@ Augustus Wat doet het soms pijn hè? Zo, dat je niet eens meer blij kunt zijn voor vriendinnen en je verandert in een egoïstische bitch. Ik herken mijzelf soms niet in mijn eigen reacties, zo was ik nooit. Het zijn niet alleen de hormonen denk ik, want de dosis die we hierbij krijgen is voor de meesten heel laag. Maar ook de zh-bezoeken, plannen met uitstapjes, en het besef dat je na iedere poging die mislukt er weer één minder overhebt. En als je dan goed/slecht nieuws ('t is maar net hoe je 't bekijkt op dat moment) krijgt over anderen die zwanger zijn wordt het soms helemaal teveel. Toen ik met IUI begon wilde ik ze allezes achter elkaar door. Toch heb ik een pauze ingelast. Dat was eigenlijk heel fijn. Zo kon ik spontaan weekendjes weg, makkelijker uiteten enzo. Even beseffen dat er meer is in het leven. Heel langzaam went het idee bij mij dat dit nog wel eens heel lang zou kunnen duren. Of nooit gaat gebeuren. Ik heb tijdens de 4e poging een emotioneel zware tijd gehad. Nu gaat het bij mij al zo'n zes weken goed. De instortmoment zijn korter en ik krabbel sneller weer op. Accepteer je verdriet maar, het zal misschien nog een tijd bij je blijven. En er komt zeker een moment, misschien heel snel (bij mij viel het kwartje vrij plotseling) en misschien duurt het nog even, dat je het wat meer kan relativeren. Probeer jezelf af te leiden, eroverheen te zetten maar even mokken mag zeker ook zo afentoe. Sterkte!
@augustus: die mmm hakt er gewoon in. Spanning, zh in en uit rennen, hopen, vrezen, je wordt toch wel aardig heen en weer geslingerd....af en toe een pauze doet wonderen! Ik ben vanochtend voor de honderdtachtigste keer bloed gaan prikken en heb net gebeld voor de uitslag. En JA! er lijkt echt iets te gebeuren. Waarde was weer mooi gestegen, dus woensdagochtend heb ik zowaar mijn eerste fm! Ben toch wel blij, hoef dosering nog niet te verhogen en heeeeeeel misschien krijg ik toch nog een eisprong en een kansje . Wordt wel een lange cyclus, zit nu al op dag 21. Misschien iui op dag 25, dan nog 14 dagen aan de utrogestan, oei . Ach ja, beter een lange cyclus dan helemaal geen cyclus!
@ Augustus het is heel begrijpelijk dat je je zo voelt en idd moet je het allemaal even over je heen laten gaan, maar toch weer doorgaan en de moed niet opgeven! koppie op! en ervoor gaan! @ Kanshebber dat is altijd leuk nieuwe meubels lekker van genieten. is ook wel eens fijn wat afleiding. ik zie dat je NOD over een paar dagen is? hoe is het met je enig gevoel...? @ Murphy zo is dat beter meen lange dan geen, bij ons was het deze maand ook een lange cyclus op dag 21 onze 3e IUI terwijl de 1e keer op dag 12 was en de 2e op dag 14e, maar goed alles voor het goede doel. ik hoop dat je een goede FM hebt en dat je dan snel de 4e IUI kan gaan doen succes meid!
Hi girls! Augustus: ging dus wel goed bij de acupuncturist? Het klinkt wel veelbelovend moet ik zeggen! Hoe vaak moet je heen? Pfff en weer een vriendin zwanger...het is niet eerlijk he Kanshebber: het lijkt of ik het verhaal over mij en mn zwangere vriendin lees...tjemig echt precies hetzelfde gevoel! Mijn vriendin vertelde het...in de kroeg!! Terwijl we nog met andere mensen stonden die het niet mochten weten! Snap dus heel goed dat je wilt dat ze je bellen als er iemand zwanger is! Murphy: een kastje? Nog nooit van gehoord! Maar is experimenteel zie ik dus zal wel vrij nieuw zijn! Pff het moet deze IUI gewoon raak zijn bij je! Spannend woensdag de FM! Heleen: welkom! wanneer is je NOD en is het je eerste kindje? Dan zet ik je op het lijstje Druufke: nou zeker een mooi verjaardagscadeau!! Hier hopelijk ook, ben 1 april jarig! Zit alleen dan nog maar op 10dpo dus zou een beetje vroeg zijn voor een testje... Hier: voel me mega-beroerd....werd gister erg benauwd wakker, alsof ik een heel pakje sigaretten had opgerookt en daarna in de tocht heb gestaan, pijn met ademhalen en erg hoesten, auw! Gisteravond maar de huisartsenpost gebeld, blijkt het acute bronchitis te zijn, een of andere bacterie-infectie. Komt waarschijnlijk door de verkoudheid van vorige week. Nu antibiotica en dan moet het vanzelf weer overgaan. Maar ben er nu ff goed klaar mee, met dat gekwakkel...
@all: thanks meiden, fijn om te weten dat mijn gevoel begrepen wordt. Kreeg gisteren ook nog even om mijn oren: "ja, je bent ook nog niet zo lang bezig". Pislink werd ik! Ik moet dus minimaal vier jaar bezig zijn om me legitiem kloote, mislukt, stuk en verdrietig te voelen? Rot toch op zeg!!! Ik moet morgenochtend weer naar acupunctuur, ik ga vragen of de heftige reacties misschien wel een resultaten van de behandelingen zijn??? Ik laat jullie weten!!
@allen: nou, ben dus net bij acupunctuur geweest en heb hem gevraagd hoe ik kan weten of de behandelingen werken. Heb het bewust zo gevraagd zodat hij het moest zeggen. Wat denk je. Hij zegt, je bent emotioneler, boosheid komt eruit, jantje huilt jantje lacht. Ik heb alleen maar bevestigend geknikt. Oke, zei hij, voor mij een bevestiging dat wat ik doe werkt. Zoveel emoties en boosheid wat jij om verschillende redenen hebt opgekropt komt er nu uit. Dit duurt nog wel even hoor. Ik mag heel boos en teleurgesteld zijn dus waarom zou ik het in mijn rugzak stoppen? Oke, great dacht ik. Maar goed, ik heb er baat bij. Vrijdag ga ik weer heen. Wordt vervolgd..... Kus
@heitje: ja, een pompje of zoiets. Wil er ook niet teveel van weten... een acute bronchitis? Klinkt pijnlijk en benauwd! Sterkte! Heb je wel antibiotica die je ook mag als je zwanger zou zijn? Want je zit in de wachtweken toch? Je weet maar nooit... @augustus: wat een irritante mensen, die vinden dat je pas verdriet mag hebben als je jarenlang bezig bent! Ik merk dat ik het in het begin van het medische traject psychisch veel zwaarder vond dan nu, een paar jaar verder. Toen deed het idee dat het misschien nog jaren kon duren erg veel pijn, en ik durfde er helemaal niet bij stil te staan dat het misschien ook wel eens niet kon gaan lukken. Na jaren geklungel met hormonen heb ik op de een of andere manier een beetje vrede met het idee dat mijn man en ik misschien wel gewoon met z'n tweetjes blijven. Soms is het nog wel moeilijk, maar soms kan ik best leven met dat idee... Verder helpt het bij ons om een ander "projectje" aan te gaan samen, iets wat gewoon lukt! Zoals klussen in huis, lange wandeling maken, sporten, enz. Ik hoop dat je baat hebt bij de acupunctuur. Succes ermee!
Meiden wat zijn jullie allemaal veel aan het kletsen zeg het lukt me aardig om echt van mijn rust te genieten! Vanmorgen wel nog het voortgangsgesprek gehad met de gynaecoloog. Niet zoveel bijzonders. Heb het recept voor de Menopur meegekregen en de uitleg gehad. Tevens ook weer Utrogestan meegekregen voor 2 maanden. Fijn! Ik mag beginnen wanneer ik wil. Blijft voor mij nog steeds pas na onze zomervakantie 10 juli zijn wij thuis!
@murphy: heel irritant! Ik realiseer me ook wel dat men het niet met kwade bedoelingen zegt en zeggen om mij te realiseren dat lang duurt. Dat zal allemaal wel maar het komt zo wel op mijn over. Ik denk dat de acupunturist (we noemen hem maar even Dokter Bernhard) me op dit moment aan pellen is als een ui. Elke keer een laagje oudzeer, verdriet en teleurstelling eraf. Zit allemaal in mijn rugzak en dat moet er misschien wel uit zodat ik met mezelf oke ben. Zou dat het zijn, weet ik veel, ik probeer voor mezelf een balans en dikke laag van begrip te vinden. Misschien ben ik wel te soft en poëtisch bezig. Weet ik veel. Het lijkt wel of een en ander qua gevoelens gewoon door mijn huid naar buiten komt. Ik weet niet zo goed hoe ik met zeggen. Ik ben blij dat ik dit van mij af kan schrijven. Fijn dat jullie luisteren. Geeft niets als jullie het niet met mij eens zijn, ik stop het verwerken van alles niet meer in mijn rugzak maar geef het gewoon aan jullie. Doe er maar een strik om en gooi het weg, zijn we er allemaal van af. Nog 9 dagen op de reservebank. De vorige keer begon ik nu de eerste krampjes te krijgen. Ik heb me voorgenomen daar nu niet op te letten. Ik ga het proberen. Hoe voelt de rest op de reservebank zich? @ukk: ben jij niet de eerste die mag testen? Ik hoop het zo vreselijk voor je.... Kus, augustus2009
Hallo allemaal, Ik ben nieuw op dit forum. Wij beginnen aan ivf in april. Na lang zelf proberen zwanger te worden werd ernstige endometriose vastgesteld en ik heb vandaag mijn 4e (en hoop laatste) lucrin injectie gehad. De lucrin valt me best zwaar met al die opvliegers maar al die pijn is gelukkig verdwenen. 2 weken geleden is mijn vader overleden (hij was al lange tijd ziek) dus de afgelopen tijd heb ik weinig tijd en zin gehad om me goed in alles te verdiepen eerlijk gezegd. Maar nu gaat de tijd dringen want 18 april ga ik starten met gonal-f.(als ik het goed heb hoor al die benamingen..) Ik ga eerst dit forum maar eens goed bekijken, Diana
@ Diana welkom!!! het word een spannende tijd zie ik! ik hoop dat het snel raak mag wezen voor jullie liefs
@Diana, welkom meid, je hebt een heftige periode achter de rug zo te lezen. @ukk: hoe voel je je? We hebben dezelfde NOD dag.... Liefs, augustus 2009
@ Augustus ja klopt! als we nou ook beide positief testen zou het helemaal feest zijnhaha... tsjaa...hoe ik me voel...? ik vind het moeilijk te zeggen heb vandaag onderin mn buik het ene moment wat steken links, daarna weer een paar rechts en dan is het weer even weg en als ik weer loop voel ik het weer. maar ik probeer er niet op te letten maar dies steken voel ik gewoon heel erg, maar laat me niet gek maken! haha... en ik verlies sinds gisteravond wittig slijm geen id wat dat moet wezen hoe is het bij jou? voel jij iets? wanneer ga jij testen? of wacht je een aatal dagen tot je ongi uitblijft
Hoi meiden, Voor mij is vandaag ook poging 5 mislukt. Het doet me niet zoveel, ik had me echt op een mislukking ingesteld. Ik kijk alleen nog maar vooruit naar de IVF en zelfs enigszins naar de periode erna, zelfs als ook de IVF niet mag baten. @ diana: welkom! Dat lijkt me zwaar, druk met IVF en dat terwijl je je vader begeleidt en uiteindelijk verliest. Gecondoleerd. Ík ben benieuwd hoe je de IVF beleeft, ik zal er over een paar maanden waarschijnlijk ook mee beginnen want ik begin nu aan IUI6 dus de laatste.
Ha Augustus, Hoe doe je dat, krampjes en er dan niet op letten? Ik kan me juist moeilijker afsluiten als de pijntjes weer beginnen want dan denk ik er steeds aan. En ik denk dat die acu je wel wat goeds zal brengen! Je houdt er in ieder geval een opgeruimd gemoed aan over, en wie weet als bonus de vervulling van je wens.
@kanshebber: hè wat kloote dat het niet gelukt is, ik had het zo gehoopt voor je!! Ik hoor zo vaak dat men dacht ongesteld te worden, alle symptomen had en toch zwanger waren. Ik probeer me maar te focussen op het feit bloed of niet. Ik probeer het maar of het lukt.... Ik voel ook steken en heb witte afscheiding. Geen idee wat dat betekent...de teleurstelling staat op de loer. Ik probeer positief te blijven.
@diana: welkom! Wat een heftige periode zit je in! Veel sterkte met het verlies van je vader, en ik hoop dat de ivf behandeling zijn werk doet en je snel zwanger bent! @kanshebber: shit, weer mislukt. Doet het je echt niet veel, klinkt wel heel stoer... doen jullie nu eerst nog een iui voordat je aan ivf begint? @ukk en augustus: SPANNEND! Ik duim, duim, duim! @all: JAAAAAA! Ik heb net fm gehad en er zit een eitje van 16,4mm. Vanavond nog puregon en dan morgenavond pregnyl. Vrijdag krijg ik nog een extra echo, om te kijken of mijn ei niet te snel springt. Als 'ie dan al is gesprongen, krijg ik 's middags nog de inseminatie, anders op zaterdagochtend. Yes, we zitten weer in de race!
@ Kanshebber, wat balen dat de 5de poging mislukt is! Op naar poging 6! Heb jij je al ingeschreven bij het VU ? Hoe werkt het precies? @ Murphy, wat een mooi eitje! Hopelijk wordt dit een mooie ronde @ Ukk en augustus, DUIM DUIM DUIM @ Diana, welkom hier! Hopelijk is de ivf een goede kans voor jullie! Sterkte in deze heftige periode! Liefs
Hi Meiden, Jeetje wat hebben jullie veel geschreven! Hier gaat alles goed, ben nu 7 weken. Ik ben erg moe en soms misselijk. Ik heb nog wel een aantal x een zw. test gedaan want ik vind het nog steeds een wonder. Ik heb me ingeschreven voor moeders voor moeders, misschien kan ik daardoor een van jullie zwanger maken Ik wilde even een *knuffel* komen brengen voor jullie allemaal!!!! Heel veel sterkte met alles wat op jullie pad komt. xx Lé
@ Diana: Hartelijk welkom bij ons clubje hihi @ Kanshebber: Awwww meid balen joh. Op naar de volgende ronde dan maar HELAAS!! @ Murphy: Ohhh goed nieuws dus......duimmmmmm!!! @ Le: ohh meid ga lekker genieten!!! @ all: Nou de zenuwtjes beginnen te komen hoor. Heb helemaal nergens last van. Geen pijntjes geen steekjes helemaal niks. Morgen is onze grote testdag......Op hoop van zegen!!!!