Wie begint er ook met IUI/IVF?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by babyborn, Jul 29, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

Jan 14, 2009
    12,710
    2
    38
    Dank je wel Murphy!
    Ik ga proberen zondag pas te testen haha maar wie hou ik nou voor de gek he ;)

Yes en jouw IUI is dus zeker!!! Top, heeeel veel succes morgen!

2. ukk

ukk Actief lid

Jan 19, 2011
    264
    0
    0
    verkoopmedewerker kledingzaak
    @ Heitje aller eerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!:D
    en idd je ziet een heel licht streepje. de pregnyl is na 10 dagen uit je lichaam tenminste als je 5000 hebt gespoten als je meer hebt gespoten dan duurt het langer, maar ik zou idd morgen of zondag als je dat vol kan houden:p nog een testje doen! succes meid!!! ik duim voor je! zou echt super zijn na de eerste keer!

misschien heb je het al verteld, maar wat was bij jullie de reden van iui ( als k vragen mag )

3. augustus2009

augustus2009 Actief lid

Jan 3, 2011
    433
    0
    0
    @Heitjekarweitje: allereerst van harte gefeliciteerd en een dikke zoen van mij, wat gezellig, een stukje taart. Heerlijk, met een lekker bakkie koffie erbij. Ik ben erbij!

Misschien een rare vraag maar waarom ga je testen na de pregnyl? Doe je dat "in opdracht van" de gyn? Ik heb dat namelijk nog niet eerder gedaan en ook niet eerder gehoord.

Het heeft voor mijn gevoel geen zin om te testen volgende week donderdag, ik voel de donderbui al aankomen. @Ukk, ik gok op jou hoor deze ronde! Mijn leermomentje is dat realistisch zijn minder pijnlijk is dan hoop houden. Ik had me voorgenomen kramp etc. te negeren, nou, deze kramp valt niet te negeren.

Vanmorgen weer bij de acupuncturist geweest. Weer op andere plekken geprikt. Het is toch wel een heel proces hoor, dan geprik. In mijn voeten doet het het zeerst. Het helpt mij om spanning uit mijn systeem te halen. Ik heb zijn advies opgevolgd en neem nu valeriaandruppels, is homeopatisch. Het haalt de scherpe randjes eraf. Morgen naar de kapper en dan krijg ik een complete make-over. Ik vind het doodeng!!!

4. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    @ heitje, gefeliciteerd met je verjaardag! Enne die test.... ik zou zeggen dat je zwanger bent.... voorzichtig zeg ik gefeliciteerd. Hopelijk is hij overmorgen duidelijker! Heeft geen zin om de dag erna te testen heb ik gehoord.

@ Kanshebber, vriendin van mij zit al in het VU voor de ivf en daar vragen ze zelf het dossier op in het ziekenhuis waar je loopt. Ik hoef zelf dus niets op te vragen. En laatste gesprek ga ik ook niet doen, heb dinsdag ook een evaluatie gesprek gehad en vroeg me af waarom ik daar uberhaut voor heen gegaan ben. Sloeg werkelijk helemaal nergens op. Ja de laatste 3 rondes gingen goed, waar het bloedverlies vandaan komt weet ik niet, maar je gaat nu over op de menopur. Dat was het hele gesprek, heb welgeteld 1,5 minuut binnen gezeten!

Ik ben er al zo klaar mee, denk dat ik nog 1 IUI daar doe en dan al naar het VU ga, dan doe ik daar de laatste 2 IUI wel!

Liefs

5. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

Jan 14, 2009
    12,710
    2
    38
    Dank jullie voor de verjaardagsfelicitaties!

Testen na Pregnyl is om te kijken of de Pregnyl er dus uit is en zo heb je (als het goed is) minder stress om evt valse streepjes.
    Tja en wilde graag op mn verjaardag testen..:)
    Veel meiden doen dat, eerst checken of de pregny er uit is, kijk maar op FF.

De reden voor IUI is heel simpel omdat een zwangerschap uitblijft. Alle onderzoeken waren niet slecht maar ook niet goed. Zaad middelmatig, ik heb lichte endometriose en samenlevingstest was ook niet super.

Oja ik heb 10000 pregnyl gespoten. Ze zeggen dat het elke dag halveert.
    Dan zou dit het lijstje zijn

10000 zondag
    5000 maandag
    2500 dinsdag (IUI)
    1250 woensdag (hier had ik volgens mij de knettertest)
    625 donderdag
    312 vrijdag
    156 zaterdag
    78 zondag
    39 maandag
    19 dinsdag (7dpo eerste vage lijntje)
    10 woensdag (8dpo schaduwtje op test)
    5 donderdag
    2.5 vandaag

6. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

Jan 14, 2009
    12,710
    2
    38
    Esther, dank je voor de felicitatie voor mn verjaardag. Ik hou nog in mn achterhoofd dat het streepje van de pregnyl kan zijn hoor dus ik stuiter nog lang niet ;)

En wat vervelend dat je ziekenhuis het evaluatiegesprek zo heeft afgeraffeld! Ik zou dan ook meteen al naar het VU gaan hoor!

7. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

Jan 14, 2009
    12,710
    2
    38
    Augustus leuk een make-over!!! Veel plezier!

8. ukk

ukk Actief lid

Jan 19, 2011
    264
    0
    0
    @ Esther nee dat is absoluut niet leuk! ik snap wel dat je het in een ander ziekenhuis wil afmaken! kan dat niet gelijk na je break?

@ Heitje 10000 is best een hoge dosering bij iui geloof ik, was daar een bepaalde reden voor? in de bijsluiter staat ook na hoeveel dagen het eruit is en na 14 dagen is jou hoeveelheid uit je lichaam! ik hoop dat het raak is!:D fijne dag nog !

9. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    Ik heb geen idee hoeveel pregnyll ik spuit. 2 ampullen poeder en 1 ampul water ... @ ukk ik heb mijn hormonen al in huis dus kijk wel ff hoelang ik dit volhou... Het zijn nog maar 3 maanden in het spaarne... Liefs

10. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

Jan 14, 2009
    12,710
    2
    38
    Ukk, dat is het protocol van het ziekenhuis hier, standaard 10000IE, weet ook niet waarom.

Esther ik gebruik ook 2 ampullen, maar je hebt ze in verschillende hoeveelheden, ik geloof 500IE, 1500IE en 5000IE.

Hier heb ik vanmorgen ook weer getest....had niet mega-drang maar wist dat ik anders in de loop van de dag heel onzeker zou gaan worden en miss toch zinloos met waterige pies gaan testen...
    Streepje is qua kleur even donker als die van gister, alleen iets duidelijker in de breedte ofzo...gelijkmatig breed (gister was ie aan 1 kant wat donkerder, soort pennestreepje).
    Wilde er een foto van maken maar boyfriend heeft de camera mee naar zn werk!
    Nu heb ik alleen een niet scherpe foto met mn mobiel.

11. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

Jan 14, 2009
    12,710
    2
    38
    Hoe voelen de andere bijna-testers zich?

12. murphy

murphy Bekend lid

Oct 8, 2010
    877
    1
    18
    Heitje: nog steeds positief?? Lijkt me toch wel een heel goed teken!

Even kort ego: net terug van zh. Inseminatie gehad. 81,6 mlj. zwemmers zijn nu op zoek naar mijn eitje. Je zou toch denken, dat er eentje bij moet zijn, die de juiste weg weet???

13. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

Jan 14, 2009
    12,710
    2
    38
    wauw wat veel zwemmers murphy!! Super!

Heb een foto van mn testje van vanmorgen geplaatst bij het vage-testjes-topic. Ben bang dat het streepje nog steeds van de pregnyl is, ook al lees ik overal dat het max 12 dagen in je plas kan zitten...

14. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    @ Heitje: wat spannend! Er zijn wel mensen bij wie de Pregnyl iets langer blijft zitten. Uitzonderingen, maar je kan het treffen. Maar als het streepje even duidelijk is is dat wel een voorzichtig goed teken. En die taart.... Recept???

@ Esther: Ik hoef het dossier ook niet per se zelf op te halen maar het VU zei dat dat de snelste manier was. En ik hoef denk ik niet per se een evaluatie maar ik wil graag bespreken hoe ik de behandelingen heb ervaren. Misschien doen ze iets met mijn feedback.

@ Augustus: jammer dat we hier meestal niet aan persoonlijke foto's doen want ik ben benieuwd naar je make-over! Doe je het voor een reportage ergens in?

Ego: ik ben een beetje down vandaag. Niet echt een aanwijsbare reden. Wel jammer met het mooie weer.

15. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

Jan 14, 2009
    12,710
    2
    38
    Ja streepje is even donker (of eigenlijk licht), zo niet nog iets donkerder en breder lijkt wel?

Uhm recept, ik heb eigenlijk een combinatie gemaakt met wat ik op internet gevonden heb.
    Heb chocolade biscuitmix gebruikt (gekocht bij een taarten-zelfmaakwinkel)
    De vulling heb ik gemaakt van bonbonbloc, slagroom en klopfix (eerst slagroom en bonbonbloc gesmolen in de pan, toen goed af laten koelen en opkloppen met de klopfix)
    De topping heb ik gemaakt van cote dór melk met nootjes (gesmolten in de pan met 60gram boter).
    Daarna versierd met marsepein-bloemetjes en royal icing (ook gekocht bij de taartenwinkel).

En hij is hemels! :p

16. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

Jan 14, 2009
    12,710
    2
    38
    En als je down bent zou ik die taart maar snel maken en opeten...voel je je misschien weer een beetje beter door die choco-kick ;)

17. ukk

ukk Actief lid

Jan 19, 2011
    264
    0
    0
    @ Heitje jeetje meid! wat spannend allemaal! ik hoop het zo voor jullie! zou echt super zijn! anders maandag maar weer testen;) dan moet de pregnyll zeker weten uit je lichaam zijn, maar volgens mij nu ook al in de bijsluiter staat 14 dagen later, maar de pregnyll spuit je ook nog 2 dagen voor de IUI dus dat zou dan nu al 14 dagen geleden zijn toch?
    ik duim zo voor jullie!!!

@ hier gaat alles goed! voel af en toe eens een klein steekje maar dat is het ook wel! vorige 2 rondes had ik ook ontzettend veel last van mn borsten maar nu niet echt eigenlijk dus ja k weet het ook allemaal niet hoor:p haha...het is gewoon afwachten! ik heb wel sinds paar daagjes best veel echt wit creme/slijmerig afscheiding heb geen id wat dat moet voorstellen, maar goed het is wachten tot volgende week en de vorige rondes werd ik precies de dag dat ik ongi moest worden ook echt ongi, dus ik zie wel wat me donderdag te wachten staat! hoop het niet natuurlijk;)

@ Augustus hoe is het met jou? kan je de wachtweken nog wat handelen?:p

@ All hoe is het met alle meiden die nu zitten te wachten het zei op de nieuwe ronde IUI, voor NOD of overgang naar IVF?

18. augustus2009

augustus2009 Actief lid

Jan 3, 2011
    433
    0
    0
    @all: ik voel me hetzelfde als jij ukk, ik heb hetzelfde witte slijm en soms kramp maar dat heb ik nu al twee dagen niet meer gevoeld. De vorige maand had ik 1 week na de iui al zere borsten nu nog totaal niet. Ukk, ik kan er ook de klok op gelijk zetten, donderdag ga ik ongesteld worden. Ik ga niet zeggen of niet. Want ik denk dat ik het wel ga worden maar goed, we zien het wel.

Mijn make-over is geslaagd, gezien de reacties gisteren. Het was een cadeautje van manlief, ik wilde al heel lang graag wat anders maar durfde niet, de situatie waar wij nu inzitten maakte me ook onzeker. Hij zie gisteren dat hij het knap vond dat ik alles opzij zet voor onze droom dat hij vond dat ik het verdiend heb. Maar ja, nu komt het moeilijke, nu mijn haar zelf moduleren, het moet te doen zijn. Ja, jammer dat we niet aan persoonlijke foto's doen, anders had ik het wel even gestuurd.

@Heitje: vandaag is toch jouw dag? Als je nog steeds een licht streepje heb dan moet het raak zijn, kom maar op met die foto! Het moet raak zijn!

Kus,
    augustus2009

19. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

Jan 14, 2009
    12,710
    2
    38
    Goeiemorgen!

Augustus:
    Waarom zouden we niet aan persoonlijke foto's doen? Als jij je make-over wilt laten zien is dat juist leuk!
    Het 'anonieme' is er dan alleen af maar als jij daar geen probleem mee hebt?

En ik voel me precies hetzelfde, normaal altijd pats-boem gevoelige boobies meteen na eisprong tot NOD, nu totaal niet gevoelig geweest! Zal dat door de Pregnyl komen?

Augustus en Ukk nog maar 4/5 dagen!! Spannend!! Wanneer mogen jullie testen van het ziekenhuis?

20. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

Jan 14, 2009
    12,710
    2
    38
    Nou hier mochten we vanmorgen dan eindelijk testen van het ziekenhuis....

Streepje kwam na 5 minuten maar is wel weer iets donkerder dan die van gister en eergister!
    Vriend geloofde het niet dus wilde dat ik nog een testje deed, ik nog een beetje plas eruit geperst en weer getest, maar daar is alleen een schaduwtje te zien....Dus ja...weet niet zo goed wat ik moet denken?
    Temp is na een flinke dip op 10 en 11 dpo wel weer omhoog gevlogen!

Wat denken jullie? Ben erg voorzichtig want ben al te vaak teleurgesteld...

Share This Page