje dan heb ik wel zo'n idee van waarom hun wel, en wij die het echt echt willen lukt het niet zomaar..... maar goed zo moet je niet blijven denken!

het gaat ons ook lukken!!! als we maar hoop houden en erin blijven geloven hoe moeilijk dat soms ook is!;)

Dikke Knuff:D

14. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    @kanshebber: fijn dat je er zo goed over kan praten. Mijn beste vriendin gaat ook proberen om zwanger te worden, we kunnen hier gelukkig heel goed over praten. Ze weet dat ik het hun ontzettend gun, maar ze begrijpt gelukkig ook dat ik het misschien wel even moeilijk zal vinden als het bij hun raak is. We hopen nog steeds dat we samen zwanger kunnen zijn, of misschien krijgen we wel een pleegkindje in dezelfde leeftijd.

@ukk: bedankt voor je peptalk. We moeten er allemaal wel in blijven geloven, anders zijn de behandelingen nog zwaarder.

Ik voel me vandaag weer lekker, eindelijk. Had afgelopen dagen ontzettende buikpijn, misselijk, moe. Nu de bloeding over is, voel ik me ook weer wat beter. Ben nu twee en een halve week aan de Puregon en ik weet nog toen ik Fostimon gebruikte, had ik ook steeds zo'n lange cyclus met veeeeel hormonen en voelde ik me ook steeds zo ***.
    Dus ik denk dat dit hoe dan ook de laatste ronde voor ons gaat zijn. Hopelijk lukt het dit keer (moet er wel nog ff een ei gaan groeien).

Gyn. had het over de mogelijkheid om een kastje te laten plaatsen, die dan geleidelijk hormonen mijn lichaam in laat gaan, in plaats van puregon. Maar het is nog experimenteel, dus ik denk niet dat ik daar aan mee wil doen. Volgens mij is mijn grens lichamelijk wel een beetje bereikt.

Ik ga nog even van 't zonnetje genieten!

15. heleen78

heleen78 Nieuw lid

10 mrt 2011
    2
    0
    0
    wij zijn deze maand begonnen met onze eerste IUI poging..
    In ben afgelopen zaterdagmorgen om 09.45 geinsemineerd
    dus nu 2 spannende weken wachten..;)

Ik hoop zo dat het raak is,maar het slagingspercentage is niet zo heel erg hoog heb ik begrepen..:(

16. ukk

ukk Actief lid

19 jan 2011
    264
    0
    0
    @ Murphy we moeten elkaar toch steunen in deze periodes, het is niet niks wat er lichamelijk van je gevraagd word en we zitten allemaal in het zelfde schuitje, dus hier krijg je ook steun;) ik hoop dat je een mooi eitje(s) krijgt en dat deze ronde het dan ook echt mag worden!
    is dit je laatste ronde of willen jullie nog wat anders proberen?

@ Heleen welkom! Spannend!!! de eerste IUI, ja de wachtweken zijn wel het minste haha....die sluipen voorbij. ik zit nu zelf ook in de wachtweken wij hebben afgelopen donderdag de iui gehad, gelukkig heb ik deze weken veel te doen en veel afspraken dus hopelijk gaan ze deze keer snel voorbij:D succes!!!

@ Augustus en druufke hoe is het met jullie?

17. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Venlo
    @ Heleen: Welkom!! Fijn dat je ook mee komt kletsen bij ons!!

@ukk: Ik voel me goed heb geen pijntjes heb zelfs nog geen zenuwen Nu hebben we het hele weekend verjaardagen gehad dus afleiding genoeg. Donderdag onze testdag. Wil niet al te veel hopen maar het zou een mooi verjaardagskadootje voor me zijn hihi ben 4 april nl jarig!!

18. ukk

ukk Actief lid

19 jan 2011
    264
    0
    0
    @ Druufke een mooier verjaardagscadeau kan je haast niet wensen haha....nou ik hoop het voor jullie! ik ga voor je duimen! en idd als je het wat druk hebt dan heb je tenminste ook wat afleiding en gaat de tijd ook wat sneller;) succes meid met de laatste daagjes:)

19. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    @ Murphy: fijn dat je je weer beter voelt. Kan me voorstellen dat voor jou zo'n pompje niet ideaal is in de experimentele fase. Nog één kans... en als het niet lukt pleegzorg. Dat is denk ik een prachtig alternatief.

@ Heleen: welkom! Zelf vind ik de wachtweken niet zo zwaar. Ik kan het hele dagen van me afzetten omdat ik niet iedere dag hoef te prikken, geen zh-bezoek etc. Pas vlak voor de NOD ga ik er meer aan denken. Deze maand vind ik het helemaal vrij makkelijk, omdat ik veel minder buikpijn heb dan voorgaande keren.

@ All: vandaag thuis aan het werk omdat mijn nieuwe eetkamerstoelen worden bezorgd. Daar heb ik zin in! De eettafel was er vorige week al. Wat nu wel opvalt, is dat de kast er niet meer bij past... nieuw project dus.

20. augustus2009

augustus2009 Actief lid

3 jan 2011
    433
    0
    0
    @Heleen: welkom bij de gang meid!! Leuk dat je er bij bent!

@allen: heb niet het weekend van mijn leven gehad. Soms komen boodschappen even keihard binnen en wil je het liefste verdwijnen. Ook al ben ik ontzettend blij voor mijn vriendin en gun ik haar alle liefde van de wereld, jullie voelen hem aankomen, zwanger. Ik was echt boos op mezelf vanwege mijn eigen reactie, in tranen, dat wil ik helemaal niet!! Deze tweede keer op het wachtbankje valt me veel zwaarder dan de eerste keer. Manlief zegt dat het door de hormonen komen. Dat zal allemaal wel maar ik zit er wel mooi mee. Ik wil er helemaal niet zo mee bezig zijn als ik nu doe. Waarom doe ik dit? Gisteren dacht ik: weet je wat ik doe? Ik probeer het in totaal drie keer en dan neem ik misschien wel een rustpauze. Als ik naar andere kijk die al veel langer bezig zijn ben ik wel eens boos op mezelf dat ik nog maar relatief zo kort bezig ben maar het soms zo moeilijk vind, hoe stel ik mijn verwachtingspatroon bij? Help.... ik zie het even niet meer zitten.

Liefs,
    augustus2009

Deel Deze Pagina